ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

نماینده ی اسبق رامسر ، معاون وزیر کار شد


علی ربیعی در حکمی، سیدعلی اکبر طاهائی را به عنوان معاون جدید امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد.


 علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی سید علی اکبر طاهائی را به عنوان معاون جدید امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد.

پیش از طاهائی و در زمان فعالیت دولت های نهم و دهم نیز محمدرضا موالی زاده به عنوان معاون امور مجلس، حقوقی و استان های این وزارتخانه فعالیت می کرد که اخیرا نیز از سوی ربیعی به عنوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شده است.


گفتنی است، طاهائی نیز در زمان فعالیت دولت های نهم و دهم استانداری مازندران و قزوین را در دولت محمود احمدی نژاد تجربه کرده است. وی همچنین در دوره های گذشته نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی بوده است.


معاون جدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دوره فعالیت دولت نهم نیز یکبار حضور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی را در دوره ای و در زمان وزارت سیدمحمد جهرمی تجربه کرده است و این حضور وی در پست معاونت وزارت کار، دومین حضور او در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وزیر دفاع و استاندار مازندران فردا در رامسر


رستم زرودی  فرماندار رامسر در مصاحبه ی اختصاصی با نشریه ی ساحل دریا با اعلام خبرحضور وزیر دفاع و استاندار مازندران در روز سه شنبه 26 آذر 1392 در رامسر گفت :با هماهنگی مسیح پور معاون وزیر راه و به منظور بررسی وضعیت « پروژه ی کنارگذر ساحلی » وزیر دفاع با هیات همراه فردا در رامسر خواهند بود.


بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه و اختصاص اعتبار لازم برای ادامه ی کار از اهداف این بازدید ذکر شده است. استاندار مازندران  نیز به منظور همراهی با وزیر راه به رامسر سفر می کند و بازدید از دیگر پروژه های شهرستان رامسر را در دستور کار خود دارد.


پروژه های بزرگ تصفیه خانه ی سد میجران ، طرح توسعه ی فرودگاه رامسر از مهمترین پروژه هائی است که در برنامه ی بازدید قرار دارند.


اولین ایستگاه گاز LNG کشور در جواهرده اجرائی می شود

رستم زرودی  فرماندار رامسر در مصاحبه ی اختصاصی با نشریه ی ساحل دریا با اعلام خبر اجرائی شدن اولین ایستگاه گاز LNG  کشور در جواهرده گفت : سوخت گاز در کشور به دو صورت   CNG ( لوله کشی خانگی ) و   LPG  ( کپسولی ) می باشد . با مایع کردن گاز   CNG سوخت گازی جدیدی قابل استحصال است که اختصارا    LNG نام دارد. این گونه مصارف در اروپا در حال استفاده می باشد و در ایران و برای اولین بار بصورت پایلوت این نوع سوخت رسانی در دهکده ی گردشگری بین المللی جواهرده اجرائی می شود.

در این نوع سوخت رسانی افت فشار گاز وجود نداشته و مصرف کنندگان از ایمنی بالای آن بهره می گیرند. مطالعات اولیه ی کار به اتمام رسیده و مراحل اجرائی طرح از ابتدای سال 1393 آغاز و شرکت مجری قول روشن کردن اولین علمک گاز  جواهرده را در خرداد 1393 نوید داده است.

وی با اشاره به مخالفت های وزارت راه ، اداره ی  منابع طبیعی ، قیمت تمام شده ی بالا ، فصلی بودن جواهرده گاز رسانی بصورت  CNG را غیر ممکن دانست و افزود : این پروژه با همکاری مستقیم وزارت نفت و شرکت گاز کشور صورت می گیرد و از اعتبارات ملی برخوردار است و متکی به منابع استانی نیست.

اجتماع بزرگ عاشورائیان

ستاد برگزاری نماز جمعه رامسر به مناسبت اربعین حسینی با همکاری هیات امنای مساجد رامسر اجتماع بزرگ عاشورائیان شهرستان رامسر را برگزار می نماید.

این مراسم ویژه ؛  دوم دی ماه 1392 در مصلی جواد الائمه  علیه السلام شهرستان رامسر با مداحی مداحان کشوری و با سخنرانی « مهدی انصاری » از اساتید حوزه و سخنرانی « سید جلیل مرتضوی » امام جمعه ی شهرستان رامسر برگزار می شود.


از عموم شهروندان برای حضور فعال در این مراسم معنوی دعوت به عمل آمده است.

مراسم ویژه ی دهه ی دوم صفر

دفتر امام جمعه ، ستاد برگزاری نماز جمعه و هیات امنای مسجد جامع پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله بازار رامسر به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای کربلا ، مراسم  ویژه ی دهه ی دوم صفر را برگزار می نمایند.


این مراسم همه روز به همراه اقامه ی نماز مغرب و عشا در مسجد جامع بازار رامسر برگزار می باشد.


سخنران مراسم مهدی انصاری فرزند شهید انصاری عراق ؛ از اساتید حوزه ، نویسنده ی کتاب مشروطه ، تدوین کتاب های غررالحکم ، نهج البلاغه ی انصاری بزرگ 


این مراسم همه روزه هم زمان با نماز مغرب و عشا تا اربعین حسینی برگزار می شود.

آتش سوزی در رامسر

عادل لاریجانی :


شب گذشته یکی از غرفه های احداثی شهرداری رامسر در ورودی بازار سنتی دچار حریق شد. بررسی های اولیه از اتصالی سیم برق  گزارش می دهد.


در بازدید میدانی غرفه کاملا در آتش سوخته است. این غرفه متعلق به سید محمد حسینی ( از کارکنان سابق دفتر تعاونی اتوبوسرانی طلوعی )  و برای طلافروشی فعال بوده و زبانه های آتش این غرفه ؛ غرفه ی مجاور متعلق به عباس درجانی را نیز دچار آسیب کرده است.


از میزان خسارت وارده و علت اصلی آتش سوزی هنوز اطلاعاتی کسب نشده است.


دزدان این بار عامل نقص فنی بودند

 

" به دلیل نقص فنی در سیستم، شعبه تعطیل می باشد " جمله ای بود که  کارمندان بانک با ماژیک بر روی یک کاغذ A4    نوشته بودند و در حالی که درب آکاردئونی جلوی بانک به مانند روزهای تعطیل تمام قد کشیده می شود بر روی آن چسبانده بودند. اما امروز شنبه روز تعطیل نبود بلکه  اولین روزکاری هفته بود .  نقص فنی ای که مشکلات ارتباطی و نرم افزاری درون بانکی عاملش نبودند بلکه این بار "دزدان " بودند که در نیمه های شب وارد شعبه بانک ملت در ابریشم محله شدند و هر آنچه که فکر می کردند برایشان مفید است را با خود بردند. به مانند دفعات قبل مسئولان شهری فقط به تایید خبر دستبرد اکتفا نموده اند« رستم زرودی فرماندار رامسر نیز خبر دستبرد سارقان به یک از بانکهای شهرستان را تایید کرد» و اطلاعات بیشتری در این باره ابراز ننموده اند و آن را منوط به تحقیقات بیشتر نموده اند.سرهنگ عزیر الله قربانی در گفتگو با مهر گفت « اکیپی از افسران کار آزموده نیروی انتظامی در حال بررسی جزییات این پرونده هستند و در حال حاضر اطلاعات دقیقی از چگونگی سرقت در دست نیست.»رییس پلیس شهرستان رامسر جزییات بیشتری از این سرقت را منوط به بررسی دقیق ماجرا دانست. 

 

  لازم به ذکر است این برای دومین بار است که بنگاههای اقتصادی و بازار رامسر در چند ماه اخیر مورد دستبرد دزدان قرار می  گیرد. چند ماه پیش بود که در روز پنج شنبه به یک جواهری در بازار رامسر دستبرد زده شده بود و دزدان طلاهای ان را با خود بردند.

 

اعضای فعال مرکز فرهنگی و هنری رامسر در با فرمانده سپاه این شهرستان دیدار کردند



 

 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رامسر، ۲۲ نفر از اعضای فعال و پژوهشگر بسیجی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  رامسر  در نشستی با فرمانده سپاه پاسداران  این شهرستان، از نزدیک با فعالیت ها و برنامه های این نهاد انقلابی آشنا شدند.

 

بر اساس این گزارش: دراین برنامه که در راستای فعالیت های هفته بسیج صورت پذیرفت، حمیدی فرمانده سپاه پاسداران شهر ستان رامسر به تشریح نحوه تاسیس ،اهداف ،واحدها وفعالیت های سپاه پرداخت.

 

گفتنی است: دراین بازدید، اعضا با رده های نظامی و ساختار سپاه و نوع پوشش آشنا شدند .

 

همچنین هر یک از اعضا با روش پژوهش محور و جمع آوری اطلاعات با  روش مشاهده و مصاحبه در محل تحقیق  فعالیت خود را پایان دادند.

 

لازم به ذکر است:  در انتهای نشست ،هدایایی ازسوی حمیدی فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان رامسر به اعضا اهدا شد.


اعضای کانون پرورش فکری کتالم در نشستی صمیمی مهمان شهردار کتالم و ساداتشهر شدند

.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، در این نشست که با حضور۱۵ نفر از اعضای طرح دوست من کتاب وهمچنین  مسوول کانون پرورش فکری مرکز کتالم صورت پذیرفت، اعضای کانون، حرف ها و خواسته هایشان را به شهر دار شهرشان بازگو نمودند.

 

بر اساس این گزارش،  باقرسلیمی شهردار کتالم با استقبال از برنامه های کانون پرورش فکری  و نقش آن در رشد استعداد های کودکان ونوجوانان، براهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.

 

وی ترویج و گسترش فعالیت های فرهنگی بخصوص مطالعه و کتابخوانی را یکی از مهمترین برنامه ها در حوزه ی فعالیت های فرهنگی شهرداری عنوان کرد و از تعامل سایر دستگاه ها  در این خصوص تاکید نمود.

 

سلیمی در این برنامه حرف و سخنان اعضای کودک ونوجوان کانون را شنید و به سوالات آنان نیز پاسخ داد.

 

گفتنی است: در ابتدای این نشست صمیمی، فتانه برنده مسوول کانون پرورش فکری کتالم با تقدیر ازشهردار و رئیس شورای شهر کتالم  به جهت فرصت ایجاد شده ضمن معرفی کانون و فعالیت های آن بر لزوم توجه بیشتر به کودکان ونوجوان این شهر تاکید کرد.

 

لازم به ذکر است در این نشست،  از سوی اعضای این کانون دو تابلوی نقاشی و خوشنویسی به شهردار اهدا شد.

 

درپایان این مراسم نیز، ازسوی شهردارو رئیس شورای اسلامی شهر کتالم لوح تقدیر و هدایایی به اعضای کانون اهدا شد.

جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان رامسر در محل فرمانداری برگزار شد.


جلسه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان رامسر در محل فرمانداری برگزار شد.در این مراسم فرماندار رامسر طی سخنانی گفت: امام راحل (ره) با بینش الهی خویش ظلم وستم نظام های استکباری را برچید

 

رستم زرودی افزود:دهه فجر انقلاب اسلامی مقطع رهایی ملت ایران از زیر بار استبداد واستکبار به شمار می رود

 

وی افزود:در ایام الله دهه مبارک فجر محور تمامی برنامه ها حول بیانات مقام معظم رهبری پیرامون شعار محور سال وفرامین معظم له باشد وتمامی دستگاه های اجرایی تلاش کنند فعالیت های حوزه کاری خویش را در معرض قضاوت ودید مردم بگذارند

 

وی افزود: مردمی بودن برنامه های این ایام در برنامه ریزی ها لحاظ شود و تلاش شود تمامی مردم شهرستان در برگزاری مراسمات سهیم شوند چرا که صاحبان اصلی نظام مردم هستند

 

ایشان همچنین ضرورت مستندسازی از اقدامات ادارات در این ایام و ارسال گزارش جهت جمع بندی به فرمانداری را یادآور شده و گزارشات دریافتی را در ارزیابی از عملکرد مدیران و دستگاه ها موثر خواندند.

برگزاری دعای ندبه در شهرستان رامسر



دعای ندبه در مسجد صاحب الزمان نارنجبن رامسر روز جمعه 22 آذر 92 برگزار می شود.


سخنران این مراسم معنوی آیت الله توکل می باشد.

دومین شهردار رد صلاحیت شده به عنوان شهردار لنگرود منصوب شد

 

دومین شهردار رد صلاحیت شده شورای سوم شهر رامسر ، به عنوان شهردار جدید لنگرود منصوب شد.

مهندس عبدالرحمن انصاری  با حکم دکتر نجفی استاندار گیلان پس از انتخاب توسط شورای چهارم شهر لنگرود به  این سمت منصوب شد.  

 

مهندس لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شواری اسلامی در مراسم معارفه انصاری گفت:« من از آقای انصاری خواهش کردم که به عنوان شهردار به لنگرود بیاید چرا که ایشان باردر بسیار خوب و ارزشی ، مومن و کاری هستند و هنوز هم در شهر هایی چون رامسر و آمل به عنوان اسوه و نمونه از ایشان یاد می کنند و زمانی که من به عنوان شهردار رامسر انتخاب شدم در واقع جا پای مهندس انصاری گذاشتممنبع : روزنامه معین ، سه شنبه 12 آبان 1392، صفحه8  

 

لازم به ذکر است بعد از بازداشت مرادی شهردار رامسر در فروردین 1390 ، شورای سوم شهر رامسر مهندس انصاری را به عنوان شهردار منتخب به استانداری معرفی نمود که استانداری پس از 90 روز با انتصاب ایشان به عنوان شهردار رامسر مخالفت نمود. 

  

 

برد تیم فوتسال رامسر

رضا بخشعلی پور خبرنگار ساحل دریا


تیم فوتسال رامسر در پنجمین بازی خود در یک دیدار زیبا و دیدنی تیم فوتسال نوشهر را با شکست سنگین 8 بر 3 بدرقه کرد.



گل های تیم رامسر را محمدرضا مرادی (3) بار, عدل قنبرزاده (3) بار, افشین برزگرمرادی (1) و نوید شعبانیان (1) بار به ثمر

 رساندن.

امینی شاد شهردار شهمیرزاد شد

« با رای 5 عضو شورای شهر شهمیرزاد و ابلاغ استاندار سمنان « علی امینی شاد » شهردار شهمیرزاد شد.شهمیرزاد در منطقه ای کوهستانی، در ۲۵ کیلومتری شمال سمنان و در دامنه کوه های البرز شمالی واقع شده و یکی از شهر های نمونه گردشگری بین المللی است. شهمیرزاد به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری در تابستانها جمعیتی بالغ بر 60 تا 70 هزار نفر را در خود جای  می دهد و در ایام زمستان، جمعیتی بین 10 تا 12 هزار نفر دارد.

 

درآمد شهرداری این شهر برای سال 91   بیش از  10 میلیارد  تومان بوده یعنی 2 میلیارد تومان بیشتر از بودجه شهرداری رامسر.

 

  درسالهای دور  بخشهای از شهمیرزاد جزء قائم شهر بود. نزدیک‌ترین شهر استان مازندران به شهمیرزاد شهردوآب است که در فاصله ۵ ۵ کیلومتری این شهر واقع شده و همچنین فاصله بین شهمیرزاد با ساری  170 کیلومتراست. این شهر مملو از درختان گردوست و با تایید فائو (سازمان خوار و بار جهانی) شهمیرزاد دارای بزرگترین باغ گردوی جهان به وسعت 750 هکتار است. » منبع : بهانه ای برای فردا  

 

لازم به ذکر است که امینی شاد در سالهای اخر شورای سوم ، ریاست شورای شهر رامسر را به عهده داشت و در دوران شورای سوم بعد از رد صلاحیت انصاری شهردار منتخب شورا ازسوی استانداری ، او به عنوان شهردار منتخب به استانداری معرفی شد که با به درازا کشیدن زمان تایید صلاحیت وی از سوی استانداری، او  از پذیرش پست شهرداری استعفا داد تا کوزگر یه عنوان شهر دار منتخب به استانداری معرفی شود .


ساحل دریا انتخاب امینی شاد به عنوان شهردار شهمیرزاد را به ایشان و همه ی شهروندان رامسری تبریک می گوید

فرهیختگان رامسر ، به راحتی از کنار این خبر نگذرید!!!!!!!



 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،قاسم جان‌بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران اظهار داشت: دانشگاه مازندران در حال تبدیل شدن به دانشگاه برتر کشور است.


خبرگزاری فارس: بدهی 200 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای 12 دانشگاه و 6 هزار دانشجو است و یک‌هزار و 400 استاد دانشگاه در عضویت هیئت علمی این دانشگاه هستند

.

جان‌بابایی میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در حال حاضر 200 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

جان‌بابایی با اشاره به فعالیت دانشگاه بین‌المللی رامسر بیان داشت: واحد بین‌المللی باید به بدنه دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگردد


منبع : http://khabarfarsi.com/ext/7355983

***********

چند صباحی است که عده ای تمام تلاششان این است که دانشگاه بین‌المللی رامسر را از رامسر جدا کرده و به شرق مازندران هدایت کنند. این که رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران چنین حرفی زده خطرش بیش از گفته های دیگران است.


مسوولین شهرستان رامسر اعم از نماینده  ی مجلس ،  امام جمعه ، فرماندار و .... دست به دست هم دهند و نگذارند این حرکت خزنده ریشه دوانده و رامسر از داشتن دانشگاه پزشکی محروم گردد.


چند سال قبل دانشگاه کشاورزی شاهد به همین بهانه ها از رامسر جدا شد و خدا می داند علاوه بر خسران های مادی و معنوی وارده بر رتبه بندی علمی شهرستان ؛ چقدر از کارکنان و کارمندان و در یک جمله شهروندان از کار بیکار شدند.


مسوولین شهرستان رامسر؛ نگذارید تراژدی حذف دانشگاه از رامسر دوباره تکرار شود.

مطالبات برگ سبز چایکاران پرداخت شد / فعالیت 6750 چایکار در رامسر


 

رئیس اتحادیه چای رامسرمطالبات برگ سبز چایکاران پرداخت شد / فعالیت 6750 چایکار در رامسر :



 

اردلان بالابندیان در حاشیه نخستین جشنواره ملی چای و عسل ایرانی در پارک نوشیروانی‌ بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: 6 هزار و 750 چایکار در شهرستان رامسر مشغول فعالیت هستند که 3 هزار نفر آنها جزء چایکاران فعال محسوب می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 2 هزار و 405 هکتار از اراضی رامسر زیر کشت چای رفته است، افزود: بین 11 تا 13 درصد کشت چای کشور در مازندران انجام می‌گیرد.

 

 رئیس اتحادیه چای رامسر از فعالیت ‌سه کارخانه چای‌سازی در مازندران خبر داد و گفت: امسال 600 تن چای برگ سبز از چایکاران خریداری شد.

 

 بالابندیان تصریح کرد: امسال خرید تضمینی چای درجه یک برگ سبز با قیمت یک‌هزار و 200 تومان و درجه دو با قیمت 650 تومان از چایکاران خریداری شد.

 

 این مسئول از پرداخت تمامی مطالبات برگ سبز چایکاران درسال جاری خبر داد و اذعان داشت: تمامی مطالبات چایکاران پرداخت شد.

 

 رئیس چای رامسر انجام بیمه چایکاران ‌را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار دانست و خاطرنشان کرد: گرچه درصدی از چایکاران بیمه شدند اما با جدیت پیگیر بیمه فراگیر چایکاران هستیم.

 

وی افزود: همچنین پیگیر سهمیه کود مورد نیاز کشاورزان چایکار از طریق جهاد کشاورزی مازندران بوده که در صورت تامین بین چایکاران توزیع می‌شود.

 

بالابندیان بیان داشت: هر ساله بعد از برداشت چای تسهیلاتی به چایکاران داده می‌شود که در سال گذشته میزان تسهیلات ارائه شده به چایکاران 186 میلیون تومان بوده که امسال نیز در صورت تامین مالی این تسهیلات در اختیار چایکاران قرار می‌گیرد.

 

 رئیس چای رامسر جوان سازی بوته‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های آینده دانست و گفت: تسهیلات کم بهره‌ای که هر ساله به چایکاران داده می‌شود برای جوان‌سازی باغات بوده تا سبب ارتقای وضعیت اقتصادی آنها شود.

مجمع نمایندگان مازندران با روحانی دیدار می‌کنند



 

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی (دوشنبه) با حسن روحانی رئیس‌جمهور دیدار می‌کنند.

 

رئیس‌جمهور مدتی است روزهای دوشنبه هر هفته با یکی از مجامع استانی مجلس دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

 

بررسی مشکلات استان مازندران و راهکارهای حل این مشکلات از جمله دستورکارهای دیدار فردای نمایندگان مازندران با رئیس‌جمهور است.

 

به گزارش فارس، علی‌اکبر ناصری و حسین نیاز‌آذری نمایندگان بابل، سیدرمضان شجاعی‌کیاسری و محمد دامادی نمایندگان ساری، قاسم احمدی‌لاشکی نماینده نوشهر و چالوس، احمدعلی مقیمی نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه، عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل و لاهیجان، مقداد نجف‌نژاد نماینده بابلسر و فریدونکنار، عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد، سیدهادی حسینی و کمال علیپور نمایندگان قائمشهر، سوادکوه و جویبار و همچنین شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده رامسر، تنکابن و عباس‌آباد، اعضای مجمع نمایندگان مازندران هستند که در دیدار فردا با رئیس‌جمهور حضور خواهند داشت.

رییس هلال احمررامسر برلزوم آمادگی بیشترمقابله بابلای طبیعی تاکید کرد



نوشهر-ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر رامسر با اجتناب ناپذیر دانستن وقوع حوادث و بلایای طبیعی بر لزوم آمادگی بیشتر جامعه برای مقابله این حوادث تاکید کرد.

 

ˈ علیرضا شیروانی ˈ در حاشیه اجرای مانور زلزله در مدرسه ˈ فرید ˈ رامسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش ها باید مستمر باشد و نه تنها مدارس بلکه همه افراد جامعه باید شیوه درست رویارویی با حوادث طبیعی را فرا بگیرند.

 

وی ادامه داد: از مجموع 45 بلای طبیعی که در جهان رخ می دهد، 35 مورد در ایران سابقه وقوع دارد که شناخت بیش از پیش جامعه با حوادث را ضروری می سازد.

 

شیروانی گفت: ساخت و سازهای غیر استاندارد و غیر اصولی، تجاوز به بستر رودخانه ها، رعایت نکردن اصول ایمنی، تلفات مادی و انسانی را در مواقع حادثه چندین برابر می کند.

 

رییس جمعیت هلال احمر رامسر افزود: آمادگی دائمی ، مهارت آموزی ، مدیریت زمان ، بررسی مشکلات و شناخت دقیق و کامل ظرفیت ها از اصول مهم در بخش امداد و نجات است.

 

به گفته وی جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد تا در همه ایام سال آموزش های لازم را به اقشار مختلف جامعه ارائه دهد.

 

در این آیین دانش آموزان مهار آتش توسط آتش نشانان شهرداری رامسر، پناه گرفتن در نقاط امن هنگام وقوع زلزله و حمل مصدوم و آسیب دیدگان از ارتفاع را فرا گرفتند.

بسیج کلید طلایی ملت است



 

فرمانده سپاه رامسر گفت: بسیج یک کلید طلایی و یک هدیه الهی برای این ملت است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، صادق حمیدی امشب در مراسم بهره‌برداری سوله ورزشی صالحین حوزه مقاومت بسیج شهیدان رستگاری کتالم سادات‌شهر این شهرستان بیان داشت: بسیج یک کلید طلایی و یک هدیه الهی برای این ملت بود که امام با آن همه عظمت می‌گوید من به ‌تمام شما بسیجیان غبطه می‌خورم.

 

وی افزود: همان‌‌طور که مقام عظمای ولایت در اجتماع 50 هزار نفری در مصلای تهران گفتند؛ بسیج کار بزرگی را نه در کشور بلکه در دنیا انجام داد که قابل ستودنی است.

 

در ادامه شهردار کتالم و سادات شهر رامسر بیان داشت: بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یک هدیه الهی است.

 

مظاهر باقر سلیمی اظهار داشت: بسیج در طول هشت سال دفاع مقدس خود را نشان داد و بسیجیان بودند که جانانه از کشور دفاع کردند و این امنیت و آسایشی که امروزه ما داریم به پشتوانه رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های این بسیجیان بوده است.

 

وی با اشاره به رشادت‌های بسیج در دوران سازندگی تصریح کرد: امروز باید دست به دست هم داده و شهر و کشورمان را بسیجی‌وار بسازیم.

برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز مازندران در 12 آذر



 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز مازندران در 12 آذرماه در شهرستان رامسر خبر داد و گفت: یادواره شهدای دانش‌آموز در راستای زنده نگهداشتن یاد، عطر و معنویت شهدا در فضای جامعه است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، محمدعلی امیری در دیدار با خانواده شهید سعید ادیبی اظهار داشت: بهره‌مندی از محضر والدین معظم شهدا، افتخاری بزرگ برای ماست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره این که فرزندی که در نوجوانی به ندای ولی امر خویش لبیک گفت و جان خود را فدا کرد الگویی شایسته برای همگان به شمار می‌آید، بیان داشت: با چنین دیدگاهی، انتقال راه و منش شهدای دانش‌آموز به عنوان الگوهایی ماندگار به نوجوانان، یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش است.

 

وی با بیان اینکه امروز سربلندی، پیشرفت، عزت و افتخار ملت ایران در جهان از برکت خون شهدا حاصل شده و بی‌شک شهدای دانش‌آموز نقش مهمی در دفاع از کیان اسلامی داشته‌اند، افزود: همه دانش‌آموزان مانند شهدای دانش‌آموز در خط نظام، ولایت و دفاع از انقلاب اسلامی و کشور هستند و امید داریم زمینه‌ساز اعتلا و پیشرفت ایران اسلامی باشند.

 

امیری با اشاره به برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز مازندران در 12 آذر ماه در شهرستان رامسر، خاطرنشان کرد: یادواره شهدای دانش‌آموز در راستای زنده نگهداشتن یاد، عطر و معنویت شهدا در فضای جامعه است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه شهدای دانش‌آموز سمبل شجاعت و ایثار در بین دانش‌آموزان بسیجی هستند که با افتخارآفرینی عظمت و اقتدار اسلام و انقلاب را رقم زدند تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا، گامی در راستای پاسداشت ایثارگری و رشادت این دلاورمردان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه محسوب می‌شود.

35 میلیارد ریال اعتبارصرف بازسازی شبکه های فرسوده آبرسانی رامسر شد


ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: 25 کیلومتر از شبکه های آبرسانی رامسر با صرف اعتبار بیش از 35 میلیارد ریال مرمت و بازسازی شد.

 

ˈمحمدتقی حسین زاده ˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح های آبرسانی به دو شهر رامسر و کتالم درحال اجرا است افزود : اصلاح و زون بندی شبکه با هدف کاهش هدر رفت آب به میزان 30 لیتر درثانیه ، لوله گذاری به طول 25 کیلومتر و استاندارد سازی250 فقره انشعاب آب ازجمله اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح بازسازی شبکه های آبرسانی رامسر است.

 

وی با اشاره به اینکه نصب و استاندارد سازی 100 فقره انشعاب آب و شش نقطه اتصال شبکه در رامسر در حال انجام است ، اظهار داشت: با هدف ایجاد ذخیره مطمئن برای مقابله با کمبود آب آشامیدنی در ساعات پیک مصرف ، مکان یابی برای احداث مخزن جمع کننده بتنی 400 متر مکعبی انجام شده است که درمرحله خرید زمین قراردارد .

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران همچنین از طراحی احداث یک باب ایستگاه پمپاژ به منظور ایجاد فشار مناسب شبکه برای انتقال آب به مناطق مرتفع رامسر خبرداد و اعتبار مورد نیاز برای اجرا و تکمیل این طرح ها را نیز 20 میلیارد ریال اعلام کرد.

 

حسین زاده با اشاره به ورود سالانه میلیون ها و مسافر و گردشگر به رامسر ، افزود: مردم این مناطق به ویژه در ایام تابستان با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.

 

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته با راه اندازی تصفیه خانه آب آشامیدنی سد میجران ، مشکل کمبود آب رامسر تا حدی رفع شده است.

 

مدیرعامل آبفای مازندران از بهره برداری طرح آبرسانی به شهر کتالم با صرف اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال خبرداد و احداث مخزن بتنی یکهزار مترمکعبی با هدف ایجاد ذخیره مطمئن برای مقابله با کمبود و قطعی آب در مواقع بحرانی و تامین فشار مناسب درساعات پیک مصرف را ازجمله اقدامات صورت گرفته همسو با اجرای این طرح عنوان کرد.

 

حسین زاده با اشاره به اینکه احداث خط انتقال خروجی و ورودی مخزن بطول هشت هزارو 500 متر در کتالم به پایان رسیده است،گفت: اتصال چهار نقطه ازشبکه های موجود به این مخزن درحال انجام است که برای تکمیل این طرح نیز یک میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

بدهی 200 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران

 


 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: میزان بدهی این دانشگاه را در حال حاضر 200 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،قاسم جان‌بابایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران اظهار داشت: دانشگاه مازندران در حال تبدیل شدن به دانشگاه برتر کشور است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای 12 دانشگاه و 6 هزار دانشجو است و یک‌هزار و 400 استاد دانشگاه در عضویت هیئت علمی این دانشگاه هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اشاره به برنامه کشوری تبدیل شدن ایران به 9 منطقه بهداشتی درمانی گفت: در برنامه وزارت بهداشت مازندران یکی از مناطق 9 گانه بهداشتی درمانی کشور قرار می‌گیرد.

 

این مسئول در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران را ساماندهی 5 هزار نیروی قراردادی این ارگان اعلام کرد و گفت: هزینه‌های حقوق این پرسنل از طریق منابع درآمدی دانشگاه تامین می‌شود که در حال حاضر برای پرداخت حقوق پرسنل قرار دادی دانشگاه با مشکل مالی مواجه هستیم.

 

وی اضافه کرد: رایزنی برای دریافت ردیف بودجه‌ای برای پرسنل قراردادی در دستور کار است.

 

جان‌بابایی میزان بدهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در حال حاضر 200 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه دیگر مشکلات دانشگاه علوم پزشکی مازندران را مربوط به کمبود منابع در خوابگاه‌ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 2 هزار دانشجوی این دانشگاه از امکانات خوابگاهی استفاده می‌کنند که اعتبار اختصاصی به خوابگاه‌های دانشجویی کفاف هزینه رفت و آمد دانشگاه را نیز نمی‌کند.

 

جان‌بابایی با اشاره به فعالیت دانشگاه بین‌المللی رامسر بیان داشت: واحد بین‌المللی باید به بدنه دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگردد.

چانه زنی نماینده برای عزل و نصب آبدارچی

 

امام جمعه رامسر با انتقاد شدید از نمایندگان مجلس گفت: امروز تمام چانه زنی های اکثر نماینده ها در عزل و نصب ها از آبدارچی یک اداره گرفته تا غیره است.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا   به نقل از بلاغ ، سید جلیل مرتضوی امام جمعه رامسر با اشاره به شهادت مدرس که به روز مجلس نامگذاری شده است،بیان داشت:قانون گذارهای ما و منتخبین مردم  یادبگیرند که آنچه به نفع محرومان این ملت است گام برداشته و به وظایف خود عمل کنند.

 

وی با بیان اینکه انتظاراتی که از نمایندگان می رود در مجلس نیست،تصریح کرد:نمایندگان وظایفشان قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است که متاسفانه نمایندگان بیشتر وقت های خود را در عزل و و نصب های مدیران و امثال این چیزها صرف می کنند و این خیانت است همانطور که امام(ره) فرمودند: مجلس د رأس همه ی امور است

مرتضوی خاطر نشان کرد :شهید مدرس به ما و قانون گذارها یاد داد که به وظایف خود عمل کنند نه به سمت حاشیه بروند.

 

وی ادامه داد: امروز تمام چانه زنی های اکثر نماینده ها در عزل و نصب ها از آبدارچی یک اداره گرفته تا غیره است .

 

امام جمعه با هشدار به  کسانی که می خواهند وام دار چنین کسانی باشند گفت: کسانی که به دنبال سهم خواهی هستند و می گویند چون در ستاد فلان نماینده بودیم باید پست بگیریم این کار خلاف است.

 

وی افزود: با این وسعتی که رامسر، تنکابن و عباس آباد دارد می توان کارهای بزرگی صورت بگیرد اگر وقتمان را به بطالت و جزئیات تلف نکنیم.

 

وی گفت: با چند تن از مسئولین شهری در جلسه گردشگری که منطقه  آزاد برای رامسر پیشنهاد شده است  را پیگیر هستیم و می توانیم با یک برنامه اصولی این منطقه را نجات بدهیم.

 

امام جمعه رامسر گفت: رامسر نه وضعیت خوبی در کشاورزی دارد و نه صنعتی است اما  می توان در حوزه علمی و دانشگاهی و دیگری گردشگری به شهرستان  رسیدگی کرد.

اردوگاه های دانش آموزی به شهرک های فرهنگی تبدیل می شوند



نوشهر - ایرنا - مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از تبدیل اردوگاه های دانش آموزی سراسر کشور به شهرک های فشرده فرهنگی خبر داد.

 

ˈمحمدابراهیم محمدیˈ درحاشیه گردهمایی روسای اردوگاه های دانش آموزی شمال غرب کشور در اردوگاه شهید میرزا کوچک خان رامسر در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون در 305 اردوگاه دانش آموزی موجود کشور سالانه 5/8 میلیون نفر روز پذیرش می شوند که با اجرای طرح جدید ، توانایی پذیرش به 5/12 میلیون نفر افزایش می یابد.

 

وی جذب و نگهداشت دانش آموزان و ارتقای ظرفیت های تربیتی را هدف اجرای تبدیل اردوگاه های دانش آموزی به شهرک های فشرده فرهنگی اعلام کرد.

 

محمدی با اشاره به فعالیت یکهزار و 206 کانون فرهنگی تربیتی در کشور گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است کانون هایی سینمایی را در سراسر کشور احیاء کنیم و کانون ها به مراکز مدیریت فراغت ضمن تحصیل و تابستانی تبدیل شوند.

 

محمدی ادامه د اد:در قالب این طرح نیز زمینه برای مهارت آموزی دانش آموزان فراهم می شود و کانون ها به مرکز مدیریت جشنواره های عمومی تبدیل خواهند شد.

 

به گفته محمدی فراورده های هنری دانش آموزان در کانون باز تولید و انبوه سازی می شوند.

 

وی با بیان آنکه اردوگاه شهید میرزا کوچک خان با زیبایی کم نظیر و زیر ساخت های بسیار مناسب مورد توجه ویژه است، گفت: از این پس در این اردوگاه اردوهای بین المللی دانش آموزی نیز برگزار خواهد شد .

نیمی از روستاهای رامسر از گاز طبیعی برخوردار هستند


خبرگزاری تسنیم: فرماندار رامسر گفت: هم اکنون نیمی از روستاهای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر ، به نقل از روابط عمومی فرمانداری رامسر، رستم زرودی از مردم این روستاها خواست تا پایان عملیات لوله گذاری صبور بوده و مشکلات ناشی از کنده کاری ها را تحمل کنند.

 

وی افزود: با مناسب شدن شرایط جوی بهسازی مناطق کنده کاری شده نیز انجام می‌شود.

 

فرماندار رامسر با اشاره به اینکه  مکاتبات برای انجام مطالعات پروژه گاز رسانی و ایستگاه تقویت گاز به منطقه جواهرده آغاز شد، تصریح کرد: 27 کیلومتر در این مسیر لوله گذاری می شود.

 

زرودی گفت: حدود 50 درصد از روستاهای رامسر به واسطه پراکندگی و کم جمعیت بودن برخی از آن‌ها ، صعب العبور بودن و صخره‌ای بودن از نعمت گاز برخوردار هستند.

 

وی افزود: با توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های  مردم منطقه و پیگیری‌های انجام شده، عملیات لوله‌گذاری جهت گاز‌رسانی به 10 روستای منطقه اربه کله رامسر از یک ماه قبل آغاز شده است.

 

فرماندار رامسر تصریح کرد: با توجه به فعالیت خوب پیمانکار این پروژه، چنانچه شرایط جوی مناسب باشد پیش بینی می شود تا دو هفته آینده  کار لوله گذاری این روستاها به پایان برسد.

 

زرودی تصریح کرد: از آنجایی که در برخی از این روستاها، خطر رانش وجود داشت تیم مطالعاتی این پروژه نقاط رانشی را شناسایی کرده و اقدامات لازم جهت جلوگیری از این خطرات انجام شده است.

۱۵۰ هزار مازنی عضو بسیج دانش آموزی هستند



خبرگزاری تسنیم: مسئول بسیج دانش آموزی سپاه کربلای مازندران از عضویت ۱۵۰ هزار مازنی در سازمان بسیج دانش آموزی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، عباس حسین زاده شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد برگداشت هزار و 710 شهید دانش آموز مازندران اظهار کرد: کنگره یزرگداشت 1710 شهید دانش آموز مازندران، 12 آذر ماه امسال در مصلی بزرگ امام جواد (ع) رامسر برگزار می‌شود.

 

وی افزود: خاطره 190 شهید دانش آموز در قالب کتابی تحت عنوان زنگ آخر پرواز تدوین و گردآوری شده است.

 

حسین زاده گفت: برگزاری چهار هزار یادواره درون مدرسه ای، مسابقات نشریه دیواری، سرود و تئاتر از جمله برنامه های این کنگره است.

 

وی افزود: 150 هزار نفر عضو عادی بسیج دانش آموزی استان بوده که از این تعدا د 55 هزار نفر فعال هستند.

 

گام نهادن در مسیر شهدا

 

امام جمعه رامسر نیز در این جلسه گفت: شهدا حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و در واقع یادواره های شهدای دانش آموز گام نهادن در مسیر شهدا است.

 

سید جلیل مرتضوی افزود: ما باید از شهدا درس ایثار، مقاومت و ولایتمداری را بیاموزیم.

 

فرمانده سپاه رامسر نیز گفت: میزبانی کنگره عظیم شهدای دانش آموز مازندران در رامسر افتخاری برای مردم و مسئولان این خطه لاله خیز است.

 

صادق حمیدی افزود: یادواره های شهدا در واقع زنده نگه داشتن مسیر نورانی شهادت و آشنایی هرچه بیشتر با سیره شهدا است.

برد تیم فوتسال رامسر

رضا بخشعلی پور_خبرنگار ساحل دریا 


تیم فوتسال رامسر در چهارمین بازی خود در لیگ دسته اول استان برابر تیم هلستان از نوشهر به برتری 6 بر 4 رسید.


گل های تیم رامسر را محمدرضا مرادی (3) بار و میثم بابالو (2) بار و شاهین شعبانیان (1) بار به ثمر رساندن.

سوگواره شش گوشه عرش در رامسر برگزار می شود


رامسر - خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر از برگزاری سوگواره بزرگ شش گوشه عرش به مناسبت هفته بسیج در شهرستان خبر داد.

 

محمد شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این سوگوراه با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان برگزار می شود، افزود: این برنامه با موضوعات  کربلا ، عاشورا و امام حسین (ع) و در رشته های نقاشی و طرحی ، خوشنویسی ، فیلم و عکس ، حفظ دعای زیارت عاشورا و وبلگ نویسی و .. برگزار می شود و به نفرات برتر هررشته جوایز نقدی اهدا و همه برندگان به همت امام جمعه به مشهد مقدس اعزام می شوند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر  همچنین از برگزاری یک یادواره شهدا با سبکی متفاوت در رامسر خبر داد و گفت: این یادواره با همکاری بسیج هنرمندان و با هدف تاثیر گذاری بیشتر با سبکی نو و جوان پسند تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: در این یادواره شهدا ، از  شاعر ، مجری ، اجرای نمایش شهید گمنام و موسیقی زنده دفاع مقدس به صورت همزمان با هماهنگی خاصی بروی سن استفاده خواهد شد و این اقدام در جهت جذب جوانان و نوجوانان برای شرکت دریادوراه های شهدا برنامه ریزی شده و پیش بینی می کنیم به دلیل متفاوت بودن سبک برگزاری و استفاده از ظرفیت های هنرمندان شهرستان رامسر با  استقبال خوبی مواجه شود.

 

شریفی اضافه کرد: تیم هنرمندان از چند ماه قبل به صورت جداگانه مشغول تمرین و آماده شدن برای اجرای این کار مشغول بوده اند.

 

 

برنامه به شکل مطلوبی بروی سن برود

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رامسر در خصوص بسیج گفت: بنا به فرموده امام راحل بسیج لشکر مخلص خداست و با ایت تعریف امام راحل می توان گفت بسیجی فقط به داشتن کارت و لباس نیست بلکه مخلصانه خدمت کردن در راه اسلام است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس در دانشکده پرستاری رامسر با مشارکت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر در هفته بسیج از جمله برنامه های این اداره بود.

گازرسانی به 10 روستای رامسر اجرایی شده است



 

رستم زرودی در گفتگو با خبرنگار مهر در رامسر افزود: با توجه به دغدغه  ها و نگرانی های  مردم منطقه اربه کله و پیگیری های انجام شده ، عملیات لوله گذاری جهت گاز رسانی به 10 روستای  منطقه اربه کله رامسر از یک ماه قبل آغاز شده است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به فعالیت خوب پیمانکار این پروژه ، چنانچه شرایط جوی مناسب باشد ، پیش بینی می شود تا دو هفته آینده  کار لوله گذاری این روستاها به پایان برسد.

 

فرماندار رامسر تصریح کرد: از آنجاییکه در برخی از این روستاها خطر رانش وجود داشت لذا ، تیم مطالعاتی این پروژه نقاط رانشی را شناسایی کرده و اقدامات لازم جهت جلوگیری از این خطرات انجام شده است.

 

زرودی از مردم این روستاها خواست تا پایان عملیات لوله گذاری صبور بوده و مشکلات ناشی از کنده کاری ها را تحمل کنند و گفت: با مناسب شدن شرایط جوی بهسازی مناطق کنده کاری شده نیز انجام می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه  مکاتبات برای انجام مطالعات پروژه گازرسانی و ایستگاه تقویت گاز  به منطقه جواهرده نیز آغاز شده، خاطر نشان کرد: 27 کیلومتر  در این مسیر لوله گذاری خواهد شد.

 

فرماندار رامسر اظهار داشت: حدود 50 درصد از روستاها ی رامسر به واسطه پراکندگی و کم جمعیت بودن برخی از آنها  ، صعب العبور بودن و صخره ای بودنشان از نعمت گاز برخوردار هستند.

مصلای رامسر میزبان یادواره 1710 شهید دانش‌آموز


 

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت:یادواره 1710 شهید دانش‌آموز در مصلای رامسر برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، حسین کمالی با اشاره به نقش تفکر بسیجی در جامعه گفت: موفقیت‌ها و افتخارات به دست آمده در طول انقلاب اسلامی،برخاسته از تفکر بسیجی و نشر آن در کشور بوده است.

 

کمالی ضمن اشاره به برخی دستاوردهای ماندگار بسیج در هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های علمی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: شور و شعور حاصل از دلبستگی به عاشورا در بین نوجوانان ما،روح آزادیخواهی و مقاومت را تقویت کرد و این روحیه باید تداوم داشته باشد تا در رفتار همگان خود را نشان دهد.

 

وی ادامه داد:یادواره 1710 شهدای دانش‌آموزی استان مازندران با حضور تمامی خانواده‌های این شهدا و دانش‌آموزان سراسر استان در رامسر برگزار خواهد شد و با اهتمام مسئولین استانی و شهرستانی،روز سه شنبه دوازدهم آذرماه 92 ، مصلای این شهر مملو از نوجوانان و اردتمندان آستان شهدا خواهد شد.

آبرسانی به دو شهر غرب مازندران/ اصلاح شبکه های فرسوده رامسر



 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی حسین زاده در بازدید از طرح آبرسانی غرب مازندران افزود: اصلاح و زون بندی شبکه با هدف کاهش هدر رفت آب به میزان 30 لیتر درثانیه ، لوله گذاری به طول 25 هزار متر، استانداردسازی250 فقره انشعاب آب و احداث خرپا به  منظور عبورلوله ازیک دهانه رودخانه با صرف اعتبار بالغ بر 35 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه نصب واستاندارد سازی 100 فقره انشعاب آب و 6 نقطه اتصال شبکه در حال انجام است تصریح کرد: با هدف ایجاد ذخیره مطمئن برای مقابله با کمبود آب آشامیدنی در ساعات پیک مصرف ،  مکان یابی برای احداث مخزن جمع کننده بتنی 400 متر مکعبی انجام شده است که درمرحله خرید زمین قرار دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران همچنین از طراحی احداث یک باب ایستگاه پمپاژ به منظور ایجاد فشار مناسب شبکه جهت انتقال آب به مناطق مرتفع رامسر خبرداد و گفت : اعتبار مورد نیاز این پروژه ها 20 میلیارد ریال است.

 

حسین زاده با بیان اینکه دربخش آب شرب رامسر با توجه به ورود مسافران در ایام تابستان با مشکل مواجه بوده ایم اضافه کرد : با تلاش همکاران این شرکت وراه اندازی تصفیه خانه آب شرب سد میجران مشکل آب آشامیدنی این شهر برطرف شده است.

 

وی از بهره برداری طرح آبرسانی به شهر کتالم با صرف اعتباری بالغ بر 8 میلیارد ریال خبرداد و تصریح کرد این پروژه ها شامل احداث مخزن بتنی هزار متر مکعبی به منظور ایجاد ذخیره مطمئن جهت مقابله به قطع آب درمواقع بحرانی وتامین فشار مناسب درساعات پیک مصرف بوده که به اتمام رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران با اشاره به اینکه احداث خط انتقال خروجی و ورودی مخزن به طول هشت هزار و 500 متر درکتالم به پایان رسیده، گفت: اتصال 4 نقطه از شبکه های موجود به این مخزن درحال اجرا است که برای اتمام کار یک میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

فرمانده سپاه رامسر: موفقیت تیم هسته ای به پشتوانه بسیج مردمی بود



 

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈصادق حمیدیˈ در جمع بسیجیان به مناسبت گرامیداشت روز بسیج در مصلی امام جواد (ع) این شهرستان افزود: در مذاکرات هسته ای اخیر نیز دنیا دیدگاه رهبر معظم انقلاب و پیام ملت ایران را از درون ایران اسلامی شنید که همچنان وفادار به آرمان های امام (ره)، به راه خود ادامه می دهند.

 

وی اظهار داشت: ملت ایران در تمام دوران با پیروی از ولایت ، ایستادگی و مقاومت در همه صحنه ها حاضر بوده و در مقابل دنیای استکبار ایستاده است.

 

او افزود: بسیجیان در دوران دفاع مقدس خوش درخسیدند و پس از آن نیز به شاگرد عزیز امام (ره) رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

 

فرمانده سپاه رامسر یادآور شد: امروز همه ما مدیون شهدا هستیم و باید در مسیر نورانی و سعادت بخش راه شهدا گام برداریم و پشتیبان انقلاب و ولایت باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر نیز گفت: بسیجیات ثابت کردند که با شجاعت برای حفظ ارزش های انقلاب تا آخرین نفس ایستاده اند.

ˈ غلامحسن تسخیریˈافزود: فرهنگ بسیج فرهنگ مقاومت است و این تفکر ناب مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و عالم گیر شده است.

 

وی بیان داشت: این شعار که من هم یک بسیجی ام در قلب آمریکا ،اروپا ،آسیا ،خاورمیانه و همه عالم پیچیده است.

 

او ادامه داد: امروز دشمن فهمیده که با تحقیر ، تهدید و تحریم نمی تواند سرنوشت ملت ما را تغییر دهد.ک/2

اثرات منفی تخریب جنگلهای شمال/ نرخ بالای بیکاری در غرب مازندران


 

شمس الله شریعت نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وقتی نرخ بیکاری بالاست و گرانی وجود دارد و تامین حوائج مردم سخت می شود، مردم به منابع اطراف خود فکر می کنند و ضعف درآمدی را از طرق مختلف تامین می کنند.

 

وی اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی با ضعف درآمدی مردم ممکن نیست و فقر قطعا با تخریب منابع طبیعی در همه جوامع هماهنگ است.

 

اولویت با تکمیل پروژه های نیمه تمام است

 

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس به طرحهای در دست اجرا در کمیسیون مربوطه اشاره کرد و گفت: مهمترین موضوع بودجه برای سال آینده است و با توجه به تنگناههای درآمدی، تکمیل پروژه های نیمه تمام با پیشرفت بالا در اولویت است.

 

شریعت نژاد افزود: متاسفانه در غرب مازندران از این قبیل طرح ها کمتر داریم و تمام تلاش این است که طرحهایی که توجیه اقتصادی بالایی دارد برای توسعه و رفاه منطقه در بودجه وارد کنیم.

 

وی عنوان کرد: امیدواریم با لغو تحریمها منابع درآمدی کشور ارتقا یابد و سبب شتاب در اجرای طرح ها شود.

 

وی افزود: در کمیسیون منابع طبیعی طرح مبارزه با آلودگی هوا و طرح اصلاح اساسنامه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و بدجه بخش کشاورزی از مهمترین طرحهای دردست بررسی است.

 

این نماینده مجلس افزود: در حوزه شهرستان در تلاش هستیم تا بیشتر تدابیر مدیریتی را بکار گیریم و با توجه به مشکلاتی که وجود دارد طوری برخورد کنیم تا برخی گره ها را با اعمال مدیریت راهگشا باشیم.

 

وی عنوان کرد: تسهیل برای سرمایه گذاری سرمایه گذرانی که علاقمند به سرمایه گذاری در منطقه هستند، نیز به جد پیگیری می شود.

 

نرخ بالای بیکاری در غرب مازندران

 

شمس الله شریعت نژاد به آمار نرخ بیکاری در حوزه انتخابیه اشاره و اضافه کرد: نرخ بیکاری در شهرستانهای رامسر، عباس آباد و تنکابن بالاتر از میانگین استانی و کشوری است.

 

وی افزود: غرب مازندران در حوزه بیکاری مشکلات زیادی دارد، زیرا ظرفیت سازی در حوزه اشتغال در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات نشده است.

 

این نماینده مجلس یادآورشد: اگر میانگین واحد اراضی را درنظر بگیریم، محدودیت اراضی و تراکم جمعیت در غرب مازندران بیش از سایر مناطق است.

رئیس شورای بخش مرکزی رامسر و در خواست پی گیری تکمیل پروژه ی ملی آب رامسر



مصطفی مکارمی رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر با تهیه و ارسال نامه ای به نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت نا بسامان « آب » در شهرستان رامسر شد.


جناب آقای دکتر شریعت نژاد نماینده محترم مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی


با سلام و عرض ادب و احترام


به استحضار می رساند تراژدی غم انگیز کمبود آب شرب سالم، سال هاست مردم شریف و نجیب این شهرستان ها را رنج می دهد. علی رغم تلاش ها و اقدامات خوب صورت گرفته مبنی بر احداث سد مجیران و تصفیه خانه ی آب در این شهرستان و افتتاح آن در چند ماه گذشته که با حضور معاون اول دولت وقت صورت گرفت، متأسفانه کماکان مردم مظلوم این شهرستان در اکثر مواقع با مشکل آلودگی آب بر اثر تحولات طبیعی نظیر بارندگی شدید شده و این امر موجب قطعی مکرر و بعضاً در برخی نقاط شهر و روستا قطع طولانی مدت آب می شود. با عنایت به میزان بارش باران در این شهرستان و وجود منابع آبی فراوان، نداشتن آب سالم در این شهرستان پسندیده نبوده و هیچ عقل و منطقی این تعلل و کوتاهی مسئولان استانی و کشوری را در تکمیل پروژه ی ملی احداث سد در این شهرستان، که از زمان دولت سازندگی آغاز گردیده را برنمی تابد.


جناب آقای شریعت نژاد


از جناب عالی به عنوان نماینده قانونی مردم منطقه، انتظار می رود درخواست عاجزانه و استمداد دردمندانه موکلین خویش را به استحضار مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی رسانده تا برای رفع این مشکل چندین ساله چاره اندیشی و دستورات لازمه را صادر نمایند. باشد که انشااله با پی گیری های مجدّانه آن جناب شاهد تحقق خواسته ی به حق مردم این سامان باشیم.


با تشکر و سپاس - مصطفی مکارمی رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی رامسر

 

 

برگزاری یادواره ی شهدای لیماک و راجوب در شهرستان رامسر


برگزاری یاد و خاطره شهدای لیماک و راجوب باحضور مسئولین شهرستان ، دهیاران ، خانواده های معظم شهدا ، جانبازان و مدعوین و با همکاری اعضای ستاد برگزارکننده و مسئولین پایگاه مقاومت و بنیاد شهید در تالار پذیرایی ذوقی واقع در خیابان میرزاکوچک خان (هریس) رامسر برگزار شد.


 شروع مراسم با تلاوت قرآن و ترنم سرود جمهوری اسلامی و مداحی خلعتبری سپس سید جلیل مرتضوی امام جمعه شهرستان رامسر گفت: امروز گرامی داشت هفت شهید والامقام روستای ولایت مدار لیماک و راجوب برگزار شد که واقعاً این حضور نشانه ی عشق و علاقه به شهدا ، شهادت  و ائمه عصمت و طهارت است. شهادتی که به همه ما درس ایستادگی و صبوری و دلداری داده است.


 وی افزود: از همه عزیزان و دست اندرکاران این برنامه که درواقع زحمات فراوانی کشیدند تشکر و قدردانی می کنم.


 مرتضوی افزود خداوند در قرآن بندگان خود را به دو دسته تقسیم می کند. گروه اول خاسرین یعنی زیانکاران و گروه دوم رابعین هستند مانند شهدا که از عمرشان سود بردند و در پیشگاه خداوند رابع و سودمند هستند.


امام جمعه افزود : این هفت شهیدی که نامشان می درخشد مقام و منزلت آن ها از همه مقام هایی که شماها مدنظرتان است فزونی دارد و جزء کسانی هستند که از عمرشان سود برده و سودی که رویش نمی توان قیمت گذاشت و اینان در پیشگاه خدا رابع هستند و سودمند.


 مرتضوی افزود: اگر امروز ایران عزیز پرچمدار کربلای حسین است باید مثل اسلم غلام امام حسین زمان باشیم. او جانش را داد و ما باید با عمل مان در خدمت حسین بن علی و یاران حسین و عزای سیدالشهدا باشیم.

 

محمد باقر پروانه با 30 عنوان قهرمانی در جودو

رضا بخشعلی پور خبرنگار ساحل دریا :



محمد باقر پروانه به  سال 1362 در رامسر به دنیا آمد.دوران ابتدایی خود را در دبستان مهدیه راهنمایی را درمدرسه ی راهنمائی فرید و متوسطه را دردبیرسان امام خمینی گذراند

.

وی دارای مدرک فوق دیپلم رشته تربیت بدنی از دانشگاه تهران است

.

14 سال است که در رشته جودو به فعالیت می پردازد.دارای بیش از سی عنوان قهرمانی در مسابقات استانی و کشوری است.کمربند دان 2 جودو و مدرک مربیگری درجه 3 ملی را دارد

.

چطور شد وارد رشته جودو شدید؟


در دوره ی نوجوانی در ابتدا در رشته کشتی به فعالیت می پرداختم که با دیدن تمرینات جودو که در ساعت بعدی از تمرین ما برگذار می شد به این رشته علاقه مند شدم

.

اولین مربیانت چه کسانی بوده اند؟


استاد حسن فیلی بوده است ک جا دارد از زحمات فراوان ایشان تشکر ویژه ای داشته باشم

.

اولین مسابقه ای که شرکت نموده ای؟


سال 1379  بود که درمسابقات بسیج استانی ، مقام سوم را کسب کردم

.

مهمترین مسابقه ای که شرکت کردی؟


مسابقات کارگران کشوری که همین امسال برگزار شد و مقام دوم را به دست آوردم

.

چه آرزوهایی در زمینه ورزشی داشتی که به آن نرسیدی؟


آرزو داشتم که در مسابقات آسیایی و حتی جهانی شرکت کنم اما به دلیل عدم حمایت مالی و معنوی مسوولان به آن نرسیدم

.

تلخ ترین و شیرین ترین خاطره ی ورزشی؟


شیرین ترین خاطره ام برای امسال است که در مسابقات استانی به مقام قهرمانی رسیدم و به مسابقات کشوری که در مشهد برگزار می شد انتخاب شدم و به پابوس امام رضا رفتم.


تلخ ترین ان هم مسلبقات استانی سال 1384 بود که در فینال بخاطر غرور بی جا بازی را باختم و به مقام دوم رسیدم

.

حرف پایانی؟

.

از مسئولان انتظار حمایت از ورزش رامسر را دارم.رشته جودو از نبود بودجه رنج میبرد و بنده تمام مسابقات کشوری را با هزینه شخصی شرکت نموده ام.امسال در سه رقابت استانی مقام کسب کره ام که مسئولان کوچکترین تجلیلی از من نکرده اند. در اخر از همسرم تشکر ویژه ای دارم که با حمایت های خود باث پیشرفتم شده است

.

تقاضای تغییرات فوری و گسترده در محور پل نسارود تا اول باغ ملی

 

محمد حسین شعشعانی خبرنگار ساحل دریا - مظاهر باقرسلیمی شهردار کتالم و سادات شهر در یک گفت و گوی اختصاصی درخصوص محور حدفاصل ورودی پل نسارود تا اول باغ ملی گفت: محور حدفاصل ورودی پل نسارود تا اول ورودی باغ ملی به طول 5 کیلومتر مربع برابر طرح تفضیلی در داخل محدوده شهر کتالم و سادات شهر قرار گرفته است.


 وی افزود: این محور در بحث چهاربانده کردن توسعه راه های کشور حدود 2 سال پیش با نواقصات زیادی به اتمام رسیده و در بعضی از قسمت های آن تملک مسیر تاکنون انجام نشده و ما نیز تاکنون با مکاتبات متعدد نتوانستیم بعضی از تملک های این مسیر را بدست بیاوریم.


 باقرسلیمی در بخش دیگری از سخنانش افزود تاکنون این مسیر به علت عدم روشنایی تصادفات زیادی صورت گرفته که بعضی تصادفات منجر به مرگ شده است.


وی ادامه داد :  در بخش روشنایی مسیر عل رغم پیگیری لازم از طریق فرمانداری و شورای شهر اداره راه و شهرسازی تاکنون اقداماتی برای انجام این کار نکرده است.


شهردار با توجه به مکاتبات و اقدامات لازم در این بخش گفت: ما از مسئولین استانی و شهرستانی انتظار داریم همانند شهرهای هم جوار استان مازندران این مسیر را که محدوده ی جغرافیایی و مدخل ورودی شهر ما است به ما تحویل دهند تا بتوانیم با احداث مبلمان شهری، فضای سبز و روشنایی آن باعث توسعه و پیشرفت شهر شویم.


باقرسلیمی با اشاره به این که شهر کتالم و سادات شهر در حاشیه خیابان اصلی قرار گرفته گفت: با تحویل این مسیر می توانیم با ساخت و سازهای جدید مسیر هدایت ، رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذار خصوصی و توریست را افزایش دهیم.


وی یکی از مشکلات عمده ی شهر کتالم و سادات شهر را در حاشیه ی مسیر اصلی قرار گرفتن دانست و گفت: امیدواریم هرچه زودتر با تحویل این مسیر و یا تخصیص اعتبار استانی بتوانیم در بخش مبلمان شهری، فضای سبز و روشنایی آن در مدت زمان کوتاه به نتایج مطلوب برسیم.


باقرسلیمی در مورد احداث دو میدان در اول ورودی دو شهر کتالم و سادات شهر گفت: این مهم از انتظارات ما و مردم فهیم این دو شهر است . احداث این دو میدان نیاز به دو باند کند رو دارد زیرا با توجه به چهار باند فعلی ، احداث میدان مناسب نیست و نیاز به افزایش دو باند دیگر در این مسیر دارد . برای اجرای این کار در ابتدا بایستی تملک هایی در اطراف میدان صورت گیرد و سپس با برنامه ریزی و اعتبار لازم و موافقت اداره راه و شهرسازی بتوانیم عملیات را اجرائی نمائیم

.

در ادامه محمد شمس رئیس شورای اسلامی شهر کتالم و سادات شهر گفت: با توجه به این که محور اصلی محدوده ی جغرافیایی این شهر از اول باغ ملی تا پل نسارود حدود 5 کیلومتر می باشد یک محور پرتردد و شاهراه اصلی دو شهرستان و دو استان است تا امروز در دست اداره راه و شهرسازی بوده و هیچ گونه خدماتی از لحاظ روشنایی و فضای سبز انجام نشده است

.

 وی افزود شورای شهر دوره چهارم از بدو ورود به شورا طی مکاتباتی با راه وشهرسازی توانسته قول مساعد بگیرد که در آینده نزدیک این محور را تحویل شهرداری دهند تا بتواند نسبت به روشنایی و فضای سبز آن اقداماتی را بعمل آورد

.

محمد شمس برای احداث دو میدان در ورودی های دو شهر که نقش بسزایی در توسعه شهر دارند گفت : با شاره به عدم برنامه ریزی درسال های گذشته و با احداث هتل در ضلع جنوبی و احداث مجتمع دادگستری در ضلع شمالی دوراهی کتالم ؛  امکان ساخت میدان وجود ندارد لذا در صورت توافق مدیریت مجتمع دادگستری و مدیریت هتل و پلیس راهور و اداره راه و شهرسازی می توان میدان را تعبیه کرد

.

وی افزود :  در صورتی که این توافق صورت نپذیرفت همانند شهرهای همجوار استان ها با احداث پل زیرگذر یا روگذر و روان سازی ساخت و ساز در این محور می توان شهر را گسترش داد.

خداحافظ مرد روزهای شاد ما ( 2 )

ابوذر باقر سلیمی


نشریه ی شماره 26 ساحل دریا


گاهی اشک هم نمی خواهد همدم و همنشین ما در روزهای فراق افرادی که آنان را در اوقات خوش و شاد خویش دیده ایم و بیشتر با آن ها در آن روزها معاشرت داشته ایم ، باشد. چند روز قبل و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی مرد روزهای شاد زندگی ما به طورغیر منتظره از میان مارفت. او علاوه بر این که شریک بهترین لحظات ما بود پژوهشگر برجسته ای در حوزه فرهنگ و تاریخ شهر ما بود؛ پژوهشگری که عقاید خود را در پستوی خانه خود پنهان ننمود و با شهامت آن ها را عرضه نمود و هراسی از نقد افکار و عقاید  به خود راه نداد  .پژوهش هایی که بر اساس آن ها بنیان کتابی نهاده شد که  چندی بعد مرجع بسیاری از مقالات و پایان نامه های دیگر گردید و نمی توان مقاله ، یادداشت ، پایان نامه ای را در مورد رامسر دید اما در بخش ماخذ و منابع نام ایشان و کتاب ارزشمند ایشان را به عنوان مهم ترین منبع  ندید ؛  این پیر شاداب و پژوهشگر برجسته کسی نبود جز« سیدمحمد تقی سجادی ».


به طور حتم ارتحال ایشان ثلمه ای است  بس عظیم که نمی توان جایگزینی برای آن پیدا کرد.


کتاب  ارزشمند « تاریخ و جغرافیای تاریخی رامسر » به مثابه ی یک  دایره المعارف و گنج گران بها می ماند که از ایشان نزد ما به جا مانده است ؛ گنجی که به مردمان ما  تاریخ خودشان را یاد آوری می نماید و به آن ها می گوید که از کجا آمده اند و پیشینیانشان چگونه می زیسته اند ، دارای چگونه آداب و رسومی بوده اند و چه داستان ها و حکایاتی بر آنان گذشته و چرا محلات و شهر رامسر به نام امروزی شان خوانده می شوند.


بی گمان فراوانی موضوع مورد بحث و نبودن آرشیو غنی در شهر و در بعضی موارد بودن اقوال گوناگون و پراکندگی آن ها در یک موضوع کار نویسنده را بسیار دشوار می سازد و برای کسی که در ذهن خود پرداختن به چنین سوژه ای را می پروراند ، پروژه ای بسیار سخت و ناممکن در عمل می نمایاند و در نتیجه از پرداختن به چنین سوژه ای انصراف می دهد و حتی به خود اجازه ی تفکر دیگربار به سوژه را نمی دهد ؛ اما  ایشان با شهامت بی نظیر  به این سوژه پرداخت و از سختی های راه نهراسید و کتابی را تالیف نمود که گذر زمان یارای مقابله با آن را ندارد و نمی تواند گرد فراموشی بر آن بیفکند

.

شاید فرصت دیدار مجدد با این دانشمند فرزانه به ما دست ندهد اما ایشان جدا از خاطرات ما نیستند و نخواهند بود ؛ شوخی های ایشان در مراسم ازدواج و خطبه خوانی را همگان به یاد دارند و کمتر کسی است در رامسر که از ایشان خاطره نداشته باشد چه آن هنگام که با مرحوم برهان خطبه خوان مراسم ازدواج بودند چه بعد از آن مرحوم خود ایشان این مهم را انجام می دادند. از این جنبه و نگاه است که می توان گفت همه ی شهروندان از ایشان خاطرات خوب در ذهن دارند

.

برای مردی که در روزهای شاد همراه و یاور ما بود سوگ نامه نوشتن کاری سخت و بس دشوار است پس  به عنوان آخرین  جمله : « خداحافظ ؛ مرد روزهای شاد ما ».

خداحافظ مرد روزهای شاد ما ( 1 )

مهدی حلاجیان


نشریه ی شماره 26 ساحل دریا



هر چند اجل مهلت نداد تا با او نیز بسان برخی دیگر از نزدیک به گفت و گو بنشینیم اما بر خود لازم دانستیم که پس از رحلت این سید جلیل القدر به قدر « یادبود » ذکری از او در نشریه قلم زنیم.


سید محمد تقی سجادی فرزند سید یعقوب در آبان 1314 دیده به جهان گشود. تحصیلات حوزوی خود را در رودسر ، قزوین و قم پی گرفت و هم زمان نیز به تحصیل در مدارس دولتی پرداخت. ایشان در مدارس رامسر و قم  ادامه ی تحصیل داده و در کارشناسی رشته ی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران فارغ التحیل شدند. دوره ی معادل کارشناسی ارشد را نیز در رشته ی ادبیات فارسی دانشسرای عالی به اتمام رساند.


روح تحقیق گر و علم گرای ایشان همیشه در کاوش بود و در عرصه ی نویسندگی آثار ارزشمندی از خود به جای گذاشت . کتاب های زندگی حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها ، بلای صیهونیزم ، پیدایش و تداوم صیهونیزم ، تاریخ و جغرافیای تاریخی رامسر ، تاریخ حکومت های محلی در کرانه های جنوبی دریای خزر  و ترجمه ی آمنه مادر پیامبر از کتاب های منتشر شده ی او بود و نوشته هائی از قلم ایشان که هنوز به زیور طبع آراسته نشده است مانند صرف و نحو عربی ، اخلاق در اشعار سعدی و ...در کارنامه ی تالیفات او می درخشد.


سجادی در 1339 ازدواج و از این ازدواج صاحب 5 فرزند 3 دختر و دو پسر شد. وی به منظور خصوصیت اخلاقی ذاتی اش ، خوشروئی و محبت به مردم در سال 1354 مجوز دفتر ازدواج در رامسر را اخذ کرد.


از سال 1354 تا پایان زندگی دنیائی اش او و زوج های جوان های بی شماری ،  شاهد قرائت زیبای خطبه ی عقد توسط او بودند و لحظات شیرین زندگانی بسیاری از شهروندان رامسر با ندای « ازدواج سنت پیغمبر است و هر که از آن سرپیچی کند ازمن نیست او » پا به خانه ی بخت گذاشته اند.


سجادی با قرائت 13384 خطبه ی عقد زوج های جوان شهرستان رامسر ، حاضر در پیوند زناشوئی حدود نیمی از شهروندان شهرستان رامسر بود. او اولین خطبه ی عقد را در تاریخ دهم اردی بهشت 1354 و آخرین خطبه ی عقد را در تاریخ 19 آبان 1392 برای زوج های جوان قرائت کرد. مرگ او در ماهی رخ داد که به لحاظ اخلاقی نیز مدیون وعده ی خواندن خطبه ی عقد زوج های جوان نباشد.


سجادی در آموزش و پرورش رامسر نیز از خود برای فرزندان آتیه ی شهر در ارایه ی دروس عربی و دینی خاطره های ماندگاری به یادگار گذاشته است.


در همه ی موارد فوق آن چه از او کمتر گفته شده است اخلاق حسنه ، حسن سلوک ، ایمان پاک و زلال ، صبر و شکیبائی و احترام خالصانه به دیگران است. مخالفت با اشتهار و معروفیت از بارزترین خصوصیاتش بود و بدین لحاظ خانواده اش دوست نداشتند در اعلامیه های ترحیم و مراسمش از  خصوصیاتش ذکر شود.


کار ارزشمند تالیف کتاب « تاریخ و جغرافیای تاریخی رامسر » او از کتاب های مرجع و ماندگاری است که مبنای تحقیق و پژوهش بسیاری از علاقه مندان شده است.


سید محمد تقی سجادی در آبان 1392  در 78 سالگی رخ در نقاب خاک در کشید و انبوه دوست دارانش را در ماتم فرو برد.


به مناسبت درگذشت این دانشمند فرزانه با چهار تن از روحانیون شهر مصاحبه ی کوتاه انجام شده است که در پی می آید.


سید جلیل مرتضوی امام جمعه ی شهرستان رامسر گفت : در مدت کوتاه حضورم در رامسر نتوانستم آن چنان که شایسته بود با ایشان هم نشین شوم و در ملاقاتی در منزل ایشان و چند نماز جمعه با ایشان دیدار کوتاه داشته ام. آن چه از ایشان در یک جمله بتوانم بگویم این است که او « سید مردمی » بود.


محمد اسحق جوری گفت : در یک جمله ی کوتاه که بتوانم همه ی خصایصش را بگویم این است که او محقق ملائی بود ، متواضع و دانشمند بود ، تلاشگر و خستگی ناپذیر بود. اخلاق حسنه و تحقیقاتش مشهور بود و رامسر را به همه ی رامسری ها و ایرانیان شناساند. تلاش او برای معرفی و شناخت امام زاده ها ، آثار باستانی و نشانه های رامسر هرگز از تاریخ این شهرستان حذف نخواهد شد.


غلام حسن تسخیری گفت : لب خندان و بشاش او همیشه در خاطره ی آن هائی که با او آشنایند خواهد ماند.به دیگران خیلی احترام می گذاشت ، همیشه در خوشی ها و لحظات شاد و شیرین ، شریک مردم بود. بدین خاطر هیچ گاه تن به دایر کردن دفتر طلاق نداد. احترام او به همه ی شهروندان خصوصا روحانیون مثال زدنی است.


صفر قاسمی گفت : مرد بزرگ ، آن قدر این مرد بزرگ بود که نمی توانم وصفش کنم. خوش صحبت ، خندان ، دارای طبع بلند ، زحمتکش برای زنده نگه داشتن فرهنگ منطقه ف متعصب در حفظ میراث فرهنگی ، صبور و متین.


وی افزود: در زمان تصدی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر تصمیم به برگزاری نکوداشت از ایشان شد. به ایشان گفتم : نگاهی عمیق به من کرد و گفت: شما شوخی می کنید یا جدی می گید؟ من زنده ام و هنوز نمرده ام .


خلاصه پس از کلی توضیح بنده و انکار و نپذیرفتن ایشان ، با اشاره به جدی بودن اراده ، قرار شد این مراسم برگزار شود. به احترام تعدادی دعوت نامه به ایشان داده شد تا اعضای درجه ی یک خانواده و برخی را که می خواهد دعوت نماید. در روز مراسم تالار همایش هتل رامسر مالامال از جمعیت شد اما از خانواده ی ایشان بجز چند آشنائی که اداره مستقل برایشان دعوت فرستاده بود ، کسی نیامد.


پس از پایان مراسم به ایشان گفتم : حاج آقا دعوت نامه ها را نداده بودی ؟ با تغییر در چهره اش و با همان تواضع و مهربانی همیشگی اش گفت : من در مقابل انسان های بزرگی مثل آشیخ علی اکبر الهیان و دیگر بزرگان احساس حقارت و کوچکی می کردم. بدین خاطر هیچ دعوت نامه ای را توزیع نکردم.


سجادی گنجینه ای بود که رامسر از دست داده است و تاسف می خورم که مرگ او تلنگری به متولیان فرهنگی شهرستان رامسر نزد و به نظرم مجالس برگزار شده در شان ایشان نبود.

 

نمایشگاه آثار هنری و اقوام در سالن ورزشی دانشکده پرستاری فاطمه زهرا (س) برگزارشد


امتداد:

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پرستاری فاطمه زهرا (س)رامسر با اعلام این خبر افزود:این نمایشگاه دارای 15 غرفه از جمله غرفه های اقوام (معرفی ترکمن)،حجاب و عفاف ،عاشورا ،آثار هنری دانشجویان و تابلوهای نقاشی ،کاریکاتور  و کتاب می باشد.

 

"حسین احمدی"بیان داشت:یکی از غرفه های پر بیننده این نمایشگاه غرفه اقوام مربوط به هموطنان ترکمن می باشدکه به معرفی فرهنگ ،آیین ،تاریخ ،مشاهیر و انواع غذاهای محلی می پردازد.

 

وی اظهار داشت:برگزاری کارگاه نقش رسانه با حضور میکاییل دیانی ،دبیر فرهنگی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل  کشور،شعر خوانی توسط استاد محمد رضا چراغ زاده از شاعران برجسته ،کارگاه آموزش خبرنگاری  از مهمترین برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

 

ایشان معرفی هرچه بیشتر قابلیت های دانشجویان ،معرفی بیشتر دانشکده پرستاری رامسر،توجه به فرهنگ عاشورا ،ترویج کتاب خوانی را از جمله اهداف برپایی نمایشگاه برشمرد.

33هزار و 159 واحد مسکن مهر آماده افتتاح در مازندران است و مشکلات ساخت 3طرح مسکن مهر در رامسر



 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ معاون عمرانی استاندار مازندران صبح امروز در نشست شورای مسکن مهراستان در ساری با اشاره به اینکه طرحهای مسکن مهرباید تا پایان سال 92 به اتمام برسد گفت :33هزارو159 واحد مسکن مهر آماده افتتاح در سامانه ثبت شد .

 

هاشمی بابیان اینکه 62هزارو75 واحد عقد قراردادوپروانه ساخت در مازندران صادر شده افزود:از این تعداد61هزارو366واحد در مرحله پایان پی سازی ،56هزارو562 واحد در مرحله پایان اسکلت ، 55هزارو438 واحد در مرحله سقف، 51هزارو882واحد در مرحله پایان سفت کاری و39هزارو587 واحد در مرحله پایان نازک کاری قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 8طرح مسکن مهر درمازندران روند ساخت خوبی ندارد گفت: متاسفانه بیشتر مسولان شهرستانی با مصوبات وچارچوب کاری آشنایی ندارند وهمین باعث شده تا روند ساخت با مشکل مواجه شود وبه قول معروف ازماست که برماست

 

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت :در صورتی که پیمانکار خارج ازسقف قرارداد از وسایل جانبی مثل درب ضد سرقت نصب کند اگر مجمع تایید کند برآورد به صورت منطقی بررسی و برآورد شود و اگر قیمت تایید شد در کل طرح تقسیم شود

 

هاشمی بابیان اینکه برای برق رسانی برق به واحدهای مسکن مهر یک میلیارد و100میلیون تومان اختصاص یافته است افزود :مسکن مهر 120واحدی شهرستان عباس آباد هم اکنون در مرحله مناقصه برای برق رسانی است که 10روز آینده پاکت باز می شود وکار برق رسانی آغاز می شود

 

به گفته وی این طرح اوایل بهمن امسال افتتاح می شود.

 

مدیرعامل شعب بانک مسکن مازندران نیز در این جلسه به مشکلات ساخت 3طرح مسکن مهر در رامسر اشاره کرد وگفت:138 واحدی مسکن کارکنان بیمارستان رامسر که به صورت خودمالکی است با روند کند 10درصدی ساخت روبرو است

 

بلوچی افزود :تا کنون برای این واحدها 393میلیون تومان بانک پرداخت کرد

 

وی به تعاونی مسکن مهر شماره 6 رامسر 120واحدی اشاره کرد وگفت :2ماه از قراداد سپری شده وطرح 20درصد پیشرفت دارد والان به دلیل خلع ید پیمانکار پروژه تعطیل است

وی افزود :در این طرح که متقاضیان کمیته امداد وبهزیستی هستنددر صورت تعیین پیمان کار به صورت سه جانبه به کارخود ادامه می دهد.

مقابله با تغییر غیرمجازاراضی کشاورزی وجلگه ای شمال نیازمند راهکاری اساسی است


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود معضل جدی تغییر بی رویه اراضی کشاورزی، جنگلی و جلگه ای در شمال کشور گفت: مسوولان کلان کشور باید برای جلوگیری از ادامه این معضل در شمال فکر و راهکاری اساسی داشته باشند .

 

ˈشمس الله شریعت نژادˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس بررسی های صورت گرفته متاسفانه در دوره های گذشته با مجوزهای غیرقانونی مسوولان وقت، بخشی از اراضی جنگلی، جلگه ای و کشاورزی شمال تغییرکاربری داده شده و ساخت و سازهای غیر مجاز در آن صورت گرفته است.

 

وی کلاردشت را ازمناطقی که دستخوش این تغییرات شده ه است ، دانست و اظهار داشت: عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب در گذشته با خریداری هکتارها زمین در این شهرستان و دریافت مجوزهای غیرقانونی به ساخت و ساز و بنا اقدام کردند و اکنون مساحت وسیعی از اراضی کشاورزی و جنگلی به ویلا تبدیل شده است.

 

نماینده مردم شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی این این معضل را تهدیدی جدی برا بخش کشاورزی و نابودی سرمایه و درآمد ملی برشمرد و گفت: مسوولان منطقه باید متناسب با ظرفیت های موجود برای تامین منافع مردم تلاش کنند.

 

وی تاکید کرد: مسوولان همچنین نباید به گونه ای عمل کنند که این سرمایه های ملی فقط در اختیار انحصار عده ای خاصی قرار گیرد.

 

شریعت نژاد با اشاره به گردشگرپذیری منطقه شمال کشور تصریح کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی، جلگه ای و جنگلی باقی مانده شمال باید به جای ویلاسازی به سوی بلند مرتبه سازی برنامه ریزی شود.

 

براساس آمار در غرب مازندران 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع وجود دارد.

امام جمعه رامسر: استقامت مردم در برابر تحریم‌ها ابرقدرت‌های دنیا را مأیوس ک


 

امام جمعه رامسر گفت: مردم در برابر تحریم‌ها آنچنان مقاومتی از خود نشان دادند که ابرقدرت‌های دنیا را مأیوس ساختند.

 

سیدجلیل مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر درباره موفقیت مذاکرات هسته‌ای در ژنو اظهار داشت: این موفقیت را مدیون ایستادگی و مقاومت مردم ایران هستیم که دارای شور و شعور حسینی هستند.

 

وی افزود: این مردم ایران بودند که تحریم‌ها را با جان و دل پذیرفته و آنچنان مقاومتی از خود نشان دادند که ابرقدرت‌های دنیا را مأیوس ساختند.

 

امام جمعه رامسر بیان داشت: مردم ایران با مقاومت خود سفیران مذاکره‌کننده خود را در ژنو سربلند کردند.

 

مرتضوی تاکید کرد: سخنان پیامبرگونه رهبر عزیز این پیروزی را رقم زد آنچنان‌ که دیپلمات‌های 1+5 نشاط مردم ایران را دیدند.

 

وی در پایان افزود: این کلام رهبر که فرمودند؛ «دست هر زیاده‌خواهی را قطع خواهیم کرد» همانند چراغ راهی بود که ما را به این پیروزی رساند.

یادواره 1710 شهید دانش‌آموز مازندران‌ برگزار می‌شود



 

مسئول بسیج دانش‌آموزی مازندران از برگزاری یادواره یک‌هزار و 710 شهید دانش‌آموز مازندرانی به میزبانی شهرستان رامسر خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، عباس حسین‌زاده در جلسه ستاد برگزاری این یادواره در جمع مسئولان بسیج دانش‌آموزی شهرهای مازندران در مصلی رامسر افزود: یادواره بزرگداشت یک‌هزار و 710 شهید دانش‌آموز مازندران 12 آذر سا‌‌‌ل‌جاری در مصلی جوادالائمه (ع) رامسر برگزار می‌شود.

 

حسین‌زاده‌ با اعلام اینکه اگر از حق نگذریم این شهدای دانش‌آموز با سن کمی که داشتند تاثیر عمیقی بر جنگ گذاشتند، اظهار داشت: در این یادواره باید نقش دانش‌آموزان برجسته شده و به خوبی نشان داده شود و باید تمام مراحل این یادواره توسط دانش‌آموزان اجرا شود.

 

این مسئول با اعلام اینکه 41 درصد شهدای کشور را شهدای دانش‌آموز تشکیل می‌دهند،تاکید کرد: این شهدا سن‌شان بین 12 تا 16 سال بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 710 شهید دانش‌آموز مازندرانی که درس مقاومت و ایثار به ما دادند هم‌اکنون الگوی دانش‌آموزان هستند،گفت: در کلاس‌های درس، وفای به عهد این شهیدان دانش‌آموز را مشق می‌کنند.

 

 امام جمعه رامسر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اگر مسئولان زمان و هزینه برای یادواره‌های شهدا می‌گذارند قطعا اجرشان را شهدا می‌گیرند، افزود: شهدا ناظر اعمال و رفتار ما هستند و امیدواریم که این یادوار‌ه‌ها مورد پسند این شهدا که جان‌شان را در راه حق و دفاع از میهن فدا کردند، راضی و خشنود باشند.

 

به گزارش فارس،یادواره‌ شهدای دانش‌آموزان مازندران با محوریت شهرستان رامسر برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره شهدا گام نهادن در مسیر شهدا است



 

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ سیدجلیل مرتضوی ˈ روز دوشنبه در ستاد استانی کنگره بزرگداشت یکهزار و 710 شهید دانش آموز مازندران که در مصلی امام جواد (ع) رامسر برگزار شد،افزود: همه باید از شهدا درس ایثار، مقاومت و ولایتمداری بیاموزیم.

 

فرمانده سپاه رامسر هم در این کنگره گفت: میزبانی کنگره عظیم شهدای دانش آموز استان مازندران در رامسر افتخاری برای مردم و مسولان این خطه لاله خیز است.

 

ˈ صادق حمیدی ˈ افزود: یادواره های شهدا در واقع زنده نگه داشتن مسیر نورانی شهادت و آشنایی هر چه بیشتر با سیره شهداست.

 

وی ادامه داد: میزبان این کنگره، خود شهدای دانش آموز استان هستند چرا که شهدا حاضرند و ما باید مراقبت نماییم که در مسیر شهدا گام برداریم.

 

مسول بسیج دانش آموزی استان مازندران نیز در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کنگره یزرگداشت یکهزار و 710 شهید دانش آموز مازندران 12 آذر ماه در مصلی امام جواد (ع) رامسر برگزار خواهد شد.

 

ˈعباس حسین زاده ˈ افزود: خاطره 190 شهید دانش آموز در قالب کتابی تحت عنوان ˈ زنگ آخر پرواز ˈ تدوین و گرد آوری شده است.

 

وی ادامه داد: برگزاری چهار هزار یادواره درون مدرسه ای، مسابقات نشریه دیواری،سرود و تئاتر از جمله برنامه ها در راستای برگزاری این کنگره بوده است.

 

حسین زاده گفت: اکنون 150 هزار نفر عضو عادی بسیج دانش آموزی استان هستند. ک/2

لابی گری اسلام تاثیرگذارتر از لابی صهیونیزم در ژنو بود



ساری - خبرگزاری مهر:دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: تمام هم و غم اسرائیل بر این محور بود که در ژنو توافق اتقاق نیفتد و آنها ادعا می کردند که لابی صهیونیستی به عنوان بزرگترین قدرت است ولی دیدیم که لابی اسلام تاثیر گذارتر بود و این توافقنامه از الطاف خدا و دعای مردم است.

قاسم احمدی در این زمینه به خبرنگار مهر می گوید: پیش نویس توافق نامه ژنو 3 برای ضریب شش ماه بسته شد و در صورت قطعیت یافتن، بصورت کامل تقدیم خواهد شد.

 

احمدی افزود: این توافقنامه بعد از نظر مقام معظم رهبری به استفاده قانون هر گونه معاهده نامه، موافق نامه باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و این سیکل را در آینده طی می کند.

 

تاثیرات توافقنامه در ابعاد داخلی و خارجی

 

وی به تاثیرات این توافقنامه در ابعاد داخلی اشاره و اضافه کرد: از اولین شاخص های پیش نویس، این است که غنی سازی در داخل کشور به رسمت شناخته شد و سالاهای سال این امر را نمی پذیرفتند.

 

احمدی یادآورشد: با این توافق، مجموعه های نظنز، فردو، راگتور آب سنگین اراک تعطیل نمی شود و این امر نشان می دهد که دولت و تیم مذاکره کنند و آقای ظریف خوب عمل کردند و بحث روانی که امروز در بین مردم و سطح کشور دیده می شد، حاکی از یک نشاط و شادمانی دارد و اثراتش را روی بازار ارز  سکه گذاشته و  بار روانی خوبی داشته است.

 

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه نتیجه توافق،  را باید برد – برد لحاظ کرد، یادآور شد: اصل کار یعنی رسمیت شناختن غنی سازی کار بزرگی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه توافقنامه اثرات مثبی در جامعه دارد، اظهار داشت: اینکه عنوان می شود تحریمهای جدید انجام نمی شود و اثراتی که در بحث خودروسازی، پتروشیمی و ... دارد، مثبت است و سبب می شود تا آورده های اقتصادی فراوان شود.

 

قاسم احمدی یادآورشد: همچنین دارایی های بلوکه شده برگشت داده می شود و فضا برای حماسه اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری مهیا تر می شود.

 

ارتقای سطح اعتمادی سازی ایران و غرب

 

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس نیز گفت: مهمترین نکته توافقنامه ژنو این است که سطح اعتماد سازی ارتقا یافته و بدبینی ها و اختلاف ها بین ما و دنیای خارج کاهش یافته است.

 

وی اظهار داشت: هر چند اسرائیل که آتش بیار معرکه است و برخی کشورهای عربی به عنوان تحریک کننده خواهان آن بودند که توافق حاصل نشود ولی شاهد ارتقای اعتماد بین ایران و غرب هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای توسعه کشور نیازمند همکاری سایر کشورها نیز هستیم، یادآورشد:وقتی 60 درصد درآمد کشور از طریق نفت است، می توانستیم درآمد حاصل از نفت را به کشور آوریم و محصولات حاصل از منابع نفتی را به کشور آوریم و فضای خوبی ایجاد خواهد شد.

 

 

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آیاد اظهار داشت: در داخل کشور پویایی اقتصادی را نیاز داریم و برای رهایی از بن بست موجود باید شتابی به حرکت اقتصادی دهیم و  این حرکت رو به پیشرفت است.

 

نماینده مردم قائمهشر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ نیز ضمن تشکر از زحمات گروه مذاکره کننده ایرانی می گوید: باید یک نکته را فراموش نکنیم که این توافق ابتدای راه است.

 

توافقنامه ژنو محصول حمایتهای همه جانبه بود

 

سید هادی حسینی افزود: این توافق، محصول یک هماهنگی خوب بین همه قوا در نظام بود و مقام معظم رهبری با تشویق و پشتیبانی اش، بسیج با مانورش، مجلس و قوه قضاییه مردم با حمایتشان از دولت این اتفاق افتاد.

 

وی با بیان اینکه چرخه اتفاق هنوز کامل نشده و هنوز گام اول را برداشتیم، عنوان کرد: باید تحرمیها گشایش یابد و این حرکتها دوسویه باشد و اعتماد بین ایران و آمریکا برقرار شود.

 

حسینی اظهار داشت: مردم ایران انتظار دارند که همانگونه که غرب یک گام به جلو گذاشته باید شرایط گذشته را جبران کند و ما نیز برعهدی که دولت بسته و فتوای رهبری پاینبند هستیم و می خواهیم از انرژی هسته ای را در اهداف صلح آمیز استفاده کنیم.

 

این نماینده مجلس اظهار داشت: فشار به این ملت سزاوار نیست و باید براحتی شرایط اقتصادی کشور را متحول کنیم و مردم ما عزمی که با ایجاد امید در کشور داشتند، روحیه امید در کشور تقویت شد و انشاء الله که گامهای بعدی محکمتر برداشته شود.

نماینده مردم عباس آباد،تنکابن و رامسر گفت: قطعا توافق هسته ای به منافع ملی ما نزدیک است


 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم عباس آباد،تنکابن و رامسر درمجلس در گفتگو با خبرنگار بلاغ،راجع به توافق هسته ای 5+1 با ایران گفت: اظهارنظر قطعی راجع به توافق هسته ای منوط به انتشار ومطالعه ابعاد مختلف توافق نامه است.

 

وی ادامه داد: باتوجه به اخبار مختلف در کلیت موضوع با توجه به آنچه که مشهود است و دیواربلند بی اعتمادی  قطعا توافق هسته ای به منافع ملی ما نزدیک است.

 

شریعت نژاد با اشاره به پیام رهبر انقلاب در پاسخ به نامه تبریک رئیس جمهور درباره موفقیت تیم مذاکره گفت: این نشان دهنده موفقیت ایران در زمینه هسته ای است.

احداث فروشگاه تعاونی روستایی در رامسر



 

رئیس اداره تعاونی روستایی رامسر از احداث فروشگاه تعاونی روستایی در قالب هایپرمارکت در این شهرستان خبر داد.

 

صالح محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر از احداث فروشگاه تعاونی روستایی در رامسر خبر داد و اظهار داشت: به‌زودی طرح توسعه فروشگاه مرکزی اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان رامسر در زمینی به مساحت 700 مترمربع اجرایی می‌شود.

 

وی افزود: این فروشگاه در قالب‌ هایپرمارکت در محوطه اداره تعاونی روستایی شهرستان رامسر احداث می‌شود.

 

محمدی اظهار داشت: در این فروشگاه تمامی محصولات مورد نیاز شهروندان از قبیل فرآورد‌ه‌های دامی و محصولات کشاورزی از جمله خشکبار، برنج و ... عرضه می‌شود.

 

رئیس اداره تعاونی روستایی شهرستان رامسر بیان داشت: این پروژه در راستای تنظیم بازار و حمایت از اعضای تعاونی‌های روستایی شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

 

وی گفت: اجرایی کردن این پروژه حدود هفت ماه زمان برده است که در حال حاضر مراحل اولیه آن در حال سپری کردن است.

 

محمدی گفت: تعاونی‌های روستایی شهرستان رامسر فروشگاه‌های متعددی را در سطح شهرستان بازگشایی کرده که هم‌اکنون به صورت فعال نیازمندی‌های شهروندان و مسافرانی که به شهر نمونه گردشگری مسافرت می‌کنند را برطرف کرده است.

کانون پرورش فکری مازندران ‌به عنوان 5 استان برتر ‌کتابخوان‌ کشور‌ شد‌



 

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: ‌کانون پرورش فکری مازندران در ترویج فرهنگ کتابخوانی جزو پنج استان موفق در‌ کشور شناخته شد‌.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری مازندران، برگزیدگان طرح توسعه کتابخوانی کانون پرورش فکری مازندران تقدیر شدند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در این مراسم با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، به نقش مطالعه به عنوان یکی از رویکردهای مهم در دین مبین اسلام اشاره کرد.

 

قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه در توسعه، رشد فکری و فرهنگی انسان‌ها و جوامع، از کتاب آسمانی قرآن به عنوان مهم‌ترین کتاب هدایتگر بشری یاد کرد.

 

عزیززاده گرجی نقش مسئولان فرهنگی را در بسترسازی و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار حایز اهمیت دانست و بر دقت نظر و برنامه‌سازی در خصوص ترویج و گسترش این فرهنگ تاکید کرد.

 

این مسئول فرهنگی از جایگاه خانواده به عنوان مهمترین رویکرد در امر نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه نام برد و تصریح کرد: خانواده موثرترین جایگاه را برای سمت و سودهی کودک و نوجوان به امر مطالعه ایفا می‌کند که در این خصوص باید با آموزش‌های همه جانبه به خانواده‌ها به رشد کیفی و کمی برای توفیق فرهنگ مطالعه دست یابیم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با اظهار اینکه این کانون برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دستاوردهای خوبی را داشته است، گفت: در این خصوص به عنوان یکی از پنج استان موفق در عرصه توسعه کتابخوانی کشور شناخته شدیم.

 

به گزارش فارس، در این مراسم از اعضای برتر کتابخوان استان، مربیان برتر در طرح توسعه کتابخوانی مازندران، مربیان ارایه دهنده طرح‌های کتابخوانی، مرکز برتر در حوزه کتابخوانی برتر و همچنین مرکز برتر در طرح پالایش کتاب تقدیر شد.

 

در بخش اعضای کتابخوان برتر استان سجاد خواجوی از مرکز فرهنگی و هنری گلوگاه، سیده زهرا هاشمی از مرکز سیمرغ، امیرحسین ابراهیمی از مرکز کتالم، محراب قدمی از مرکز سیمرغ، زهرا محمدی از مرکز بهشهر و مبینا اسماعیلی از کتابخانه پستی استان به عنوان برترین‌ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

در بخش مربیان برگزیده در طرح توسعه کتابخوانی نیز ایمانه رجبی از مرکز فرهنگی و هنری گلوگاه و مقداد آبرنج از مرکز دلگشا تقدیر شدند.

 

در بخش مرکز برگزیده در طرح توسعه کتابخوانی مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری سیمرغ نیز تقدیر شد.

 

بخش دیگری که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت اختصاص به طرح‌های برتر استان داشت که در این خصوص تابان فرزانه‌پور از مرکز فرهنگی و هنری تنکابن، فاطمه احسانی از مرکز شماره سه ساری و محمود رحمانی از مرکز سیمرغ مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری دلگشا نیز به عنوان مرکز برگزیده در طرح پالایش کتاب شناخته شد و نیز در بخش وبلاگ کتابخوانی از فاطمه نعمتی از مرکز رامسر به عنوان مسئول وبلاگ کتابخوانی استان و رقیه رضایی از مرکز نشتارود به جهت انعکاس فعال طرح‌های برتر کتابخوانی در وبلاگ کتابخوانی استان تقدیر شد.

 

بخش دیگر تقدیرشدگان این مراسم به دو برگزیده گزارمان‌نویسی در سطح کشور اختصاص داشت که از ام لیلا رضایی مرکز جویبار و نرگس سیدی از مرکز تنکابن به عنوان برگزیده گزارمان‌نویسی در سطح کشور در سال‌های 89 و 90 با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر شد.

مصلای رامسر، میزبان یادواره 1710شهید دانش آموز استان مازندران



 

یادواره 1710شهید دانش آموز استان مازندران، 12 آذرماه در مصلای رامسر برگزار می‌شود.

 

شهدای دانش آموزی، گلچینی از نوجوانان بسیجی هستند که با بصیرت و عزمی استوار، پیروی از خط سرخ اباعیدالله الحسین (ع) اثبات رساندند.

به گزارش ایلنا از رامسر، حسین کمالی در جلسه هماهنگی یادواره شهدای دانش آموزی با اشاره به نقش بسیار ارزنده تفکر بسیجی در جامعه گفت: موفقیت‌ها و افتخارات به دست آمده در طول انقلاب اسلامی، برخاسته از تفکر بسیجی و نشر آن در کشور بوده است.

 

کمالی ضمن اشاره به برخی از دستاوردهای ماندگار بسیج در هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های علمی و فرهنگی، خاطر نشان کرد: شور و شعور حاصل از دلبستگی به عاشورا در بین نوجوانان ما، روح آزادی خواهی و مقاومت را تقویت کرد و این روحیه باید تداوم داشته باشد تا در رفتار همگان خود را نشان دهد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی با بیان این نکته که شهدای دانش آموز، شاگردان مدرسه بسیج هستند خاطرنشان کرد: شهدای دانش آموزی، گلچینی از دانش آموزان بسیجی هستند که با بصیرت و عزمی استوار، پیروی از خط سرخ اباعیدالله الحسین (ع) را با اهدای خون خود، به اثبات رساندند و اکنون وظیفه ماست که در جهت نشر فرهنگ آنان بکوشیم.

 

وی تصریح کرد: در راستای ارج نهادن به مقام والای شهیدان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان، یادواره شهدای دانش آموزی استان مازندران با حضور کلیه خانواده این شهدا و دانش آموزان سراسر استان در رامسر برگزار خواهد شد و با اهتمام مسئولین استانی و شهرستانی، روز سه شنبه دوازدهم آذرماه ۹۲، مصلای این شهر مملو از نوجوانان و اردتمندان آستان شهدا خواهد شد.

 

کمالی با بیان اهمیت این یادواره و تاکید بر مشارکت همه دستگاه‌ها در این امر تصریح کرد: باید اطلاع رسانی و تبلیغات در سطح مناسبی انجام گیرد و از ظرفیت صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها در این زمینه استفاده کرد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی با پراهمیت خواندن نقش ادارات شهرستان‌ها و مناطق در پربار ساختن این یادواره، گفت: دانش آموزانی از سراسر استان در این مراسم شرکت خواهند کرد که در اعزام این دانش آمزان باید ‌‌نهایت توجه، سعی و تلاش لحاظ شود.