ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

مطالبات برگ سبز چایکاران پرداخت شد / فعالیت 6750 چایکار در رامسر


 

رئیس اتحادیه چای رامسرمطالبات برگ سبز چایکاران پرداخت شد / فعالیت 6750 چایکار در رامسر :



 

اردلان بالابندیان در حاشیه نخستین جشنواره ملی چای و عسل ایرانی در پارک نوشیروانی‌ بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: 6 هزار و 750 چایکار در شهرستان رامسر مشغول فعالیت هستند که 3 هزار نفر آنها جزء چایکاران فعال محسوب می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 2 هزار و 405 هکتار از اراضی رامسر زیر کشت چای رفته است، افزود: بین 11 تا 13 درصد کشت چای کشور در مازندران انجام می‌گیرد.

 

 رئیس اتحادیه چای رامسر از فعالیت ‌سه کارخانه چای‌سازی در مازندران خبر داد و گفت: امسال 600 تن چای برگ سبز از چایکاران خریداری شد.

 

 بالابندیان تصریح کرد: امسال خرید تضمینی چای درجه یک برگ سبز با قیمت یک‌هزار و 200 تومان و درجه دو با قیمت 650 تومان از چایکاران خریداری شد.

 

 این مسئول از پرداخت تمامی مطالبات برگ سبز چایکاران درسال جاری خبر داد و اذعان داشت: تمامی مطالبات چایکاران پرداخت شد.

 

 رئیس چای رامسر انجام بیمه چایکاران ‌را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار دانست و خاطرنشان کرد: گرچه درصدی از چایکاران بیمه شدند اما با جدیت پیگیر بیمه فراگیر چایکاران هستیم.

 

وی افزود: همچنین پیگیر سهمیه کود مورد نیاز کشاورزان چایکار از طریق جهاد کشاورزی مازندران بوده که در صورت تامین بین چایکاران توزیع می‌شود.

 

بالابندیان بیان داشت: هر ساله بعد از برداشت چای تسهیلاتی به چایکاران داده می‌شود که در سال گذشته میزان تسهیلات ارائه شده به چایکاران 186 میلیون تومان بوده که امسال نیز در صورت تامین مالی این تسهیلات در اختیار چایکاران قرار می‌گیرد.

 

 رئیس چای رامسر جوان سازی بوته‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های آینده دانست و گفت: تسهیلات کم بهره‌ای که هر ساله به چایکاران داده می‌شود برای جوان‌سازی باغات بوده تا سبب ارتقای وضعیت اقتصادی آنها شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد