ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

50 درصد ادارات عباس‌آباد مستقل نشده‌اند/ انتقاد از بکارگیری نیروهای غیربومی


 


تنکابن - خبرگزاری مهر: نماینده مردم تنکابن ، عباس آباد و رامسر در مجلس گفت: علی رغم گذشت بیش از سه سال از ارتقای سیاسی عباس آباد، متأسفانه هنوز 50 درصد ادارات نیز به طور مستقل در این شهرستان استقرار نیافته است.

 

به گزارش خبرنگار مهر، شمس الله شریعت‌نژاد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان تنکابن، نداشتن زمین یا ساختمان اداری مهم ترین بهانه عدم استقرار ادارات عنوان شده و حتی برای تأمین زمین و اجاره ساختمان ادارات موجود نیز از جیب مردم هزینه می شود حال اینکه مردم نباید اجاره ادارات دولت را بپردازند.

انتقاد از بکارگیری نیروهای غیربومی

 

منتخب ملت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از به کارگیری نیروهای غیربومی در شهرستان های غرب مازندران اظهار داشت: فقط در یک مرحله، 92 نیروی غیربومی در شهرستان های غرب مازندران جذب دوائر دولتی شدند، آقای دکتر عباسی وزیر وقت در اوج زمان عدم جذب نیرو و در روزهای پایانی وزارت خود تعدادی از نزدیکان خود را در این منطقه جذب کار کرده اند و... ، این گونه بی عدالتی ها و موارد متعددی از این دست در سال های گذشته موجبات نارضایتی عمومی مردم غرب مازندران را فراهم آورده و آنها را ترغیب و تشویق به پیگیری و اقدام جهت ایجاد استان جدید و مستقل در این منطقه کرده است.

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر 14 نقطه کشور تقاضای تشکیل استان جدید را دارند، تأکید کرد: بی عدالتی های مدیران در تقسیم ناعادلانه ثروت و قدرت مهم ترین عامل درخواست مردم برای تشکیل استان جدید در این مناطق است.

 

رفع مشکلات خبرنگاران جزء رئوس برنامه‌هایم خواهد بود

 

شمس الله شریعت‌نژاد با اشاره به این که خبرنگاران با شناسایی و درک مشکلات جامعه باید به دنبال رفع مشکلات و معضلات مردم باشند، گفت: خبرنگاران باید با رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای خبرنگاری و به دور از حب و بغض های شخصی، بیانگر واقعیت های جامعه بوده و با همکاری و همراهی مسئولان به دنبال یافتن و ارائه راه کارهای مناسب برای رفع مشکلات کشور باشند.

 

شریعت‌نژاد ضمن قدردانی مجدد از تلاش‌های مجدانه اصحاب قلم تأکید کرد: سعی می‌کنم مشکلات و خواسته‌های همه مردم را به طور جدی پیگیری کرده و از حقوق ملت به درستی دفاع کنم و بی شک رفع مشکلات خبرنگاران جزء رئوس برنامه‌هایم خواهد بود.

 

وی گفت: خبرنگاران پشتیبان و حامی مسئولان در مسیر تحقق توسعه پایدار در جامعه هستند لذا مدیران باید با درک درست رسالت خبرنگاری و آشنایی با وظایف اصحاب رسانه، خبرنگاران را باور داشته باشند.

 

شریعت‌نژاد با بیان این که باید بین خبرنگاران و مدیران تعامل متقابل وجود داشته باشد، افزود: خبرنگاران باید با اعتمادسازی در بین مدیران به روند سازندگی و توسعه جامعه کمک کنند و البته مدیران نیز باید با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه، خبرنگاران را بازوان توانمند خود بدانند و به این واقعیت برسند که خبرنگاران کسانی هستند که می توانند به مدیران کنند.

 

منتخب مردم عباس آباد، تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رفع مشکلات معیشتی و تحقق خواسته‌های قانونی خبرنگاران اظهار داشت: باید خواسته های قانونی خبرنگاران جامه عمل پوشانده شده و تا حد امکان مشکلات معیشتی آنان حل شود زیرا این قشر باید بدون داشتن دغدغه های معیشتی و... در راستای تحقق خواسته های ملت و اقتدار نظام اسلامی گام بردارند.

 

انجام کارهای یومیه نشانه کارآمدی مدیر نیست

 

شریعت نژاد با انتقاد از عملکرد برخی مدیران خاطرنشان کرد: انجام کارهای یومیه توسط مدیران نشانه کارآمدی آنها نیست، مدیر باید خلاق، دارای طرح و برنامه و عامل ایجاد تحولات سودمند و ارزشمند برای عموم مردم باشد نه این که رسیدگی به امور ملت بهانه ای برای پر کردن رزومه هایش باشد.

 

در ادامه این مراسم، خبرنگار مهر در عباس آباد به نمایندگی از خبرنگاران شهرستان عباس آباد خواستار پیگری و تحقق مطالبات خبرنگاران از سوی مسئولان و به ویژه نماینده مردم منطقه در مجلس شد و گفت: درک و تثبیت جایگاه واقعی خبرنگاران در بین مدیران از جمله مهم ترین خواسته های این قشر است که باید به آن توجه ویژه شود و مدیران باید با اعتماد نمودن به خبرنگاران از آنان به عنوان بازوان توانمند خود در راستای توسعه و تعالی همه جانبه جامعه استفاده کنند.

 

 مهران ملاحسینی با بیان برخی مطالبات خبرنگاران افزود: تهیه و تأمین مسکن از جمله خواسته‌های اصلی همه خبرنگاران به ویژه در این شهرستان است که امیدواریم با پیگیری های مسئولان این مشکل به زودی حل شود.

 

وی همچنین اظهار داشت: رفع مشکلات بیمه خبرنگاران، علمی شدن و آموزش حرفه ای و آکادمیک خبرنگاری در منطقه غرب مازندران، نشست مستمر و مداوم مدیران و مسئولان با خبرنگاران و پاسخ گویی به سؤالات آنان، تثبیت جایگاه حرفه خبرنگاری در بین مدیران در قالب تخصیص زمان معین در شورای اداری شهرستان جهت ارائه نقطه نظرات اصحاب رسانه، احترام به شأن و شخصیت خبرنگاران و... از جمله انتظارات خبرنگاران از مسئولان است که امیدواریم با پیگیری های نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و همکاری مدیران تحقق یابد.

قهرمانی تنکابن در مسابقات پینگ‌پنگ دانشگاه‌های آزاد منطقه 3


 

رئیس هیئت پینگ‌پنگ شهرستان آمل از قهرمانی تنکابن در مسابقات پینگ‌پنگ کارکنان و اساتید دانشگاه‌های آزاد منطقه سه کشور خبر داد.

 

قربانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: مسابقات پینگ‌پنگ کارکنان و اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه سه کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی در حال برگزاری است.

 

وی افزود: این رقابت‌ها از 28 مرداد به مدت سه روز کار خود را در این واحد دانشگاهی آغاز کرده است و امروز روز پایانی خود را تجربه می‌کند.

 

رئیس هیئت پینگ‌پنگ شهرستان آمل با بیان اینکه 11 تیم از شهرهای مختلف در این مسابقات حضور داشتند، تصریح کرد: تیم‌هایی از شهرهای آمل، بابل، نور، رامسر، تنکابن، چالوس، قائمشهر، سوادکوه، نکا، محمودآباد و ساری در دو گروه به صورت دوره‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

قربانی با تاکید اینکه شهرستان تنکابن در مسابقات پینگ‌پنگ کارکنان و اساتید دانشگاه‌های آزاد منطقه سه کشور به مقام قهرمانی دست یافت، گفت: شهرستان چالوس نایب قهرمان شد و شهرهای قائمشهر و ساری نیز به طور مشترک سوم شدند.

 

به گفته رئیس هیئت پینگ‌پنگ شهرستان ، رقابت‌های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی هم‌اکنون در بخش انفرادی در حال برگزاری است که در آن 40 ورزشکار در 13 گروه با یکدیگر مشغول رقابت هستند./ز

طنز/ضربه‌ای که دیروز روحانی به کشور زد!

پوریا عالمی در صفحه آخر روزنامه شرق طی مطلبی طنز نوشت: «آقای حسن روحانی همان اول کار یکباره گفت: حسن روحانی معجزه قرن نیست و اتصال ویژه‌ای به آسمان ندارد. خب این یعنی چی؟ حرف غیرکارشناسی همین است دیگر.

ما از وقتی زبان باز کردیم، داریم می‌گوییم مشکل این است که سیاست‌های کلان رئیس به رئیس عوض می‌شود، همین است دیگر. باباجان، حسن‌جان، هشت‌ سال چیز کمی نیست. بچه بود، الان رفته بود کلاس دوم. نوشیدنی آسمانی مدنظر حافظ بود، الان هفت هشت‌ ساله بود و سرش دعوا می‌شد بین عرفا و دست‌اندرکاران. بعد شما آمده‌ای و یکباره می‌گویی حسن روحانی معجزه قرن نیست؟ معجزه قرن نیست؟ پس چی است؟

الان نمی‌گویی چشم خارجی‌ها به این است که ما یک حرکت محیرالعقول دیگر به جهان معرفی کنیم؟ آیا به اینها فکر کردی؟ آیا میدانی اگر بگویی من معجزه نیستم، تلویزیون‌های خارجی برای گرفتن فیلمت صف نمی‌کشند؟ و روی جلد تایم نمی‌روی؟ آیا به اینها فکر کردی؟ د نکردی. داری ضربه می‌زنی به موقعیت ایران در جهان.

تنها برنامه‌ای که با برنامه «اوپرا» و «امریکن گات‌تلنت» رقابت کرده، سخنرانی و مصاحبه معجزه سابق بود.‌ داری چی‌کار می‌کنی حسن؟ کتاب نمی‌خوانی، نه؟ چطور با یک سخنرانی ساده، یک کتاب مستدل درباره «معجزه قرن» را می‌توانی نادیده بگیری؟ بعد برگشتی و می‌گویی اتصال ویژه‌ای به آسمان نداری؟ این حرف است؟ یعنی الان دوران اتصالات تمام شد؟ برق را قطع کردند؟ یا سیم را کشیدند؟ یعنی اتصال نداری، تشعشعات نورانی و هاله‌ای هم رفت هوا؟ مگه میشه؟ ‌داری چی‌کار می‌کنی؟ ما عادت کردیم. عادت.

هشت‌سال کم نیست. من دوست دارم تلویزیون را که روشن می‌کنم با صندلی‌های خالی سازمان ملل روبه‌رو شوم. دوست دارم باز زنگ بزنم به پیک‌موتوری، لولو بیاید و چیزمیزها را با خودش ببرد و برساند به مقصد. دوران لولوها نباید تمام شود. دیپلماسی آب‌ رو بریز همون‌جا هنوز جواب می‌دهد. نکن این کارها را. اتصالات، معادلات و احوالات این قوم را به هم نزن. من عادت کردم. ما عادت کردیم. با این کارها که می‌کنی نمی‌شود.

چی را می‌خواهی درست کنی؟ هر کاری می‌کنی بکن حسن، ولی ما چی؟ ما چی‌کاره‌حسن‌بک هستیم؟ فکر ما باش. ما معتاد دیپلماسی دیگری هستیم. بازی را به هم نریز. مشکلات اقتصاد حق با توست اما یادت باشد شکم مردم گرسنه بود اما دل مردم خوش بود. دلخوشی‌ها را نگیر. خیلی ممنون. بای.»

آخوندی: ‌آزاد راه تهران - شمال را تمام می کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قول می دهم در دوره مسئولیتم آزاد راه تهران - شمال افتتاح شود؛ افزود: این پروژه را در دستور کار داریم و حتما پیگیری می کنیم.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: نرخ مسکن مهر افزایش پیدا نمی کند.

 

عباس آخوندی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر افزایش قیمت مسکن مهر گفت: هیچ افزایش نرخی در مسکن مهر نداریم و با همان نرخ قبلی پروژه ها ادامه پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه به هیچ وجه اعتقادی به دخالت در بازار مسکن ندارم افزود : هیچ امتیازی برای افزایش قیمت ساخت مسکن مهر به کسی داده نمی شود و همه باید به قراردادها پایبند باشند.

 

آخوندی درباره ادامه ساخت مسکن ویژه تهرانسر نیز گفت : مسکن ویژه سهمی در بازار ندارد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره تکمیل آزاد راه تهران - شمال افزود: این پروژه را در دستور کار داریم و حتما پیگیری می کنیم، ضمن آنکه اصلی ترین بخش آن اصلاح ساختار مدیریتی و ساختار سرمایه گذاری است که باید بررسی شود در غیراین صورت در بحث مهندسی مشکلی نداریم.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قول می دهم در دوره مسئولیتم آزاد راه تهران - شمال افتتاح شود گفت: قرارگاه خاتم از این پروژه کنار گذاشته نمی شود و ما هیچ تصمیمی در این خصوص نداریم.

تور بین المللی دوچرخه سواری خزر در ایستگاه 20/ رکابزنان ایرانی در رویای جام


ساری - خبرگزاری مهر: تور بین المللی دوچرخه سواری خزر در حالی به ایستگاه بیستم رسید که مازندران و ایران در این دوره برای کسب جام طلایی و ربودن آن از دست قهرمان دوره قبل خیز برداشته اند

.

به گزرش خبرنگار مهر، تاکنون 19 دوره تور بین المللی دوچرخه سواری خزر برگزار شد و مهرماه امسال نیز کرانه خزر در استان مازندران میزبان رکابزنان است.

 

شمارش معکوس برگزاری این مسابقات در حالی آغاز می شود که افزایش تیمهای خارجی شرکت کننده در این مسابقات نشان از اهمیت بین المللی این تور دارد.

 

تور بین المللی خزر نام مازندران و دوچرخه سواری استان و کشور را در این رشته ورزشی در جهان زبانزد کرده و مازندران با این مسابقه بین المللی شهره عالم شده است.

 

تاکنون تیمهای قزاقستان، مالزی، الجزایر، مراکش، هند، گرجستان، سوریه، عراق، ارمنستان و باشگاه ترنگانو مالزی و جمهوری آذربایجان برای شرکت در این رقابتها تاکنون آمادگی خود را اعلام کرده اند.

 

 

رئییس هیئت دوچرخه سواری مازندران، از اعلام آمادگی 12 تیم خارجی برای شرکت در بیستمین دوره مسابقات بین المللی دوچرخه سواری تور این استان که نیمه نخست مهرماه امسال برگزار می شود، خبر داد.

 

شرکت 20 تیم داخلی و خارجی

 

محمدعبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بیستمین دوره مسابقات بین المللی دوچرخه سواری تور مازندران روزهای 5 تا 9 مهرماه امسال در رده سنی جوانان در مسیر شهرهای غرب وشرق مازندران برگزارمی شود، افزود: با اضافه شدن دو تیم خارجی دیگر و 6 تیم ایرانی مجموع تعداد تیمهای شرکت کننده در این تور به 20 تیم افزایش یابد.

 

رئیس هیئت دوچرخه سواری مازندران اضافه کرد: تور بین المللی دوچرخه سواری مازندران تنها تور ثبت شده در رده سنی جوانان در آسیا است وبه همین خاطر فدراسیون دوچرخه سواری باید شرایط حضور کشورهای صاحب واعتبار دوچرخه سواری دنیا را به مازندران دعوت کند.

 

عبدالهی تصریح کرد: در همین خصوص نخستین نشست هماهنگی با ادارات وعوامل برگزاری این رقابتها روز دوشنبه در دفتر مدیرکل ورزش وجوانان مازندران برگزار و مسئولیت های هریک نیز مشخص شد.

 

 

وی، به مسیرهای اعلام شده برگزاری تور دوچرخه سواری مازندران اشاره کرد وادامه داد: این مسابقات در پنج مرحله تایم تریل انفرادی و چهار مرحله استقامت در مجموع در مسیر شهرهای غرب مازندران که مرحله آخر و اختتامیه آن از نور تا ساری برگزارمی شود.

 

جایزه 40 هزار دلاری مسابقات

 

عبدالهی، به نشست عوامل هیات دوچرخه سواری مازندران با مدیرکا ورزش وجوانان این استان در محل دفتر هیئت اشاره کرد وادامه داد: در این جلسه پیشنهاد وبه فدراسیون دوچرخه سواری نیز اعلام خواهد شد که بیستیمن دوره تور دوچرخه سواری مازندران حتما با حضور چند کشور مطرح آسیایی و اروپایی برگزار شود.

 

وی افزود: حدود 40 هزار دلارجایزه نقدی نیز برای این مسابقات درنظرگرفته شده که درهرمرحله به نفرات برتر اهداء خواهد شد


  ادامه مطلب ...

برخی از کارکنان اداری خبرچین دیگر ادارات شدند


رامسر - خبرگزاری مهر: امام جمعه رامسر با اشاره به آغاز کار دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: مجلس در انتخاب وزرای کابینه دولت سربلند بود، اگر چه شاهد پاره ای مسائل بودیم که کاش اتفاق نمی افتاد زیرا زیبنده مجلس و خانه ملت نبود

.

به گزرش خبرنگار مهر، سید جلیل مرتضوی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری رامسر افزود: امیدواریم با آغاز کار دولت یازدهم آن هم در هفته دولت ، مهمترین دغدغه  مردم که مسئله معیشت و اقتصاد خانواده ها است برطرف شود.

 

وی اظهار داشت: امروز جامعه ما نیازمند به اصلاح فکری و رسیدن به ارزشهای واقعی است و برای دستیابی به موفقیت باید به ارزشهای ایمانی و معنوی و احترام متقابل مزین باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان باید با زبان مردم حرف بزنند، اضافه کرد: مسیر بهشت زمانی برای مومنین فراهم می شود که هیچ فردی از دست و زبان انها مورد آزار و اذیت قرار نگیرد ، زیرا اخلاق نیکو و رضایت مردم برتر از عبادات و طاعات روزمره است.

 

مرتضوی تصریح کرد: اگر ائمه و امامان دینی ما متذکر شدند که تقوای الهی پیشیه کنیم تنها این نیست که نماز بخوانیم و روزه بگیریم بلکه منظور این است که با اخلاق نیکو با مردم رفتار کنیم و در حل امورات آنها بکوشیم.

 

امام جمعه شهرستان رامسر با بیان اینکه متاسفانه برخی از کارکنان اداری خبرچین دیگر ادارات شدند ، اظهار داشت : زشت ترین و بزرگترین گناه ، غیبت و خبر چینی است . باید از این گناه ناپسند فاصله بگیریم و اجازه ندهیم میان همکاران و مردم فاصله بیفتد.

 

وی تصریح کرد : مسئولان باید در جهت ارتقای عملکرد اداری خود، بدون غرض ، نقد خیر خواهانه داشته و یکدیگر را یاری کنند، زیرا تذکر مومن آن هم در خلوت یک هدیه و عمل الهی است.

 

مرتضوی با بیان اینکه همه باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم ،گفت : نباید از انتقاد بجای دیگران برنجیم بلکه باید خشنود بشویم زیرا نقد منصفانه ، هدیه الهی است و در جهت سازندگی است.

61 پروژه شهرستان رامسر نیمه کاره است



رامسر - خبرگزاری مهر: فرماندار رامسر گفت: 61 پروژه نیمه کاره در رامسر داریم که برای تکمیل آن به 34 میلیارد تومان اعتبار نیازاست.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم زرودی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان افزود: آنچه اکنون شهرستان به آن نیاز دارد شناسایی موانع بر سر راه پروژه های نیمه کاره و تامین اعتبار است تا بتوانیم این پروژه ها را به سرانجام مطلوب برسانیم.

 

زرودی با اشاره به مشکلات دانشگاه واحد بین الملل رامسر گفت: زمزمه انتقال این دانشگاه به شرق مازندران دغدغه ای است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

فرماندار رامسر گفت: در حال حاضر 12  اداره در شهرستان رامسر مستاجر هستند و این در حالی است که ما زمین دو هکتاری که متولی آن مسکن و شهرسازی است را داریم و ساخت مجموعه اداری در آن باید در قالب ماده 69  انجام شود و این امر نیازمند حمایت از سوی نماینده مردم منطقه در خانه ملت و مدیران ارشد کشوری و استانی است.

 

وی همچنین با تاکید براینکه رامسر شهر نمونه گردشگری ایران است، گفت : رامسر هنوز اداره گردشگری ندارد و نمایندگی آن هم اختیاری ندارد تا این امر مهم را آن طور که شایسته عروس شهرهای ایران است ، پیگیری کند.

 

وی در ادامه سخنان خود از اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و آسفالت محور جنت رودبار ،تمل و اشکور از محل اعتبارات ملی خبر داد و افزود : 7 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی رامسر نیاز است.

 

فرماندار رامسر گفت: در خصوص خانه بدوشی فرمانداری در برگزاری جلسات باید بگویم که مشکل ما عدم ظرفیت سالن اجتماعات فرمانداری است که با وجود دوبار هزینه برای این سالن هنوز به درجه استاندارد نرسیده است و امیدواریم در آینده نزدیک با گسترش این سالن دیگر خانه بدوش نباشیم.

 

پایان تصویربرداری «ستایش۲» تا هفته آینده در رامسر



خبرگزاری تسنیم: کارگردان سریال «ستایش» گفت: تصویربرداری لوکیشن‌های شمال کشور تا هفته آینده به پایان می‌رسد و وارد مرحله جدیدی از کار می‌شویم.

printنسخه قابل چاپ

 

سعید سلطانی، کارگردان «ستایش 2» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ گفت: در حال حاضر مشغول تصویربرداری سکانس‌های پایانی شمال کشور هستیم.

 

وی افزود: فیلمبرداری بخش‌های مهم لوکیشن‌های رامسر از جمله بخش‌های مربوط به «ثنا بانو» در رامسر فیلمبرداری شده است.

 

به گفته سلطانی، عوامل تولید سریال «ستایش 2» تا هفته آینده کار تصویربرداری خود را در شمال کشور به پایان می‌برند و وارد

 

لوکیشن‌های جدیدی می‌شوند تا بازیگران دیگر نیز برای ایفای نقش خود جلوی دوربین بروند.

 

عوامل تولید «ستایش 2» در حال حاضر با تصویربرداری بیش از 40 درصد کار بخش اعظم کار را به پایان برده‌اند و قرار است با نشان‌دادن مواهب طبیعی و ظرفیت‌‌های بالقوه این شهر توریستی سریال را برای پخش از شبکه سوم سیما آماده کنند.

 

داستان سریال «ستایش2» مربوط به بیست سال آینده خانواده فردوس و ستایش است و تصویربرداری از لوکیشن و سکانس‌های شمال کشور تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

 

داریوش ارجمند که نقش «حشمت فردوس» را بر عهده دارد تا به امروز جلوی دوربین نرفته و طبق شنیده‌ها قرار است که ارجمند در لوکیشن‌های تهران  جلوی دوربین سریال سعید سلطانی برود.

 

«ستایش2» ادامه داستان است که پس از بیست سال پی گرفته خواهد شد. در این مدت ستایش که پسر و دخترش را از دست حشمت فردوس فراری داده، با هویت جعلی و با نام ثنا بانو رودباری به همراه پسر و دخترش که آن‌ها هم هویت جعلی دارند زندگی می‌کنند.

 

ادامه ساخت و ساز در شمال، تولد تهرانی دیگر را سبب می‌شود


خبرگزاری فارس: ادامه ساخت و ساز در شمال، تولد تهرانی دیگر را سبب می‌شود

 

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در خانه ملت گفت: اگر روند ساخت و سازها در شمال کشور به همین صورت ادامه یابد تهرانی دیگر را در شمال کشور خواهیم داشت که زندگی و کسب و کار روستایی این خطه زیر سئوال خواهد رفت.

خبرگزاری فارس: ادامه ساخت و ساز در شمال، تولد تهرانی دیگر را سبب می‌شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، شمس‌الله شریعت‌نژاد  در جلسه شورای اداری که در سالن شهید سلیمانژاد رامسر برگزار شد اظهار داشت: اگر روند ساخت و سازها در شمال کشور به همین صورت ادامه یابد تهرانی دیگر را در شمال کشور خواهیم داشت که  زندگی و کسب و کار روستایی این خطه زیر سئوال خواهد رفت.

 

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: باید تعاریف جدیدی در منطقه شمال کشور و همجنین غرب مازندران ایجاد شود و روند کندی که در بالفعل کردن صنعت گردشگری در این منطقه وجود دارد سرعت بیشتری به خود بگیرد.

 

این مسئول گفت: زمین‌ها و جنگل‌های مازندران هر روز کمتر می‌شود و در آینده مشکل بزرگی را پیش روی مردم این منطقه به وجود خواهد آورد مگر اینکه با تدابیری جدی از سرمایه خدادادی این منطقه محافظت کنیم.

 

شریعت‌نژاد تاکید کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا خواسته‌های بجا و منطقی مردم را عملی سازند.

  سید جلیل مرتضوی در ادامه نیز در با تاکید بر اخلاق‌مداری و حسن خلق مدیران بیان داشت: با اندک کج‌خلقی زحمات و خدمات خود را زیر سئوال نبرید.

 

امام جمعه رامسر خاطرنشان کرد: باید همچون سنوات گذشته از دولت حمایت و پشتیبانی شود تا مسئولان بتوانند با فراغ خاطر به امور کشور رسیدگی کنند.

مهندس مازنی ( شهرستان عباس آباد ) ، جوان برتر ایرانی خارج از کشور شد

با تشکر از نیما رمضانی برای ارسال خبر :

 

پایگاه خبری شمال پرس / اختصاصی شمال پرس:خانم دکتر معصومه هدایتی پژوهشیار پسا-دکترای معماری در کشور مالزی در زمینه علمی و پژوهشی بعنوان جوان برتر ایرانی خارج از کشور شناخته شده است.

 

جشنواره جوان ایرانی برتر خارج از کشور با هدف زمینه سازی بهره گیری از توانمندی و مشارکت جوانان موفق ایرانی خارج از کشور در عرصه های اقتصادی،اجتماعی،علمی و فرهنگی و تعامل بین جوانان داخل و خارج از کشور هر ساله برگزار می گردد.

 

در جشنواره سال جاری  معصومه هدایتی پژوهشیار پسا-دکترای معماری در کشور مالزی بعنوان جوان برتر ایرانی خارج از کشور در زمینه علمی و پژوهشی شناخته شده است.


نامبرده که تحصیلات کارشناسی خود را در مهندسی عمران دانشگاه مازندران به اتمام رسانیده بود، از 7 سال پیش تا کنون در کشور مالزی سکونت دارد و همزمان با تدریس، مشاوره و راهنمایی دانشجویان دکترا، فعالیت های تحقیقاتی گسترده ای در خصوص معماری  داشته است.


عمده تحقیقات ایشان در زمینه کاهش جرم در نواحی مسکونی با استفاده از اصول و تکنیک های معماری و طراحی شهری می باشد. همچنین برای اولین مرتبه در جهان، تیم تحقیقاتی ایشان موفق به اندازه گیری تاثیر انواع خیابانها و معماری واحدهای مسکونی بر احساس ترس ساکنین و میزان وقوع جرم شده است که نتایج این تحقیقات در نشریات علمی معتبر کشورهای آمریکا وانگلیس منتشر گردیده است. قابل ذکر می باشد که ایشان از مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی استان مازندران در شهرستان عباس آباد می باشند.

 

تحریریه ی ساحل دریا ؛  این موفقیت را خدمت ایشان، خانواده ی محترمش ، مردم شهرستان عباس آباد  و جامعه مهندسی استان تبریک وتهنیت می گوید.

برخی از اعضا:آیا می توان نمره 20 به مسکن مهر بیست رامسر داد؟


امتداد:


رامسر شهر بیستی است.زیبا و دیدنی،علی القاعده باید مسکن مهر آن نیز ۲۰ باشد اما برخی از اعضا در تماس با ما گفتند،با توجه به آغاز عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ تا به امروز که هنوز کامل نشده و نواقصی دارد دیگر نمی توان نمره ۲۰ به مسکن مهر ۲۰ رامسر داد.

 

-هنوز راه پله ها آماده نیست!

 

-حیاط سازی نشده است!

 

-شیرآلات نصب نشده است!

 

-کلید و پریزهای برق وصل نشده است!

 

-گچ برخی از واحدها هنوز تحویل داده نشده ریخته است!

 

براساس اعلام رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تحویل مسکن مهر ۲۰ در روزهای آینده به پایان می رسد، این مسکن مهر ۹۰ واحدی در سال ۱۳۸۶ به ثبت رسیده و در سال ۱۳۸۸ کلنگ زنی شد و بارها مورد بازدید مسولان و حتی نیک زاد وزیر سابق مسکن و شهرسازی قرار گرفت.

 

هرکدام اعضا مبلغ ۱۹ میلیون تومان پرداخت نموده اند.

بهره برداری از طرح آبرسانی کتالم و سادات شهر رامسر در هفته دولت




خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل آب و فاضاب مازندران از افتتاح و بهره برداری طرح آبرسانی به شهرهای کتالم و سادات شهر با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال همزمان با گرامی داشت هفته دولت خبر داد.


 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری و به نقل روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، محمدتقی حسین زاده با اشاره به اینکه رمز پیشرفت و توسعه در هر کشور، تعهد و احساس مسئولیت دولتمردان و سردمداران نظام آن کشور است اظهار کرد: هفته نخست شهریور ماه که یادآور دولتمردی شایسته شهیدان رجایی و باهنر بوده، هر سال در ایران اسلامی گرامی داشته می‌شود تا با نشان دادن اقدامات انجام گرفته بر تداوم راه آن شهیدان تأکید شود.

 

وی افزود: این پروژه ها شامل احداث مخزن بتنی هزار متر مکعبی به منظور ایجاد ذخیره مطمن جهت مقابله به قطع آب در مواقع بحرانی و تأمین فشار مناسب درساعات پیک مصرف است.

 

حسین زاده تصریح کرد: 9 هزار متر خط انتقال به منظور انتقال آب از منابع تأمین به مخزن و شبکه توزیع در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: با اجرای این پروژه ها، هزار و 500 خانواراز مزایای این طرح بهره مند می شوند.

 

.

نمایندگان بی‌کمیسیون مجلس

به گزارش افکارنیوز، همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که ۲۴ خردادماه در سراسر کشور برگزار شد، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نهم نیز در حوزه‌های انتخابیه‌ای که در مجلس نماینده نداشتند، برگزار شد.

 

بر این اساس، محمدمهدی مفتح از حوزه انتخابیه تویسرکان، شمس‌الله شریعت‌نژاد از حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر، عمران علی‌محمدی از حوزه انتخابیه ایلام و حمیدرضا مشهدی‌عباسی از حوزه انتخابیه دماوند در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نهم برگزیده شدند.

 

پس از آنکه اعتبارنامه این نمایندگان از وزارت کشور واصل و به هیئت رئیسه مجلس ارائه شد، مراسم تحلیف این چهار نماینده ۲۳ تیرماه در صحن علنی برگزار و پرونده آنان برای بررسی به شعبه‌ها ارسال شد.

 

پرونده محمدمهدی مفتح و شمس‌الله شریعت‌نژاد بر اساس قرعه‌کشی به شعبه شماره پنج، پرونده عمران علی‌محمدی به شعبه شماره سه و پرونده حمیدرضا مشهدی‌عباسی به شعبه شماره هفت ارجاع شد.

 

اعتبارنامه مفتح ۲۳ تیرماه، اعتبارنامه علی‌محمدی و شریعت‌نژاد ۲۵ تیر و اعتبارنامه مشهدی‌عباسی ۲۶ تیرماه در صحن علنی به تصویب رسید.

 

اما نکته قابل تأمل اینجاست که با وجود گذشت یک ماه از تصویب اعتبارنامه این افراد و حتی تعیین اولویت کمیسیون‌ها برای این نمایندگان میان‌دوره‌ای از سوی شعبه‌های مذکور، اما هنوز هیئت رئیسه مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری نکرده است.

 

شعبه پنج برای محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه را به عنوان اولویت اول و کمیسیون اقتصادی را به عنوان اولویت دوم تعیین کرده است.

 

همچنین همین شعبه برای شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده تنکابن عضویت در کمیسیون کشاورزی را به عنوان اولویت اول و کمیسیون عمران را به عنوان اولویت دوم مشخص کرده است.

 

شعبه شماره سه نیز برای عمران علی‌محمدی نماینده ایلام عضویت در کمیسیون اجتماعی را به عنوان تنها اولویت اعلام کرده است.

 

شعبه شماره هفت نیز برای حمیدرضا مشهدی‌عباسی نماینده دماوند عضویت در اجتماعی را به عنوان تنها اولویت تعیین کرده است.

 

لازم است هیئت رئیسه مجلس هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف کمیسیون‌های این چهار نماینده پارلمان اقدام کند تا آنان پس از پایان جلسات علنی به جای حضور در جلسات دیگری! در نشست‌های کمیسیون‌هایشان حاضر شوند و نظرات موکلانشان را اعلام کنند.

کسب رتبه های زیر هزار کنکور توسط دانش آموزان رامسری

شهرستان رامسر از نظر کسب رتبه های زیر هزار کنکور سراسری با تعداد 13 نفر جایگاه ششم را در بین شهرستان ها و مناطق مازندران بدست آورد.

 

دراین رتبه بندی شهرستان های، بابل با (83نفر) ساری(67نفر)،آمل (51نفر) ،تنکابن(38نفر) و قائم شهر29 نفر جایگاه اول تا پنجم را بدست آوردند.

 

امروزه با توجه به اینکه همه شرکت کنندگان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی راه می یابند، ملاک کیفیت فعالیت ها رتبه های برتر زیر هزار است.

نمایشگاه نقاشی هنرمندان رامسری گشایش یافت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، دیروز نمایشگاه نقاشی هنرمندان رامسری در کتابخانه احمدنژاد شهرستان  رامسر افتتاح شد.

 

این نمایشگاه که به همت چندین هنرمند نقاش رامسری برگزار شده است مجموعه‌ای‌ است از نقاشی‌های رنگ روغن،سیاه قلم، گواش و آبرنگ که از 27 مرداد که به مدت 10 روز در معرض دید تماشاگران قرار گرفته است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد رامسر  نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: در شهرستان رامسر به دلیل فقدان مجتمع فرهنگی، هنری کمتر شاهد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی هستیم.

 

محمد شریفی تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم برای بهره‌برداری از هنر هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری، نمایشگاه و فضاهای نمایشگاهی در اختیار آنها قرار دهیم.

 

سیمین قاسم شریفی هنرمند رامسری که حدود 50 عدد از آثار خود را در این نمایشگاه شرکت داده بود، نیز در این مراسم بیان داشت: هر نمایشگاه برای من تجربه جدیدی است و برای ارائه آثار در این نمایشگاه حدود دو سال زمان صرف کردم.

 

وی افزود: زمان زیادی صرف می‌شود تا یک اثر هنری ایجاد و خلق شود و ما امیدواریم مکان‌های مناسب‌تری در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

۲۱۱ "رای ممتنع" نمایندگان به ۱۵ وزیر کابینه یازدهم چه توجیه عقلی و شرعی دارد؟


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در جریان رای اعتماد اخیر به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، ۲۱۱ "رای ممتنع" به صندوق انداخته شد! سؤال اینجاست آیا این نمایندگان واقعاً برای شناخت وزرای پیشنهادی تمام تلاش خود را به کار بردند؟ و آیا شناختن این وزرا آنقدر سخت بود که نتوانستند به نتیجه رای موافق یا مخالف برسند و در نهایت مجبور به دادن "رای ممتنع" شدند؟ آیا این توقع که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی حداقل تلاش خود برای شناخت وزرای پیشنهادی را به کار می‌بستند تا مجبور به دادن ۲۱۱ رای ممتنع نشوند، توقع بیش از حدی است؟!

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ طبق اصل 64 قانون اساسی عده نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر 10 سال با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر 20 نفر می‌تواند اضافه شود، بنابراین در حال حاضر 290 نماینده مجلس شورای اسلامی (بدون احتساب مرحوم یحیی‌زاده نماینده تفت) در حال قانون‌گذاری برای 75 میلیون ایرانی هستند.

 

با استناد به اصل 71 قانون اساسی که تصریح می‌کند مجلس شورای اسلامی در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی می‌تواند وضع قانون کند می‌توان دریافت کرد که قوه مقننه وظیفه مهم و خطیری بر عهده دارند و به طبع وکلای ملت نیز باید به این مهم واقف باشند تا بتواند در هر شرایط حساس تصمیم بگیرند.

 

رای اعتماد به 15 وزیر پیشنهادی کابینه یازدهم در حالی شامگاه پنجشنبه 24 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید که در مجموع آرای نمایندگان به این وزرا 211 "رای ممتنع" به چشم می‌خورد که این وضعیت قابل تامل است!

 

رای ممتنع چیست؟

 

اما رای ممتنع چیست که نمایندگان ملت مجازند تا این تعداد آرا خود را به رای ممتنع تبدیل کنند؟ در فرهنگ معین، واژه ممتنع ناممکن و فرمان‌ نبردن تعریف شده است؛ در واقع رای ممتنع یک نوعی از رای میان رای موافق و رای مخالف است و تداعی‌گر این مساله است که رای‌دهنده موافق یا مخالف موضوع رای نیست. به این معنی که رای‌دهنده با هدف رای‌گیری به عنوان روش و ابزار مشروع جهت رقابت مسالمت‌آمیز قدرت توافق دارد، اما لایحه، طرح و یا نامزدان حاضر در آن رای‌گیری مورد نظرشان نیست.

 

مقام معظم رهبری: ما که نیامدیم اینجا بنشینیم "رأی ممتنع" بدهیم

 

اما اهمیت رای موافق یا مخالف نمایندگان تا به حدی است که مقام معظم رهبری در دیداری که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ 8 خرداد ماه امسال  داشتند، متذکر شدند:

 

«کار کردن بر روی لوایح و طرح‌ها، یک وظیفه‌ای است به عنوان ادای حق مردم - این که حالا یک امر قطعی و روشنی است - یعنی وقتی لایحه‌ای به مجلس می‌آید یا طرحی را شما در مجلس تهیه می‌کنید و می‌خواهید این را در یک بخشی از بخش‌های کشور که می‌تواند جدول فعالیت کلان کشور را پر کند، به کار بیندازید، دقت شما، مراقبت شما، اهتمام شما، تحقیق شما، مطالعه شما، که به پخته شدن این طرح یا لایحه کمک می‌کند، یک حقی است برای مردم بر دوش شما.

 

لایحه‌ای به مجلس می‌آید - بنده خودم هم در مجلس بودم و این موارد را از نزدیک تجربه کردم - وقتی که لایحه به کمیسیون داده می‌شود و در معرض دید این نماینده قرار می‌گیرد، گاهی با این لایحه مثل یک کار مربوط به شخص خود رفتار می‌کند؛ دقت می‌کند، مطالعه می‌کند، تحقیق می‌کند، با کارشناس می‌نشیند مباحثه می‌کند، مطلب را در ذهن خود به صورت محقَّق ترسیم می‌کند؛ گاهی هم نه، لایحه می‌آید یا مثلاً طرحی در مجلس می‌خواهد تصویب شود، این نماینده خیلی محتوای لایحه و طرح را نمی‌داند، خیلی احساس مسئولیت نمی‌کند، رسیدگی نمی‌کند؛ نه در کمیسیون، نه در صحن مجلس. این رأی «آری» یا «نه» او به یک چنین لایحه یا طرحی، خالی از شبهه نیست.

 

رأی ممتنع او هم خالی از شبهه نیست. ما که نیامدیم اینجا بنشینیم "رأی ممتنع" بدهیم؛ ما آمده‌ایم بگوئیم این بشود، این نشود. رأی ممتنع مال آنجائی است که انسان زحمت خودش را کشید، کار خودش را کرد، بالاخره ذهنش به جائی نرسید؛ خب، اینجا البته انسان رأی ممتنع می‌دهد؛ مثل فقیه و مجتهدی که زحمت خودش را می‌کشد، به منابع مراجعه می‌کند، ادلهی اجتهادی و ادلهی فقاهتی را می‌بیند، بعد ذهنش به جایی نمی‌رسد؛ می‌گوید خب، اینجا احتیاط کنید؛ میگوید من رأی ندارم، فتوا ندارم. رأی ممتنع مال اینجا است؛ اما اینکه ما مطالعه نکنیم، کار نکنیم، بعد برای اینکه خودمان را اسیر «آری» یا «نه» بی‌دلیل و غیر مستند نکرده باشیم، می‌گوییم خیلی خوب، ما "رأی ممتنع" می‌دهیم! این نمی‌شود. پس یکی از کارهای بسیار مهم و لازم و اصلی در مجلس، همین کار بر روی لوایح است؛ چه لوایحی که دولت می‌فرستد، چه طرح‌هائی که خود شما در مجلس آنها را تنظیم می‌کنید. واقعاً باید کار شود. هر کس اگر اهل اجتهاد در این فن است، به صورت اجتهادی؛ و اگر چنانچه خودش صاحب رأی نیست، با مشاوره گرفتن از این و آن، به یک نتیجهی قطعی برسد؛ این یکی از کارهای بسیار اساسی است».

 

به طور قطع، مذموم بودن "رای ممتنع" در خصوص جمیع آرا نمایندگان صدق دارد و نمایندگان در تمام رای‌گیری‌های مجلس باید به این موضوع توجه کنند.

 

211 رای ممتنع نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم!

 

اما این در حالی است که در جریان رای‌ اعتماد اخیر به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، 211 رای ممتنع به صندوق انداخته شد! سوال اینجاست آیا این نمایندگان واقعا برای شناخت وزرایی که می‌خواستند به آنها رای بدهند تمام تلاش خود را به کار بردند؟ و اگر تلاش و تحقیقی برای شناخت وزرای پیشنهادی داشتند، آیا شناختن این وزرا آنقدر سخت بود که نتوانستند به نتیجه برسند که رای موافق یا مخالف بدهند و در نهایت مجبور به دادن "رای ممتنع" شدند؟ آیا این توقع که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی حداقل تلاش خود برای شناخت وزرای پیشنهادی را به کار می‌بستند تا مجبور به دادن 211 رای ممتنع نشوند، توقع بیش‌ از حدی است؟!

 

آیا بهتر نیست نمایندگان که از آنها به عنوان عصاره ملت ایران یاد می‌شود در لحظات حساس نسبت به انجام صحیح تکلیف خود حساسیت و دغدغه لازم و کافی را داشته‌ باشند؟

 

در پایان به تعداد آرا ممتنع به وزرای پیشنهادی اشاره می‌شود:

 

1. محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 20 رأی ممتنع

2. حجت‌الاسلام سید‌ محمود علوی، وزیر اطلاعات 18 رأی ممتنع

3. علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و امور دارایی 3 رأی ممتنع

4. محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه 13 رأی ممتنع

5. علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 21 رأی ممتنع

6. محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی 26 رأی ممتنع

7. حجت‌الاسلام مصطفی پور‌محمدی، وزیر دادگستری 19 رأی ممتنع

8. حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 5 رأی ممتنع

9. سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 6 رأی ممتنع

10. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی 18 رأی ممتنع

11. محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت 24 رأی ممتنع

12. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور 9 رأی ممتنع

13. بیژن نامدار‌زنگنه، وزیر نفت 13 رأی ممتنع

14. علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 12 رأی ممتنع

15. حمید چیت‌چیان وزیر نیرو 5 رای ممتنع.

پرداخت بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به مددجویان رامسری


رییس اداره بهزیستی رامسر گفت: توزیع تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ 228میلیون و 400 هزار تومان به 71 نفر و صدور 64 مجوز اشتغال در راستای استقلال یافتن و درآمدزایی مددجویان و نیازمندان صورت گرفته است.

پرداخت بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به مددجویان رامسری

 

حمیدرضا حبیب‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر با اشاره به تلاش‌های مستمر اداره بهزیستی رامسر در بهبود بخشیدن وضعیت معلولان و افراد آسیب پذیر شهرستان رامسر گفت: خیران رامسری نقش اساسی در به نتیجه رسیدن فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره بهزیستی رامسر ایفا کرده اند.

 

رئیس اداره بهزیستی رامسر درباره برنامه‌های انجام شده توسط واحد امور اجتماعی بهزیستی رامسر اظهار داشت: این واحد برای افراد و گروه‌هایی که در وضعیت اضطراری قرار داشته خدمات مددکاری و مشاوره‌ای،مادی و معنوی ارائه می‌دهد تا این افراد بتوانند دوباره به آغوش خانواده و همچنین جامعه برگردند.

 

وی در ادامه افزود: واحد امور اجتماعی اداره بهزیستی رامسر برنامه‌های آموزشی متنوعی را برای مسئولان مهدکودک‌های شهرستان ارائه داده‌اند تا این مراکز بتوانند برنامه‌های مختلف مناسبتی و آموزشی را برای نونهالان و کودکان و خانواده‌های آنها برگزار کند.

 

حبیب‌الهی اعلام کرد: برخی از برنامه‌هایی که مهدکودک‌های روستایی و شهری رامسر در سال 91 برگزار کردند عبارتند از جشن روز جهانی کودک، کلاس‌های آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی،مسابقه نقاشی، طرح غربال‌گری شنوایی و تنبلی چشم و توزیع یک وعده غذای گرم در تمام مهدهای رامسر بوده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: واحد امور پیشگیری اداره بهزیستی رامسر در 6 حوزه فعالیت دارد که  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ،پیشگیری از اعتیاد،مشاوره و خدمات روان‌شناختی،پیشگیری از معلولیت‌ها،کنترل ایدز و تحقیق و توسعه  از حوزه‌های فعالیت این واحد است.

 

حبیب‌الهی تاکید کرد: پرداخت 4میلیون تومان یاری برگ به مراکز ترک اعتیاد سرپایی،پرداخت مبلغ یک‌میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های معتادان بهبود یافته،اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در هفت منطقه شهری و روستایی و ترک 672 نفر معتاد در مراکز ترک اعتیاد از مهم‌ترین فعالیت های واحد امور پیشگیری در سال 91 در شهرستان رامسر بوده است.

 

رئیس اداره بهزیستی رامسر با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی ایجاد فرصت اشتغال و تامین مسکن برای مددجویان و معلولان و اقشار کم درآمد جامعه است، تصریح کرد: در سال91، چهار واحد مسکن مهر، سه واحد مسکن خود مالکی  به واجد شرایط‌ها واگذار شد.

 

وی افزود: پرداخت 24 مورد وام خود اشتغالی به مبلغ 142میلیون تومان،توزیع تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ 228میلیون و 400 هزار تومان به 71 نفر و صدور 64 مجوز اشتغال در راستای استقلال یافتن و درآمدزایی مددجویان و نیازمندان صورت گرفته است.

 

رئیس اداره بهزیستی رامسر از برگزاری چندین جلسه با مسئولان شهرستان رامسر برای مناسب‌سازی اماکن عمومی و ادارات رامسر با همکاری فرمانداری برای استفاده بهینه معلولان از این اماکن خبر داد و بیان کرد: طرح CBR با هدف شناسایی معلولان در روستاها صورت گرفته که به افراد معلول شناسایی شده خدمات ارائه می‌شود.

 

حبیب‌اللهی ابراز داشت: با عنوان حمایت قراردادن تمامی معلولان ضایعه نخاعی و پرداخت حق پرستاری به همسران‌شان،پرداخت مستمری ماهیانه به معلولان دارای شرایط،پرداخت هزینه دانشجویی معلولان،تامین لوازم کمک توان‌بخشی از جمله ویلچر و لوازم بهداشتی به معلولان نیازمند از مهم‌ترین خدمات ارائه شده توسط اداره بهزیستی رامسر است.

آزادگان نماد صبوری و شهدای زنده اند.

امتداد:

  

امام جمعه رامسرگفت:سالروز ورود آزادگان روز مقاومت ،ایثار و صبوری بوده و آزادگان نماد صبوری و شهدای زنده هستند.

 

"سید جلیل مرتضوی "روز شنبه در آیین تجلیل از آزادگان شهرستان رامسر در مصلی امام جواد(ع)افزود:آزادگان درس ایستادگی و مقاوت به ما دادند و کسانی بودند که با خدا معامله نمودند.

 

وی بیان داشت:اگر ما امروز در دنیا سربلند هستیم به برکت ایثارگری های شما آزادگان و جانبازان است.

 

وی گفت:آزادگان خاطرات ماندگار و سند افتخار دوران مقدس هستند و باید این خاطرات به نسل های آینده بازگو شود.

 

فرماندار رامسر نیز گفت:تکریم از ازادگان در واقع تجلیل از ایثار و مقاومت است.

 

"رستم زرودی "افزود:آزادگان افتخار نظام جمهوری اسلامی و الگوی تمام عیار صبر و پایداری اند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران رامسر نیز گفت:شهرستان رامسر با دارا بودن 64 آزاده سرافراز و 1000 جانباز نشان داده در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی دارد.

 

"محمد رحیمیان"ادامه داد:خدمت به خانواده ایثارگران،جانبازان و آزادگان و خانواده های معظم شهدا یک افتخار و عملی ماندگار است.

 

وی بیان داشت:مهمترین خواسته آزادگان عزیز آن است که پرداخت  مطالبات آنان به صورت نقدی باشد که عمده آزادگان تمایل به دریافت سهام ندارند.

 

وی بیان داشت:با تدبیر دکتر شریعت نژاد نماینده مردم تکابن،رامسر و عباس آباد کمیته ایثارگران مرکب از نهادهای مسول تشکیل شده و این کار در پیگیری امور ایثارگران بسیار اثربخش است.

 

وی در بخش پایانی گفت:در نمازجمعه  روز گذشته تعدا د20 نفر از آزادگان تجلیل شدند.


ثبت‌نام 3176 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن مازندران

 


 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال در استان تاکنون 3 هزار و 176 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ابراهیم حیدری افزود: در طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال در استان تاکنون 3 هزار و 176 نفر ثبت‌نام کردند.

 

وی ادامه داد: این افراد شرکت کننده به تفکیک شهرستان‌ها در آمل 155 نفر، بابل 535 نفر، بابلسر 120 نفر، بلده 136 نفر، بهشهر 416 نفر، تنکابن 183 و رامسر 150 نفر هستند.

 

حیدری ادامه داد: از ساری 266 نفر، قائمشهر 52 نفر، لاریجان 138 نفر، محمودآباد 413 نفر، نکا 261 نفر، نور 200 و نوشهر 151 نفر در این مسابقات شرکت دارند.

سه وقف در شهرستان رامسر


به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه مازندران، ستار علیزاده مدیرکل اوقاف مازندران اظهار کرد: وقف سنت پسندیده و حسنه ای بوده که هر کس توفیق یافت تا در عمرش یکبار این عمل را انجام دهد ذخیره ای برای دنیا و آخرتش خواهد شد.

 

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون، 14 وقف جدید در مازندران به وقوع پیوست و این وقف ها شامل زمین، ملک، ساختمان مسکونی است.

 

 وی گفت: در شهرهای نکا، قائم شهر، محمودآباد و  نور هرکدام یک وقف، در شهرهای بابل و لاریجان هر کدام دو  وقف جدید و در شهرستان رامسر، سه وقف به وقوع پیوست و از این وقف های جدید سه وقف انتفاعی و مابقی منفعتی است.

کلاردشت شهرستان شد

در مراسم روز خبرنگار غرب مازندران سید علی اکبر طاهائی  استاندار مازندران اعلام کرد: پس از تصویب هیات دولت دهم و هم زمان با اولین روز کاری دولت یازدهم ، کلاردشت شهرستان شد و فرماندار شهر معارفه شد.


ساحل دریا ارتقای کلاردشت از نظر تقسیمات کشوری به شهرستان را به مردم خوب منطقه تبریک می گوید.

روز خبر نگار در غرب مازندران

17 مرداد به مناسبت یادبود شهادت خبرنگار صدا و سیما در مزار شریف افغانستان به دست طالبان ، روز خبر نگار نامیده شده است.


اما در غرب مازندران مقرر شده بود این مراسم در روز 24 مرداد برگزار شود. هم زمانی این روز با رای اعتماد وزرای دولت یازدهم در مجلس باعث شد بنا به درخواست نماینده ی مردم نوشهر و چلوس و کلار دشت این مراسم در روز جمعه برگزار شود.


دعوت نامه هائی تهیه و برای خبرنگاران ارسال شد.مکان برگزاری مراسم هتل گلسار واقع در بلوار رادیو دریای چالوس بود.

از رامسر نیز خبرنگاران فعال با تامین یک دستگاه ون از سوی شهرداری رامسر ، خبرنگاران به محل نشست آمدند.

نظم و ترتیب خاص این مراسم از ابتدای ورود قابل لمس بود. خوش آمدگوئی به حاضرین و دادن بسته های فرهنگی با یک شاخه ی گل بر زیبائی کار افزود.


در بسته های فرهنگی ریزبرنامه ی « مراسم روز خبرنگار منطقه ی غرب مازندران » نیز گنجانده شده بود.مراسم راس ساعت 17:45 با قرائت سرود ملی و قرآن آغاز شد و طبق برنامه سخنرانان به سخنرانی پرداختند.



حضور سید علی اکبر طاهائی استاندار مازندران ،ابراهیمی مدیر کل ارشاد استان و تیم همراه ،  احمدی لاشکی نماینده ی مردم نوشهر ، چلوس و کلاردشت ،   فرمانداران، مسوولین ادارات و نهادهای منطقه بر وزن مجلس افزوده بود.

سخنرانان مراسم ؛ قاسم احمدی لاشکی نماینده ی مردم نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ، برمکی رئیس هیات مدیره ی خانه ی مطبوعات مازندران ، فهیمی مدیر مسوول هفته نامه ی پیک سبز ، ابراهیمی مدیرکل اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، فقیه مدیر مسوول هفته نامه شمال سبز ، قمی خبرنگار خبرگزاری مهر ، خانم خدامرادی از پیشکسوتان مطبوعات منطقه ، شیخی نماینده ی خانه مطبوعات غرب مازندران ، و سرانجام سیدعلی اکبر طاهائی استاندار مازندران بودند.


مراسم با سرو شام پایان یافت.


از « نشریه ی ساحل دریا » نیز مدیرمسوول به همراه حسن ، فراز ، فرهاد ، فرزاد ، مانا  فلاح نژاد ، زهرا برازنده ،  ابوذر باقرسلیمی ، ایرج شعشعانی ، رضا بخشعلی پور ، عادل لاریجانیان حضور داشتند.


از زحمات ارزشمند ساسان شیخی و تیم همراه خصوصا خبرنگاران رامسر حسین قاسمی و ایرج شعشعانی در برگزاری بی نقص این نشست صمیمانه سپاسگزاری می شود.


با اشاره به عنوان نشست اگر از هر شهرستان یکی از خبرنگاران ، به نمایندگی از خبرنگاران شهرستان ؛ سخنرانی کوتاهی می کرد،  بهتر بود و این نقیصه امید است در نشست های آتی رفع شود.



هیات تحریریه ی نشریه ی ساحل دریا

تیم یاران حسین قربانی قهرمان فوتسال رامسر شد

رضا بخشعلی پور خبرنگار ساحل دریا :



  

عکس از امتداد


مسابقات جام رمضان و شهدای رامسر در شب اخر خود با دو دیدار حساس از سر گرفته شد .


در دیدار اول(رده بندی) تیم های کافه گلستان و سامسونگ به مصاف هم رفتن که این دیدار در وقت قانونی   3 بر3 با گل های میثم بابالو 1 بار وسعید لیما کشی 2بار برای تیم کافه گلستان وگل های امیر بلوری 1 بار ومحمدرضا رودخانه ای دوبار برای تیم سامسونگ به پایان رسد.


اما در ضربات پنالتی تیم کافه گلستان با دقت بیشتر بازیکنان خود توانست پیروز این دیدار شود و مقام سومی این دوره از مسابقات را کسب کند.   


  دربازی دوم (فینال) تیم های یاران حسین قربانی و بیمه پاسارگارد دیدار نفسگیری را انجام دادند که در پایان تیم یارن حسین قربانی توانست با نتیجه 2بر یک تیم بیمه پاسارگارد را شکست دهد و قهرمان مسابقات شود.گل های تیم یاران حسین قربانی را محمد رضا مرادی و حسین حبیبی به ثمر رساندند و تک گل بیمه پاسارگارد را هادی کیا مرادی به حساب رساند.             

در این شب از مسابقات مهمانان ویژه ای از جمله غلامرضا بهروان(رییس هیئت فوتبال استان مازدران) و محمد نصیرلو یکی از ده داور جهان در سال 2012  حضور داشتند که باعث دلگرمی بازیکنان و دست اندکاران برگذاری مسابقات گردید.



      

بازیها ی جام رمضان و شهدای رامسر با شرکت 20 تیم از روزپنج شنبه 27 تیرماه آغاز شد دردوراول تیم ها درپنج گروه چهارتیمی قرارگرفتند .که از هرگروه دوتیم به مرحله بعد صعود کردند .دردوردوم تیم ها با شرکت12 تیم در چهارگروه سه تیمی قرارگرفتند ازهرگروه دوتیم به مرحله بعدرفتند که دردوگروه چهارتیمی قرارگر تیم های یاران حسین – بیمه پاسارگاد- کافه گلستان وشرکت سامسونگ به مرحله نیمه نهایی صعودکردند ودرنهایت پس ازانجام 58 بازی درحدود 23 شب تیم یاران حسین قهرمان شد . بیمه پاساگارد دوم شد وکافه گلستان به عنوان سوم رضایت داد

 

تیم منتخب بازیها امسال  به تشخیص مسئولان برگذاری مسابقات:

 

برترین مهاجم :حسین حبیبی (محمدرضا مرادی)

برترین مدافع :رضا بخشعلی (هادی کیا مرادی )

برترین دروازه با ن :میلاد ایمانی (یا شا رکیان ثانی )

برترین بازیکن فنی : حسین حبیبی (رحمت فهیمی )

برترین بازیکن اخلاق : سعید کیا نیان (نعیم بلوری )

برترین مربی : ابوذر قربانی (تقی عاشوری)وجلال جوربنیان )

سرپرست نمونه : علی خانجانیان باتقدیر از حامد ابراهیمیان

 

برترین داور :محمد علیزاده وجوادشیرود علیجانی هردو عالی بودند با تقدیر از حمید زاهد ومصطفی صفائی درکنار مصطفی پارسافر عزیز - سعیدکریم زاده ومحمد بابائی عزیز

اعضای کمیته اجرائی

سرپرست کل بازیها : دکترهادی حلاجیان

مسئول کمیته داوران : رضا فرزین فر

مسئول کمیته اجرائی : علی عزیزی

عضو کمیته اجرائی : شهروز ثنائی

عضوکمیته انتخا ب وهماهنگ کننده باهئیت مسئول برنامه ریزی جدول بازیها : سیاوش زمانزاده

 بود.

همه باید در مازندران برای تشکیل یک تیم لیگ برتری همت نمایند

امتداد:


عضوهیات رییسه فدراسیون فوتبال گفت:مازندران مهد تربیت بازیکنان شایسته فوتبال بوده و بدلیل نبود حمایت های لازم بازیکنان این استان در تیمهای مختلف داخل و خارج توپ می زنند همه باید برای تشکیل یک تیم لیگ برتری در استان همت نمایند.

 

"غلامرضا بهروان"شب گذشته در حاشیه فینال مسابقات فوتسال شهرستان رامسر در سالن شهید صدر ساداتشهر در گفت و گو با واحد خبر افزود:شرکت های بزرگ ،مسولان عالی استان و مجمع نمایندگان باید کمک نمایند تا این استان که از نظر ظرفیت بازیکنان از خیلی جاها بالاتر است خود در قالب یک تیم به نام مازندران در لیگ برتر حضور داشته باشد.

 

وی اظهار داشت:کاله مازندران آمده در والیبال سرمایه گذاری کرده و قهرمان کشور و حتی آسیا شده در استان همجوار ما گیلان داماش در سال میلیاردی خرج می کند حتی ملوان با آن باشگاه قدیمی خدمات خوبی به فوتبال ملی داردما در مازندران ظرفیت بازیکنان را داریم اما حمایت نمی شوند.

 

وی اظهار داشت:کارخانچات بزرگ نظیر نیروگاه شهید  سلیمی  و صدرا را داریم مدیران کلان و مجمع نمایندگان  باید بیایند و فکری برای این همه سرمایه های ملی نمایند.

 

وی گفت :البته تیم داری در لیگ برتر 12-10 میلیارد تومان در سال هزینه دارد باید باشگاه داری در کشور خصوصی شود الان در باشگاه نساجی بخش خصوصی آمده البته انتظار دارند مسولان استان کمک نمایند.

 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون عدم رای اعتماد وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و مباحث مطرح شده قراردادهای میلیاردی در برخی باشگاههای فوتبال که روز گذشته در صحن علنی مجلس ایراد شدنیز گفت:وزیر ورزش باید برنامه کلان مدون در تمام رشته ها داشته باشد نه فقط فنی بلکه بحث مدیریتی مهم است الان قراردادها برای تیم های لیگ برتر نظیر شاهین بوشهر سال به سال بر بدهی هایشان افزود ه می شودالبته بازار نقل و انتقالات پیچیده است خیلی ها در ایجاد قیمت کاذب!دخالت دارندباشگاهها باید خصوصی شود آنگاه هزینه ها با حساب و کتاب می شود.

 

وی در پاسخ به سوالی پیرامون بحث انضباطی تماشاگران و کسر امتیازها نیز گفت:باید در این زمینه فرهنگ سازی شود فقط کسر امتیاز مسائل را حل نمی نماید طرفداران باید فقط تیم شان را تشویق نمایند.

 

وی در خصوص استادیوم های استاندارد و میزبانی 2018سال  جام ملت های آسیا نیزگفت:ما در کشور 8 ورزشگاه آداریم که باید به آی مثبت تبدیل شوند خیلی ها آی منفی اند باید تجهیزات به استانداردهای لازم برسد ما تاسال 2018 چند سالی فرصت داریم البته بحث های اقامتی ،هتل ها و فرودگاه ها و سایر امکانات نیز مهم است.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت محمد رضا خلعتبری در امارات  نیز گفت:این قانون است خلعتبری مقصر نبود موقع قرار داد بحث نام جعلی نبود مسولان باید تلاش نمایند تا خلعتبری بیاید باید خسارت بدهند انشا الله درست می شود ،خلعتبری افتخار فوتبال ما در غرب مازندران و رامسر است و اگر در سالی که خود را برای جام جهانی آماده می نمایم اینجا باشد بهتر است.

 

وی مازندران و بویژه رامسر را مکان مناسبی برای آماده سازی تیم ها و حتی تیم ملی برشمرد و گفت:در صورت تمهید مقدمات حتی تیم ملی می تواند در شهرستان زیبای رامسر اردو بزند.



کسبه و صاحبان املاک میدان تره بار تنکابن بعد از مشکلات پشت سر گذاشته مستأجر شده اند


اختصاصی نیمه پر/کوهی از مشکلات و عدم رسیدگی دقیق به مسئله ی میدان تره بار تنکابن باعث شده است که بعد از مدتی بسته شدن و پلمپ این میدان توسط فرمانداری تنکابن، با مهر و لطف یکی از دوستان هم صنفشان در شهر رامسر در میدان بار قائم رامسر مستاجر شوند و با همه ی ناملایمتی ها باز هم مشغول به توزیع میوه و تره بار مصرفی مردم حومه باشند

  ادامه مطلب ...

تقدیر از برخی آزاده گان شهرستان رامسر در نماز جمعه


نیمه پر/ به مناسبت فرا رسیدن اولین بازگشت رزمندگان اسیر در بند کشور عراق و روز آزادگان در مصلی نماز جمعه شهرستان رامسر از برخی اسرا و آزادگان تقدیر به عمل آمد.

 

امام جمعه شهرستان رامسر در خطبه های نماز جمعه خود به این روز اشاره کردند و گفتند که آزاده ها و اسرا با تحمل همه سختی ها و مشکلاتی که در دوران اسارت خود داشتند هیچ وقت پا پس نکشیدند و همیشه قوی و استوار بودند.

 

وی از مشکلات اسیری از جمله مناطقی که زندان های عراق وجود داشت و مشکلاتی همچون گرما، بهداشت و شکنجه ها صحبت کرد و از همه ی این عزیزان تشکر کرد.

 

در ادامه با حضور  زرودی فرماندار رامسر ،  محمد رحیمیان رئیس بنیباد شهید رامسر ، روغنچی از منتخبین شورای شهر رامسر  و همچنین امام جمعه رامسر از آزاده گان حاضر در نماز جمعه شهرستان رامسر که از قبل دعوت شده بودند با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد


برای دیدن ادامه ی عکس ها به سایت زیر مراجعه نمائید

http://lcszr.com/?p=5058

دفتر مراجعات مردمی نماینده ی مجلس در رامسر دایر شد.

امتداد :


دفتر ارتباطات مردمی شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم شهرستان های تنکابن،رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی  صبح امروز با حضور فرماندار و تعدادی از مسولان شهرستانی و مشاوران نماینده مجلس در محل فرمانداری رامسر گشایش یافت.

 

"بختیار ترابی"رییس دفتر نماینده مجلس در تنکابن که همزمان  مسولیت دفتر رامسر رانیز عهده دار شده در این ارتباط به خبرنگار ما گفت:این دفتر روزهای شنبه و سه شنبه  هر هفته از ساعت 8 صبح تا پایان وقت اداری در خدمت مراجعان و مردم فهیم شهرستان رامسر می باشد.

 

وی اظهار داشت:شماره تلفن 01925224466دفتر رامسر آماده پاسخگویی به مردم عزیز می باشد.

 

ترابی ابراز امید واری نمود در سایه تعامل همه دلسوزان،نخبگان و مسولان شهرستان در جهت حل مشکلات مردم و توسعه این شهرستان گام های اثر بخشی برداشته شود.

 

در این مراسم فرماندار رامسر،معاون فرماندار رامسر، سید باقر حسینی ثابت و سیده زهرا فاطمی از مشاوران نماینده مجلس،شهردا ر رامسر،معاون شهردار کتالم و سادات شهر،رییس شورای بخش مرکزی ،رییس اداره راه و شهرسازی و مسول حراست فرمانداری رامسر حضور داشتند.

فینال جام رمضان امشب در سادات شهر رامسر برگزار می شود

رضا بخشعلی پور خبرنگار ساحل دریا :


مسابقات جام رمضان و شهدای رامسر چهارشنبه شب در مرحله نیمه نهایی برگزار گردید .


در دو بازی انجام شده تیم های بیمه پاسارگارد و یاران حسین قربانی با غلبه بر تیم های کافه گلستان و سامسونگ به فینال مسابقات راه پیدا کردند.  

              

  بازی های فینال و رده بندی پنج شنبه شب در سالن شهید صدر سادات شهر برگزار می گردد.

گزارش عملکرد دهیاری وشورای اسلامی درسه ماه اول سال 92

منبع :  http://www.galeshmahalleh.ir/

 

 

1-               خرید ونصب نرم افزار دهیاری از شرکت تزر رایان افزار 

 

2-               نصب پارچه به مناسبت آغاز سال جدید و گل افشانی مزار شهدا

 

3-               رنگ آمیزی سرعت گیرها در خیابان اصلی و فرعی

 

4-               خرید ملزومات برای دفتر شورا و دهیاری

 

5-               جابه جایی دفتر اداری شورای اسلامی و دهیاری به ساختمان جدیدالاحداث

 

6-               پرداخت قبوض تلفن ،آب و برق واینترنیت

 

7-               نصب پارچه به مناسبت روز 13فروردین روز طبیعت

 

8-               نصب پارچه برای مسافران و گردشگران و مهمانان نوروزی به روستا

 

9-               ثبت نام ازبیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و ارسال مدارک به استان

 

10-           راه اندازی سایت دهیاری

 

11-           وصول عوارض سطح روستا ،حفاری ، آب و گاز و عوارض پروانه کسب

 

12-           نصب پارچه بمنظورترغیب  اهالی جهت شرکت  در انتخابات و ثبت نام درشوراها

 

13-           شن ریزی کوچه ها ی تاش موسی-جنّت – دانش و جمع آوری نخاله ها و زباله های سطح روستا

 

14-           پاکسازی ونظافت معابر روستا

 

15-           کمک به هیئت  ورزشی روستایی  خیابان میرزا کوچک خان

 

16-           دریافت عوارض تغییر کاربری

 

17-           پرداخت مانده بدهکاری پیمانکارآسفالت

 

18-           نصب بنر در مدخل  ورودی روستا در مسیر لیماک به گالش محله تحت عنوان( به روستای گالش محله خوش آمدید )

 

19-           رنگ آمیزی نرده و پل جدید خیابان شهید محدث دیلمی ونصب پرچم درحاشیه پل

 

20-           نصب پارچه به مناسبت روز شورا در بازار گالش محله

 

21-           نهال کاری جنب باشگاه مرحوم علیخانیان و پرداخت هزینه آن

 

26-تشکیل جلسه با حضور سرپرست بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان بخشدار محترم و دهیاران بخش مرکزی تنکابن و رامسر در دفتر شورای اسلامی و دهیاری گالش محله

 

22-           بیمه نمودن یک نفرکارگر بصورت سالانه

 

23-           چاپ کتابچه ای عملکرد شش ساله شورا ودهیاری تحت عنوان خدمت ماندگار و توزیع آن بین تمام خانواده ها و مسئولین شهرستان

 

24-           خرید لوازم ورزشی(ست ورزشی) وتمهید مقدمات نصب ولوازم درمسیر های تعیین شده

 

25-           دریافت کمک از خیرین جهت تامین و تجهیز ملزومات درمانگاه بهداشتی گالش محله ازجمله: دیتا و پرده و 2دستگاه کولر گرم و سرد برای آن مر کز

 

26-           تهیه و اهداء  لوح سپاس  به خانواده مرحوم امینی به جهت کمک به درمانگاه گالش محله و پل مدخل در وردی خیابان شهیدمحدث دیلمی

 

27-           علف های تراشی  درمسیرهای خیابان  اصلی و کوچه ها و معابر

 

28-           شن ریزی کوچه لاله، شهید قلی پور وکوچه جنب بسیج گالش محله ( کوچه کیهان)

 

29-           هرس و وجین نمودن گل های خیابان شهید محدث دیلمی

 

30-           نصب تابلو بمنظور تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کاندیداهای شورای اسلامی روستا و ریاست جمهوری در بازار

 

31-           خرید پرچم به تعداد 16 مورد برای گلزار شهدا و شستشوی مزار شهدا و جوشکاری میله های پرچم مزار شهدا

 

  در پایان جا دارداز اهالی محترم شریف روستا که با شورای اسلامی و دهیاری در جهت عمران و آبادی وتوسعه روستا همکاری و مساعدت نموده اندتشکرو قدردانی نماییم.

 

 

 

 

نجات معجزه آسای کودک 4 ساله

لگا آخرین روستای دهستان زیبای جنت رودبار رامسر در فاصله حدود 100 کیلومتری رامسراست ،روستایی با مردمانی خونگرم ،صمیمی و مهمان نواز ،با علیرضا و علی لاکتراشی از دوستان با محبت و مهربان همسفر می شویم،به هرکه می گفتیم عازم لگا هستیم ،تاکید می کردند مواظب جاده خطرناکش باشید،خدا راشکر هوا آفتابی بود،وقتی با مشقات فراوان خود را با سلام و صلوات به این روستا می رسانی در می یابی که رد پای خدمات دولت در آخرین نقطه نمایان و برجسته است،احداث جاده ،برقرسانی ،پوشش تلفن (ایرانسل)اما این پایان کار نیست ،باید رفت و دید که به تعبیر اهالی روستا 10 کیلومتری جاده مرگ دارد،جاده ایی با عرض کم ،آن پایین ها را که نگاه می کنی ترس وجودت را فرا می گیرد ،دو ماشین با این عرض کم به زور همدیگر را رد می دهند،در مواقع بارندگی و مه گرفتگی که واقعا خطرناک است،اهالی ناسپاس نیستند می گویند دست مسولان طی این سال ها درد نکند کارهای زیادی صورت گرفته است،روستای لاکتراشان تنکابن نیز از همین مسیر تردد دارندو با هم مراوده ،مردمان این مناطق سخت کوش اند،قدم به قدم پرورش زنبور عسل و سراگاه های دام و تولیدات فراوان لبنی و کشاورزی ،براستی اینها خادمان اصلی در سال جهاد اقتصادی اند اما باید در کنار این همه زیرساخت های مناسب خواسته های حداقلی آنان فراهم آید،عرض جاده مرگ کمی پهن تر شود همین ،در ر راه رسیدن به لگا با طی مسافت چندین ساعته ،متوجه حضور اهالی بودیم که نگاهشان به ته دره بود ،کمی دقیق شدم و صحنه دلخراشی را دیدم لاشه خودروی پیکان وانت واژگون شده  ومعجزه نجان یک کودک 4 ساله ،یاسین لاکتراشی دقایقی بعد از سقوط این خودرو به محل حادثه رسیده و می گوید،ساعت 14 روز عید فطر بود،این خودرو نزدیکی روستا به ته دره سقوط می نماید،هوا بارانی و جاده مرگ لغزنده، شعبان و بهرام اشکور قربانی حدود 30 سال به همراه پسر 4 ساله مواجه با یک حادثه و تراژدی تلخ می شوند،دو برادر جان می سپارندو کودک 4 ساله که زیر داشبورد جا ماده بوده نجات می یابد و خود را به بالا جاده می رساند و می گوید با با و عمویم مردند همین،اهالی خود را به سر صحنه می رسانند،سلیمان لاکتراشی از اهالی روستا نیز می گوید،بهرام که سرش به صخره های سنگ برخورد کرده بود در دم جان می سپارد اما شعبان برادرش زنده بود اما در کمال نا باوری او هم جان می دهد،اهالی می گویند از مسولان ذیربط می خواهیم که این جاده کمی تعریض شود تا شاهد حوادث تلخ و خون بار نباشیم همین ،اهالی روستا می گفتند گریه های آن کودک 4 ساله در کنار جنازه های پدر و عمو در روز عید فطر دل هر انسانی را به درد می آورد آقای مسول و عضو  شوراهمین.

 

با روحیه ای غمگین اهالی ما را به میدان گاهی بین روستای لگا و لاکتراشان می برند ،بار لبنیات تولیدی با طی مسافت چند ساعته توسط چهار پا سه شنبه ها اینجا آورده می شود تا به بازارهای هفتگی محلی برده و به فروش رسانده شود و از این طرف هم اقلام و مواد مورد نیاز روزانه را بار چهارپا نموده و چقدر زندگی اینجا جریان دارد،به روستا بر می گردیم برای خداحافظی آنها می گویند مسولان بهداشتی اینجا کم سر می زنند مدتهاست نیامده اند و ما محروم از شبکه های تلویزیونی هستیم اما خواسته ما را به گوش مسولان برسانید این جاده مرگ را عریض تر نمایند با آنها خداحافظی می کنیم اما صحنه مرگ دو برادر همواره در ذهن مان است وداستان تلخ  گریه های کودک 4 ساله در میان اجساد ،براستی که روستای لگا نیازمند توجه و عنایت است.

 

                                عباس احمدی ماچیانی/خبرنگار

 

 

خلعتبری با یک میلیون دلار پرسپولیسی می شود ؟ !!!


به گزارش خبرگزاری فارس، پس از حرف و حدیث‌های فراوان و جلسات متوالی نماینده و مدیر برنامه‌های محمدرضا خلعتبری شب گذشته عجمانی‌ها در دیداری با مدیر برنامه‌های این بازیکن اعلام کردند در صورتی که باشگاه پرسپولیس یک میلیون دلار بابت خلعتبری را پرداخت کند آنها مشکلی برای جدایی این بازیکن ندارند.

 

مدیر برنامه‌های خلعتبری در این زمینه به فارس گفت: ما در خصوص زمان مشکلی نداریم اما عجمانی‌ها که باید جایگزین خلعتبری را پیدا کنند خیلی دوست دارند که زود تکلیف‌شان روشن شود. من اینجا اعلام می‌کنم پس از جلساتی که در یکی دو روز گذشته داشتیم در صورت پرداخت یک میلیون دلار خلعتبری را پرسپولیسی بدانید.

 

این در شرایطی است که محمد رویانیان به همراه یک نفر قرار است سفری به امارات داشته باشد و علی‌رغم تلاش‌های فراوان هنوز روادید رویانیان برای سفر به امارات و دیدار با عجمانی‌ها نرسیده است.

 

رویانیان اعلام کرده در صورتی که این روادید صادر شود او فردا عازم امارات خواهد شد.

ایجاد استان جدید خواسته بحق و مطالبه قانونی مردم منطقه غرب مازندران و شرق گیلان است

منبع : http://ostane-tonekabon.blogfa.com/
 

سید داوود شاهچراغی امام جمعه و نماینده ولی فقیه شهرستان تنکابن در یادواره شهدای گرانقدر روستای برسه تنکابن در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور یکایک مسئولین از جمله محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌ جمهور، طاهایی استاندار، هاشمی معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن و دیگر اقشار مختلف مردم شهید پرور تنکابن افزود: مدیران بسیار خوبی در سطح ملی داریم و ما باید نهایت استفاده را در جهت رشد و توسعه کشور ببریم و ایشان (دکتر نوبخت) یک ذخیره هستند و در هر جایی که باشند، موفق عمل می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان تنکابن افزود: تبریک ما را به جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری ابلاغ نمائید.

 

وی در ادامه تصریح کرد: استان مازندران رتبه نخست را در خلق حماسه سیاسی 24 خرداد در سطح کشور بدست آورد، من یقین دارم جناب آقای مهندس طاهایی بعنوان فرزند منطقه و جناب آقای دکتر نوبخت در راستای تحقق عملی خواسته قانونی مردم منطقه در ایجاد استان جدید کمک و همراهی خواهند نمود.

شاهچراغی در پایان گفت: ایجاد استان جدید خواسته بحق و مطالبه قانونی مردم منطقه غرب مازندران و شرق گیلان است. و امیدوارم مسئولان امر توجه جدی به این مقوله داشته باشند.

 

قابل ذکر است که امانپور رئیس شورای اسلامی بخش خرم آباد نیز طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین، آحاد مردم و به خصوص محمد باقر نوبخت، به مطالبه بحق مردم  شرق گیلان و غرب مازندران در ایجاد استان جدید اشاره و تاکید کرد که این مطالبه و خواسته قانونی در دولت جناب آقای دکتر روحانی مورد توجه و عملی گردد.

رامسر در تقسیمات کشوری دچار تحول می شود.

رضا بخشعلی پور خبرنگار ساحل دریا :


رستم زرودی فرماندار رامسر در نشست روز خبرنگار که به همت شهرداری و شورای شهر رامسر برگزار شد گفت: رامسر با مساحت 730 کیلومتر مربع تنها دارای یک بخش است ؛ در پیگیری های به عمل آمده مقدمات تشکیل 4 بخش و 8 دهستان در آن پیش بینی شده است.


زرودی گفت : نقشه ی تقسیمات مد نظر ،  با همکاری  یکی از شهروندان رامسر از میانلات به طور رایگان انجام شده و اگر قرار بود در مسیر معمول و به روال رسمی شکل بگیرد مستلزم زمان و هزینه ی زیادی بود.


وی گفت: از این شهروندمان سپاسگزاریم و می توان دید که چه استعدادهای بزرگی در شهرستان وجود دارد.


زرودی ابراز امیدواری کرد این کار بزودی به مرحله ی عملیاتی برسد.

برترین بازیکنان دوره سوم مسابقات جام رمضان در رامسر

رضا بخشعلی پور خبرنگار ساحل دریا :


در مسابقات جام رمضان در رامسر   چهار تیم کافه گلستان. سامسونگ. بیمه پاسارگارد و یاران حسین قربانی به مرحله یک چهارم( نیمه نهایی ) راه پیدا کردند..

 

و اما برترین بازیکنان دوره سوم مسابقات از نظر مسئولان  : :


دروازه بانان : نویدشعبانیان (کافه گلستان )- آرمان ثریا (پاسارگاد )- محمدرودخانه ای (سامسونگ)


مدافعان : رضابخشعلی پور ( کافه گلستان )- مرتضی همتی ( پاسارگاد )- یاورشعبانیان ( یاران حسین قربانی ) - میلادخوئی فر(یاران حسین قربانی )- هادی کیامرادی ( پاسارگاد )

 

مهاجمان : سعیدکیانیان (پاسارگاد) -مهدی محمدزادگان (سامسونگ )- محمدمحمدزادگان (سامسونگ )- محمدرضامردی وحسین حبیبی (یاران حسین قربانی )- اسماعیل هدائی (پاسارگاد)- سعیدصنوبرلیماکشی (کافه گلستان (

)

بقاع متبرکه رامسر آماده ثبت نام مسابقات قرآن است



خبرگزاری تسنیم: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رامسر گفت: ثبت نام مسابقات قرآن در مراکز قرآنی بقاع متبرکه و اداراه اوقاف رامسر صورت می گیرد.

printنسخه قابل چاپ

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران،  حسین قبادی اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم در دو رده سنی شکوفه ها و بزرگسالان در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات قرآن در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم برگزار می شود، گفت: علاقه مندان برای شرکت در این مسابقات می توانند تا پایان مردادماه به اداره اوقاف، مراکز قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه، مراجعه کنند.

 

قبادی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی و برنامه های قرآنی تاثیرات ممهمی در بین جامعه برجا می گذارد، افزود: ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه ای همگانی است چرا که قرآن و برنامه های آن باید در زندگی همه جاری باشد.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رامسر با اشاره به اینکه قرآن کریم به دلیل جامعیت و دربر داشتن مسایل مختلف، قابل بررسی است، تصریح کرد: تنها راه مبارزه با بی عدالتی، ظلم و تبعیض های اجتماعی تمسک به قرآن و آموزه های آن است.

 

ثبت نام  سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه برای اولین بار بصورت اینترنی انجام می گیرد و علاقمندان می توانند با وارد شدن در سایت. Quraniran. ir نام نویسی کنند.

نگرانم از آن چیزی که باید باشد اما نیست!!


 

 نیمه پر/  اینجا رامسر عروس شهرهای ایران  . برای رسیدن و لذت بردن از طبیعت بکر و زیبای این شهر باید طی کنی،   بله!! باید طی کنی خیابان هایی را که به این شهر منتهی می شوند.

 

اما قصد من از این یادداشت خیابان اصلی منتهی به رامسر از سمت تنکابن است  در واقع نگرانم!!  نگرانم از آن چیزی که باید باشد اما نیست!!

 

اما اصل مطلب

 

خیابانی که از سمت تنکابن به رامسر می آید خیابانی است که در سال های نه چندان دور عریض شده است و به دو باند دوطرفه مجزا رفت و برگشت تبدیل گشته است. خدا را شکر…و دست مسئولین درد نکند.

 

با اتمام عریض شدن این خیابان طرح گذاشتن و نصب بلوار در خیابان شروع شد.اما بعد از گذاشتن و نصب جداول بلوارِ فوق خبری از زیبا سازی اعم از خاک ریزی و کاشت گل و درختان در خور شأن شهر و از همه مهمتر نصب چراغ های روشنایی برای دید مناسبتر در شب،  دراین خیابان به نوعی ترانزیتی گردشگری نیست که نیست.

 

این در حالی است که نصب بلوار خیابان منتهی به تنکابن از پل چالکرود تا کمربندی اول همزمان در حال کار بود. حال این خیابان با زیبا سازی و کاشت گل ها و درختان مناسب و همچنین نصب چراغ های روشنایی به یکی از زیبا و در عین حال امن ترین خیابان های شهرستان تنکابن تبدیل شده است. امام خیابان منتهی به رامسر چند سالی است که بعد از نصب جدول همچنان به حال خود رها شده است. و کارهای گفته شده که نیاز اصلی یک خیابان در این حد مهم است انجام نشده است.!

 

اما از همه اینها که بگذریم، البته گذتشن از چنین مشکلاتی کار بسیار سختی است امیدوارم که مسئولین امر شهرستان هر چه زودتر امکانات رفاهی و ایمنی این خیابان را رفع کنند تا ما از این خیابان به خوشی بگذریم. ان شاءالله

 

اما برسیم به مشکلی که در همه ی این کمی و کاستی ها نگرانی بیشتر را به خود اختصاص داده است

 

 مهمترین دغدغه در این خیابان روشنایی این خیابان است نمی دانم تا به حال در شب از سمت تنکابن به سمت رامسر در حرکت بوده اید یا نه اگر نه بهتر است امتحان کنید البته شما را در حین رانندگی به احتیاط و دقت به جلو در این خیابان سفارش می کنم. وقتی از پل چالکرود به سمت رامسر در حرکت هستید متوجه می شوید که چقدر تاریک است و با نور بالاهایی که از طرف مقابل به چشمتان می خورد کلاً دیدتان را از دست می دهید و نه دیگر بلوار را می بینید نه دور برگردان را نه عابر پیاده را و نه هیچ چیز دیگر…البته اگر هم دید داشته باشد مناسب نیست و در حد استاندارد نمی باشد.

 

امیدوارم با توجه به اینکه این خیابان به دلیل منتهی شدن به رامسر که یکی از شهرهای توریستی و گردشگری کشور محسوب می شود و در برخی از روزهای سال پر تردد می شود قبل از اینکه انسانی جان خود را از دست بدهد نسبت به این امر رسیدگی شود.

 

نمی دانم مسئول رفع این مشکل کیست!! راه و شهرسازی است، فرمانداری است، بخشداری است، و یا ….

 

نمی خواهم هر اداره ای که متصدی است و مسئول، را مقصر بدانم اما هر اداره ای که هست خواستار پیگیری زود این مشکل به عنوان یک شهروند هستم تا ورودی شهر رامسر در خور شأن شهرمان شود ان شاءالله

 

صادقی

برای دیدن تصاویر به سایت زیر سر بزنید

http://lcszr.com/

 

سلام

با تشکر از نگاه توسعه محور شما

در جلسه ی خبرنگاران با مسوولین رامسر  با تکید فرماندار و تائید امام جمعه ، ظاهرا اعتباری به این امر تخصیص پیدا کرده و ان شا الله بزودی عملی خواهد شد.

روایت مرگ ناجیانه روزبه کیا



پدر روزبه از اوایل دهه ۵۰ از تبریز برای زندگی در انزلی حضور پیدا کرده و مادرش هم اصالتا مازندرانی ( رامسری ) است. مادر می‌گوید که روزبه عاشق یکی از دایی‌هایش بود که در سن جوانی چند سال پیش از دنیا رفت و یکی از دلایلی که باعث دفن او در آرامگاه خانوادگیشان در رامسر، مزار چهل شهیدان کتالم، شد همین بود که روزبه پیش‌تر گفته بود بعد از مرگش باید کنار دایی‌اش به خاک سپرده شود؛ وگر نه او عاشق انزلی بود
 
ادامه مطلب ...

گرامیداشت روز خبرنگار

سایت شهرداری رامسر:


 

به مناسبت گرامیداشت شهدای خبرنگار که در راه انجام وظیفه بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح داده و با ایثار جان به شرافت این حرفه مقدس اعتبار فزون تر بخشیده و به سوگندشان به قلم و قداست آن تا انتها وفادار ماندند، مراسم تجلیلی با حضور امام جمعه محترم، فرماندار، شهردار و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداری رامسر برگزار گردید.

 

در این مراسم شهردار رامسر ضمن خیر مقد به مسئولین شهرستانی و خبرنگاران و اصحاب رسانه اعلام داشت: خبرنگاران چشم و چراغ مردم و مسئولان بوده و باید خبرهای خوب و امیدبخش را به گوش مردم برسانند. وی اظهار داشت: خبرنگاران رسالت سنگینی دارند و در کنار مسئولان بایدها و نبایدها را دیده و در رسانه منعکس می نمایند.

 

امام جمعه رامسر گفت:خبرنگاری کاری مقدس و توام با عشق و خیرخواهی بوده که در آن درهم و دینار نبوده بلکه عاقبت به خیری است. حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی" اظهار داشت:تجلیل از خبرنگاران تکریم از حرمت قلم و اندیشه ورزی است.

 

فرماندار رامسر نیز گفت:هرچه ارتباط بین رسانه و مسولان بیشتر باشد می توان در سایه همکاری خبرنگاران گام های بلند تری برداشت.رستم زرودی  بیان داشت:روز خبرنگار مصادف با شهادت شهید عرصه خبر محمود صارمی بوده که در راه تحقق آرمانهای متعالی به شهادت رسید.

 

در پایان با تقدیم لوح تقدیر از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر رامسر از خبرنگاران این شهرستان  تجلیل بعمل آمد.

خبرنگاری شغلی مقدس است.

امتداد :


  

 

امام جمعه رامسر گفت:خبرنگاری کاری مقدس و توام با عشق و خیرخواهی بوده که در آن درهم و دینار نبوده بلکه عاقبت به خیری است.

 

" سید جلیل مرتضوی"در آیین تجلیل از خبرنگاران شامگاه امروز در سالن اجتماعات شهرداری رامسر افزود:خبرنگاران باید روح امید ،نشاط و بالندگی را در جامعه تقویت نمایند.

 

وی اظهار داشت:تجلیل از خبرنگاران تکریم از حرمت قلم و اندیشه ورزی است.

 

وی تصریح نمود:نقدهای سازنده خبرنگاران می تواند در رشد و توسعه همه جانبه کمک نماید.

 

وی اظهار داشت:رامسر منطقه ویژه گردشگری بوده و خبرنگاران باید در راه رسیدن به توسعه همه جانبه آن یاری رسان مسولان باشند.

 

فرماندار رامسر نیز گفت:هرچه ارتباط بین رسانه و مسولان بیشتر باشد می توان در سایه همکاری خبرنگاران گام های بلند تری برداشت.

 

رستم زرودی  بیان داشت:روز خبرنگار مصادف با شهادت شهید عرصه خبر محمود صارمی بوده که در راه تحقق آرمانهای متعالی به شهادت رسید.

 

شهردار رامسر نیز گفت:خبرنگاران رسالت سنگینی دارند و در کنار مسولان بایدها و نبایدها را دیده و در رسانه منعکس می نمایند.

 

نصرت الله کوزه گر گفت:خبرنگاران چشم و چراغ مردم و مسولان بوده و باید خبرهای خوب و امید بخش از کشور به گوش جهانیان برسانند.

 

وی افزود:خبرنگاران زبان گویا و صادق و با صراحت برای مردم بوده و مسولان باید پاسخگوی خبرنگاران باشند.

 

وی اظهار داشت:ماموریت ها و وظایفی که برای شهرداری ها تعیین شده بیش از 250 مورد است و باید رسانه در کنار مدیریت شهری باشد.

 

شایان ذکر است در پایان با تقدیم لوح تقدیر و هدیه از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر رامسر از خبرنگاران این شهرستان  تجلیل شد.

 

خبرنگاران چشم وچراغ مسئولین وملت هستند


نفوذ قلم ، احمد برفی



به مناسبت 17مرداد،روزخبرنگار،تجلیل ازخبرنگاران رسانه های گروهی شهرستان باحضور شهردار ، فرماندار ، امام جمعه درسالن اجتماعات شهرداری رامسربرگزارشد.

 

دراین نشست ابتدا رقیه پروانه مسئول روابط عمومی شهرداری ضمن خیرمقدم خدمت شهردار ، امام جمعه ، فرماندار و خبرنگاران واصحاب رسانه ، این روزخجسته ومبارک به همه خبرنگاران پرتلاش رامسر در طی یکسال گذشته تبریک گفت.

 

درادامه این نشست که همه خبرنگاران واصحاب رسانه های گروهی حضورداشتند، نصرت ا...کوزه گر شهردار  ؛ ضمن عرض سلام وادب واحترام خدمت خبرنگاران حاضر و سلام ودرود به پیشگاه مقدس آقاامام زمان(عج)،ودرود به رهبرفرزانه وبنیانگذارانقلاب وسلام وخسته نباشید به همه خدمتگزاران صادق و اصحاب رسانه بیان داشت:نشستی به جهت تجلیل ازرسالتی که شماخبرنگاران پشست سرمسئولین نظام بایدها ونبایدها رامی بینید ودررسانه ها بازگومی کنید وهمچنین شما ها چشم وچراغ مسئولین ومردمید وباخبرهای خوب وشیرین وزیبایتان دررسانه های داخلی وخارجی برای افکارعمومی اطلاع رسانی می کنید

 

 

 

.شهرداررامسردر ادامه تصریح کرد:وما ها هم باید پاسخگوی سئوالات شما ومردم وملت ایران باشیم.وی ادامه داد : این جمع زبان زیبای باصداقت وبا صراحت مردم درهمه زمینه های خدمات رسانی است واین خبرها باید دوره ای به سمع وحضورمردم ومسئولین رسانده شود.

نصرت ا...کوزه گردرادامه همین بخش افزود:این نشست دوستانه وتجلیل اززحمات طاقت فرسای شما خبرنگاران گذاشته شده وخبرنگاران واصحاب جرائد درهمه عرصه ها وجهت ها وسنگرها درحال فعالیتند ودراین راستا نیزشهدایی ازجمله شهید صارمی تقدیم نظام وانقلاب کردند.

 

شهرداررامسردرادامه سخنان خود بیان کرد:رسانه ها درراستای بازگوکردن بهترمطالبات جامعه که مردم نیازمند آن هستند باید پاسخگوی جامعه باشند ودرشهررامسرکه یک شهرگردشگری است با دادن اطلاعات درست به سرمایه گذار،سرمایه گذارراهیولا نبینند وفضای امن وآرام رابرای سرمایه گذارترسیم نمایند تاآنگونه که حق رامسراست ازحقوق آن دفاع گردد.

کوزه گردرادامه همین بخش افزود:مابه عنوان مدیران اجرایی توسط شما خبرنگاران باید انتقادهای مثبت وسازنده تان رابه گوش مسئولین بالادستی ارائه دهیم وشهرداری باید بیشترین خدمت رابه مردم ارائه دهد که بیش از300خدمت بردوش شهرداری است که دراین راه بابرنامه درحال گام برداشتن است.مانباید بهانه کنیم که مشکل درسرراه ماست،تحریمها نباید بهانه باشد،ماباید بابرنامه ریزی درست واستفاده ازهمه ظرفیتها درحال خدمتگزاری باشیم .وی درهمین بخش تصریح کرد:کشورآلمان بعد ازجنگ جهانی دوم تما م سرزمینش باخاک یکسان شده بود وحالا چگونه بعد از60سال ما شاهد پیشرفتهای آنها هستیم وچه عاملی باعث رشد آن کشورشده باید کنجکاوشد وپیگیربود.

 

کوزه گرهمچنین تصریح کرد:مسئولین شهرستان باید باوحدت درراه سازندگی شهرستان بیش ازگذشته احساس مسئولیت نمایند واین باورنیز

 

باید دروجود جوانها نیزتجلی یابد.شهردارشهرگردشگری رامسرادامه داد واضافه کرد:ما باید الگوباشیم ودرشهرومحله مان کارتولید کنیم تا ریشه های فساد وآسیبهای اجتماعی رابرطرف نمائیم ومادرحال حاضربیشترین درصد بیکاری جوانان درمازندران دررامسرراداریم وما مسئولین باید برای اشتغال جوانان برای آنان کارتولید نمائیم تا توسعه شهربرمداراشتغال جوانان روبه جلوحرکت نماید.وی درپایان گفت:شماخبرنگاران باید بتوانید خدمات مسئولین راپاس بدارید تاآنها بتوانند باروحیه بالا خدمات شایسته رابه مردم ارائه دهند.

 

سخنان امام جمعه شهرستان رامسر، سید جلیل مرتضوی.

 

*کارخبرنگارکارمقدسی است ودرآن عشق است نه درهم ودیناروعاقبت به خیری ویک نام نیکی درآن می توان یافت.

 

*خبرنگاران درتمام دنیا باتمام وجود خودشان رسالت خود راپی می گیرند که این عشق قابل ستودنی است.

 

*خبرنگارهرچیزی راشنید نمی تواند صحت داشته باشد وهرچه مردم می گویند ما نمی توانیم به آن دامن بزنیم وحدیث است حفظ آبروی مومن اززیارت خانه کعبه بالاتراست،وتمام رفتاروکرداروسکنات ما می تواند تقوارارقم بزند،واین که مابه فکرآبروی دیگران وبیچارگان هستیم این خود نوعی تقواست،واین نشان ازخداترسی ودین داری ماست،ودرحفظ بیت المال مسئولین باید درحد توان انجام وظیفه کنند که این نشان ازتقوای الهی است.

 

*همه شهروندان باید هردونگاه رادردستورکارخود داشته باشند هم تشکروهم انتقاد،وچرادرشهرستان رامسرباید این نگاه باشد که همه چیزآن ازبقیه شهرها گرانتراست وفقط ملک وزمین وساختمان ارزانتروچرانباید دراین زمینه ها فرهنگ سازی وایده وطرح بدهیم؟

 

*وقتی می گوئیم شهررامسرخاص است باید تمام زیرساختها ونگاهها خاص باشد.

 

*رامسرشهر6قفله است،میراث فرهنگی یکطرف،وفرودگاه یکطرف دیگر وشما اصحاب رسانه می توانید دراین راستا گامهای مثبتی بردارید.ماپادرمسیری که حمایتهای شما خبرنگاران باشد به موفقیتهایی دست خواهیم یافت.وشما می توانید این فرهنگ شهررارقم بزنید واین نگاههای منفی رادراین قضایا بزدائید.

 

*اگرمی خواهیم رامسرازاین بن بستها بیرون بیاید باید گردشگری ازتوی آن درآورده شود وباید میراث طبیعی رانیزدرگردشگری داشته باشیم.

 

سخنان فرماندارشهرستان رستم زرودی.

 

*این جلسه صرفاً برای تجلیل روزهای خوش شما خبرنگاران تدارک دیده شده که به همه شما خبرنگاران واصحاب جرائد تبریک می گویم.

 

*گلایه شما خبرنگاران است که روسای دستگاههای اجرایی وروابط عمومی ها خیلی بسته عمل می کنند که این رامن به حق می دانم ،ودلیل آن این بود که درسال گذشته عمده پروژه های ما درحال خواب بودند وجذب اعتبارات ما18%بوده است واین دلیل عمده دوری خبرنگاران ورسانه ها بوده است.

 

*قسمت اعظم انرژی ما راانتخابات گرفته بود که انشاءا...بااختیارات جدید ازاین بن بست خارج بشویم،وتنها شهراستان مازندران ،رامسراست که یک بخش مرکزی داریم که جوابگوی ما نیست وجزء دغدغه های ماست ومطالعات زیرساختی آن انجام شده وکارشناسان هفته بعد برای کارشناسی میدانی به رامسرخواهند آمد.

 

*61پروژه با34میلیارد تومان اعتبارنیازداریم وامسال 8میلیارددادند و4میلیارد رابرای ما تعیین کردند که دقت بیشترما برای مطالعات بوده است.

 

*ماباید انرژیمان رابزاریم برای جذب اعتبارات وزیرساختهای شهررامسروشما خبرنگاران نیزدراین راستا به ما کمک نمائید.

سخنگو ،تجلیل از خبرنگاران را بر کلاس آموزشی ترجیح داد

پژواک رامسر :



عصر دوشنبه طی مراسمی به همت شهرداری شهر رامسر از خبرنگاران شهرستان تجلیل شد.

 

این مراسم همزمان با برگزاری کلاس آموزشی شوراهای غرب مازندران از طرف استانداری در مجتمع رشد تنکابن  همراه بود.

 

مجید درجانی سخنگوی شورای دوره چهارم با ارسال پیامکی به همکاران شورایی خود از همراهی آنها در این جلسه آموزشی به دلیل بیماری ، خودداری کرد و در جلسه تجلیل خبرنگاران شرکت کرد.

 

وی در این جلسه طی سخنان کوتاهی خود را خبرنگار 11 ساله نیز معرفی کرد.

 

شایان ذکر است درجانی تنها مهندس شورای 7 نفره شهر رامسر می باشد.

 

لطیف زاده ،حلاجیان ،روغنچی و برزگر از اعضای شرکت کننده در جلسه کلاسهای آموزشی شوراهای غرب مازندران بودند .

شکوائیه ی شورای بخش رامسر و پاسخ رمضانی به ساحل دریا




سایت شورای بخش مرکزی مرکزی رامسر با انتقاد از کوتاهی اداره راه و شهرسازی شهرستان در نگهداری راه های روستایی و کم توجهی و بی توجهی آن ها در خصوص نگهداری  راه های روستایی طی مطلبی عنوان می کند :

 

برای رسیدن به منازل قدیمی که بیش از سی سال قدمت دارند از کدام جاده باید گذشت؟

 

متولی جاده های دسترسی به روستاهای کم جمعیت کیست؟ آیا به بهانه در نقشه ی راه ها نبودن، می توان مردم را از تردد آسان محروم نمود؟

 

در  پی مکاتبات متعدد با اداره راه و شهرسازی شهرستان رامسر توسط شورای اسلامی روستاها و بخشداری مبنی بر مرمت راه های دسترسی، عنوان می گردد که امکانات نداریم و یا اینکه  در نقشه راه های استان وجود ندارد!

 

آیا مردم باید راه روستایشان را وارد نقشه ی راه های استان نمایند؟!! یا اینکه رئیس محترم راه شهرستان و مدیر محترم استانی باید تدابیر لازم را در اسرع وقت به خرج داده تا مردم دچار آسیب نگردند.

 

 بماند اینکه راه هایی که ثبت شده نیز در نگهداری دچار وقفه می باشند، حادثه ی اخیر که منجر به فوت دو جوان در روز عید سعید فطر گردید، ناشی از کم توجهی و عدم اولویت بندی در نگهداری راه های دسترسی به روستاهاست.

 

 علی رغم تذکرات شفاهی و نامه های کتبی به راه و شهرسازی، متأسفانه عدم رسیدگی به موقع به راه های روستایی حوادث ناگوار را در گذشته و حال و شاید آینده بدنبال داشته باشد، لذا رسیدگی در اسرع وقت جهت مرمت راه های روستایی مورد انتظار است

.

سامانه ی ساحل دریا در تماس تلفنی با هادی رمضانی رئیس اداره ی راه و شهر سازی ؛ از وی در این خصوص درخواست توضیح نمود ؛ هادی رمضانی گفت : محدوده ی استحفاظی اداره ی راه و شهرسازی کاملا مشخص است. بر اساس نقشه های GIS   که با تائید مسولین استانی و به امضای استانداری رسیده است ؛ وظایف و اختیارات اداره ی راه و شهر سازی کاملا مشخص است.


وی افزود : گاهی شوراهای روستائی ، محلات و برخی مسوولین احساس می کنند هر کوچه و راه در حیطه ی اختیارات اداره ی راه و شهر سازی می باشد و این تفکر را در راه های بین زراعی و کوچه پس کوچه های محلات نیز تعمیم می دهند. در حالی که این گونه نیست. و خدمات و سرویس دهی به راه های داخل روستا از وظایف دهیاری هاست.


وی ادامه داد: هرچند اداره ی راه گاهی به جهاد کشاورزی و روستاها در حد مقدورات کمک می کند و باز کمک خواهد کرد؛ اما این وظیفه ی اداره راه نیست و نخواهد بود.


رمضانی گفت : در حادثه ی عید فطر ، اتفاق در روستای « لگا » در 80 کیلومتری محور جنت رودبار روی داده است این مسیر در امتداد مسیری است که قرار است محور جنت رودبار به اشکور متصل شود ؛ این مسیر پیش بری شده است و برای تکمیل 36 کیلومتر نیاز به تامین اعتبار دارد و برآورد مالی آن قبلا به استانداری ارسال شده و تا تامین اعتبار آن باید پی گیری و صبر کرد.


وی ادامه داد : این مسیر برای تعریف پروژه نیاز به 182 میلیارد تومان دارد که درخواست زیر بخش های رامسر تا تامین اعتبار عملا امکان پذیر نخواهد بود.


رامسر از نظر کسب رتبه های زیر1000 کنکورسراسری جایگاه ششم مازندران را بدست آورد

امتداد:


مدیر آموزش و پرورش رامسر گفت:بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش مازندران این  شهرستان ازنظر کسب رتبه های زیر 1000 کنکور سراسری با تعداد 13 نفرجایگاه ششم را در بین شهرستانها و مناطق مازندران بدست آورد.

 

"محمد رسول حیدرپور"روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در این رتبه بندی شهرستان های، بابل با (83نفر) ساری(67نفر)،آمل(51نفر) ،تنکابن(38نفر) و قائم شهر29 نفر جایگاه اول تا پنجم را بدست آوردند.

 

وی اظهار داشت:امروزه با توجه به اینکه همه شرکت کنندگان در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی راه می یابند، ملاک کیفیت فعالیت ها رتبه های برتر زیر 1000 می باشد

 

به گفته مدیر آموزش و پرورش رامسر عواملی چون جمعیت دانش آموزی،وجود مدارس خاص نظیر تیزهوشان و سهمیه منطقه ای از مولفه های اثرگذار در این حوزه می باشد.

 

لازم به ذکر است در بین  سایر شهرستان های غرب مازندران نیز چالوس با 10 نفر رتبه یازدهم،نوشهر با 6 نفر رتبه سیزدهم ،نور با 4 نفر رتبه هفدهم ،عباس آباد با 2نفر رتبه هجدهم را بدست آوردند.

 

                                                                    

 

رامسر غربی ترین نقطه مازندران حدود 10 هزار دانش آموز دارد.

توزیع 200 سبد غذایی در طرح همای رحمت

 

در خبر روابط عمومی هلال احمر مازندران آمده است: در راستای اجرای طرح سراسری همای رحمت بسته‌بندی و توزیع بیش از 200 سبد غذایی از سوی هلال احمر شهرستان رامسر جهت توزیع بین خانواده‌های نیازمند انجام شد.

 

مصطفی مرتضوی، مسئول امور داوطلبان شهرستان رامسر با اعلام این خبر اظهار داشت: با مشارکت خیرین و داوطلبان نیک‌اندیش شهرستان رامسر امسال هم مانند سال‌های گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان طرح همای رحمت در این شهرستان برگزار شد.

 

وی افزود: خیران در اجرای این طرح به صورت غیرنقدی با تهیه اقلام خوراکی و توزیع آن بین خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند با جمعیت هلال احمر شهرستان همکاری می‌کنند.

 

وی در پایان با قدردانی از حضور فعال مسئولان و اعضای جمعیت به ویژه اعضای داوطلب شهرستان در تهیه، بسته‌بندی و توزیع سبد کالا اقلام موجود در این سبدها را شامل برنج، مرغ، روغن، ماکارونی، رب و سایر اقلام ضروری دانسته و ارزش ریالی هر سبد را 500 هزار ریال عنوان کرد.

رقابت 481 کیلومتری دوچرخه‌سواران در تور بین‌المللی مازندران


رئیس هیئت دوچرخه‌سواری مازندران از رقابت 481 کیلومتری دوچرخه سواران در تور بین‌المللی مازندران خبر داد

 

عبداللهی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: بیستمین دوره این مسابقات در رده سنی جوانان همچون پارسال با نام یادواره سرداران و 10 هزار شهید مازندران در شهرهای مختلف استان برگزار می‌کند.

 

وی افزود: بیستمین دوره این مسابقات با حضور دوچرخه‌سواران خارجی و داخلی در پنج مرحله و به مسافت 481 کیلومتر که افتتاحیه در شیرود تنکابن و اختتامیه در ساری برگزار می‌شود.

 

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری مازندران تصریح کرد: مرحله اول به مسافت 83 کیلومتر از شیرود تا نمک‌آبرود چالوس و در مرحله دوم از چالوس به رامسر به مسافت 92 کیلومتر است.

 

عبداللهی درباره رقابت دوچرخه‌سواران در مرحله سوم گفت: در این مرحله دوچرخه سواران مسافت 106 کیلومتری سلمانشهر تا محمودآباد را رکاب خواهند زد.

 

وی افزود: در مرحله چهارم دوچرخه سواران مسافت 82 کیلومتری رامسر تا کلاردشت و در آخرین مرحله نیز مسافت 118 کیلومتری نور تا ساری که مراسم اختتامیه برگزار می‌شود را دوچرخه‌سواران داخلی و خارجی رکاب می‌زنند

 

رئیس هیئت دوچرخه سواری مازندران با اشاره به معرفی نفرات برتر اول تا سوم درهرمرحله تصریح کرد: در مراسم اختتامیه در ساری به نفرات برتر اول تا سوم انفرادی و تیمی در حضور مسئولان مدال، حکم و جوایز اهدا می‌شود.

 

وی  با اشاره به جوایز دلاری این دوره از رقابت‌ها گفت: برای بالا بردن سطح کیفی این مسابقات با کمک فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان مشغول مکاتبات با تیم‌های خارجی هستیم./ب

خلعتبری بیشتر از همیشه به پرسپولیس نزدیک شد

خرید خلعتبری با پول هواداران!

روزنامه تماشا: به نظر می رسد خلعتبری بیشتر از همیشه به پرسپولیس نزدیک شده و سرخپوشان می خواهند به هر قیمتی شده، او را به تیمشان بیاورند.

 

آخرین راه رویانیان برای گرفتن رضایتنامه عجمان، استفاده از کمک های مالی هواداران پرسپولیس است، روشی که مدیرعامل سرخپوشان دیروز به فارس گفت برای آن برنامه ریزی کرده اند: «موضوع جدی حال حاضر برای باشگاه و حتی هواداران، خلعتبری است که ما روز دوشنبه سامانه ای از طریق همراه اول را برای کمک های اقتصادی به باشگاه به هواداران معرفی خواهیم کرد. از هواداران می خواهیم که همراه با عاشقان پرسپولیس ما را تنها نگذارند. همچنین درصدد هستیم یک شماره حساب در یکی از بانک های بزرگ ایران افتتاح کنیم تا هواداران کمک های خود را برای ما ارسال کنند

 

خرید خلعتبری با پول هواداران!

 

نامه رسمی پرسپولیس به عجمان

 

باشگاه پرسپولیس در نامه ای رسمی به باشگاه عجمان خواستار لغو قرارداد خلعتبری با عجمانی ها و در اختیار گرفتن این بازیکن شد. این نامه به باشگاه عجمان فرستاده شده و عجمانی ها هم با پیگیری مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کردند به زودی جلسه هیئت مدیره خود را تشکیل داده و در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد. دیروز یعنی 10 آگوست، آخرین روزی بود که پرسپولیسی ها می توانستند به صورت رسمی خواستار حضور خلعتبری در پرسپولیس باشند که به وعده خود عمل کردند.

 

اعلام آمادگی خلعتبری

 

محمدرضا خلعتبری هم بعد از درخواست پرسپولیس، با حضور در جمع سرخپوشان در صورت توافق با عجمان موافقت کرد. پس از اینکه برای مرخصی 4 روزه به مناسب عید سعید فطر از امارات به تهران آمد، جلسه ای با رویانیان داشت. خلعتبری در تماسی تلفنی با رویانیان آمادگی خود را برای حضور در پرسپولیس به شرطی که جدایی اش از عجمان مشکل ساز نشود رسما اعلام کرد. رویانیان هم این خبر را تایید کرد و گفت این بازیکن می خواهد به ایران برگردد: «من سه بار با او حرف زدم. خوشبختانه خلعتبری رسما تمایل دارد که به فوتبال ایران و پرسپولیس برگردد. پس دوستان و حتی کسانی هم که ما را دوست ندارند، کمک کنند

 

خلعتبری: به قراردادم پایبندم

 

با وجود این بحث ها، خلعتبری گفته بر اساس قراردادش با عجمان تا زمانی که این تیم رضایتنامه ندهد به تعهداتش عمل می کند. خلعتبری به فارس گفت با هماهنگی عجمان به ایران آمده است: «در آخرین بازی دوستانه ای که در امارات برای عجمان به میدان رفتم دچار آسیب دیدگی شدم و از ناحیه مچ پا احساس درد کردم. به همین دلیل با مشورت و هماهنگی باشگاه اماراتی به ایران آمدم و هم اکنون در رامسر در کنار خانواده ام حضور دارم و پایم را هم مداوا می کنم

 

او امیدوار است قبل از بازگشت به امارات، تکلیفش معلوم شده باشد: «فعلا در شمال کشور هستم و منتظر می مانم تا تکلیفم روشن شود. همانطور که پیش از این گفتم افتخار می کنم که در کشورم بازی کنم ولی من یک فوتبالیست حرفه ای هستم و باید تا زمان روشن شدن وضعیتم به قراردادم پایبند بمانم ولی امیدوارم بهترین اتفاق برایم رخ دهد

رامسر انتخاب نخست مسافران فرهنگی در سفرهای تابستانی


محمد رسول حیدرپور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار کرد: رامسر انتخاب نخست مسافران فرهنگی در سفرهای تابستانی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در تابستان سال گذشته، 62 هزار نفر از خدمات طرح اسکان بهره مند شدند افزود:جاذبه های کم نظیر طبیعی، نزدیکی جنگل‌های، مهمان نوازی بالا رامسر را همچنان درصدر توجه گردشگران قرار داده است.

 

رئیس ستاد اسکان آموزش و پرورش رامسر بیان کرد: تعداد 27 مدرسه با 217 کلاس درس برای اسکان در مناطق سرسبز، دریا، ییلاقات خوش آب و هوا و قابل دسترس در تابستان امسال در نظر گرفته شده است.

 

 وی افزود: رامسر، شهرستان زیبای نمونه گردشگری غرب مازندران همچون گذشته با پذیرش بیشترین میزان مسافران فرهنگی انتخاب نخست سفرهای تابستانی مسافران فرهنگی به مازندران است.

 

مدیر آموزش و پرورش رامسر افزود: از ابتدای طرح اسکان  تابستانی، تاکنون بیش از 34 هزار نفر از فرهنگیان سراسر کشور از خدمات رفاهی و اقامتی مدارس بهره مند شدند.

 

رامسر عروس شهرهای ایران لقب گرفته است.

برای مسئول محرم تر از خبرنگار نیست


ریاست میراث فرهنگی و گردشگری رامسر گفت:برای مسئولین و مدیران کسی محرم تر از خبرنگار وجود ندارد.

 

علی حسینی در تماس تلفنی با پژواک رامسر ضمن تبریک روز خبرنگار گفت :خبرنگار به عنوان بهترین منع و مرجع محرمانه ،به رسالت اصلی اش که آیینه تمام نمای خود و مسئولین است عمل می کند و در این راه عیب کار مسئولین را نیز به مانند یک آیینه گوشزد می نماید.

 

وی گفت:  قطعا خبرنگاران با انعکاس اخبار مبتی بر واقعیت ، هم به جامعه امید می بخشند و هم تجربه های یک مدیر را افزایش می دهند.

 

حسینی در پایان اظهار داشت:خبرنگاران و اصحاب رسانه باید انتقادات خود را در جهت سازندگی و بهبود بخشی  بیان کنند .

پیام تبریک شهردار رامسر به مناسبت روز خبرنگار

پژواک رامسر :


جان نباشد جز خبر در آزمون /هرکه را افزون خبر، جانش فزون

 

اقتضای جان چو ای دل آگهی است/ هر که آگه‌تر بود جانش قوی است

 

گرامی باد یاد و نام شهید محمود صارمی و شهدای خبرنگار که در راه انجام وظیفه بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح داده و با ایثار جان به شرافت این حرفه مقدس اعتباری فزون‌تر بخشیده و به سوگندشان به قلم و قداست آن تا انتها وفادار ماندند.

 

خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه‌اند؛ خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه، مرهون تلاش شبانه‌روزی آنهاست.

 

گرم‌ترین تبریکات خود را در گرم‌ترین روزهای سال، هفدهم مرداد به شما خبرنگاران عزیز تقدیم و ضمن قدردانی از همراهی جنابعالی، توفیق روزافزونتان را در عرصه اطلاع‌رسانی در انجام بهینه وظایف محوله از خداوند متعال خواهانم.

 

نصرت اله کوزه گر

 

شهـردار رامسـر

پیام فرماندار رامسر به مناسبت روز خبرنگار


هفده مرداد یادآور بزرگداشت محمود صارمی است خبرنگاری که سال ۷۷ در افغانستان به دست عوامل طالبان کشته شد.

این روز را به یاد او و همراهانش به عنوان روز خبرنگار گرامی می داریم و بهانه ای است تا از انسان هایی که با سلاح قلم در زمینه ی اطلاع رسانی به مردم ، فعّالیّت دارند ، تقدیر به عمل آوریم .

در روزگاری که به عصر ارتباطات و فن آوری معروف است ، خبرنگار به عنوان مهمترین ابزار اطلاع رسانی نقش مهمی بر عهده دارد . خبرنگاری ، حرفه ی پرمسؤلیّتی است که اصول اوّلیه ی آن تعهّد ، خلاقیّت ، احترام به آزادی عقیده و داشتن صداقت است .خبرنگار تنها فردی است در جامعه که علاوه بر دغدغه خود اضطراب و دغدغه و مشکلات جامعه را به عنوان حافظ حقوق جامعه و مردم بهمراه دارد.

 

امروزه یکی از ابزار های قوی برای مقابله با جنگ نرم دشمن ، اطلاع رسانی شفاف است و اصحاب رسانه رسالت سنگینی بر دوش دارند .

کسی که به این عرصه قدم می گذارد ، ضمن داشتن استعداد و دقّت کافی باید حوصله فراوان برای این کار داشته باشد و در انتقال اخبار سرعت عمل داشته باشد .

خبرنگاران متعهّد ، تحوّلات اجتماعی و سیاسی را دنبال می کنند ؛ مسائل جامعه را مورد بررسی قرار می دهند و با شیوه های صحیح ، به رشد آگاهی جامعه کمک می کنند . این قبیل خبرنگاران ، واقعیت ها را تحریف نمی کنند و با مخاطبین خود ارتباطی صادقانه برقرار می کنند .

 

حوزه ی خبر ، حوزه ای جذاب و پرمخاطره و در عین حال بسیار متنوّع است . گوناگونی اخبار باعث شده که خبرنگاران هم هر کدام در یک حوزه ی خبری تخصّص پیدا کنند .

 

بار دیگر 17 مرداد فرا رسید و برای لحظه ای خبرنگاران را به مکث و سکوت واداشت. این قشر جامعه که به لحاظ نوع کار و فعالیت خود، غالب اوقات دیدگانی موشکاف و تیزبین و ذهنهایی تحلیلگر و تفسیرگر دارند و به همین دلیل چهره های آنان قیافه هایی پرسشگر و جستجوگر به خود می گیرد، فقط یکبار در سال، لبخندِ حاکی از آرامش و فراغت از دغدغه های کاری بر لبانشان جاری می شود و نقش شادی بر چهره ی آنها می زند و آن، 17 مرداد، روز خبرنگار است. این روز، یادآور حماسه آفرینیهای آنهایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و با خون خود بر برگه های اعلام نوشتند. یاد و خاطره ی شهیدان خبرنگار را گرامی می داریم.

 

روز خبرنگار را به همه ی خبرنگاران و فعالان حوزه ی خبر و رسانه تبریک می گویم و برای یکایک آن عزیزان آرزوی موفقیت و سربلندی را از خداوند متعال خواستارم .

 

رستم زرودی

 

فرماندار شهرستان رامسر