ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

لابی گری اسلام تاثیرگذارتر از لابی صهیونیزم در ژنو بود



ساری - خبرگزاری مهر:دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: تمام هم و غم اسرائیل بر این محور بود که در ژنو توافق اتقاق نیفتد و آنها ادعا می کردند که لابی صهیونیستی به عنوان بزرگترین قدرت است ولی دیدیم که لابی اسلام تاثیر گذارتر بود و این توافقنامه از الطاف خدا و دعای مردم است.

قاسم احمدی در این زمینه به خبرنگار مهر می گوید: پیش نویس توافق نامه ژنو 3 برای ضریب شش ماه بسته شد و در صورت قطعیت یافتن، بصورت کامل تقدیم خواهد شد.

 

احمدی افزود: این توافقنامه بعد از نظر مقام معظم رهبری به استفاده قانون هر گونه معاهده نامه، موافق نامه باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و این سیکل را در آینده طی می کند.

 

تاثیرات توافقنامه در ابعاد داخلی و خارجی

 

وی به تاثیرات این توافقنامه در ابعاد داخلی اشاره و اضافه کرد: از اولین شاخص های پیش نویس، این است که غنی سازی در داخل کشور به رسمت شناخته شد و سالاهای سال این امر را نمی پذیرفتند.

 

احمدی یادآورشد: با این توافق، مجموعه های نظنز، فردو، راگتور آب سنگین اراک تعطیل نمی شود و این امر نشان می دهد که دولت و تیم مذاکره کنند و آقای ظریف خوب عمل کردند و بحث روانی که امروز در بین مردم و سطح کشور دیده می شد، حاکی از یک نشاط و شادمانی دارد و اثراتش را روی بازار ارز  سکه گذاشته و  بار روانی خوبی داشته است.

 

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه نتیجه توافق،  را باید برد – برد لحاظ کرد، یادآور شد: اصل کار یعنی رسمیت شناختن غنی سازی کار بزرگی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه توافقنامه اثرات مثبی در جامعه دارد، اظهار داشت: اینکه عنوان می شود تحریمهای جدید انجام نمی شود و اثراتی که در بحث خودروسازی، پتروشیمی و ... دارد، مثبت است و سبب می شود تا آورده های اقتصادی فراوان شود.

 

قاسم احمدی یادآورشد: همچنین دارایی های بلوکه شده برگشت داده می شود و فضا برای حماسه اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری مهیا تر می شود.

 

ارتقای سطح اعتمادی سازی ایران و غرب

 

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس نیز گفت: مهمترین نکته توافقنامه ژنو این است که سطح اعتماد سازی ارتقا یافته و بدبینی ها و اختلاف ها بین ما و دنیای خارج کاهش یافته است.

 

وی اظهار داشت: هر چند اسرائیل که آتش بیار معرکه است و برخی کشورهای عربی به عنوان تحریک کننده خواهان آن بودند که توافق حاصل نشود ولی شاهد ارتقای اعتماد بین ایران و غرب هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه برای توسعه کشور نیازمند همکاری سایر کشورها نیز هستیم، یادآورشد:وقتی 60 درصد درآمد کشور از طریق نفت است، می توانستیم درآمد حاصل از نفت را به کشور آوریم و محصولات حاصل از منابع نفتی را به کشور آوریم و فضای خوبی ایجاد خواهد شد.

 

 

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آیاد اظهار داشت: در داخل کشور پویایی اقتصادی را نیاز داریم و برای رهایی از بن بست موجود باید شتابی به حرکت اقتصادی دهیم و  این حرکت رو به پیشرفت است.

 

نماینده مردم قائمهشر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ نیز ضمن تشکر از زحمات گروه مذاکره کننده ایرانی می گوید: باید یک نکته را فراموش نکنیم که این توافق ابتدای راه است.

 

توافقنامه ژنو محصول حمایتهای همه جانبه بود

 

سید هادی حسینی افزود: این توافق، محصول یک هماهنگی خوب بین همه قوا در نظام بود و مقام معظم رهبری با تشویق و پشتیبانی اش، بسیج با مانورش، مجلس و قوه قضاییه مردم با حمایتشان از دولت این اتفاق افتاد.

 

وی با بیان اینکه چرخه اتفاق هنوز کامل نشده و هنوز گام اول را برداشتیم، عنوان کرد: باید تحرمیها گشایش یابد و این حرکتها دوسویه باشد و اعتماد بین ایران و آمریکا برقرار شود.

 

حسینی اظهار داشت: مردم ایران انتظار دارند که همانگونه که غرب یک گام به جلو گذاشته باید شرایط گذشته را جبران کند و ما نیز برعهدی که دولت بسته و فتوای رهبری پاینبند هستیم و می خواهیم از انرژی هسته ای را در اهداف صلح آمیز استفاده کنیم.

 

این نماینده مجلس اظهار داشت: فشار به این ملت سزاوار نیست و باید براحتی شرایط اقتصادی کشور را متحول کنیم و مردم ما عزمی که با ایجاد امید در کشور داشتند، روحیه امید در کشور تقویت شد و انشاء الله که گامهای بعدی محکمتر برداشته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد