ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

احراز صلاحیت 8 نفر در انتخابات ریاست جمهوری


احراز صلاحیت 8 نفر در انتخابات ریاست جمهوری

مهر نوشت؛ شنیده ها حاکی است که بر اساس بررسی های شورای نگهبان صلاحیت هشت نفر برای حضور در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری احراز شده است. اسامی این هشت نفر به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:
 

1- غلامعلی حداد عادل


2-سعید جلیلی


3- محسن رضایی


4-حسن روحانی


5- محمدرضا عارف


6-محمدباقر قالیباف


7-علی اکبر ولایتی


8_ محمد غرضی
 

گفتنی است هنوز شورای نگهبان به صورت رسمی این اسامی را اعلام نکرده و اسامی ذکر شده صرفا بر اساس شنیده ها می باشد.

به استناد  این گزارش  آیت الله هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشائی احراز صلاحیت نشده اند.

265 تن برگ سبز چای از چایکاران رامسرخریداری شد


"اردلان بالابندیان"رییس اداره چای شهرستان رامسر گفت:از آغاز چین بهاره  از 9 اردیبهشت تاکنون265 تن برگ سبز چای از چایکاران رامسر خردیداری شد.


وی افزود:بدلیل شرایط مناسب آب و هوایی و برداشت به موقع 87 درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و 13 درصد درجه 2می باشد.


وی بیان داشت:تعداد 3 کارخانه چای به صورت تضمینی در شهرستان مبادرت به خرید برگ سبز چای می نمایند.


وی اظهار داشت:قیمت برگ سبز چای درجه یک 9هزار ریال و درجه دو 5هزار ریال می باشد.


وی گفت:سال گذشته 800 تن  برگ سبز از چایکاران خریداری و 170 تن نیزچای خشک استحصال شد.


رییس اداره چای رامسر در پایان گفت:سطح زیر کشت باغات چای رامسر 1800 هکتار و بیش از 3 هزار چایکار در این شهرستان  فعالیت دارند.



فرشته نجات کودکان سرطانی ایران درگذشت

پروفسور پروانه وثوق که دارای مدرک فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان بود، حدود نیم قرن از عمر سراسر تلاش خود را صرف مداوای کودکان مبتلا به سرطان در مراکز درمانی مختلف کشور از جمله بیمارستان های حضرت علی اصغر، مفید و کودکان تهران کرد.



وی تا آخرین روزهای عمر خود، علاوه بر ریاست هیئت امنای موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک) به امر تعلیم و تربیت دانشجویان پزشکی و نیز درمان کودکان مبتلا به سرطان اشتغال داشت

.

مرحومه وثوق در سالهای خدمات موثر پزشکی خود، کودکان سرطانی بسیاری را از سراسر جهان درمان کرده و به آنان سلامتی را بازگردانده بود

.

طبق برنامه اعلام‌شده، پیکر این پزشک پیشکسوت، صبح روز سه‌شنبه از سوی خانواده و جامعه پزشکی، تشییع و در بهشت‌زهرا به خاک سپرده خواهد شد

.

در اطلاعیه سایت محک آمده است

:

برای پروانه شدن راه زیادی لازم است. باید قبل از آن به قدر کافی شجاع شد. باید فهمید که پرواز آنقدرها هم که فکر می‌کنیم ساده نیست. پروانه بودن قلب پروانه‌ای می‌طلبد

.

پروفسور پروانه وثوق، پروانه باغ محک از میان ما رفت. او بسان نامش پروانه‌وار به گرد کودکان محک می‌چرخید و با دانش، دانایی و مهر خود مسیر درمان را برای کودکان مبتلا به سرطان روشن می ‌کرد و چه زیباست که نامش،‌ یادش و خاطره‌اش ماندگار است

...

مراسم خاکسپاری روز سه شنبه 31/02/1392 ساعت 9:00 صبح از مقابل بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان "محک"انجام می‌گیرد.


ساحل دریا درگذشت این بانوی فداکار را تسلیت می گوید.


راه اندازی انجمن حمایت از بیماران سرطانی غرب مازندران در رامسر

عباس احمدی ماچیانی ، وب نوشت امتداد : 


نخستین انجمن حمایت از بیماران سرطانی غرب مازندران در رامسر راه اندازی شد.



شهربانو کیهانیان مسول بخش آنکولوژی بیمارستان امام سجاد(ع)رامسر در مجمع عمومی این انجمن مردم نهاد روز دوشنبه در تالار هتل خلج گفت : متاسفانه آمار بیماران مبتلا به سرطان در غرب مازندران رو به افزایش بوده و باید در این زمینه کارهای بیشتری صورت بگیرد.


این فوق تخصص خون و سرطان بالغین افزود: آمار سرطان های معده ،روده بزرگ و پستان در غرب مازندران فراوانی بیشتری دارد و بایدجهت پیشگیری اولیه و ثانویه  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در سطوح جامعه صورت بگیرد.


وی ادامه داد : بخش آنکولوژی از سال 81 با دو اتاق و 7 تخت در بیمارستان رامسر شروع به خدمت رسانی نمود که در حال حاضر 12 تخت آنکولوژی داریم و آمار مراجعان از نور تا رامسر هر روز افزایش می یابد.


وی گفت : متاسفانه هر ماه  15- 10  مورد جدید سرطان آن هم از نوع پیشرفته داریم.


وی تصریح نمود:باید با آگاهی بخشی و معرفت عمومی ، استفاده از ظرفیت های عظیم خیران  و انجمن های مردم نهاد در تسکین آلام این بیماران و کاهش مشکلات روحی خانواده های آنان همت نمود.


وی گفت:با تشخیص زود هنگام این بیماری ها هزینه های خانواده ها و بار مالی دولت نیز کاسته می شود و در مان ها نیز اثر بخش تر است.


سید جلیل مرتضوی امام جمعه رامسر دراین همایش  گفت : اگر مردم نجیب و نوع دوست را در مسیر ی قرار دهیم خوب عمل می نمایند .


وی افزود : هزینه های بالای در مان بیماران سرطانی به گونه ای است که جان و مال آنها را با هم می گیرد. شرکت در این انجمن ها ذخیره قبر و قیامت هر انسانی است.


رستم زرودی فرماندار رامسر نیز در این مراسم گفت:مردم رامسر در تمام زمینه ها به ویژه کمک به هم نوعان پیشتازند.


وی افزود : تاسیس چنین انجمنی اقدامی خداپسندانه و در جهت کاهش آلام بیماران است و از تمام امکانات باید در جهت کمک به این بیماران استفاده نمود.


خدیجه داوطلب عضو هیات موسس انجمن حمایت از بیماران سرطانی رامسر نیز گفت : بیماران سرطانی علاوه بر تحمل هزینه های سنگین درمان درگیر مشکلات روحی می شوند که ضرورت دارد دغدغه های آنها کاهش یابد. آمار رو به افزایش بیماران سرطانی زنگ خطر و بسیار دردناک است و باید با بسیج تمام امکانات از ظرفیت های موجود در جهت خدمت به بیماران بهره جست.


صفر قاسمی عضو دیگر هیات موسس این انجمن نیز گفت : با توجه به سرعت و رشد این بیماری ها متاسفانه نهادهای حامی به تناسب در کشور رشد نکردند. هم اینک بیش از 40 موسسه فعال در بیماری سرطان در کشور وجود دارند و در مازندران نیز 5 انجمن در شهرستان های بابل و ساری فعالیت دارند.


وی افزود : انجمن های مردم نهاد دارای قانون جامعی بوده و به عنوان بازوان مسولین می باشند. هیات موسس این نهاد با حمایت فرماندار ، امام جمعه و شبکه بهداشت و درمان تاسیس و مجمع عمومی را با مشارکت 75 نفر تشکیل داد.


حاشیه های خواندنی:


- مجری برنامه صفر قاسمی بودند.



- در این نشست از تلاش های شهربانو کیهانیان و باقر سلیمی به طور ویژه تشکر شد .


-در این نشست اعلام شد ناصر حلاجیان یک واحد رایگان جهت دفتر انجمن واقع در طبقه فوقانی بانک گردشگری نارنج بن ، در نظر گرفته اند.


- امام جمعه ، فرماندار ، فرمانده سپاه ، شهرداران رامسر کتالم و سادات شهر ، شعبانی (شهردار اسبق کتالم و سادات شهر) ، رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، رییس شبکه بهداشت و درمان از جمله مسولان حاضر در این نشست بودند.


- شهربانو کیهانیان خواستار جابجایی کتابخانه فعلی دانشگاه بین الملل به جهت توسعه بیشتر خدمات درمانی بیماران و همچنین ه داروهای مورد نیاز شدند.


- کیهانیان در سخنرانی اش گفت: که پدر و مادر شان نیز بر اثر بیماری سرطان درگذشتند ،امام جمعه رامسر پس از ایشان در جایگاه سخنرانان حاضر شد و با یادآوری این جمله خانم دکتر (فوت والدینش) اشک در چشمانش حدقه زد.


- ضیافت شام این مجمع را نصرالله خلج متقبل شدند.


- نشست راس ساعت 9 شب اغاز و 30/11پایان یافت.


- 75  نفر به عنوان هیات امنا دعوت که دو تن از خبرنگاران  ( اسماعیل غلامی و عباس احمدی ماچیانی )در ترکیب هیات امنا قرار گرفتند.

 

در نخستین سمینار تخصصی توسعه ایران اعلام شد





 

انتخاب شورای اسلامی شهر رامسر به عنوان یکی از شوراهای اسلامی برتر کشور

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر رامسر در نخستین سمینار تخصصی توسعه ایران ، شورای اسلامی شهر رامسر به عنوان یکی از شوراهای برتر کشور انتخاب شد .


در مراسم اختتامیه ی این سمینار که به مدت دو روز در تاریخ های 21 و 22 اردیبهشت 92 در هتل المپیک تهران و با حضور بیش از 45 تن از اساتید برجسته و صاحب نام دانشگاه های سراسر کشور در حوزه های مختلف و با هدف رشد و توسعه شهری ، ارزیابی عملکرد شهرداران ، شهرداری ها و شوراها ، افزایش آگاهی مسئولین اجرایی در راستای طرح توانمند سازی نمایندگان شورا ،شهرداران ، متخصصین ، فرمانداران و ارائه جدیدترین تجربیات در زمینه های مدیریت شهری ، مدیریت بحران و مدیریت الکترونیک به عنوان محور های سیمنار برگزار شد از شورای اسلامی شهر رامسر به واسطه ی شاخصه های عمرانی ، فرهنگی ، گردشگری ، مدیریت شهری ،شهر الکترونیک و... با اهدای تندیس زرین و گواهی نامه معتبر تجلیل بعمل آمد .


یادآور می شود از استان مازندران شوراهای شهر ساری و بابل نیز بعنوان شورای برتر انتخاب شدند .


در این مراسم علی امینی شاد و سید کمال سیدی به عنوان نمایندگان شورای شهر رامسر ، در این سمینار شرکت داشتند.


« ساحل دریا » علیرغم نقد های وارده به عملکرد شورا ؛ این موفقیت را به همه ی شورائیان شهر رامسر ، تبریک می گوید.

 

وحیدوزیرمقدم ، از سمت خود استعفا داد.


وحید وزیرمقدم رئیس  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان رامسر با ارسال نامه ای  به  یوسف پور ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران از سمت خود استعفا داد.


وی دلیل استعفای خود را »  فرصت مطالعاتی و تحقیقاتی در حوزه علمیه قم «  اعلام کرده است.

ادارات مستاجر در رامسر

عادل لاریجانیان :


پس از حدود سی سال از شهرستان شدن رامسر و علیرغم وجود پتانسیل های موجود ، 11 اداره ی شهرستان رامسر هنوز مستاجر می باشند.

استیجاری بودن مکان علاوه بر تحمیل هزینه های مضاعف گاهی پس از اتمام زمان اجاره باعث سردرگمی شهروندان برای رسیدن به مکان اداره نیز شده است.


در سفر چهارم دولت به شهرستان رامسر که وزیر بهداشت به نمایندگی از دولت حاضر شده بود ؛ رستم زرودی فرماندار رامسراین موضوع را به عنوان مطالبه ی عمومی مطرح کرد.


هرچند با اشاره به رو بهاتمام بودن زمان زمام داری دولت دهم این مهم بر آورده نخواهد شد اما برای ثبت در پیگیری ها و استناد مطالبات مردم در آتی شاید لازم باشد.


بدین منظور شاید تهیه ی مکانی مجتمع و متراکم برای احداث بنائی که این دوازده اداره در آن محدوده ساخته شوند ، بهترین گزینه باشد.


اما ادارات فاقد ساختمان ملکی :


اداره ی اوقاف و امور خیریه

اداره ی تبلیغات اسلامی

اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی

اداره ی امور آب منطقه ای

اداره ی گردش گری و میراث فرهنگی

اداره ی شیلات

اداره ی کار ، تعاون و امور اجتماعی

اداره ی آب و فاضلاب روستائی

اداره ی بیمه خدمات درمانی

اداره ی تعزیرات حکومتی

اداره ی محیط زیست

قطب بندی انتخابات ریاست جمهوری 92


یک ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود و آرایش سیاسی نیروها ، جریان ها ، احزاب ، گروه ها و جناح های سیاسی کشور تا روز قبل از ثبت نام بوی رقابت انتخاباتی به خود نگرفته بود.


آغاز اولین روز ثبت نام نوید شروع حرکتی نوین برای 4 سال آتی کشور بود ، حضور چهره ها سرشناسی چون حسن روحانی و کامران باقری لنکرانی اولین دو قطبی ثبت نامی ها را رقم زد. این دو قطبی در روز دوم ثابت ماند و در روز سوم نیز  با حضور علی فلاحیان تغییر خاصی نکرد . روز چهارم با اما و اگرهای جدیدی آغاز شد ؛ در این روز محمدرضا عارف ،  غلامعلی حدادعادل و محسن رضایی نیز آمدند ، در این روز نیز دوقطبی چپ و راست هرکدام شاخ و بالی زدند و به طرفی پراکنده شدند .


شاخص ترین اتفاق در روز پنجم شکل گرفت . نام نویسی  محمدباقر قالیباف ، ‌علی اکبر ولایتی ، ‌خصوصا در لحظات پایانی آن  حضور اکبر هاشمی رفسنجانی ، اسفندیار رحیم مشایی و سعید جلیلی معادلات سرد انتخابات را به تنور گرمی مشابه کرد که حرارت آن به خوبی قابل لمس شد .


اکنون اما آشنایان به ادبیات سیاسی انتخابات را دو قطبی چپ ( ملایم ) و راست ( چند شاخه ) نمی دانند. برخی آن را دو قطبی رفسنجانی – مشائی و بعضی نیز سه قطبی رفسنجانی – مشائی – جلیلی محاسبه می کنند.


از میان 600 ثبت نامی انتخابات ، 35 چهره ی شاخص ، 11 چهره ی مشهور ؛ فضا در اختیار سه چهره ی اخیر وبا کمی اغماض نفر چهارم آن ها قالیباف  ، جریان انتخابات را مدیریت خواهند کرد.


شاید اگر هاشمی نیامده بود یکی از ارکان این رقابت می توانست حسن روحانی باشد. اما با آمدن هاشمی حضور او کم رنگ است و حتی از دور رقابت ها به کناری خواهد رفت.


از میان این قطب ها اما دو قطبی رفسنجانی – مشائی ، مهمترین پازل انتخاباتی 92 را رقم خواهد زد و شاید همه ی حوادث انتخابات آتی به مثابه ی حاشیه ی باریک این دو قطبی خواهند بود. اما برای این دو قطبی نیز اما و اگر هائی همرا است:  اگر مشائی تائید نشود و یا اگر هاشمی تائید نشود.این پازل نیز چند گانه است و برای هریک بحث مفصلی لازم است.

ناظران در برگزاری انتخابات باید روزه زبان بگیرند

.
  به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر ، سیدیوسف هاشمی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در رامسر شامگاه شنبه در گردهمایی ناظران و سرناظران چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای رامسر در سالن اجتماعات فرمانداری گفت : ما در کشوری زندگی می‌کنیم که نظام آن دینی است و در صورتی که هرکدام از دو عنصر دین و مردم حذف شود، نمی‌توانیم به اهداف‌مان برسیم
.

 هاشمی با اشاره به اینکه در طول عمر انقلاب بیش از 30 انتخابات برگزار شده است ، این امر را نشانه حضور و شعور مردم دانست و ادامه داد: شوراها بازوان مسئولان و یاریگران عرصه سازندگی کشور و از رویش‌های مبارک نظام جمهوری اسلامی است

.

وی افزود: درست است که نظام بعد از انقلاب برای رسیدن به اهداف خود دچار چالش‌هایی نیز بوده است، اما ما پشت سر ولی فقیه ایستاده‌ایم و پرچمی که دست ولی فقیه است را به دست صاحب اصلی آن ولی عصر(عج) خواهیم رساند.


وی اضافه کرد: ناظران باید روزه زبان بگیرند و بی‌طرفی خود را در انتخابات ثابت کنند. ناظران همچنین باید از آرای مردم صیانت کنند و با هیئت بازرسی و شورای نگهبان همکاری داشته و براساس قانون بی‌طرف باشند

.

هاشمی در پایان گفت : برای ما سلامت انتخابات مهم‌تر از نتیجه انتخابات است و بعد از 24 خرداد زمانی که سلامت انتخابات تأیید شد ، آن موقع زمان خوشحالی ما خواهد بود.

اولین جلسه آموزشی هیأت نظارت برگزار شد

احمد برفی خبرنگار ساحل دریا :


روز شنبه اولین جلسه آموزشی هیأت نظارت شهرستان در انتخاب چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رامسر برگزارشد.


سید جلیل مرتضوی امام جمعه رامسردراین جلسه ضمن تبریک ولادت باسعادت امام محمد باقر(ع) و تبریک و تهنیت به مناسبت فرارسیدن ماه رجب ، ماه عبادت و بندگی بندگان خاص خدا گفت : ماه رجب ماه عبادت و بندگی است و ماه نزدیک شدن به خدا و ماه امیرالمومنین است.


وی افزود : هتک حرمت به صحابه امیرالمومنین ورسول الله را محکوم می کنیم.

نماینده ولی فقیه ادامه داد : شما اعضای هیأت نظارت شهرستان به عنوان امانت داران آرا ی مردم انتخاب شدید ؛ گاهی این انتخاب ها انسان را سربلند و گاهی نیز انسان را به آتش جهنم می برد . نگاه ، نشست ، قلم و حرکت هریک ازشما مسئولین تأثیرگذاراست و باید در این راه و مسیر مراقبت کرد.


امام جمعه گفت : شماها هسته اصلی و صیانت از آرای مردم را به عهده دارید و اصلح را در این مسیر مردم انتخاب می کنند.


وی در همین راستا اضافه کرد : کوتاهی در این کاربزرگ خیانتی نابخشودنی است و نادیده گرفتن امربه معروف و کوتاهی در مسیر انتخابات و  حفاظت و صیانت از آرای تک تک مردم خیانتی بس بزرگ است.


سید جلیل مرتضوی ادامه داد : با همه  وجود باید درخدمت مردم بود و به خاطر دنیای دیگران آخرت خودمان راخراب نکنیم.


رستم زرودی فرماندار رامسر در این همایش گفت : درآستانه ماه رجب که ماه خداست و در این ماه تمام اعمال ما ثبت و ضبط خواهد شد.


وی ادامه داد : استکبارجهانی باتمام قوا درحال کم رنگ کردن انتخابات است و ما باید با هوشیاری کامل دراین انتخابات ترفندهای دشمن را رصد و آن راخنثی نمائیم.


فرماندار گفت : ثبات نظام برسه اصل مترقی ؛ نقش رهبری ، نقش دین اسلام  و نقش مردم استوار است و استکبار جهانی درتئوری های جنگ نرم خودش ،بحث ایران هراسی و شیعه هراسی را در دستور کار خود دارد و برای نرسیدن نظام به اهدافش این فضای دشمنی و خصومت را ایجاد کرده است و مردم در زمینه دشمن شناسی و ترفندهای دشمن ازبرخی از مسئولین جلوتر و با بصیرت ترند و همه با هم به کوری چشم دشمنان بامشارکت بالای مردم انتخابات باشکوهی را رقم خواهیم زد.


فرماندار شهرستان ادامه داد : به خاطر تجمیع انتخابات و تحریم ازسوی دشمن این انتخاب خیلی مهم است .


وی درپایان گفت : دفاع ما از یک جریان خاص اصل سلامت انتخابات را زیر سئوال می برد ، و وظایف همه شماها ، کنترل رأی دهنده ، اجرا و نظارت در مراحل ثبت نام و رأی گیری و شناسایی تخلفات است و از اینکه به منویات حضرت آقا لبیک گفتید سپاسگزارم وحماسه انتخابات ما یک حماسه محلی و استانی نیست بلکه یک حماسه ملی و فراملی است و با حضور پر رنگ خود بر این حماسه سیاسی با برگزاری انتخابات با شکوه بیافزائیم.

آیت الله هاشمی آمد ...


 


الله اکبر...ولله الحمد ...الحمدلله علی ما هدینا 

 

مقدمت  گلباران

 

شاید گفتن و مهم تر از آن نوشتن کمی سخت باشد ، اما بگذار بنویسم بر لوح مجازی ، حرف دل را.

 

آیت الله ؛ دیر زمانی است که منتظر قدومت بودم.

 

می دانم سخت و طاقت فرساست در این سن ، کار حجیم و مشقت بار سامان دهی به اوضاع کشور.

 

اما خوب به یاد دارم که رهبر معظم انقلاب فرمود :  « هیچ کس برای من هاشمی نمی شود » !!!

 

و خوب می دانم که به فرمایش امام رحمت الله علیه : « انقلاب زنده است چون  هاشمی زنده است »

 

لبریز از شوق و سرمست از شعفم.

 

هیچگاه در زندگی ام  کیش شخصیت نبوده ام و نخواهم بود ( ان شاالله ) ، اما امروز ضرورت زمان است حضور شما ! و از این موقعیت شناسی و فداکاری ات و مایه گذاشتن از آبرویت در شگفتم و بر خود وظیفه می دانم از شما قدر دانی نمایم.

 

برای سلامت ، شادابی و پیروزیت دعاگویم...

 

« میزان رای ملت است » و در بوته ی نقد مردم قرار گرفتن سخت .

 

کم انسان هائی یافت می شوند که همیشه خود را در معرض انتخاب دیگران قرار می دهند.

 

با این نام نویسی دوازدهمین بار است که خود را در معرض انتخاب قرار می دهی ، 10 بار سربلند از آزمون انتخابات بر تارک جمهوری اسلامی درخشیدی و این بار نیز امید درخشش دوباره ی نامتان در انتخابات آتی ریاست جمهوری را از ایزد منان طلب می نمایم.

 


 

آخرین آمار ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری


در پنجمین و آخرین روز ثبت‌نام از نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در مهلت قانونی وزارت کشور با ترافیک سنگین چهره های شاخص و نامی کشور همراه شد.

شنبه و در آخرین روز مهلت ثبت نام


"اکبر هاشمی رفسنجانی" رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام،

"محمدرضا رحیمی" معاون اول رییس جمهور،‌

"اسفندیاررحیم مشایی"مشاور رییس جمهور،‌

" محمدباقر قالیباف" شهردار تهران،‌

 "علی اکبر ولایتی" مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل،

"‌سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی،

"‌محمدحسن ابوترابی فرد" نایب رییس مجلس نهم،

"‌منوچهر متکی" وزیر خارجه دولت نهم،‌

 "رامین مهمانپرست" سخنگوی وزارت خارجه،

‌ "علی اکبر جوانفکر" مدیرعامل سابق ایرنا،

"‌محمد شریعتمداری" وزیر بازرگانی دولت اصلاحات،

‌ "داود احمدی نژاد" برادر محمود احمدی ن‍ژاد،‌

 "جواد اطاعت" عضو حزب اعتماد ملی،‌

" پرویز کاظمی" وزیررفاه دولت نهم،‌

"محمدعلی ایزدی" وزیر نفت دولت سازندگی،

 "ابراهیم اصغرزاده" عضو شورای شهر اول تهران،

 سید"ابوالحسن نواب" رییس دانشگاه ادیان و مذاهب،

"طهماسب مظاهری " رییس کل پیشین بانک مرکزی،

 "مسعود پزشکیان" وزیر بهداشت دولت اصلاحات،

‌ "سید احمد کاشانی" پسر آیت الله کاشانی

و "محمدحسن قدیری ابیانه" سفیر سابق ایران درمکزیک و استرالیا

 


روز جمعه


"محمدرضا عارف" معاون اول دولت اصلاحات

"غلامعلی حدادعادل" نماینده تهران در مجلس،

 "اکبر اعلمی" نماینده تبریز در مجلس ششم و هفتم،

 "علیرضا زاکانی" نماینده تهران در مجلس،

 "علیرضا علی احمدی" وزیر آموزش و پرورش در زمان دولت نهم

و "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام


روز پنج شنبه


"علی فلاحیان"وزیر اطلاعات دولت هاشمی رفسنجانی،

 "روح الله احمدزاده کرمانی" رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران و استاندار سابق فارس،

"محمدباقر خرازی"دبیر کل حزب الله ایران

و سید"محمد غرضی"وزیر پست و تلگراف دولت هاشمی رفسنجانی


روز چهارشنبه


"حسن سبحانی" نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی


سه شنبه  در روز اول ثبت نام از نامزدها:


 حسن روحانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

 مصطفی کواکبیان، نمایده ی سابق مجلس

 کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم

 محمد سعیدی‌کیا، وزیر در دولت های قبلی

و صادق واعظ زاده


هیات های اجرایی انتخابات از هفدهم تا پایان روز نوزدهم اردیبهشت در سراسر کشور تشکیل می‌شوند.

رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات در شورای نگهبان قانون اساسی از 22 اردیبهشت آغاز می شود و به مدت پنج روز تا پایان روز بیست و ششم این ماه ادامه خواهد یافت.
بنا بر اعلام مسئولان ذیربط در وزارت کشور ، از 27 تا 31 اردیبهشت، شورای نگهبان به اعتراض احتمالی داوطلبان احراز صلاحیت نشده مجددا رسیدگی می کند.

وزارت کشور نیز اول تا پایان روز دوم خرداد ، اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کند.

مدت تبلیغات انتخاباتی نیز از صبح روز سوم تا پایان روز بیست و دوم خرداد به مدت 20 روزتعیین شده و تبلیغات انتخاباتی نامزدها در روز 23 خرداد ممنوع است.

اخذ رای مردم برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات چهارمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا از صبح روز 24 خرداد آغاز می شود.

آیت الله هاشمی و مشایی ثبت نام کردند




.


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

به گزارش خبرنگار انتخاب، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

فاطمه و یاسر هاشمی و قدرت الله علیخانی آیت الله رفسنجانی را  همراهی می کردند.

 


از سوی دیگر، اسفندیار رحیم مشایی به همراه احمد‌ی نژاد با حضور در ستاد انتخابات کشور رسما ثبت‌نام کرد.


رییس دبیرخانه جنبش غیر متعهدها برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری حدود ساعت 18 در محل ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری حضور یافت.

 

احمدی نژاد، عزت الله انتظامی و نیکزاد مشایی را در هنگام ثبت نام همراهی می کردند.

 

آیت الله هاشمی: مردم حق دارند من را انتخاب کنند یا نکنند

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی در وزارت کشور  به خبرنگار فارس گفت: شعارم را الان نمی‌گویم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، گفت: آمده‌ام خدمت کنم و مردم هم حق دارند من را انتخاب کنند یا نکنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به ثبت‌نام خود، در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمده‌ام خدمت کنم و این مردم هستند حق دارند که من را انتخاب کنند یا نه.

 

مشایی: شورای نگهبان ردصلاحیت کند، از قانون تبعیت می‌کنم

 

اسفندیار رحیم مشایی که برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافته بود، گفت: برای پرشور شدن انتخابات در صحنه حضور پیدا کردم.

مشایی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شوید، چه کار خواهید کرد، گفت: همه ما باید از قانون تبعیت کنیم. تمام دستگاه‌ها باید تابع قانون باشند و من نیز تابع قانون هستم.

مشاور رییس‌جمهور همچنین درباره همزمان شدن ثبت‌نام وی با هاشمی‌رفسنجانی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تمام سلایق باید در انتخابات حضور داشته باشند و به نظر من این حضور در چارچوب تحقق بیانات مقام معظم رهبری است.

 


روز پرترافیک ساختمان فاطمی


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب


فارس: امروز آخرین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری است و تاکنون ۴۰۰ نفر در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند

.

آخرین و پنجمین روز ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت 8 صبح امروز آغاز شده و تا لحظه مخابره این خبر ادامه دارد

.

امروز چهره‌های مطرحی همچون

:

 محمدباقر قالیباف،

 پرویز کاظمی،

ابوترابی‌فرد،

 داوود احمدی‌نژاد،

 جواد اطاعت،

طهماسب مظاهری

ابوالحسن نواب

ابراهیم اصغرزاده




.

 برای نامزدی در انتخابات به ساختمان فاطمی آمده‌اند.


علی آبادی که برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شده بود، به دلیل نقص مدارک نتوانست ثبت نام کند


تا کنون ثبت نام از نامزدهای انتخابات از مرز 400نفر گذشته است و فرآیند ثبت‌نام، طبق اعلام قبلی وزارت کشور تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت.

 

رضا فرزین فر نماینده فوتبال شهرستان رامسر شد

مدرسه فوتبال نوین رامسر  :


در همایش سرپرستان و نمایندگان فوتبال مازندران که در اردیبهشت ماه و در ساری برگزار شد ؛ طی دعوت و ابلاغی از طرف رئیس هیئت فوتبال مازندران  رضا فرزین فر بعنوان تنها نماینده فوتبال شهرستان رامسر به همایش سرپرستان و ناظران فوتبال و فوتسال مسابقات استان مازندران دعوت و انتخاب شد.

رضا فرزین فر رئیس  کمیته داوران فوتبال شهرستان رامسر به خبرنگار ما گفت

:در این همایش و با تدریس  بهروان رئیس هئیت فوتبال مازندران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی انجام گرفت آخرین مطالب روز fifa تدریس و دستورلعمل های  برگزاری مسابقات و نظارت مسابقات به منتخبین استان آموزش داده شد و برای سال جاری آماده برگزاری مسابقات شدند در پایان به تعدادی  از پیشکسوتان نظارت و سرپرستی مسابقات استان و کشور هدایای اهدا شد

.

قابل ذکر است : رضا فرزین فر  تنها نماینده فوتبال شهرستان رامسراست که به عنوان ناظر و سرپرست مسابقات فوتبال استان مازندران افتخار خدمت دارد.


 

گزارش از سومین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

نوری،جانشین ستادانتخابات کشور: تا ساعت 13 امروز 48 نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند/ در مجموع، تاکنون طی روزهای اول تا ساعت 13 روز سوم، 192 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.


متن و حاشیه روز سوم:

* 8:00 سومین روز ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری آغاز شد.

* 9:00 حسنعلی نوری،جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران: پرونده 144 نفر داوطلب ریاست‌جمهوری که طی روزهای اول و دوم ثبت‌نام کرده‌اند، به شورای نگهبان ارسال شده است/ نوری مجدداً تاکید کرد که مهلت ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری تمدید نخواهد شد.



* 9:50 محمد غرضی، وزیر پست،تلگراف و تلفن دولت هاشمی رفسنجانی هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به ستاد انتخابات کشور آمد.


* 10:00 سید محمدباقر خرازی دبیرکل حزب‌الله ایران هم برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.


* 10:11 علی فلاحیان، وزیر اطلاعات دولت هاشمی هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.


*10:21 روح‌الله احمدزاده کرمانی،استاندار سابق فارس، هم وارد وزارت کشور شد.


* 10:26 احمدزاده کرمانی: نگفتم که علیه حاشیه‌های دولت افشاگری می‌:کنم. گفتم نقد می‌کنم.


* 11:07 علی فلاحیان در جمع خبرنگاران: حتی به نفع هاشمی و خاتمی هم کنار نمی‌روم. علیرغم برخی تبلیغات سوء "تا آخر در صحنه می‌مانم."


* 11:40 غرضی، وزیر دولت هاشمی در جمع خبرنگاران: ظرف 32 سال 500 بار قیمت دلار از 7 تومان تا 3560 تومان صعود و نزول داشت؛ باور مردم این است که دولت‌هایی که روی کار آمد‌ه‌اند دست‌شان در جیب فقرا بوده و به نفع اغنیا کار کردند و ذهنیت من این است که باید به سراغ دولتی برویم که در مقابل مردم، ضد تورم باشد.


منبع : بولتن نیوز

معروف ترین چهره های روز اول ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نام شده های روز اول انتخابات ریاست جمهوری
















به ترتیب عکس از چپ :


صادق واعظ زاده ،


کامران باقری لنکرانی ،


محمد سعیدی‌کیا ،


حسن روحانی،


مصطفی کواکبیان


... تا ساعت 14 امروز از 40 نامزد انتخابات معروفترین چهره ها ، افراد فوق هستند.


خیلی‌ها خواستند زمان انتخابات را به تعویق بیاندازند

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار دست‌اندرکاران انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تاکید کردند: خیلی‌ها در این سال‌ها خواستند انتخابات را کمرنگ کنند یا زمان آن را به تعویق بیاندازند، اما تاکنون نتوانسته‌اند و بعد از این هم به توفیق الهی نخواهند توانست.


حضرت آیت الله خامنه ای حضور پرشور و عمومی مردم در انتخابات 24 خرداد را مصونیت بخش و تضمین کننده استمرار و پیشرفت کشور خواندند و بر پایبندی نهادهای نظارتی، مجریان و داوطلبان بر رعایت دقیق قانون در همه مراحل تأکید کردند.


رهبر انقلاب رأی فرد فرد مردم را در نتیجه انتخابات، تأثیرگذار دانستندو تأکید کردند: کسی نگوید یک رأی من در سرنوشت انتخابات تأثیری ندارد چرا که همین آرای فردی، در نهایت آرای میلیونی و سرنوشت انتخابات را رقم می زند.


رهبر انقلاب در پایان این بخش از سخنانشان تأکید کردند: انشاءالله با حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی، «مصونیت، پیشرفت، و حرکت عمومی ایران به سمت اهداف والای ملت» شتاب خواهد گرفت.

اسامی منصرفین ادامه ی رقابت در شوراها

بر اساس شنیده ها از منابع آگاه افراد زیر از دور رقابت های شورا های اسلامی شهر انصراف داده اند :


از شهر رامسر اسامی زیر به احتمال زیاد از دور انتخابات خارج شده اند : 


میثم اسدیان ،

محمد طاهر چاوش ثانی ،

مجتبی صابر زاده ،

جلال لطیف زاده ،



از شهر های کتالم و سادات شهر نیز  اسامی زیر به احتمال زیاد از دور انتخابات خارج شده اند :


حمید احمری نژاد،

مجید شعبانی ،

فرهاد فرج مشائی ،

محمد کریمی ،

اواخر اردی بهشت ؛ وزیر کار در رامسر


رستم زرودی فرماندار شهرستان رامسر  ؛ در نشست اداری شهرستان گفت : درتاریخ 23 و 24 اردیبهشت درهتل بزرگ رامسرهمایش کشوری ارگان های دریایی با حضور وزیر کار ، صنعت و معدن ، ومسکن و شهرسازی برگزارخواهد شد.

 

لازم به ذکر است عباسی دیروز سمت وزارت کار ،  را به عهده گرفته است. وی در دوره ی قبل نماینده ی مردم شهرستان رودسر در مجلس شورای اسلامی بوده است.

 

آخر اردی بهشت وزیر کار در رامسر خواهد بود

رستم زرودی فرماندار شهرستان رامسر  ؛ در نشست اداری شهرستان گفت : درتاریخ 23 و 24 اردیبهشت درهتل بزرگ رامسرهمایش کشوری ارگان های دریایی با حضور وزیر کار ، صنعت و معدن ، ومسکن و شهرسازی برگزارخواهد شد.


لازم به ذکر است عباسی دیروز سمت وزارت کار ،  را به عهده گرفته است.وی در دوره ی قبل نماینده ی مردم شهرستان رودسر در مجلس شورای اسلامی بوده است.

احمدی نژاد چهارشنبه در استان مازندران



به مناسبت چهارمین دور سفر استانی هیات دولت به استان مازندران،فرماندارشهرستان رامسرجلسه اضطراری شورای اداری شهرستان را با حضور مدیران اجرایی درسالن اجتماعات فرمانداری تشکیل داد.


رستم زرودی فرماندار شهرستان رامسر در ابتدای جلسه ضمن تسلیت سالروزشهادت استاد فرزانه شهید مطهری بیان داشت:شهید مطهری یکی ازنوابغ معاصربوده که کتاب ها وسخنرانی های اوبرای همه نسل ها وهمه عصرها علمی ومفید بوده و الگو و سرمشق همگان قرارگرفته است.


وی گفت :در هفته کار قرار داریم وهمه باید شکرگذارجامعه کارگری باشیم و کار یکی ازموضوعاتی باشد که بتواند دغدغه های حماسه اقتصادی را رقم بزند.


فرماندار رامسر افزود: با حضور رئیس جمهور در سفرچهارم هیأت دولت در مازندران وفرستادن نماینده رئیس جمهور به شهرستان ، یک بار دیگر مصوبات دور اول ریاست جمهور را مطالعه و ارزیابی و کارهای انجام نگرفته را مطالبه خواهیم کرد


زرودی گفت :  در روز چهارشنبه دولت و در رأس آن رئیس جمهور به مازندران سفر خواهد کرد. در این سفر برای  12 اداره ای که درشهرستان مستاجرمی باشند  ؛ سایت مجتمع اداری را پیشنهاد دادیم که انشاالله دراین فضا بتوانیم گام هایی برداریم و در این راستا همه دستگاه ها آمادگی لازم را برای سفر دور چهارم داشته باشند.


وی  افزود : مدیران کل وروسای زیر مجموعه شهرستان جهت جلسه توجیهی با همراهی فرمانداران هماهنگی لازم را صورت داده و اطلاع رسانی و نصب بنر در خصوص نامه نگاری با سایت صامد 111 در سر درب ادارات اقدام لازم را انجام دهند.

اجازه نمی دهم به مدیران شهرستان توهین شود

احمد برفی خبرنگار نشریه ی ساحل دریا :


سید جلیل مرتضوی امام جمعه محترم رامسرنیزدر نشست شورای اداری شهرستان رامسر  ضمن تبریک روز و مقام معلم و هفته مقام مادر و زن وتسلیت و تبریک شهادت شهید والامقام استاد شهید مرتضی مطهری و تشکر ویژه از روسای ادارات و نهادها بیان داشت:همه نگاه ماباید خدمت به مردم باشد.خدمتی که مشکلات مردم را برطرف کند و این خدمت تثبیت نظام را تضمین خواهد کرد.


وی درادامه تصریح کرد:کارهایی که نظام دارد انجام می دهد،یک کاربسیارخیر و بزرگی است و از این منظرباید نگاه داشته باشیم و همه مسئولین باید ازنزدیک مشکلات مردم راببینند و برای آن گام بردارند و همه ما باید به مردم احترام بگذاریم ؛ ولی امر مسلمین فرمودند:مردم ولی نعمت ما هستند و قرآن اصل و اساس آفرینش را مردم می داند و اگرمسئولین رضایت خداوند راداشته باشند باید اهدافی رافراهم نمایند که منجربه خدمت مردم گردد.

نماینده ولی فقیه درادامه گفت:گاهی این میزها تکبر را بوجود می آورد وباعث کوتاهی خواهد شد که درفردای قیامت مورد مؤاخذه خواهیم قرارگرفت.

امام جمعه شهرستان گفت:همه ما امروز امانتیم و باید خوب نیزامانت داری کنیم و هرقدم و قلم ما در فردای قیامت پاسخگو بودن را می طلبد و امروز همه ما این وظیفه اخلاقی و دینی راداریم که به مردم عزیزایران و به شهرمان خدمت نمائیم.

مرتضوی افزود : یک مدیر اداره به اندازه یک وزیر قدرت دارد و می تواند کارهای بزرگ رابه سرمنزل مقصود برساند و گاهی غافلیم و این غفلت انسان را به قعرجهنم می برد.

وی همچنین تصریح کرد:قلم ها به اندازه نماز و روزه قابل ارزش است ، یک امضاء و یک حرکت می تواند خیلی از مسیرها را هموار می کند.

امام جمعه  ادامه داد:اگر همه به ید واحده تبدیل شویم شهرستان به گلستان وبهشت زمینی خدا تبدیل خواهد شد و من نمی گذارم درملأ عام به مدیران من توهین شود وتمام قد از آنان دفاع خواهم کرد.


وی درپایان گفت: پیام رئیس جمهور خدمت به مردم است ودراین زمینه همه موظفیم گام های بلندی برداریم،و همه بدانیم که حق مردم فهیم و نجیب رامسربیش ازاینهاست ومردم ولایت مداری داریم وهمه مشکلات را تحمل می کنند وبه این مردم وجوانان باید خدمت نمائیم وشما مسئولین می توانید گام های بلندی رادراین زمینه بردارید.

تعداد انصرافی های شوراهای شهر رامسر ، کتالم و سادات شهر

منبابع آگاه تعداد انصرافی های شوراهای شهر رامسر ، کتالم و سادات شهر را 8 نفر اعلام کردند.


سهم هر حوزه ی انتخابی این انصراف ها 4 نفر شده است.


اکنون با احتساب 4 انصرافی در رامسر ، شورای شهر رامسر با 29 کاندیدا و شورای شهر کتالم و سادات شهر با 36 کاندیدا خود را برا انتخابات 24 خرداد آماده می کنند.

جواهرده را باید مردم جواهرده بسازند

سید جلیل مرتضوی امام جمعه ی شهرستان رامسر در حاشیه ی بازدید از جواهرده و طرح های توسعه محور آن ؛ به « سامانه ی اینترنتی ساحل دریا »  گفت : جواهرده را باید مردم جواهرده بسازند ، زیبائی های خدادای جواهرده باید با زیبائی های بشر ساخت در آمیزد و زیبائی و معنویت جواهرده حفظ شود.


ساختمان های سر به فلک کشیده اعتبار روستای جواهرده را به زیر سوال برده است، مردم و مسوولین باید دست به دست هم بدهند تا از بروز فاجعه در جواهرده جلوگیری شود.


در این بازدید که امتداد مسیر « آب علی به دیک سر » تا « اوشان سر » ؛ محل فعلی آبشار جواهرده ، مورد بررسی قرار می گرفت به نشریه گفت : عقب نشینی های مفروض در طرح در نهایت منافع مردم را رقم خواهد زد و انتظار این است که این امر به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.


این طرح قرار است با مشارکت مالی مردمی و همکاری فرمانداری شهرستان رامسر  اجرائی شود.

آسیب بیش از 70 درصدی سرمای دیر رس به میوه دهستان های رامسر

هادی پادام رئیس اداره جهاد کشاورزی در گفتگوی اختصاصی با پژواک رامسر ضمن اعلام خبر فوق گفت: به علت سرمای دیر رس بهاره در دهستان های اشکور و جنت رودبار ،بخش وسیعی از میوه از جمله گیلاس ،آلبالو ،گردو و درختانی که شکوفه داده بودند بالای 70 درصد آسیب دیدند.

پادام اظهار داشت:این موضوع باعث افت شدید محصول خواهد بود که گزارشات آن پس از بررسی اعلام خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رامسر از کشاورزان خواست تا باغات میوه خود را بیمه کنند تا دچار خسارت نشوند .

وی افزود:در سال گذشته بیش از 4000 اصله انواع نهال های سیاه ریشه از جمله گردو ،فندق ،آلبالو و سیب در مناطق مختلف دهستان جنت رودبار و اشکور توزیع شد.

پادام ادامه داد:مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رامسر در سال جاری تا کنون اقدام به تشکیل کلاس های آموزشی- ترویجی در روستاهای مختلف کرده کرده که از جمله سبزی کاری ،دام و... می باشد .

وی در خصوص برگزاری کلاسهای سبزی کاری گفت:زمانی که حشره مگس آماده خسارت به سیر و پیاز بود ،کشاورزان را جمع و روش مبارزه با این آفت را به آنها آموزش دادیم.

پادام در خصوص برداشت محصول چای در رامسر نیز گفت:برداشت محصول چای از 12 اردیبهشت امسال آغاز شد و تا کنون 20 تن برگ سبز توسط 3 کارخانه تحویل گرفته شد و پیش بینی می شود با توجه به حمایتهای مناسب دولت در سال جاری بیش از 1000 تن چای خشک در این منطقه تولید و به بازار عرضه شود.

شایان ذکر است سطح کل چای استان مازندران که در شهرستانهای رامسر ،تنکابن و عباس آباد می باشد در حدود 5000 هکتار می باشد.

 

 

برگزاری اولین مدرسۀ بهارۀ انجمن تالاسمی ایران در رامسر

وب سایت انجمن بیماران خاص شهرستان رامسر :


اولین مدرسۀ بهارۀ انجمن تالاسمی ایران توسط  انجمن تالاسمی ایران با همکاری شرکت اسوه برگزار می شود ؛

 

اهداف برنامه : افزایش و تعامل اطلاعات درمانی ، تبیین مشکلات درمانی ، اجتماعی پیش روی جامعه تالاسمی.

زمان برگزاری :   17 لغایت 19 اردیبهشت ماه سال 1392

مکان برگزاری : مازندران- رامسر- سالن همایش های هتل بزرگ رامسر

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفتر انجمن تالاسمی استان محل سکونت خود تماس حاصل نمایند.

 

دیدار از مجتمع رحیم مشایی کتالم



به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر شهردار کتالم و سادات شهر به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر کتالم و سادات شهر  ، فرماندار شهرستان رامسر و جمعی از مسئولین شهرستان از مجتمع توانبخشی مرحوم رحیم مشایی کتالم دیدار و با اهدا شاخه گل این روز عزیز را به مادران این مجتمع تبریک گفتند .

در ابتدا  معیری رئیس مجتمع  گزارشی از روند کار- تاریخچه و مشکلات و تنگناها مجتمع ارائه و از تلاش و مساعدت همه عزیزان- ادارات و مردم منطقه جهت کاستن مشکلات مجتمع تقدیر و تشکر نمودند.










نامه ای به مدیرکل آب و فاضلاب مازندران


محمد رضا بهرامی وب نوشت پژواک :


مازندنومه:نامه زیر را مخاطبی به نام"حمید قهرمانی"از رامسر برای ما ارسال کرده است که در آن به مشکلات تصفیه خانه آب آشامیدنی رامسر اشاره شده است.متن کامل نامه که خطاب به مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مازندران  نگاشته شده،در پی می آید:


مدیریت محترم عامل شرکت آب وفاضلاب استان مازندران

جناب آقای مهندس حسین زاده

موضوع : تصفیه خانه آب آشامیدنی رامسر

سلام علیکم

احتراما ، با تشکر از جنابعالی به دلیل وقتی که برای مطالعه این نامه صرف نمودید ، به استحضار می رساند هدف از نگارش این نامه و ارسال آن برای جنابعالی ، بیان مشکلات تصفیه خانه آب شرب رامسر و جلوگیری از ادامه یافتن بنیان های نادرست در مهندسی آب و فاضلاب کشور می باشد .

سوال این است که با وجود مهندسین صادق و توانا در حوزه آب و فاضلاب کشور ، چرا بایستی کار ساخت تصفیه خانه ها به شرکت های ضعیف سپرده شود و تصفیه خانه ها برخلاف اصول مهندسی ساخته شوند ؟

تصفیه خانه آب شرب رامسر از جمله تصفیه خانه هایی است که متاسفانه بر خلاف اصول کار ساخته شده و فاقد مدارک اولیه و پایه ای مورد نیاز ساخت تصفیه خانه است و دارای ایرادات اساسی در ساخت می باشد که در بندهای زیر به اختصار خدمت جنابعالی عرض می گردد .

کارفرمای پروژه به دلیل ضعف دانش از پی بردن به ایرادات آن عاجز بود و شرکت مشاور نیز به دلیل ضعف مفرط در بخش مهندسی و با سوء استفاده از ضعف کارفرما ، نه تنها سعی در رفع مشکلات تصفیه خانه نکرده است بلکه جدیت به دنبال حل و فصل موضوع بوده و پیمانکار تاسیسات نیز در این میانه در پی  سود خود است و حیرت در این است که یک نفر در استان مازندران وجود ندارد که عیب کار آنها را گوشزد نماید.

از جنابعالی استدعا دارد جهت حفظ شان جامعه مهندسی کشور و نغلتیدن در مشکلات بعدی تصفیه خانه ، دستور بررسی مشکلات تصفیه خانه توسط یک کمیته مستقل را صادر بفرمایید .

 

اینجانب به دلیل احساس وظیفه و ادای دین این نامه را برای تان فرستادم و آماده ام در صورت نیاز توضیحات بیشتر خدمت جنابعالی بفرستم .

1- بخشی از ایرادات پایه ای طرح تصفیه خانه

- اشتباه در انتخاب محل تصفیه خانه با توجه به اصول این کار ( به جای اینکه آب خام به توسط لوله انتقال به نزدیکترین محل به نقاط مصرف ( شهرها ) حمل شده و سپس تصفیه و توزیع گردد ، آب خام بعد از طی مسیر 2 کیلومتری ، وارد تصفیه خانه می شود و سپس آب تصفیه شده و کلرزنی شده ، مسافت طولانی که قریب 17 کیلومتر و یا بیشتر است را طی می کند تا به مصرف کننده برسد که این منجر به بالا رفتن ریسک آلودگی ثانویه آب میگردد ) .

- اشتباه در انتخاب زمین تصفیه خانه : زمین اختصاص داده شده به تصفیه خانه ، به صورت کاملا شیبدار بوده و از نظر زمین شناختی به صورت لایه لایه رسوبی بوده و علاوه بر وجود نشتاب در لایه های زمین ، سستی زمین نیز منجر به رانش آن خواهد شد .

 ما از وجود مطالعات ژئو تکنیکی در این پروژه بی خبریم ولی اگر این مطالعات وجود داشت ، در انتخاب زمین تجدید نظر می شد . اگر به تصفیه خانه بروید ، نشتی آب در همه جای تصفیه خانه مشهود است چون هیچ اقدامی در خصوص زهکشی انجام نشده است.

- اشتباه در پلان کلی تصفیه خانه : پلان کلی تصفیه خانه به اشتباه ، عمود بر خط طبیعی نشتاب زمین لحاظ شده است و همین امر منجر به آب بند نشدن مخازن فرآیندی شده است .

2- ایرادات بخش فرآیند ( process  ) :

- مدرک P&ID   : مدرک موجود P&ID  متعلق به سال 1385 بوده و حتی تصحیح هم نشده است و ضمنا دارای حداقل شرایط استاندارد طراحی این مدرک نیست .

- مدرک PFD  : این مدرک وجود ندارد و بالانس جرمی ارائه شده با وضعیت فعلی تصفیه خانه همخوانی ندارد .

- مدرک process calculation :در این مدرک کلیه محاسبات و مبانی فرآیندی تدوین و ارائه می گردد . مدرک مزبور در این پروژه وجود ندارد .

- مدرک hydraulic calculation: به منظور ترسیم پروفیل هیدرولیکی تصفیه خانه ، بایستی ابتدا مدرک محاسبات هیدرولیکی تهیه گردد . در این پروژه مدرک محاسبات هیدرولیکی وجود ندارد .

- مدرک  hydraulic profile :مدرک پروفیل هیدرولیکی کل تصفیه خانه نیز موجود نیست .

- مدرک control philosophy : مهمترین مدرک در خصوص کنترل تصفیه خانه و اداره آن ، مدرک فلسفه کنترل است که متاسفانه وجود ندارد . معلوم نیست که نوع و سطح کنترل و نحوه کنترل بخشهای مختلف تصفیه خانه بر چه اساسی است؟

- مدرک شرح فرآیند تصفیه خانه process description :شرح فرآیند تصفیه خانه در واقع مدرکی است که توضیح کاملی در خصوص عملیات تصفیه خانه و بخشهای مختلف آن ارائه می کند و در این پروژه موجود نیست.

 به همین دلیل به ناگهان تجهیزاتی مانند میکرواسترینر و ازن زنی به تصفیه خانه اضافه شده اند بدون اینکه علت اضافه شدن انها در جایی قید شده باشد و یا امکان جایگزینی آنها با تجهیزات و روشهای ساده تر بررسی شده باشد .

- مدرک جانمایی نهایی plant layout  :عدم تطابق عملیات اجرایی با مطالعات تصفیه خانه ، چیدمان غیر صحیح مخازن و تجهیزات فرآیندی ، عدم توجه به لزوم وجود لوله کشی جریان بای پس تصفیه خانه ، عدم وجود نقشه منهول گذاری و زهکشی محوطه تصفیه خانه به منظور جمع آوری و هدایت آبهای سطحی ، عدم وجود نقشه های کابل گذاری در محوطه تصفیه خانه .

3- لیست سرفصل های بخش مکانیک و لوله کشی (mechanic & piping  )

- دیتاشیت های تجهیزات فرآیندی ( process data sheet  ) : موجود نیست .

- vendor list : منضم به اسناد اجرائی نگردیده است. عدم اجرائی شدن  این مدرک منجر به اتلاف شدید منابع مالی شده است . به عنوان مثال در خصوص سازنده سیستم های میکرواسترینر و ازن زنی ، فقط از یک سازنده و با گرانترین قیمت ممکن استعلام و خرید صورت گرفته است . در حالی که معمولا استعلام از حداقل 3 سازنده و تامین کننده ( و ترجیحا داخلی ) صورت می گیرد .

در بخش های دیگر هم این اتفاق تکرار شده است . مثلا بدون استعلام قیمت از سایر سازندگان لجنروب ، مستقیما از یک شرکت خرید صورت گرفته است که البته تجهیزات مزبور در بهره برداری با مشکلات اساسی مواجه میباشند و نمیتوانند حرکت کنند .

-  valve list  : موجود نیست .

-equipment list   : موجود نیست .

- line list  : موجود نیست .

– کلیه دیتاشیت های مکانیکال تجهیزات دوار و ثابت : در خصوص برخی از تجهیزات مانند لجن روب و مخازن مختلف و... موجود نیست .

- نقشه های ایزومتریک تصفیه خانه : هیچگونه نقشه ایزومتریک از تصفیه خانه موجود نیست .

- piping class summary  : این مدرک بسیار مهم بوده و موجود نیست .

- سایر مدارک بخش لوله کشی : مانند yard piping  ، نقشه های تاسیساتی ابنیه و لوله کشی آب گرم و سرد ، نقشه های لوله کشی utility  تصفیه خانه ، عدم وجود نقشه های drainage  تصفیه خانه و... .

4- ایرادات بخش برق و ابزار دقیق

- به جز برخی نقشه های مربوط به روشنایی ، مدارک برق و ابزار دقیق در این پروژه موجود نیست . حتی مدرک  P&ID  که محل نصب ابزار دقیق را نشان می دهد موجود نیست پس به چه صورت می توان مدارک ابزار قیق را آماده کرد ؟ بر روی این تصفیه خانه حتی یک تجهیز ابزار دقیق نصب نگردیده است .

بسیاری مسائل دیگر در خصوص این تصفیه خانه وجود دارد که در این مجال قابل بازگویی نیست و مدارک ذکر شده فوق ، از اصلی ترین مدارک یک تصفیه خانه است که بدون تهیه آنها چگونه می توان تصفیه خانه را ساخت ؟

 در این طرح به یکباره و به غلط و بدون هیچگونه بررسی و مطالعه ای ، مخازن پیش ته نشینی حذف شده اند و در مراحل بعدی که به اشتباه خود پی برده اند ، به اشتباه دیگری تن داده و از میکرواسترینر و ازن زنی استفاه کرده اند که در هیچ طرح دیگری در ایران استفاده نشده و از نظر فرآیندی ، استفاده از آنها نه تنها مورد نیاز نیست بلکه از نظر مالی ، ضرر هنگفتی را به کارفرما وارد می کند .

 

واحد بهره بردار چگونه خواهد توانست بدون موارد ذکر شده این تصفیه خانه را راه اندازی و بهره برداری نماید؟



پی نوشت : در بخش نظرات نیز کاربری مطلب زیر را اضافه نمود:


داریوش  قاسمی

با سلام
هشدار اولیه توسط یکی دیگر از کارشناسان این حوزه مدتی قبل درتاریخ 92/1/26 با امضا محفوظ در وبلاگ اینجانب وسپس در قلم جوان و وبلاگ شما ( پژواک ) مطرح گردیده بود . امید است مسئولین امر به دور از مسائل رسانه ای در حل مشکل کوشا باشند .

محمد طاهر چاووش ثانی هم منصرف شد.

بر اساس شنیده ها از منابع موثق و آگاه ، محمد طاهر چاووش ثانی از ادامه ی رقابت در شورای شهر آتی انصراف داد.


چاووش ثانی عضو فعلی شورای شهر و تجربه ی ریاست بر شورا را نیز در کارنامه ی عملکرد خود دارد.


وی در انتخابات  دوره ی قبل شورای شهر با بیش از 6300 رای ، نفر اول انتخاب شده بود.


لازم به ذکر است که از دوره ی قبل شورا به جز اسماعیل گوهررستمی ، کسی مایل به عضویت در شورای آتی نیست.

آسفالت و روشنایی و گاردریل حاشیه خیابان پوده تا تلارسر



ارسال ای میل از طرف جمعی از اهالی تلارسر:


باسلام فرودگاه رامسر از شهردار کتالم سنگ وخاک حاشیه خیابان مارکوه از پوده تا دوراهی نیاسته راخریداری نمود ه است و بر اساس شنیده ها کل هزینه ها را با شهرداری کتالم تسویه نموده است ؛  اما شهرداری کتالم هیچ گونه کاری را از جمله آسفالت و روشنایی و نصب گاردریل انجام نداده است.

حتی چند تا تصادف شدید وکشته هم داده است و اهالی تلارسر نیاسته وحومه چهل شهیدان ولرسانور نسبت به شهرداری اعتراض دارد لطفا رسیدگی نمایید.


 روابط عمومی شهرداری کتالم و سادات شهر می تواند توضیحات خود را به صورت ایمیل ، تماس تلفنی و یا درج پیام در بخش نظرات « ساحل دریا آنلاین » منتشر نماید. 

برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان مدارس دخترانه شهرستان رامسر

وب نوشت آدینه ی رامسر ، وبلاگ اطلاع رسانی دفتر امام جمعه ی شهرستان رامسر با انتشار تصاویر حضور دخترانی با لباس متحد الشکل مزین به چادر و مقنعه ی سفید ؛ خبر از برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان دختر در مصلی حضرت جواد الائمه ی شهرستان رامسر را رسانه ای کرد.






تجلیل از کارگران و کارکنان زن در شهرداری های شهرستان رامسر



به مناسب روز جهانی کار و کارگر ،میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن:کارگران و بانوان شاغل در شهرداری کتالم و ساداتشهر تجلیل شدند.

طی مراسمی  از کارگران و بانوان شاغل در شهرداری کتالم و ساداتشهر تجلیل و قدردانی شد.



نظیر این مراسم را شهرداری رامسر نیز برپا و از کارگران  و کارکنان زن مجموعه ی خود تقدیر نمود.

افتتاح سالن اختصاصی تنیس روی میز در رامسر


وب نوشت پژواک محمد رضا بهرامی :

بمناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن ،سالن اختصاصی تنیس روی میز در مجموعه ورزشی تختی رامسر افتتاح شد.


حلیمه کردباقری رئیس هیئت تنیس روی میز شهرستان رامسر در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما گفت:این سالن در روزهای فرد به مردان و در روزهای زوج به زنان اختصاص داده شده است.


وی گفت:امیدواریم ساعات استفاده از این سالن بیشتر شود تا ما بتوانیم افراد بیشتری را در آن تمرین دهیم تا آنها استعداد یابی شوند و به مسابقات استانی و کشوری اعزام شوند.


کردباقری در پایان گفت:سالن اختصاصی تنیس روی میز با شهریه مناسب آماده اجاره به ادارات ،نهادها و اشخاص برای تمرین می باشد تا بدین طریق هزینه های هیئت تنیس روی میز تامین شود.

آتش سوزی در تنگدره رامسر

عادل لاریجانیان :


امروز عصر جوشکاری در ساختمان نوساز ی در تنگدره ی رامسر عامل آتش سوزی به منزل همجوار آن گردید.

در این حادثه بخشی از منزل مسکونی ذبیح الله خلج دچار صدمه شد.. نزدیکی دو منزل مسکونی نسبت به همه را یکی از عوامل ایجاد آتش سوزی نام برده اند.


با حضور عوامل آتش نشانی ؛ حریق به طور کامل مهار شد.

موفقیت داوران فوتبال رامسردر تست کتبی و بدنی

وب نوشت قلم جوان ؛  حسین قاسمی :



رضا فرزین فر رئیس کمیته داوران شهرستان رامسر در گفتگو با خبرنگار ما گفت:کلیه داوران فوتبال شهرستان رامسر با موفقیت ، تست بدنی و کتبی خود را پشت سر گذاشتند


وی اظهار داشت: کلیه داوران شهرستان رامسرکه موفق به گذراندن این آزمون به هیئت فوتبال شدند به منطقه 3 مازندران معرفی خواهند شد


فرزین فر گفت: با موافقت هیئت فوتبال مازندران آزمون داوران منطقه 3 مازندران ( نوشهر تا رامسر ) به میزبانی هیئت فوتبال رامسردر مجموعه ورزشی شهید  چمران تاریخ 20/2/92 برگزار میگردد.


وی گفت: به کلیه داوران فوتبال رامسر یک دست تیشرت ورزشی که توسط غلامرضا فیلی رئیس اتحادیه ملک و اتومبیل رامسر به هیئت فوتبال تقدیم شده بود اهدا شد.


رئیس کمیته داوران فوتبال شهرستان رامسر از رستم زرودی فرماندار،محمد آزاد رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی ، رامین سرسخت جنتی رئیس اداره ورزش و جوانان وهمچنین دکتر هادی حلاجیان رئیس هیئت فوتبال رامسر به خاطر همکاری شان تقدیر کرد.

رئیس جدید خانه مطبوعات مازندران منصوب شد

وب نوشت امتداد ؛ عباس احمدی ماچیانی:


شمال نیوز: خانه مطبوعات مازندران اعلام کرد: پس از پذیرش استعفای نیازآذری، رضا برمکی به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران انتخاب شد.

در جلسه هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران با استعفای ایرج نیاز‌آذری به عنوان عضو هیئت مدیره و رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران موافقت شد.

همچنین در این نشست، رضا برمکی پس از رای‌گیری به صورت مخفی به عنوان رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران انتخاب شد.

نیازآذری مشغله کاری در مجمع نمایندگان مازندران را علت استعفا اعلام کرد.

از نیازآذری به عنوان مشاور رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران استفاده می‌شود.

مازندران با سواد ترین استان کشور در گروه سنی 49-10سال است


معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت:مازندران با سواد ترین استان کشور در گروه هدف 49-10سال است.


"نعمت بقایی"روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در رامسر افزود:بر اساس اطلاعات منشتر شده مرکز آمار ایران 21300نفراز بی سوادان گروه هدف 49-10 سال  در مازندران باید  طی یک برنامه دو ساله تحت پوشش فعالیت های سواد آموزس قرار می گیرند.


وی در بخش دیگری گفت:در ساختار جدید سواد آموزی دوره ها کاهش  یافته و محتوای مطالب آموزشی ساده تر تدوین  وبرای بزرگسالان کاربردی در زندگی است.


وی خطاب به خانواده ها  بیان داشت:بر اساس برنامه جدید در دوره سواد آموزی با طی 400 ساعت آموزش گواهی معادل سوم ابتدایی صادر می گردد.


وی تصریح نمود:برای کسانی که متقاضی ادامه تحصیل می باشند نیزدوره انتقال پیش بینی که معادل مدرک پایه ششم ابتدایی با 600 ساعت آموزش  حضوری و 200 ساعت غیر حضوری انجام و شامل 8 ماده درسی است.


وی در خصوص موانع سواد آموزی نیز گفت:عدم شناسایی بزرگسالان بی سواد،پراکندگی بی سوادان از حیث موقعیت جغرافیایی ،عدم انگیزه بی سوادان برای یادگیری از جمله موانع و چالش های پیش رو می باشد.


وی بیان داشت:امسال نیز 22 هزار و 300 نفر در مازندران در دوره های سواد آموزی،تحکیم و انتقال تحت پوشش می باشند.

.

وی گفت:در سال تحصیلی 92-1391تعداد 298 نفر از آموزشیاران باقی مانده جذب آموزش و پرورش شده و در حال حاضرنیزکلیه فعالیت های سواد آموزی از طریق برون سپاری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی صورت می گیرد.


وی اظهار داشت:شهرستانهای رامسر،سواد کوه و محمود آباد در گروه سنی 49-10 سال جزو با سواد ترین شهرستانهای مازندران می باشند.


بقایی از همکارای ادارات کل ،منابع طبیعی،کمیته امداد،بهزیستی ،پست و سازمان زندان ها تشکر نمودند.

سومین جشنواره بهارنارنج

سومین جشنواره بهارنارنج  همراه با  با اجرای برنامه های بومی و محلی ، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شمال در موزه کاخ رامسر برگزارشد.


رییس موزه کاخ رامسرروز چهارشنبه  در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر افزود:این جشنواره با همکاری شهرداری رامسر در راستای معرفی هرچه بیشتر قابلیت های منطقه ودر آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم انجام پذیرفت.


"مهرداد افتخاری " گفت:ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مردم،شناخت پتانسیل های محلی،استفاده از تجارب موفق،برقراری ارتباط بین هنر،کار و کسب،فرهنگ و دانش ،فراهم نمودن زمینه های خود باوری از اهداف این جشنواره بود.


وی اظهار داشت:در این جشنواره ضمن حضور هنرمندان بومی با ارائه صنایع دستی  از موسیقی فولکوریک  ومحلی استفاده گردید.


وی در بخش دیگری گفت:نیاکان ما همه ساله در این فصل که به ماه بهارنج معروف است  برنامه های جذاب و محصولات بسیارخوبی از شکوفه بهارنارنج بدست می آوردند.


وی گفت: عرق بهارنارنج با خاصیت دارویی ،اثربخش در سیستم عصبی ،تقویت معده ،اشتها آوری ،تنظیم ضربان قلب و رفع اضطراب موثر است.

آتش سوزی در رامسر

حوالی ساعت 11 صبح امروز صدای مهیب انجار و آتش سوزی در تعمیرگاه یخچال افشین دیلمی ؛ همه را در خیابان توساسان گرد هم آورد.


ماشین های آتش نشانی به موقع رسیدند و در حال اطفای حریق هستند. گمان های اولیه از انجار کپسول شارژگاز یخچال خبر می دهد.


این حادثه تلفات جانی نداشت و خبرهای تکمیلی پس از کارشناسی آتش نشانی به اطلاع خواهد رسید.

قربانی هم دوست خود را تنها نگذاشت!!!!

 

شعله های آتش نهایت قدرت خود را نشان داد و " قربانی " را به آغوش مرگ فرستاد.  

شامگاه جمعه در ییلاق جواهرده بود که حسین قربانی و حسن مقدوری ؛ طعمه آتش شدند و با تاخیر فراوان و فقدان آمبولانس در جواهرده و مسیر آن ؛ به بیمارستان امام سجاد ( ع ) رامسر منتقل شدند. شدت جراحت آنچنان بود که  ناگزیر باید انان برای مداوای بهتر به ساری و رشت اعزام  می شدند و از دست روزگار  آمبولانس بیمارستان در ماموریت بود با تاخیری۴  ساعته و با همراهی بیمارستان چالوس وبعد از رد دست نیاز و یاری خانواده مجروحین از نهادهایی که دارای آمبولانس بودند یکی به سمت مرکز استان مازندران رفت و آن دیگری که دارای جراحت بیشتری بود به سمت مرکز استان گیلان روانه شد.  

سحرگاه چهارشنبه بود که اولین قربانی ( حسن مقدوری ) در برابر در دهای ناشی از سوختگی  نتوانست تحمل کندو بدورد حیات گفت و امروز هم در " رشت "  نفر دوم  ( حسین قربانی ) که نمی خواست دوست خود را  در سفر آخرت تنها ببیند با یک روز اختلاف به او پیوست تا نشان دهد کم گذاشتن  در رفاقت در مرام او نیست.  

حال باید این سوال را از مسئولین نهادهایی که آمبولانس در اختیارشان بود و با بهانه هایی ان را در اختیار نگذاشتند پرسید اگر این عزیزان  ـ خدای ناکرده ـ از خانواده محترمشان بود این گونه برخورد می کردند؟!!  

این حادثه نشان داد که شهر نمونه گردشگری و بیشترین پذیرنده مسافر در نوروز ۹۲ با کمبود شدید در زیرساختهای درمانی مواجه است.   

 

« ساحل دریا » این مصیبت وارده به خانواده های داغدار تسلیت می گوید. غفران برای آن مرحومان و صبر برای بازماندگان از ایزد منان خواستار است.

 

 در همین زمینه بخوانید: 

 خبری ناگوار

فرهاد فرج مشایی منصرف شد

محمد رضا بهرامی وب نوشت پژواک :


فرهاد فرج مشایی نامزد انتخابات شورای شهر کتالم و ساداتشهر در گفتگو با «پژواک رامسر» از انصراف خود برای ادامه فعالیت به عنوان نامزد شورای شهر خبر داد.

وی در متن نامه ای که به فرماندار رامسر نگاشته است آورده است:اینجانب پس از مطالعه و بررسی ، بعلت مشغله کاری و مشکل جسمی از ادامه فعالیت به عنوان نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر کتالم و ساداتشهر انصراف می دهم.

شایان ذکر است :برای شورای شهر کتالم و ساداتشهر حدود 40 نفر نامزد شده اند که از این میان 5 نفر انتخاب می شوند.

مجید شعبانی منصرف شد.

محمد رضا بهرامی وب نوشت پژواک :


مجید شعبانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر کتالم و ساداتشهر ظهر امروز از ادامه رقابت در انتخابات دوره چهارم شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر انصراف داد.

وی در گفتگو با «پژواک رامسر» عدم دسترسی به خانواده خود را دلیل این کار عنوان کرد و گفت:متعهد بودم در دوره سوم فقط برای چهار سال عضو شورای شهر باشم و با توجه به اینکه این دوره ، 6 سال به طول انجامید و برای نامزدی دوره چهارم شورا نیز گفت و گوهای زیادی با خانواده ام انجام دادم ولی موفق به کسب رضایت آنها نشدم و ناگزیر از ادامه فعالیت انصراف دادم.

شعبانی گفت:22 سال برای نظام خدمت کرده ام و اکنون نیز در هر جا باشم خدمت به کشورم و شهروندان رامسری را افتخار خود می دانم.

نائب رئیس شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر افزود:هم اکنون از فدراسیون های مختلفی پیشنهاد همکاری دارم و این کار مستلزم تامل بیشتر می باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر در دوره سوم گفت:شهروندان در این دوره باید با دقت و مطالعه به افراد کارآمد رای دهند و از رای دادن به افراد ناکارامد بپرهیزند زیرا شورای شهر منتخب مردم در امور شهری می باشد.

گفتنی است پیش از این مهندس فرهاد فرج مشایی از حوزه انتخابیه کتالم و ساداتشهر از ادامه رقابت استعفا داده بود.

خبری ناگوار

متاسفانه خبر رسید یکی از آسیب دیدگان حادثه ی آتش سوزی روستای فیلدم جواهرده که پیشتر خبر آن درج شده بود ؛ به رحمت ایزدی پیوست.


ضمن عرض تسلیت به خانواده ی آن مرحوم و آرزوی صبر و سلامت برای آنان ؛ شادی روح و مغفرت الهی برای آن شادروان را از ایزد متعال خواستاریم.


لازم به یاد آوری مجدد است که اگر در روستای جواهرده سیستم آتش نشانی ، آمبولانس و امکانات اولیه ای اگر وجود داشت شاید این اتفاقات نمی افتاد.


نبود آمبولانس در رامسر و بوروکراسی تهیه ی آمبولانس های موجود باید برای مسوولین درس عبرت باشد. چرا با وجود سه آمبولانس بیکار  و علیرغم پی گیری های مکرر ، مسوولین ذیربط کاری از پیش نبردند؟ و از اعزام آمبولانس ها  به بیمارستان های سوختگی رشت و ساری جلوگیری کردند؟


اگر این حادثه برای اعضای خانواده ی آنان روی می داد آیا همین تعلل را روا می داشتند؟


دانستن و ندانستن


" مردم می دانند چه نمی خواهند " اما  " نمی دانند چه می خواهند"

 

ابوذر باقرسلیمی

کارشناس ارشد تهیه کنندگی تلویزیون

 

نتایج انتخابات مجلس در هشت دوره گذشته در تنکابن ، رامسر و عباس آباد نشان می دهد نماینده  ساکن بهارستان در هر دوره ؛ برای دور بعد باید با صندلی سبز آن خداحافظی کند و آن را به دیگری بسپارد.


این امر نشان از عدم رضایت مردم این دیار از عملکرد نماینده می باشد. هر چند جعفر قلی راهب و ابوالفتح نیکنام دو دوره نماینده این دیار بودند اما نه برای دو دوره متوالی. همین قانون برای مجلس محلی " شورا " هم صادق است ؛ اگر نگاهی به نتایج آن بیندازیم ترکیب شورا در هر  دوره با یک خانه تکانی اساسی مواجه است که نشان می دهد نمایندگان مردم در شورا نیز نتوانسته اند انتظارات آنها را بر آورده نمایند و این یعنی " مردم میدانند چه نمی خواهند "


****


اما از آن طرف ، اگر از ایشان بپرسید که از نمایندگان تان در مجلس و شورا چه انتظاراتی دارید کمتر کسی را می توان یافت که از نمایندگان خود همان وظایفی را بخواهد که قانون به آنها داده است ؛ مثلاً از نماینده مجلس انتظار کارهایی را دارند که در حیطه ی مسئولیت مدیران اجرایی شهرستان است و از شورا انتظار کارهایی که " شهرداری " موظف به انجام است را دارند و این یعنی " مردم نمی دانند چه می خواهند" اما این انتظار و آرزو چرا هیچ گاه براورده نمی شود و در هر دوره انتخابات همه در جستجوی فردی جدید می گردند تا به او اعتماد کنند و همواره این " دور "و " تسلسل" بی پایان و باطل ادامه دارد که نهایتی بر ان  متصور نیست.



****


اولین دلیلی که می توان بر آن یافت " خود کاندیداها "هستند که شعارهایشان میتنی بر وظایف قانونی شان نیست ؛ مثلاً در این دوره کاندیدایی این شعار را سر داده که شهر رامسر چرا پارکینگ عمومی طبقاتی ندارد و یا چرا باغ های جلوی هتل رامسر به حال خود رها شده است و اگر ایشان رای مردم را به دست آورد بر این امر اهتمام می ورزد اما برای یک بار از خود نپرسیده چرا شورای فعلی برای تحقق این امر کاری را صورت نداده است در حالی که رییس آن " مهندس عمران " است؟!! آیا او فقط اولین فردی است که این مسئله را دیده و کلید آن در دستان اوست؟!! هرگز این چنین نیست؛ بلکه این را باید در" عدم واقع بینی " کاندیداها  در انتخاب شعار جست چرا ایشان و امثال ایشان هنوز محدودیت ها و امکانات موجود شهر را کندو کاو نکرده اند که مثلاً با 8 میلیارد و 400میلیون تومان بودجه شهرداری رامسر در یک سال که دو و نیم میلیارد تومان آن برای هزینه های جاری و حقوق کارکنان آن صرف می شود نمی توان دست به چنین کارهایی زد والا شورای فعلی به چنین کاری اهتمام می ورزید.


****


دلیل دوم " مردم " هستند که رای خود را بر اساس" قومیت" به افراد می دهند نه بر اساس برنامه و دیدگاههای  آنها. این بحث قومیت در انتخابات مجلس به " رامسری " و " تنکابنی " تقسیم می شود و این که این بار نوبت یک رامسری است که صندلی بهارستان را از ان خود کند و یا ما " تنکابنی ها" اجازه نمی دهیم یک " رامسری" وارد مجلس شود  از شعارهایی است که در هنگام تبلیغات مجلس از سوی ستادهای انتخاباتی افراد بسیار شنیده می شود از مصادیق آن است و در انتخابات شورا  این تقسیم بندی به " محلات " می رسد نگاه کنید به عنوان نمونه در سه دوره پیشین انتخابات شورای شهر رامسر  هر فردی که از " لات محله " ( خیابان شهید بهشتی)  برخاسته رای اول شورای شهر رامسر داشته است.


 به گونه ای شده که تمام آن آرمان های زیبا در روز رای گیری به کناری نهاده می شود  و به زمین می افتد و رای براساس قومیت به صندوق ریخته می شود و فردای روز انتخابات باز آن آرمان ها مطالبه می شود و معیار عملکرد افراد در شورا همان آرمان ها هست.


 برای یک بار هم شده باید از خود پرسید سهم من در عقب ماندگی و یا توسعه نیافتگی شهر با این روش رای دادن چند درصد است؟!!!


 بگذارید خاطره ای نقل کنم:" در انتخابات قبلی شورا فردی به شعبه اخذ رای مراجعه کرده بود و اسم کسی را که می خواست به او رای دهد را نمی دانست و فقط می دانست که او نوه فلان کس است پس از دقایقی با هم فکری افراد مجری اخذ رای در آن شعبه فهمیده شد که منظور او کیست "


****


عامل سوم " تمرکز رسانه " های تاثیر کذار کشور درموضوعاتی است که  عموماً در تهران می گذرد ؛ تحلیل محتوای  صدا وسیما ، روزنامه ها ی سراسری ، سایت ها و... نشان می دهد که اکثر مطالب رسانه های کشور حول و حوش مسائلی است که در پایتخت می گذرد و کمتر آن ها علاقه مند هستند به موضوعات شهرستان ها بپردازند. این امر سبب می شود که توجه شهروندان کشور به موضوعات تهران جلب شود و نگاه ایشان را از مسائلی که در اطراف ایشان اتفاق می افتد منحرف سازد به طور مثال : شهروندان رامسری یا تنکابنی می توانند با جزییات کامل کاندیداهای شورا یا نمایندگی تهران را نام ببرند و این که از چه جناحی هستند اما اگر از ایشان بخواهید که مثلاً آقای " الف " از کاندیداهای حوزه رامسر ، تنکابن و عباس آباد  به کدام جناح تعلق دارد شاید به آن دقتی که در مورد کاندیداهای تهران صحبت می نمایند نمی توانند در مورد او توضیح دهند و به همین دلیل است از کاندیداهای طرفدار دولت انتظار استیضاح وزرا را در مجلس دارند.


 این در حالی است که پرقدرت ترین رسانه در بین رسانه های ملی ، جهانی و محلی ، "رسانه های محلی" است که هم نتوانسته و هم نخواسته این خلاء را پر کند.


نتوانسته به دلیل این که نگاه تحلیلی به موضوعات نداشته و به عمق ماجرا ورود نکرده و خبر و حوادث را  فقط کلام مسئولین می داند؛


نخواسته چون از لحاظ مالی ، از باب رپرتاژ آگهی وابسته به دولت و مسئولین اجرایی است که به صورت ناخودآگاه با آنان وارد چالش خواهد شد.


 در کنار همه ی دلایل بالا ، هم زمانی انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس و شورای شهر و روستا در 24 خرداد امسال یکی دیگر از مواردی است که به اوضاع دامن می زند ، پرداختن بیش از حد به انتخابات ریاست جمهوری و گذشتن آسان از کنار انتخابات شورا  و میان دوره ای مجلس در رسانه ها موجب می شود که مردم نتوانند به گزینه اصلح در شورا و مجلس برسند و به مانند کسی که در یک روز چند امتحان دارد و فقط برای پاسخ دادن به یک امتحان آماده شده و ناچار است دروس دیگر را به گونه ای از سر بگذراند.


پس باید طرحی نو دراندازیم.

 

 

 

عادل و درخواست های مردمی شهرستان رامسر

عادل و درخواست های مردمی شهرستان رامسر ؛ عنوان یادداشتی است که مردم شهرستان رامسر به منظور انعکاس در نشریه ی ساحل دریا به « عادل لاریجانیان » واگویه می کنند.


از این پس این درخواست ها در سامانه ی اینترنتی ساحل دریا درج خواهد شد.شما هم می توانید درخواست های خود را به ایشان منتقل نمائید یا به وسلیه ی ای میل نشریه ارسال و یا شماره 09117895385 پیامک نمائید تا در این سامانه منتشر شود.



1 – از حسن توجه مدیریت آب رامسر و واگذاری انشعابات آب در کوچه ی شهید خلعتبری سپاسگزاری می شود. ( لازم به ذکر است در شماره های قبلی نشریه مشکل اهالی درج شده بود )


2 – اهالی کوچه ی رضی 4 در رضی محله نوشتند: با این که این کوچه در زمان ترافیک محل تردد به چهار منطقه ی رامسر است ؛ دارای پیچ های خطرناک و فاقد عقب نشینی های لازم است.از روشنائی معابر برخوردار نیست و هنگام بارندگی ف آب بسیار زیادی کوچه را پر می کند.گاهی اوقات نیز رها سازی فاضلاب منازل نیز معضلات اضافه تری را تحمیل می کند.درخواست تعریض ، لکه گیری و رسیدگی به وضع اسفبار آن را خواستار شده اند.


3 – درخواست آسفالت و لکه گیری در شهر رامسر

-          خیابان آیت الله طالقانی کوچه پردیس 20 ؛ و کوچه های غربی و شرقی بلوار نیاز به لکه گیری آسفالت دارد

-          خیابان شهدا نیاز به لکه گیری آسفالت دارد.

-          توساسان نیاز به لکه گیری آسفالت دارد.

-          لمتر نیاز به لکه گیری آسفالت دارد.

-          خیابان شهید بهشتی کوچه ی صفای 2 پس از لوله گذاری اداره ی آب اکنون نیاز به لکه گیری آسفالت دارد.

-          خیابان هلال احمر جنب مجتمع مسکونی آذرهوش ، از سال 83 پیگیر هستیم ولی اقدامی صورت نگرفت . کوچه نیاز به لکه گیری آسفالت دارد.

-          کوچه ی سخت سر 7  و 9 رمک جنب اداره ی دارائی پس از لوله گذاری اداره ی آب اکنون نیاز به لکه گیری آسفالت دارد.

-          فرودگاه پس از پمپبنزین کوچه ها نیاز به لکه گیری آسفالت دارند.

-          کوچه ی جنوبی 33 جنب مطب دکتر عصائیان نیاز به لکه گیری آسفالت دارد.

 

4 – در مسیر جواهرده و در روستا های جیرکوه ، جارکوه ، کناررود ، واین مازو سیستم آنتن دهی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل وجود ندارد. با اشاره به گردشگری بودن مسیر در این زمینه اقدام شود.


5 – علی شاهنظری :  از عدم پاسخ به نامه در سفر استانی سید علی اکبر طاهائی استاندار مازندران در رامسر گلایه دارم و اگر قرار است پاسخ داده نشود چرا به رامسر آمده اند؟


6 – مظاهر قلی طالب : آیا قرار نیست مسوولین شهر برای ترافیک فکری کنند؟ در ایام تعطیلات مردم بومی و گردشگران از ترافیک سنگین کلافه اند.


7 – جمعی از بازاری ها : بهتر است بازار روز هفتگی از صبح تا غروب برگزار گردد و روز جمعه به روز های بازار هفتگی اضافه شود تا کارمندان نیز سهم بیشتری در خرید داشته باشند. مسوولین شهری لطفا برنامه ریزی کنند


8 – برای بازار هفتگی جدید تقاضای برقراری ایستگاه « ون » هست. با اشاره به طولانی بودن مسیر مسوولین اقدام لازم را بنمایند.


9 - درخواست آسفالت و لکه گیری در کتالم و سادات شهر

-          کوچه ی شهید قمری پس از لوله گذاری اداره ی آب اکنون نیاز به لکه گیری آسفالت دارد.


10 – هتل رامسر و بلوار معلم سمبل گردشگری رامسر هستند اما هیچ اقدام مناسبی برای زیبا سازی آن انجام نمی شود و دیوارهای ریخته و گلدان های شکسته ی مسیر هتل ، شهر را بسیار زشت کرده است . لطفا اقدامی صورت گیرد.


11 – ترتیبی اتخاذ شود تا مسیر گردشگری اشکته چال در جاده جواهرده برای عموم مردم و گردشگران قابل استفاده باشد.


12 – استخر امام رضا علیه السلام رامسر  در صبح ها برای خانم ها دایر شود.


13 – با اشاره به بازگشائی فاز یک آزاد راه شمال مسوولین تلاش نمایند تا فاز های بعدی کامل شوند.از لطف مسوولین سپاسگزاری می شود.


14 – با اشاره به تردد بیش از حد گردش گر به جواهرده خوب است مسوولین نسبت به تعبیه ی محلی به عنوان پارکینگ اقدام نمایند.


15 – شهرداری رامسر در خصوص ساماندهی دستفروشان کنار خیابان اقدام نماید. با این روند به زودی شهر با مشکل مواجه خواهد شد.


16 – شهرداری رامسر نسبت به احداث و نظافت سرویس بهداشتی ؛  نظافت سطح شهر خصوصا مسیر پر تردد مثل بازار ، رمک  و ابریشم محله  در طول روز ؛ توسط همکاران زحمت کش خدمات اقدام لازم را معمول دارد.


17 – با آن که در روستای جواهرده در پایان فصل تابستان از آب علی تا بازار لکه گیری شده بود ؛ به علت نا مناسب بودن کار ، مجددا این اشکالات بروز کرده است . لطفا قبل از رسیدن فصل گردشگری و گرم سال نسبت به ترمیم آن اقدام شود.


18 – اهالی روستای مازو باغسر با ارسال رونوشت طوماری به نشریه ی ساحل دریا که اصل آن برای سازمان بازرسی استان ارسال شده است نوشته اند : شبکه ی تلفن ثابت روستای مازوباغسر در دهه ی 70 با خودیاری ، همیاری و همکاری مردم اعم از خریدتیر ، سیم ، تیرگذاری و ... برقرار شد و 25 خانوار روستا اکثرا دارای تلفن ثابت شدند. اخیرا مخابرات شهرستان رامسر بدون اطلاع قبلی بخش اعظم سیستم مخابراتی روستا را جمع آوری نمود و اهالی روستا در عصر ارتباطات فاقد تلفن ثابت شدند. اهالی روستا خواستار عودت سیستم و پاسخگوئی مسوولین شدند. رونوشت این نامه به فرمانداری ، اطلاعات ، بخشداری ، شورای بخش و مخابرات رامسر نیز ارسال شده است.

هم زمان با درج این نوشتار « اکراه نژاد » یکی از اهالی مازوباغسر تلفنی اعلام کرد که با پی گیری های مستمر ، مخابرات طی صورتجلسه ای متعهد شده است در کوتاه ترین زمان نسبت به احداث مجدد اقدام نماید و فعلا اهالی بدون تلفن منتظر اقدام مخابرات هستند.


19 – در جواهرده 7 قصابی وجود دارد که به طور سنتی به کشتار دام مشغولند. این امر باعث بروز بیماری های خطرناک و آلودگی محیط می شود. لطفا در خصوص احداث کشتارگاه مناسب دام در این منطقه اقدام لازم صورت گیرد.


20 – در رودخانه ی صفارود کمی بالاتر از پل جدید ؛ از قدیم مردم از مسیر سنتی « سنگ واز » جهت عبور به کشباغ ، لات محله و تنگره استفاده می نمودند. احداث پل عابر پیاده در این مسر از ترافیک تردد افراد پیاده در بین دو پل به شدت می کاهد . لطفا اقدام لازم صورت گیرد.


21 – برای سهولت آدرس دهی و دسترسی مردم و گردشگران نیاز است کوچه های جواهرده نام گذاری شود و دفترچه ی راهنما تولید شود ؛ مسوولین مربوطه اقدام نمایند.

 

 

 

خداحافظ درخت زیتون


نوشته ای از موسی عطوفت شمسی (هلر) دبیر سرویس هنری نشریه ی ساحل دریا :


انسان ها در طول تاریخ از خود نشانه هایی برای آیندگان گذاشته اند.بعضی از این نشانه ها کاملا عمدی بوده و هدفشان ماندگاری در یادها بود.مثلا پادشاهانی که دستور می دادند تصاویر آنها را ترسیم کنند.و یا مجسمه ها یشان را بسازند.اما بعضی از نشانه ها در زمان ساخت ، هدف کاربردی داشتند. مانند پل یا ساختمان و جاده.


به طور طبیعی در بعضی از جوامع نشانه هایی را که بوی سیاسی می دهند و یا نماد سیاسی بودند بعد از تغییر هر نظام از بیخ وبن نابود می شوند.مانند مجسمه یا مقبره حکام که مورد خشم مردم قرار می گیرند.در صورتی که می توانستند حداقل به عنوان یک اثر نمایشی و یا برگی از تاریخ در موزه از آن ها استفاده کرد و حتی عبرت آیندگان شوند.


اما غرض از نوشتار بالا معرفی سه یادگاری از گذشته های نه چندان دور در بازار رامسر است که دوتای آن هادرتاریخ 24/1/92 نابود شدند.


نمای اول


در ضلع جنوبی بازارسنتی رامسر حد فاصل بین نانوایی لواشی آقای کی قباد پروانه و قصابی آقای رضامقدم یک درخت توت قد علم کرده است. این درخت حداقل 60 سال عمر دارد.این درخت توت توسط حاج محمود کاظمی کاشته شده است.در آن زمان بازاری ها هنگام عصر در این محوطه والیبال بازی میکردند.و حاج محمود اولا بخاطر ایجاد سایه و ثانیا برای باقی گذاشتن یک نشانه از خود این درخت را کاشت. او درکنار این درخت مغازه بلور فروشی داشت.


این درخت توت در تابستان مملو از توت های خوشمزه می شود و اکثر مغازه دارها حتی مسافرین از آن استفاده می کنند و هم اکنون در روزهای شنبه و سه شنبه ها مامن زن های فروشنده روستائی است.


نمای دوم


اما یادگاری دوم چاهی بود که در مدخل ورودی این بازار چه قرار داشت. یعنی در حد فاصل بین آرایشگاه منصوری و رضا مقدم (در کنار د کل برق ) قرار داشت. این  حلقه چاه در سال 1331 توسط حاج اکبر چاوشیان و برادرش حاج محمد حفرشده است.


آنها در محل فعلی سوپر مارکت حسن چاوشیان و قصابی بابک مقدم ، دوباب نانوایی سنگک و لواشی در کنار هم داشتند ، و گاهی اوقات نان بربری هم پخت می کردند . لذا جهت تامین  آب مصرفی خود این چاه را به قیمت 150 تومان حفرکردند. مغنی این چاه رجب علی سمنانی بود.وقتی رجب علی به عمق6متری رسید به سنگ عظیمی برخورد کرد. لذا به دستور حاج اکبر حدودا 7 الی 8 بار هیزم قاطر را داخل چاه خالی کردند.سپس رویش رانفت ریختند. و آنگاه چاه را به آتش کشیدند.وقتی سنگ داخل چاه به اندازه کافی گرم شد دستور داد مجددا با سطل  بداخل چاه آب بریزند. و این عمل باعث ترکیدن سنگ بر اثر انبساط و انقباض شدید شد و رجب علی از این تکه های سنگ برای دور چینی اطراف چاه استفاده کرد.


بعد از انقلاب این چاه به همت  مرحوم محمد افتخاری  معروف به محمد صغیر وتوسط استاد حاج حسن ابراهیمیان معروف به « حسن هادی » آن را مجددا مرمت کردند و شبکه بهداشت نیز بالای آن تلمبه ای دستی قرار داد . مرحوم افتخاری در داخل چاه نیزیک موتورآب کار گذاشت. و تا این اواخر مورد استفاده مردم و  بازاریان و رستوران افتخاری معروف به شمشیری قرار می گرفت.


نمای سوم


 اما یکی از زیباترین خاطره ها مربوط به کاشت درخت زیتون در حوالی همین چاه است که در تاریخ جمعه 24/1/1392به همراه چاه مذکور معدوم گشت. حدودا 90 سال پیش جوانی بنام حسین از روستای کلشتر Keleshter  رودبار پس از شکست عشقی با نامزد خود پیاده به سمت پهلوی ( بندر انزلی )  حرکت کرد و چند وقتی آن جا به کارگری مشغول شد وظاهراُ پس از آشنایی بادرویشی « به قول قدیمی ها  لال آقا » با او به رودسر آمد و مدتی در رودسر ماند.اما بالاخره سرنوشت او را به رامسر کشاند ودراین جا ماندگار شد.حسین مدتها کارگری می کرد ، ابتدا پیش اشرف السادات رفت و پس از مدتی پیش سلطان رفت.سلطان فرد متمولی بود که در تنگدره زندگی می کرد وجد فلکی هاست.


سلطان دارای چند باب مغازه در کهنه بازارکشباغ بود. او جذب صداقت حسین شد و یکی از مغازه های خود را در اختیار او گذاشت تا قهوه خانه ای دائر  کند ، پدر حسین بنام  صفر در رودبار فوت کرد و مادر( با لباس مردانه ) و برادر کوچک او محمد که دیگر سرپرستی در رودبار نداشتند به همراه چارپا دارها پیاده از رودبار پرسان پرسان به رامسر رسیدند و خود را به حسین رساندند. محمد در این زمان حدودا 3ساله بود .حسین  وضع مالی اش بهتر شده بود وسلطان هم که دید حسین کمی سروسامان گرفته به او پیشنهاد کرد که اگر دختری را در نظر دارد بگوید تا او برایش خواستگاری کند.


او ابتدا دختر ملا عباس مهمانچی را پیشنهاد کرد.( خواهرحاج نصرالله ) اما این ازدواج سر نگرفت و سر انجام حسین با خواهر مرحوم جنابی (عامر) ازدواج کرد.ولی متاسفانه در زمان اولین زایمان مادر و فرزند با هم فوت کردند. حسین 4 سال بعد با خواهر « حاج ولی مسگر » ازدواج کردکه ثمره اش پسری به نام نصرت بود. اما برادر کوچک حسین" محمد " کم کم در رامسرو در زیر سایه برادر بزرگ شد.این دو برادر بعد از چند سال مغازه خود را از کش باغ کهنه بازار به این منطقه مورد نظر منتقل کردند.متاسفانه محمد در همان جوانی برادر و مادر خود را از دست داد.


 آن ها زمانی فوت کردند که تابستان بود و در قهوه خانه جواهرده مشغول  بودند. حسین و مادر در نزدیکی درب جنوب غربی مسجد آدینه بخاک سپرده شدند روحشان شاد. امامحمد پس از مدتی با دختر قربان رودخانه ای در « پرده سر » ازدواج کرد و حاصل آن چهار فرزند به نام های احمد، اکبر ،عنایت و علی محمد بود.محمد قد کوتاهی داشت و با لهجه ی غلیظ رودباری صحبت می کرد. او حدودا در سال 1336 که برای دیدار خانواده خود به رودبار رفته بود در هنگام بازگشت به همراه خود یک اصله نهال درخت زیتون به رامسر آورد و آن را در کنار قهوه خانه خود کاشت.


احمد زیتونی پسر ارشد  محمد ( پدرخسرو ، ناصر و.. )می گفت : هدف پدرم از کاشت این درخت در درجه اول شناسایی قومیت خود بود و می خواست رامسری ها بدانند او یک مهاجر رودباری است در واقع زیتون  تابه امروزنهالی است که نماد معروف منطقه  رودبار است.اما مسئله دیگر غیر از سایه ومیوه درخت زیتون ، نشانه گذاری بود او با این درخت می خواست همشهری ها ی رودباری براحتی محل قهوه خانه اش را پیدا کنند چون آدرس او این بود ، آخوند محله زیر درخت زیتون « قهوه خانه محمد رودباری » .چون وجود یک قهوه خانه درزیر یک درخت زیتون آن هم در منطقه ای که پرازمرکبات است آدرس سر راستی بود ودر نهایت یکی ازاهداف دیگر محمد گذاشتن یک یادگاری از خود برای آیندگان بود.ضمنا دراین قهوه خانه محمد شافعیان به شغل کفاشی وشخصی بنام موسی لوبیایی ، لوبیا ومحمد زیتونی هم چای وآبگوشت به مشتریان بطور همزمان ودریک مکان سرویس می دادند .


محمد در روز 16 رمضان سال 1350در حالی که روزه داشت ، تمام روز را در باغ خانه خود مشغول سبزی کاری شد وپس از صرف افطار فرزندانش طبق رسم ماه مبارک رمضان به مسجد آخوند محله رفتند ولی او نرفت و گفت که حالش خوب نیست وقتی فرزندانش احمد و اکبر از مسجد بر گشتند  او برای محمد حسین عبدالعلیان پیغام داد برایش یک ملا بیاورد. تا توبه و وصیت کند. خانواده ناراحت شدند ولی او می گفت وصیت که مرگ نمی آورد اما انگار که خود خبر داشت ومی گفت مسلمان باید قبل از فوت تکلیفش مشخص باشد و در زمان حیات حتما وصیت کند.او پس از وصیت در نیمه های شب حالش بهم خورد و در بیمارستان رامسر بعد از به هوش آمدن دار فانی را وداع گفت خدایش بیامرزد.

او جد زیتونی های رامسر است و به همراه همسرش خیرالنسا رود خانه ای در کنار مسجد اشکنه کوه آرامیده است . بازاری های اطراف درخت زیتون اقرار می کنند که در زمان حیات مرحوم محمد کسی جرات نگاه چپ به درخت زیتون را نداشت چه برسد به کندن حتی یه شاخه.


این درخت یک بار توسط سیل سال 1346کمی اسیب دید و یک بار هم شاخه ها و تنه اش در آتش سوخت.


نمای آخر


به دستور شهردار رامسر و به منظور بهره بردای از پل جدید صفارود و جایگزینی مغازه داران آن خطه ؛  چاه مذکور در تاریخ جمعه 24/1/1392 تقریبا تخریب شد و قرار است کاملا پر شود و درخت زیتون هم در همین روز قطع شد.

این که آیا میشد این درخت را جابجا کرد و از بیخ و بن قطع نشود بحث دیگری است شاید مشکل ترافیک رامسر و باز کردن مسیر پل فلزی توجیه کافی برای این گونه امور باشد بالاخره آن ها هم مشکلات خودشان را دارند بازاریان بخش ورودی پل را را باید در جایی اسکان داد و حق هم دارند. اما جای شکرش باقی است که ظاهرا درخت توت کاشته حاج محمود در اصلاحیه مجدد از طرح تخریب احتمالا امان یافت .


***


ذکر خاطره ای از این دست خالی از لطف نیست. در زمان آقای لاهوتی شهردار وقت ( نماینده ی فعلی مردم لنگرود در مجلس ) ، درخت های شمشاد درقسمت ورودی باغات هتل نیز مورد تخریب قرار گرفتند و وقتی یک رامسری به او اعتراض کرد و گفت آیا می دانید عمر این شمشاد ها که به نظرتان کوچک می آیند ، حداقل 70 سال است و شمشاد یک درخت کم رشد ونادر و تحت حفاظت می باشد ، حقیقتا باور کردیم که شهردار ناراحت شد و گفت چرا کسی چیزی از عمروارزش این شمشادها نگفت.


درختان کاج خیابان طالقانی "20متری" عمری بالای 45 سال دارند براستی اداره برق درآن زمان این کاج ها را ندید و بالایش سیم های برق را عبور دادو یا شهرداری وقت سیم های برق را ندید و درختها را در زیرش کاشت و همه ساله ما شاهد نابود شدن این درختان هستیم و هیچ گاه فرصت قد کشیدن را به آن ها ندادیم چون با کوچکترین وزش باد این درختان نازنین ناخواسته مشکل ساز می شوند و مامورین اداره برق با اره وتبروداس به جانشان می افتند وگرنه درطی این 45سال ماشاهد رشدصدها درخت کاج زیبا  درمساحتی به طول تقریبی 2 کیلومتریعنی از شهرداری تا نبش رستوران خلج می بودیم .


شاید  اکنون که مشکلات اقتصادی ، معیشتی و اعتیاد و....در مردم بیداد می کند نوشتن این گونه مطالب ناشی از سیری شکم نویسنده به نظر بیاید که انشاء اله این چنین نیست . و در این جا از مسئولین فهیم شهرستان که اکثرا از فرزندان همین شهرستان هستند انتظار داریم نگاهی عمیق تر به این گونه مسائل  به ظاهر حاشیه ای داشته باشند.


 حضرت امام خمینی رحمت الله علیه نیز جمله ای زیبا در مورد جنگل و درخت دارند که مضمون آن اینچنین است : نگذارید بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد.

 

برنامه صعود هیئت کوهنوردی ؛ در مرداد 92 مشخص شد


وبلاگ رامسرنیوز :






 با حضور اعضا ؛  برنامه صعود  هیئت کوهنوردی شهرستان رامسر مشخص شد.

ابراهیم گل دشتی رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان رامسر در جمع اعضای برنامه صعود هیئت را اعلام کرد.

وی گفت:هیئت کوهنوردی شهرستان رامسر در نظر دارد در مرداد ماه سال جاری به قله آرارات ترکیه صعود کند بنابر این برای انتخاب نفرات برتر و کسب آمادگی لازم طبق برنامه ای مشخص به قله های ایران صعود خواهیم کرد.

گل دشتی در مجموع حدود 5 صعود را در برنامه کار هئیت در مرداد سال جاری قرار داد و گفت: صعود به قله سماموس در پنجم و ششم اردیبهشت،صعود به قله سبلان در اول ،دوم و سوم خرداد ،صعود به قله علم در سی و سی و یک خرداد و صعود به یکی از قله های آرارات ترکیه و آلبروس قزاقستان در 21 الی 25 خرداد صعود نهایی ما خواهد بود.

وی در حاشیه این نشست گفت:صعود به قله سماموس به همراه شب مانی در لپاسر نیز در 5 اردیبهشت در دستور کار است که علاقه مندان می توانند برای اطلاع بیشتر با شماره 09113946052 تماس حاصل نمایند.


بهتر است مردم از کاندیداها برنامه بخواهند

 


وبلاگ رامسرنیوز :


 میلاد محقق، پژوهشگر و نویسنده رامسری با بیان مطلب فوق گفت:


به نظر می رسد انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با شور و حال بیشتر از دوره های قبل برگزار گردد و این مایه خوشحالی است که ما در دهه چهارم انقلاب مردم خود را علاقه مند به بکار گیری اراده خود در اداره امور ببینیم.


وی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلی اراده مردم در عرصه اداره امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرها و روستاهای کشور است و این اراده می تواند به واسطه نمایندگانشان در پارلمان های محلی به ثمر برسد.


محقق که از طریق اتاق گفتگوی اینترنتی رامسرنیوز این مصاحبه را انجام داده است ادامه داد: بعنوان یک کوچکتر به مردم عزیزمان توصیه می کنم بجای اینکه به چهرها رای بدهند به معلومات، تجارب،سلامت جسمی و روحی، صداقت و برنامه رای بدهند تا در این دوره ما شاهد شکوفایی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرها و روستا های خود باشیم.


او گفت: ورود افراد با سلیقه های مختلف به عرصه رقابت انتخاباتی را باید به فال نیک گرفت اما این نکته هم بسیار با اهمیت خواهد بود که تنوع دیدگاهها باعث اشتباه مردم در انتخاب درست شان نشود.


وی در پایان اظهار امیدواری کرد، نتایج انتخابات به سود مردم باشد که این امر زمانی میسر می شود که مردم بیش از گذشته دقت خود را بکار گیرند.

برنامه های هفته ی زن در رامسر

احمد برفی در وبلاگ نفوذ قلم نوشت :

 

امیری مسئول روابط عمومی سپاه درابتدای این نشست ازخبرنگاران رسانه های گروهی که دعوت سپاه را لبیک گفتند به مناسبت هفته بزرگداشت زن ومقام مادر ومیلاد حضرت زهرا(س)تقدیروتشکرکرد.

 

مریم بابایی فرمانده بسیج خواهران وبسیج زنان شهرستان رامسردراین نشست رسانه ای ضمن تشریح عملکرد هفته بسیج بانوان وولادت حضرت زهرا(س) وبزرگداشت هفته زن که مقارن باهفته معلم وشهادت استاد شهید مرتضی مطهری است ؛ گفت :

 

درهفته زن دربرنامه های روزشمارما دیداربافرماندهی ونمایندگی ولی فقیه،مسابقه فرهنگی ، برگزاری نشست منتظران موعود ، نشست مجمع عالی زنان ، برگزاری مسابقه ورزشی، ویزیت رایگان مامایی وپزشک عمومی وپزشک متخصص، دیدارباخانواده معظم شهداء ، ملاقات وبازدید ازبخش زنان،جشن کوثر(جمع آوری جهیزیه) ، تجلیل اززنان نخبه وکارآفرین،بازدید ازموزه های شهرستان،پیاده روی خانوادگی پاسداران،دعوت ازخانواده پاسداران درطرح منزلت،دیداراززنان سرپرست خانوار،حضورزنان بسیجی درنمازجمعه،برگزاری حافظان حجاب به تعداد 1500نفر،غبارروبی مطهرمادران شهداء، کوهپیمایی ورزشی،دیدارباهمسران ومادران شهداء،روزامام وفاطمه درمصلی باسخنرانی امام جمعه ،برپایی نمایشگاه کتاب وحجاب،برگزاری مقاله نویسی ،شعرووبلا گ نویسی ،جمله برنامه هایی است که درهفته زن ازسوی بسیج جامعه زنان شهرستان پیش بینی وتدارک دیده شده است.


وی درادامه گفت : زنان ما باید دوشادوش مردان درهمه صحنه های اجتماعی وسیاسی حماسه بیافرینند.بابایی ادامه داد .


وی افزود :جهت ترویج فرهنگ فاطمه شناسی وابلاغ آن به تمام پایگاهها ودیداربابانوان شاغل دستگاههای دولتی وتجلیل ازبانوان نمونه وبرگزاری گردهمایی بزرگ فرهنگی وسیاسی باسخنران کشوری درمسجد ارشاد رامسر وفعالیت دومین مجمع عالی زنان که ترکیبی اززنان نخبه می باشد مهمترین برنامه های اجرایی مادربزرگداشت هفته زن می باشد.

 

فرمانده بسیج خواهران شهرستان درادامه سخنان خود افزود:انشاءا...زنان ما باتأسی ازفاطمه زهرا(س)الگو گرفته ونقش هدایتی خود رادرجامعه به خوبی ایفاءنمایند.بابایی ادامه داد وافزود:ما کلاً38پایگاه نواحی درسطح شهرومحلات و8000هزارنفرنیزعضوبسیج هستند ودرکل برنامه ها وسیاستها،همه آحاد مردم بسیجی هستند وماازهمکاری بانوان فهیم رامسری وعضویت آنان دربسیج بانوان استقبال می کنیم،وکلیه برنامه های هفته زن مختص به تمامی زنان شهرستان است.فرمانده بسیج زنان شهرستان درپی سئوال خبرنگاری که حضوربانوان درعرصه ها کمرنگ است بیان داشت:حضوربانوان کمرنگ نیست ولی مدیران شهری باید بیشتربه توانمندی وقابلیتهای زنان سعه گذاشته وازوجود ونظرات آنان بیشتربهره مند گردند.


بابایی درهمین راستا بیان داشت:درهیچ جامعه ای هیچ مردی بدون زن نتوانست به درجات بزرگی برسد وفداکاری مادران وزنان مادرجامعه وهمه عرصه ها خصوصاًجنگ تحمیلی برهمگان مشهود است.وی درپایان این نشست دوساعته با اصحاب رسانه افزود:شورای عالی مشورتی زنان راباچهارکمیته تخصصی،اقتصادی،فرهنگی،سیاسی،اجتماعی دردستورکارخود داریم تا دراین کمیته ها بتوانیم مسائل ومشکلات جامعه زنان ونقش آنان درتربیت فرزند،خانواده وجامعه بررسی که هدف عمده آن به تعالی رساندن انسان وجامعه است دست بیابیم.