ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

اعتراض صنفی کارکنان بیمارستان احمد نژاد کتالم

 در آستانه ی روز کارگر و به منظور رسیدن به حقوق مصرح در قانون کار ؛ حدود 70 نفر از کارکنان درمانی و اداری بیمارستان  احمد نژاد کتالم که وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن است نسبت به وضع حقوق و نوع قرارداد خود اعتراض کردند

.

با حضور خبرنگار ساحل دریا در محل ، « س » مسوول حراست دانشگاه مانع عکس برداری ، تصویر برداری و مصاحبه با متحصنین شد و اعلام کرد، مصاحبه با متحصنین خلاف قانون است !! و خبرنگاران حق انعکاس خبر ندارند.


خبرنگار ساحل دریا در تماس با فرماندار به منظور روشن شدن مطلب جویای موضوع شد ، سروری اعلام کرد: قرار است ساعت 14:30 نشست مشترکی بین نمایندگان متحصنین ، نماینده ی دانشگاه آزاد ، فرماندار و چند تن از مسوولین برگزار گردد تا مشکل با درایت حل شود.


سروری به منظور حل مشکل و به جهت محرمانه بودن محتویات نشست از حضور خبرنگاران عذر خواهی نمود.



روز گذشته وبنوشت « پژواک رامسر » از این تحصن خبر داده بود و نوشت :


بیمارستان احمدنژاد کتالم

  

معترضین از کادر اداری و کادر پرستاری این بیمارستان هستند به صورت قرارداد سه ماه موقت و ساعتی و شش ماهه موقت و بدون هیچ مزایایی مشغول به خدمت هستند.


یکی از معترضین گفت: 8 سال است که به همین شکل زندگی را به سر می کنیم خرج یک خانواده را با ماهی 500 هزار تومان نمی شود اداره کرد.


وی افزود: تاکنون هیچ یک از مزایای قانون کار مثل مرخص زایمان، حق جمعه کاری، شیفت در نوروز، شب کاری و...شامل حال مانشده است و به مراجع ذی ربط در شهرستان واستان وکشور در باره احقاق حقوق پایمال شده خودمان نامه نگاری کرده ایم ولی متاسفانه جواب که نگرفته ایم هیچ، تهدید به اخراج و... شده ایم!


پرستار شیفت بیمارستان نیز که خود را تنها سرپرست یک خانواده 5 نفره معرفی کرد به خبرنگار ما گفت: آیا اینطور باید با بخش درمانی کشور خصوصا پرستاران اینگونه رفتار شود ایا حرفها و وعده های دولت تدبیر و امید اینگونه در خصوص پرستاران باید اعمال شود تا اینجا فقط و فقط وعده های پوچ وبی اساس شنیده ایم که هرگز به واقعیت نپیوست و همچنان بعداز 8 سال و زیردریافتی سقف اداره کار و قانون کار به صورت موقت سه ماهه موقت وشش ماهه موقت حقوق می گیریم که به اندازه یک سوفور شهرداری هم نیست!


یکی دیگر از پرستاران این بیمارستان با اشاره به اینکه نامه ای رئیس جمهور ارسال شده و مشکلات پرسنل و کادر این بیمارستان به وی گوشزد شده گفت: ریاست دانشگاه تنکابن در جواب اعتراضات چندین باره ما می گوید: این دانشگاه بدون مجوز و غیر قانونی از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد جهت اداره بیمارستان شهید احمدنژاد کتالم نیرو جذب کرده و به همین دلیل پرداخت هر گونه مزایا و سنوات غیر قانونی است!


وی در ادامه افزود: چطور 70 نفر را بدون مجوز و غیر قانونی در بیمارستان به بیگاری گرفتند و زیر سقف حقوق مصوب یک کارگر ساده حقوق می دهند البته بدون مزایا و سنوات اما وقتی نوبت به خودشان که می رسد مثل بقیه حق بیمه را باید تمام و کمال به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنیم؟!


گفتنی است حساسیت ، در حالیکه سختی و مسئولیت بسیار زیاد شغل پرستاری باعث شده این حرفه در کشورهای اروپایی و امریکای شمالی بعد از کارشناس اقتصادی بالاترین حقوق را در سطح کارشناسی به خود اختصاص دهد در ایران پرستاران همچنان پایین ترین حقوق را در سطح کارکنان دولت دریافت می کنند.


بیمارستان احمدنژاد کتالم رامسر یک مرکز بیمارستانی دانشگاهی، درمانی است که در سال 1328 با ظرفیت 32 تخت ثابت تاسیس شده و در حال حاضر 23 تخت آن دائر می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد