ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

جابر معافی سرپرست خبرگزاری فارس مازندران درگذشت

حسین قاسمی وبنوشت قلم جوان :

صبح امروز پس از بیدار شدن از خواب و نگاه کردن به تلفن همراه بیش از 10 تماس بی پاسخ و چند اس ام اس داشتم....قبل از نگاه کردن به اس ام اس ها به یکی از همکارانم تماس رفتم و وی نیز با این جمله حرف خود را شروع کرد " جابر معافی فوت کرد "

انگار ناخداگاه آب سردی بر بدنت ریخته باشند...یخ زدم.

جابر سرپرست خبرگزاری فارس که یک سال است با وی در این خبرگزاری همکاری نزدیک دارم.

او که اگر یک روز خبر نمی فرستادم شخصا زنگ میزد و می گفت "حسین باز چه بهونه ای داری که خبر نفرستادی""یعنی تو این شهرها یدونه خبر پیدا نمیشه که واسه ما بفرستی؟" و صحبتهایش گاه با عصبانیت کاری و گاه با خنده های زیبا...

اما وقتی پیشش میرفتی و حضوری با او همکلام میشدی هیچ عصبانیتی نمیدیدی و همیشه با رویی کشاده و لبخندی بر لب هم صحبتت می شد...

جابرمعافی -سرپرست جوان خبرگزاری فارس در مازندران- که در سال های اخیر در رشد و توسعه این خبرگزاری در استان و پیشبرد فضای رسانه ای مازندران نقش ارزنده ای ایفا نمود، در کمال ناباوری شب گذشته در بیمارستان حکمت ساری درگذشت.

 

معافی که با تلاش شبانه روزی خود و همکارانش، چندبار باعث افتخارآفرینی فارس مازندران در کشور شد، دو دوره عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران بوده است.

 

او اوایل شهریور ماه به عنوان سرپرست روزنامه رسالت در مازندران نیز انتخاب شده بود.

 

از معافی دو فرزند به یادگار مانده است.

 

درگذشت نابهنگام این خبرنگار پرتلاش و فعال رسانه ای را به خانواده و همکاران  عزیزم تسلیت می گویم


« ساحل دریا » درگذشت همکار رسانه ای خود در مازندران را به همه ی اهل قلم و اصحاب رسانه ، خانواده ی محترمش و پرسنل خبرگزاری فارس صمیمانه تسلیت می گوید.

سخن سارا عزیزی در خصوص نمایشگاه زندگی ؛ هر آنچه دیدمت


 

محمدرضا بهرامی پژواک رامسر

 

 

و آن زمان که زندگی را زیر نگاه سنگین دنیای ناشناخته با گامی از تولد آغاز کردم ، غرق هپروتی که ساخته و پرداخته پیش از بودنم بود ، لذت را در قطرات باران و رهایی را در باد جستم .

 

و دست تمنایم برای عشقی که در سالهای عمر جوانی و شور ممنوع بود به انتظار و راهی شدن مسافر کشید .

 

و نگاهم غرق در افکاری موهوم و درد آور پی کنکاش رنگ بی رنگی گل های دست فروش کودک کار خیره ماند و امید بست به قاب نیمه بازی که سفیدی اش با افکار بزرگان کافه نشین به پهنای لاجوردی آسمان برسد . غافل از گم شدن آدمیتی که در پیچ و خم تاریکی پله های سقوط به بود و نبودنش شک بردم .

 

برای رسیدن به پروانگی پیله بستم اما کو نشانی از رنگهای زیبای پروانه رها در بیشه زار آن زمان که تنیده می شود در حسرت پرواز دادن آبی ترین شوقش .

 

خواستم ، طراوت باران را زنانه ، بدون چتر ، به امید پا بر جا ماندن ، اما تقدیر حکمش نشان خورده بود تا جایی که با تمام وحشت از نیستی و هستی دنیا تنها با یک نگاه خیره می شودم به دنیای زنده بی جان .

 

و در این میان شاید تنها دل خوشی به خاطرات و کهنگی افکار شیرین و حضور همراهی که همیشه هست مرا به مرگ برساند . بسا که دستم برای زیستن از خاک بیرون نماند .

 

سپاس از تمامی عزیزانی که حضور گرمشان همراهم بود و مشوق راه تازه آغلز شده ام .

 

سارا عزیزی

توصیه رسانه ای به فرماندار دکتر فلاح در رامسر

نویسنده : محمدرضا بهرامی

 

یقینا با معارفه دکتر فلاح استاندار مازندران ، در ساختار مدیریتی شهرستان های این استان نیز تغییراتی ایجاد خواهد شد.

 

مدیران جدید باید مدیرانی باشند که با تدبیر عمل کنند وسیاست گذاری شهرستان ها را منطبق بر سیاست گذاری دولت تدبیر و امید به پیش ببرند.

 

با توجه به رویکرد دولت یازدهم مبنی بر شفاف سازی مسائل و مشکلات و در میان گذاشتن آن با مردم که موید این سخن ، مصاحبه مطبوعاتی دکتر روحانی در اولین ساعات بعد از انتخاب خود با رسانه های گروهی و پاسخگویی به پرسش های خبرنگاران و حضور قریب به اتفاق اعضای کابینه دولت «تدبیر و امید» در صفحه های اجتماعی و رابطه نزدیک آنها با مردم خصوصا جوانان میهن اسلامی و گزارش عملکرد لحظه ای به مردم می باشد و رامسر نیز از این امر مستثنی به دور نخواهد بود و سکان  فرمانداری شخصی را می طلبد که در کنج انزوا فرو نرود و شفاف سازی عملکرد را از اولویت های کاری خود قرار دهد.

 

مطمئنا این امر میسر نخواهد شد مگر اینکه با گزینش مشاورینی قوی در امور رسانه و فشردن دست دوستی اصحاب جراید و تغییر فضای موجود رسانه ای در شهرستان ،تدبیر مند عمل کرده و با همفکری صاحبان تفکر ،شفافیت  را در اولویت کار خود قرار دهد.

 

نگارنده عقیده دارد وضعیت رسانه ، حداقل در دولت دهم در رامسر بسیار اسفناک بوده و  مراتب اعتراض خود را نیز بارها به شخص فرماندار ،مسئولان امنیتی و کلیه مسئولین ذیربط شهرستان رامسر اعلام کرده بودم ولی متاسفانه نه تنها بهبودی حاصل نشد بلکه وضع تشدید نیز شد،  گویا اینکه کسانی در سکوت خبری تمایل بیشتری به فعالیت دارند.

 

و در نهایت حداقل انتظارمان از فرماندار دولت «تدبیر و امید» رامسر دوستی با اصحاب رسانه است و بس.

 

احتمال انتقال دانشکده ی ملا صدرای رامسر

محمدرضا بهرامی پژواک رامسر:

 

سرپرست دانشکده ملاصدرای رامسر: اگر از این آموزشکده حمایت نشود ، امتیاز آن در رامسر لغو و به شهرهای دیگر برده می شود



 

یزدان شکوهی سرپرست آموزشکده ملاصدرا در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: آموزشکده ملاصدرای رامسر هم اکنون دارای 8 رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی مهندسی تکنولوژی ساختمان می­باشد و حدود 1500 دانشجو با احتساب ورودی های جدید ظرفیت دارد.

 

 

 

 وی با اشاره به اینکه بیش از 100 نفر مدرس موظف و حق التدریسی در این آموزشکده مشغول تدریس هستند افزود: آموزشکده ملاصدرای رامسر تنها آموزشکده فنی دولتی وابسته به وزرات علوم در غرب استان مازندران است و این برای شهرستان امتیاز خوبی به حساب می آید.

 

شکوهی  با اشاره به اینکه حدود 15 درصد مدرسین این آموزشکده از فارغ التحصیلان همین مرکز هستند ادامه داد: در شرایط فعلی این آموزشکده تنها یک مدرس هیئت علمی دارد و از این لحاظ ما با کمبود مواجه هستیم .

 

 وی افزود: کار بنده افراط و تفریط نیست ، یک مدیر باید با همه تعامل داشته باشد و این وظیفه ذاتی و   حرفه ای مدیر است و معتقدم با استفاده از خرد جمعی باید تصمیم گرفت.

 

سرپرست آموزشکده ملاصدرای رامسر گفت: رویکرد ما ، رویکردی آموزشی است و اولویت برای ما دانشجویان عزیز می باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید حتماً همایش های علمی خواهیم داشت افزود: اجرای این همایش ها منوط به تامین اعتبار است.

 

شکوهی افزود: ما در راستای تحقق شعارهای مسئولین با موضوع اشتغالزایی گام بر می داریم و آموزشکده ملاصدرا نیازمند   حمایت های همه مسئولین می باشد و اگر این حمایت ها صورت نگیرد مطمئنا امتیاز آن در رامسر لغو و به شهرهای دیگر برده می شود.

 

 شایان ذکر است پیش از این سید یوسف هاشمی رئیس آموزشکده ملاصدرای رامسر بوده است.

اطلاعیه دانشگاه پیام نور شهرستان رامسر

پژواک :


 

دانشگاه پیام نور مرکز رامسر براساس اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور از طریق تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشجو می پذیرد .


E-کسانی که در کنکور سراسری سال 92 شرکت نکرده اند.


E- کسانی که در کنکور سراسری سال 92 شرکت کرده ولی مجاز به انتخاب رشته نشده اند ویا اینکه مجاز شده اندولی علاقه به رشته و شهر قبولی خود ندارند .


میتوانند ازطریق ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های دانشگاه پیام نور وارد دانشگاه شوند .


E- محل ثبت نام www.sanjesh.org

 

E- زمان ثبت نام ششم آبان ماه

-Hرشته هایی که دانشگاه پیام نور مرکز رامسر از طریق تکمیل ظرفیت دانشجو میپذیرد .

مهندسی فناوری اطلاعات ریاضیات و کاربردها

مهندسی کامپیوتر نرم افزار علوم کامپیوتر

مهندسی کشاورزی آب فیزیک حالات جامد

مهندسی کشاورزی –اقتصاد کشاورزی علوم اقتصادی اقتصاد نظری

مهندسی کشاورزی –علوم و صنایع غذای تربیت بدنی و علوم ورزشی

مهندسی منابع طبیعی – محیط زیست علوم اجتماعی – برنامه ریزی اجتماعی تعاون و رفاه

زیست شناسی – علوم گیاهی زبان و ادبیات فارسی

شیمی کاربردی تاریخ

الهیات و معارف اسلامی – علوم قران الهیات و معارف اسلامی – فقه و مبانی حقوق اسلامی

 

روابط عمومی دانشگاه پیام نور – مرکز رامسر

 

رامسر – سادات شهر – خیابان آیت الله کاشانی – دانشگاه پیام نور مرکز رامسر 10- 01925215401

 

دوباره آقای شهردار

ج . پ  وب نوشت درمد :

 

به نام خداوند جان وخرد

 

 

آقای شهردار! آنروز که شور ای  اسلامی دوره سوم شهر رامسر  شما را برای  شهرداری معرفی کردند، با استقبال بی حد و حصر شهروندان مواجه شدید . در وبلاگم با شما از نگاه یک شهروند درد دلی داشتم ، و نکاتی برخواسته از برنامه هایتان که به شورای ارایه شده بود یادآورشده بودم .

 

 

امروز که دوباره با رای اکثریت قاطع اعضای جدید شورای اسلامی دوره چهارم شهر رامسر دوباره شهردار برگزیده شدید ، ظاهرا گواه براین است شما کارنامه قبولی گرفته و موفق بوده اید . ولی آقای شهردار شما  یک رای مخالف قاطعی نیز هم داشته اید . که این رای قاطع که تا استعفاء تنها عضو شورای سوم و راه یافته به شورای چهارم و صدالبته مومن ، بسیجی و مقید به قانون ، اخلاق  تجلی داشته است ، پیام رسایی است که شما در بحث همراهی با شورای اسلامی به نوعی از اقتدار قدرت مدیریتی یک ایرانی به سان همه ایران مدیر! در مضمون شورای عددی نیست ! بروز دادید


  ادامه مطلب ...

بازدید دو ونیم میلیون نفر از کاخ موزه رامسر



به قلم :   عباس احمدی ماچیانی       

 

رییس  کاخ موزه  رامسر گفت:از ابتدای تاسیس این موزه از سال 1379  تا کنون 5/2 میلیون نفر از این مکان تاریخی و گردشگری منحصر به فرد در شمال ایران بازدید که حدود 160 هزار نفرآن گردشگر خارجی از تمام نقاط دنیا بود.

 

"مهرداد افتخاری" در حاشیه آیین اهدای لوح تقدیر و جایزه به کسی که به عنوان  5/2 میلیون نفر َوارد این مکان شد در گفت و گوی اختصاصی  با امتداد افزود:این کاخ موزه از نظر رشد بازدید کننده نیز رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

 

وی بیان داشت:در 6 ماه نخست سالجاری نیز بیش از 300 هزار نفر بازدیده کننده داشتیم که بیش از 28 هزار نفر از آن گردشگر خارجی بودند.

 

وی اظهار داشت:میزان بازدید کنندگان سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 33 درصد رشد نشان می دهد.

 

وی گفت:در این کاخ موزه آثار و اشیای تاریخی زیادی وجود دارد که قدمت آن از 100 سال تا بیش از 3 هزار سال می باشد.

 

افتخاری بیان داشت:آثارکاخ موزه شامل تابلو فرش ها،فرش ها،آثار برنزی،کریستال ها و یافته های باستانی شمال کشور است.

 

وی ادامه داد:قدیمی ترین اثر مربوط به یافته های باستانی شمال با بیش از 3 هزار سال معروف به ریتون گاو است.

 

وی گفت:این کاخ در سال 1316 به دستور پهلوی اول در میان باغی مصفا به مساحت 60 هزار متر مربع و زیر بنای 600 متر مربع به عنوان استراحتگاه سلطنتی بنا شد.

گسترش حوزه ها ی علمیه در روستاها

.

به قلم :   عباس احمدی ماچیانی       

 

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت:برای توسعه حوزه های علمیه حتی در روستاها باید به شورای گسترش در شهر مقدس قم مراجعه و در صورت دارا بودن شرایط لازم مجوز بگیرند.

 

"مرتضی مقتدایی "در گفت و گو با خبرنگار ما در رامسر افزود:به حوزه هایی که شرایط لازم از نظر تامین استاد و جذب طلبه را داشته باشند مجوزداده و کمک هم صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به اقدامات شورای حوزه در هر استان،‌ تصریح کرد: کاری که شورا انجام می‌دهد این است که یک نفر را به عنوان مدیر حوزه علمیه استان معرفی می‌کند و ما حکم می‌دهیم و او وظیفه دارد تا به حوزه‌های پراکنده و مدارس برود و وضعیت آن‌ها را بررسی کند.

 

وی گفت: نشست با طلبه‌ها و مدیران و اساتید و بررسی کمبودها، نواقص و مشکلات  از وظایف این فرد است تا گزارش آن‌ها را در شورا مطرح کند و بعد از آشنایی اعضای شورا با کمبودها و مشکلات، با تصویب مصوبات هر شورا، بر حل آن مشکلات همت گمارند.

 

مقتدایی تصریح نمود: این یک کار اساسی است که پیوند تقریبا متصلی را بین تمام حوزه‌های علمیه سراسر کشور ایجاد می‌کند و آنها از یک‌دیگر اطلاع می‌یابند.

 

وی بیان داشت:تشکیل شورای حوزه در هر استان و نصب مدیر در استانها کمک شایانی به سامان دهی حوزه ها نموده است.

اولیای دانش آموزان هفته اول مهر همکاری بیشتری نمایند

.

به قلم :   عباس احمدی ماچیانی   

 

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران گفت:برای بازگشایی مدارس هماهنگی های خوبی با آموزش و پرورش شده و از اولیای دانش آموزان انتظار داریم در هفته اول مهر همکاری های بیشتری داشته باشند.

 

 مسعود جعفری نسب در حاشیه سفر به رامسر در گفت و گو با خبرنگار ما افزود:در زمینه کنترل سرویس های دانش آموزی نیز برنامه ریزی ها خوبی توسط پلیس راهور صورت گرفته وسعی می کنیم ترافیک روانی داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت:هفته اول مهر ،هفته سختی است و همه بویژه اولیای دانش آموزان حتما همکاری نمایند.

 

وی ادامه داد:رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همکاری با پلیس نقش بسیار مهمی در برقراری نظم و امنیت دارد.

 

وی در بخش دیگری گفت:استان مازندران سالانه  پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور است که تمام تلاش و همت نیروی انتظامی ایجاد امنیت و آسایش هموطنان ما برای بهره مندی از مواهب طبیعی است.

 

وی در پایان ضمن اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس و بازگشت مسافران خواستار رعایت احتیاط، قانون مداری و صبر و حوصله در طی مسیر شدند.

مازندران قهرمان مسابقات کشوری کیو کوشین کاراته

به قلم :   عباس احمدی ماچیانی       

 

تیم مازندران توانست با اقتدار در تمامی رده های سنی  مسابقات کشوری کیو کوشین کاراته در رامسر، برسکوی نخست بایستد.

 

"سن سی گیتی علیخانیان " مسول برگزاری مسابقات با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ما افزود:تیم مازندران با کسب 12 مدال طلا،10 نقره و 13 برنز به مقام قهرمانی دست یافت.

 

وی اظهار داشت:در رده سنی زیر 14 سال تیم های مازندران ،خوزستان و آذربایجان غربی به ترتیب اول تا سوم و در رده سنی 17-14 سال نیز تیم مازندران قهرمان،آذربایجان غربی نایب قهرمان و خوزستان در مکان سوم جای گرفت.

 

وی افزود:در رده بزرگسالان نیزتیم های مازندران آذربایجان غربی و تهران به ترتیب اول  تا سوم شدند.

 

شایان ذکر است مسابقات کشوری به مدت 2 روز در سالن تختی رامسر برگزار شد.

فرهنگیان در دوران دفاع مقدس رسالت خود را به زیبایی انجام دادند

.

به قلم :   عباس احمدی ماچیانی    

 

فرمانده سپاه رامسر گفت:هیچ کاری زیباتر از ادامه  دادن راه شهدا و زنده نگه داشتن نام آنان نیست و فرهنگیان در دوران دفاع مقدس رسالت خودرا به بهترین شکل  انجام دادند.

 

" صادق حمیدی"در صبحگاه مشترک فرهنگیان در محوطه آموزش و پرورش رامسر در آستانه دفاع مقدس افزود:فرهنگیان نه تنها در دوران دفاع مقدس در سنگرهای جهاد بودند بلکه تعلیم و تربیت نیز در خط مقدم فراموش نشد و این بسیار ستودنی است.

 

وی بیان داشت:انتقال آموزه های دوران دفاع مقدس و مطالعه دقیق وصیت نامه های شهدا و عمل به آن مهمترین وظیف ما می باشد.

 

وی ادامه داد:در دوران دفاع مقدس تمام دنیای استکبار در مقابل نظام ما صف آرایی نمود اما ملت ما در سایه رهبری عالمانه و بصیرت انقلابی با سلاح ایمان و تقوی به پیروزی رسید.

 

وی گفت:نظام جمهوری  امروز به چنان پیشرفت و بالندگی رسیده که هیچ کشوری یارای تجاوز به ما را ندارد و این به برکت خون شهداشت.

 

وی با انتقاد از اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس شهرستان تبلیغات شایسته را از سوی سایر دستگاه مواجه نیستیم و با تقدیر از برنامه  آموزش و پرورش گفت:هفته دفاع مقدس متعلق به سپاه و بسیج نیست بله متعلق به همه می باشد.

 

این برنامه به همت بسیج فرهنگیان و کمیته توجیه و تبلیغ ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش رامسر به اجرا در آمد.

انتقاد فرمانده سپاه رامسر:تبلیغات ادارات درشان دفاع مقدس نیست


به قلم :   عباس احمدی ماچیانی       

فرمانده سپاه رامسر گفت:اقدام بسیار زیبای آموزش و پرورش در خصوص تشکیل نمایشگاه و برگزاری صبحگاه مشترک در آستانه هفته دفاع مقدس با حضور مدیران مدارس قابل تقدیر است.


"سرهنگ صادق حمیدی "افزود:دیروز  بازدید میدانی جهت ارزیابی فعالیت ادارات در آستانه  هفته دفاع مقدس صورت گرفته و متاسفیم که وضعیت کنونی تبلیغات شهرستان  درشان دوران سراسر افتخار دفاع مقدس نیست.


وی ادامه داد:دفاع مقدس متعلق به سپاه و بسیج نیست بلکه هنرنمایی ملت با بصیرتی است که تحت فرمان رهبری تمام دنیا را با خلق حماسه متحیر ساخت.


وی گفت:ما به شهدا نیازمندیم ،عزت و آقایی ما مدیون خون شهداست و هرچه شهدا را بیشتر به نسل آینده معرفی نماییم بازهم کم است.


وی افزود:سال ها وقت نیاز است تا در مورد زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس بگوییم و بنویسیم.


وی تاکید نمود:ما در دوران دفاع مقدس نه در برابر 42 کشور بلکه در مقابل دنیای استکبار سینه سپر نمودیم و شهدا از جان مایه گذاشتند. 

درخواست ترمیم تابلوهای شهدا


قابل توجه ستاد یادواره شهرستان
لطفا تابلوی چهار راه بسیج رمک که آمار شهدای رامسر را نشان میدهد و میدان شهید رجایی که عددش کنده شده است را اصلاح نمائید.

« ساحل دریا » ؛ دوستی پیام فوق را فرستاد نمی دانیم شهرداری ، بنیاد شهید ، ستاد یادواره ی شهدا و یا هر ارگان دیگری مسول این امر است لطفا اقدام نماید.

رامسر میزبان تور بین المللی دوچرخه سواری


جلیلیمسئول تربیت بدنی سپاه کربلای مازندران از برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری با حضور تیم های 13 کشور خارجی در هفته اول مهر ماه خبر داد و افزود : در این تور بین المللی علاوه بر تیم جمهوری اسلامی ایران دو چرخه سواران 13 کشور خارجی نحضور دارند که مسابقات در 5 مرحله از رامسر آغاز و در ساری به پایان خواهد رسید.

بانوان کاراته کای استان چهارمحال و بختیاری میهمان رامسر می شوند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

:

تیم کاراته  بانوان استان چهارمحال و بختیاری جهت شرکت در مسابقات قهرمانی کشور سبک کیو کوشین فردا راهی استان  مازندران می شوند

.

نایب رئیس هیئت کاراته استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: این رقابتها از  28  شهریور در شهرستان رامسر آغاز می شود و تیم اعزامی از استان چهارمحال و بختیاری متشکل از 14 کاراته کا  با حضور فاطمه جهانبین، لیلا خسروی، زهره جهانبین، زهرا نادعلی، مریم تاج،  بهاره فرهادیان، نرجس هراتی، سارا قاسمی، سمیرا جلیلی، معصومه امانی، الهه قاسمی،  مریم محمودی، مرضیه محمودی و سیمین نجفی با مربیگری و سرپرستی مریم محمودی به روی  تاتامی خواهد رفت.

تیم معماری رامسر در 10 رتبه ی نخست معماری ساختمان نظام مهندسی قم



به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، گفت: مسابقه طراحی ساختمان اداری سازمان نظام مهندسی استان قم در زمینی به مساحت ۶۱۴ متر مربع، در ۷ طبقه و۲ طبقه زیرزمین و با اسکلت بتنی فراخوان عمومی شد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، گفت: در مسابقه طراحی ساختمان اداری سازمان نظام مهندسی استان، معمارانی از قم و سایر استان‌ها به صورت انفرادی و تیم طراحی شرکت کردند که کیفیت آثار دریافتی، نشان از ظرفیت و توانمندی بالای معماران نسل جدید کشور دارد.

 

وی افزود: هیئت داوران بر اساس مبانی عنوان شده پس از سه دور بررسی، ابتدا ۲۰ طرح و سپس ۱۰ طرح و در ‌‌نهایت سه اثر را به عنوان برگزیده انتخاب و ۶ اثر دیگر را نیز شایسته تقدیر دانست.

 

بر اساس اعلام هیئت داوران مسابقه طراحی معماری ساختمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نفرات زیر حائز رتبه‌های بر‌تر شدند.

 

تیم طراحی (مهدی پرتار، سید میثم امیر سادات، حامد صادق الوعد، محمد رضیئی) از استان تهران رتبه اول، (نیکو محمدی، ریحانه نوری، علیرضا مستغنی، اصلان طاهری) از استان تهران رتبه دوم و شرکت آرمان شهر پایا و نیز گروه طراحی (نیما مکاری، زینب مقدوری و مجتبی نبوی) از استان قزوین به صورت مشترک موفق به کسب رتبه سوم شدند.

تیم طراحی (علیرضا کریمی ، سید علی حجازی ، امید موسویان ، شهاب کریمی ، هانیه حاتمی) از استان قم ، تیم طراحی (حسن باقری ، سمیه فهیم پور ، پژمان طیبی ، حمید رضا کربلایی) از استان قم ، (سید عباس قیومی از استان یزد )، تیم طراحی (رضا احمدی مسعود ، مازیار صارمی ، مسعود قائمی) از استان همدان ، تیم طراحی (غفور صمدپور ، سمیه بابا خانی ، فتانه یوسف زاده ، جواد اشکاوند) از رامسر و حسین ابراهیم زاده از استان تهران نیز حائز رتبه های چهارم تا دهم شدند که البته   هیئت داوران از چهارم تا دهم رتبه بندی نکرده است.

100 هزار کیلومتر راه روستایی کشور آسفالت شده است



رامسر - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم  نهاد ریاست جمهوری گفت: بر اساس آخرین آمار طول راههای آسفالت شده در سال 58 ، 200 کیلومتر بود که این مقدار در سال جاری به بیش از 100 هزار کیلومتر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس پورهاشمی شامگاه سه شنبه در نخستین همایش تقدیر از جوانان روستا در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر افزود: طول راههای ساخته شده در اوایل انقلاب 8 کیلومتر بود که این مقدار در سال جاری به 130 هزار کیلومتر رسید و در زمینه برق رسانی نیز خدمات قابل توجهی به روستاها ارائه شده که در حال حاضر روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت برق برخوردارند.

 

پور هاشمی اضافه کرد: بیش از 18 هزار  خانه بهداشت در روستاهای کشور ساخته شده و تقریبا همه روستاها بجز روستاهای بسیار کم جمعیت از نعمت تلفن نیز برخوردار هستند.

 

وی تعداد دهیاری های کشور را بیش از 36 هزار دهیاری اعلام کرد و گفت: به لطف خدا و به برکت انقلاب اسلامی روستاهای ما از نظر فرهنگی ، علمی و ... بسیار بالا هستند و بسیاری از مدیریت های حساس کشوری را جوانان  روستایی در دست دارند و این مهم افتخار نظام جمهوری اسلامی است.

فقر و بیکاری در روستاها مشهود است/ تجلیل از 34 جوان روستایی رامسر



رامسر - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان رامسر گفت: روستاهایی که زمانی مرکز تولید و اشتغال بودند اکنون فقر، بیکاری و محرومیت در آنها بخوبی مشهود است و با کمبود امکانات مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم زرودی در نخستین همایش تقدیر از  جوانان توانمند روستا در آمفی تئاتر هتل بزرگ این شهرستان گفت : رامسر با دارا بودن  75 هزار نفر جمعیت و حدود 205 روستا و آبادی ، غربی ترین شهرستان استان مازندران است.

 

وی افزود: 137 روستا در این شهرستان دارای سکنه دائمی هستند و 280 کیلومتر  فاصله این شهرستان تا مرکز استان است.

 

فرماندار رامسر اضافه کرد: بیش از 65 درصد جمعیت رامسر در روستا زندگی می کنند و نیار به آسیب شناسی در روستاها احساس می شود که چرا روستاهایی که زمانی مرکز تولید و اشتغال بودند اکند فقر و بیکاری و محرومیت در آنها بخوبی مشهود است  و با کمبود امکانات مواجه هستند.

 

وی ادامه داد :  افتخارات ما برخاسته از روستاهای ماست و توجه  بیشتر به روستاها  می تواند اشتغال و تولید را به آن برگرداند.

 

تقدیر از 34 جوان روستایی

 

بخشدار مرکزی رامسر نیز گفت : 34 جوان توانمند روستایی که در زمینه های مذهبی ، فرهنگی و ورزشی و کار آفرینی توانمندی های خود را  در عرصه های ملی و فراملی به اثبات رساندند ، در این همایش تقدیر شدند.

 

ابراهیم شیرود عشوریان افزود : سنین این جوانان از 15 تا 30 سال بوده و البته در سنین بالاتر  نیز جوانان توانمند زیادی داشتیم  ولی ردیف سنی در نظر گرفته شده  برای این همایش بین 15 تا 30 سال  بود.

 

وی اضافه کرد: این همایش با هدف باور کردن جوانان روستایی از سوی مدیران و بازخورد مثبت آن و همچنین خدمت رسانی به جوانان روستایی برگزار می شود.

 

بخشدار مرکزی رامسر خطاب به شوراهای اسلامی روستا گفت: مدیران و شوراهای اسلامی باید از این جوانان توانمند به عنوان مشاوران خود استفاده کنند و از استعداد آنان در زمینه های مختلف بهره گیرند.

 

شکل گیری کارگروه توسعه پایدار روستایی

 

وی از شکل گیری کارگروه توسعه پایدار در روستاها خبر داد و گفت: اجرای ماده 194 برنامه پنجم توسعه روستا و تشکیل شورای فرهنگ عمومی و طرح توسعه و تشکیل شبکه راههای کشور تا افق 1404 از برنامه های آتی کشور برای روستاهاست.

 

در پایان این همایش با اهدای لوح تندیس و هدایایی از جوانان توانمند روستا قدردانی شد.

جشن ضامن آهو در رامسر برگزار شد

حسین قاسمی وب نوشت قلم جوان:



به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین پیشوای مسلمین حضرت امام رضا(ع) و به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر، جشن میلاد ضامن آهو با حضور پر شور مردم رامسر و مسافران و گردشران از جای جای ایران پهناور در پلاژ شهرداری رامسر برگزار شد.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک ولادت امام رضا گفت : صفات و کرامات امام رضا(ع) زبان زد خاص و عام است که با تبیین احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) به جوانان بزرگ‏ترین و سالم‏ترین الگوی زندگی را می‏توان به آنها معرفی کرد.

 

محمد شریفی با بیان اینکه تقویت روحیه امید و نشاط معنوی از مهم‌ترین دستاوردهای ترویج و تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است، افزود: نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) گرایش جوانان به اهل‌ بیت(ع) و سلامت معنوی جامعه را تضمین می‌کند.

 

وی ضمن قدردانی از شهردار و روابط عمومی شهرداری رامسر اظهار داشت : انشاالله سعی خواهیم کرد در اکثر برنامه های شهرستان حضور پر رنگ داشته باشیم و در تلاشیم از طریق فرهنگ و هنر و اجرای برنامه های شاد و متنوع تفریحی سالم و باشکوه برای مردم رامسر و مسافران ایجاد نماییم.

 

شریفی با اشاره به اینکه شهرستان رامسر شهر نمونه گردشگری است و در تمام فصول سال مملو از مسافران و گردشگران است بر اجرای برنامه های شاد در ولادت ها و همچنین سوگواره های بزرگ در شهادت ائمه اطهار تاکید کرد.

 

مجید درجانی عضو شورای اسلامی شهر رامسر نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم و تبریک ولادت امام رضا (ع) جشن های دهه کرامت را فرصت مغتنمی برای تبیین سیره رضوی به ویژه برای نسل جوان دانست و افزود: اشاعه این فرهنگ به عنوان یک مهم، در برنامه های دفتر قرآن و عترت این اداره کل قرار دارد.

 

وی گفت: تبیین شاخص های زندگی بر اساس سیره معصومان (ع) بویژه امام رضا(ع) به عنوان الگوهای عملی در جامعه از اهداف برگزاری جشن های دهه کرامت است.

 

اجرای زنده سروش خواننده مطرح پاپ ،مولودی خوانی در وصف امام رضا (ع)،مسابقه پیامکی،مسابقه حضوری برای همه سنین،شعبده بازی و اجرای طنز از برنامه های این جشن باشکوه بود.

نقدی بر همایش جوانان توانمند روستاهای رامسر


 


 

محمد رضا بهرامی وب نوشت پژواک رامسر :

 

سخنی با بخشدار رامسر

 

عصر روز سه شنبه 26 شهریور شاهد برگزاری همایش جوانان روستا در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر  بودیم.

 

همایشی که به گفته شیرود عشوریان بخشدار بخش مرکزی رامسر قرار بود ماهها قبل انجام شود ولی به دلیل برگزاری انتخابات خرداد ماه به تعویق افتاد.

 

البته می دانیم که در کشور عزیزمان ایران همایش های فراوان علمی ،فرهنگی و... برگزار می شود و برگزار کنندگان آن به دنبال پپاده کردن اهدافی از برگزاری آنها هستند و ما در این جا به آسیب شناسی این همایش های پرهزینه نمی پردازیم ولی در خصوص برگزاری این همایش (جوانان توانمند روستا) که یک مدعو کشوری نیز به همراه داشت سوالاتی مطرح است که امیدواریم بخشدار به آنها پاسخ گفته و برای تنویر افکار عمومی در رسانه ها منتشر شود

 

1چگونه برای همایشی که ماهها وقت برای برنامه ریزی آن صرف می شود فکری به حال قاری قرآن به عمل نمی آید و قرائت قرآن به وسیله پخش فایل صوتی انجام می شود. آیا حتی یک جوان روستایی توانمند مذهبی در شهرستان رامسر نظر بخشدار محترم را به خود جلب نکرد که امر قرائت قرآن را به وی بسپارد. پس جوانان توانمند مذهبی منتخب چه افرادی بودند؟و توامندی مذهبی آنها در چه زمینه ای بود؟

 

2-شاهد بودیم اکثر قسمتهای برنامه نظیر مجری ،نمایش و... که می بایست به وسیله روستا نشینان و جوانان توانمد شان که همایش به این اسم بود اجرا می شد توسط شهرنشینان به انجام رسید.

 

آیا با این کار نمی توان توانمندی روستائیان و جوانانشان را زیر سوال برد؟ یعنی حتی یک جوان توانمند در روستاهای رامسر وجود ندارد که برنامه ای که به نام آنها در حال اجرا است کارهای جانبی اش نظیر اجرای نمایش و مجری (صرف نظر از اینکه مجری محترم تبلیغات جوجه کباب را نیز در این همایش انجام می دهد) به انجام رساند و به کام شهرنشینان نباشد ؟ نقش جوانان توانمند روستا در اجرای این برنامه چه بوده است؟

 

3-برنامه ای که قرار بود 3 ساعت به طول انجامد از ساعت 15 شروع و نهایتا در ساعت 19 به پایان رسید.سخرانان محترم اعم از بخشدار ،فرماندار ،رئیس توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ،معاون عمرانی استاندار مازندران ،نماینده مجلس فرصت را غنیمت شمردند و به پند و موعظه جوانان نخبه روستاهای رامسر پرداختند ،اگر بزرگ نمایی نکنیم فعال ترین شیء در این همایش میکروفن بود.

 

جناب بخشدار ،نقش این سخنرانی ها 4 ساعته برای ایجاد انگیزه در توانمندی جوانان روستا را چگونه ارزیابی می کنید؟

 

4-علی رغم اسم برنامه در بیرون مراسم محل نمایش اسباب هنر پیرمردان روستا بود؟ چرا نقش جوانان هنرمند روستا در انجام این امور را بی اهمیت دانستید؟

 

5-به اظهارات شما هتل رامسر محل ثقل مکانی کلیه روستاها بود.در حالی که شعار شما همیشه اهمیت دادن و در نظر گرفتن امکانات روستا بوده است. به صورت واضح پاسخ دهید آیا بهتر نبود همایشی که با مدعو کشوری نیز همراه بوده است در یکی از مکانهای دیگر که رنگ و بوی روستایی دارد برگزار شود؟ نه در هتل رامسر؟

 

6-در پایان مراسم مشاهده شد که تندیس های مازاد به رسم یادبود به جوانانی نظیر معاون عمرانی استاندار مازندران ،مدعو کشوری و... که در توانمندی آنها شکی نیست اهدا شد در حالی که در همان جمع جوانان فعال و توانمند دیگری وجود داشتند که چون وقت با ارزش خود را در جای بهتری صرف کردند و با علم بر اینکه کارمندان زحمت کش بخشداری بایستی اسباب برگزاری این همایش بزرگ را فراهم می کردند از کمک به بخشدار امتناع ورزیدند و به این دلیل صرفا از نظر شما بخشدار محترم توانمند به حساب نیامده بودند !! چه خوب بود این تندیس های مازاد با اندکی احترام  به آنها اهدا می شد تا در آینده ای نه چندان دور، با انگیزه بر کرسی های مدیریتی این شهرستان تکیه زده و مشوق و الگوی جوانان دیگری از  روستا باشند تا دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد

نخستین همایش جوانان توانمند روستا


حسین قاسمی وب نوشت قلم جوان :


رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم  نهاد ریاست جمهوری در این مراسم گفت: بر اساس آخرین آمار طول راههای آسفالت شده در سال 58 ، 200 کیلومتر بود که این مقدار در سال جاری به بیش از 100 هزار کیلومتر رسیده است.

سید عباس پورهاشمی شامگاه سه شنبه 26 شهریور در نخستین همایش تقدیر از جوانان روستا در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر افزود: طول راههای ساخته شده در اوایل انقلاب 8 کیلومتر بود که این مقدار در سال جاری به 130 هزار کیلومتر رسید و در زمینه برق رسانی نیز خدمات قابل توجهی به روستاها ارائه شده که در حال حاضر روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت برق برخوردارند.

 

پور هاشمی اضافه کرد: بیش از 18 هزار  خانه بهداشت در روستاهای کشور ساخته شده و تقریبا همه روستاها بجز روستاهای بسیار کم جمعیت از نعمت تلفن نیز برخوردار هستند.

 

وی تعداد دهیاری های کشور را بیش از 36 هزار دهیاری اعلام کرد و گفت: به لطف خدا و به برکت انقلاب اسلامی روستاهای ما از نظر فرهنگی ، علمی و ... بسیار بالا هستند و بسیاری از مدیریت های حساس کشوری را جوانان  روستایی در دست دارند و این مهم افتخار نظام جمهوری اسلامی است.

فرماندار شهرستان رامسر نیز گفت: روستاهایی که زمانی مرکز تولید و اشتغال بودند اکنون فقر، بیکاری و محرومیت در آنها بخوبی مشهود است و با کمبود امکانات مواجه هستند.

رستم زرودی افزود: رامسر با دارا بودن  75 هزار نفر جمعیت و حدود 205 روستا و آبادی ، غربی ترین شهرستان استان مازندران است.

 

وی افزود: 137 روستا در این شهرستان دارای سکنه دائمی هستند و 280 کیلومتر  فاصله این شهرستان تا مرکز استان است.

 

فرماندار رامسر اضافه کرد: بیش از 65 درصد جمعیت رامسر در روستا زندگی می کنند و نیار به آسیب شناسی در روستاها احساس می شود که چرا روستاهایی که زمانی مرکز تولید و اشتغال بودند اکند فقر و بیکاری و محرومیت در آنها بخوبی مشهود است  و با کمبود امکانات مواجه هستند.

 

وی ادامه داد :  افتخارات ما برخاسته از روستاهای ماست و توجه  بیشتر به روستاها  می تواند اشتغال و تولید را به آن برگرداند.

 

تقدیر از 34 جوان روستایی

 

بخشدار مرکزی رامسر نیز گفت : 34 جوان توانمند روستایی که در زمینه های مذهبی ، فرهنگی و ورزشی و کار آفرینی توانمندی های خود را  در عرصه های ملی و فراملی به اثبات رساندند ، در این همایش تقدیر شدند.

 

ابراهیم شیرود عشوریان افزود : سنین این جوانان از 15 تا 30 سال بوده و البته در سنین بالاتر  نیز جوانان توانمند زیادی داشتیم  ولی ردیف سنی در نظر گرفته شده  برای این همایش بین 15 تا 30 سال  بود.

 

وی اضافه کرد: این همایش با هدف باور کردن جوانان روستایی از سوی مدیران و بازخورد مثبت آن و همچنین خدمت رسانی به جوانان روستایی برگزار می شود.

 

بخشدار مرکزی رامسر خطاب به شوراهای اسلامی روستا گفت: مدیران و شوراهای اسلامی باید از این جوانان توانمند به عنوان مشاوران خود استفاده کنند و از استعداد آنان در زمینه های مختلف بهره گیرند.

 

شکل گیری کارگروه توسعه پایدار روستایی

 

وی از شکل گیری کارگروه توسعه پایدار در روستاها خبر داد و گفت: اجرای ماده 194 برنامه پنجم توسعه روستا و تشکیل شورای فرهنگ عمومی و طرح توسعه و تشکیل شبکه راههای کشور تا افق 1404 از برنامه های آتی کشور برای روستاهاست.

 

در پایان این همایش با اهدای لوح تندیس و هدایایی از جوانان توانمند روستا قدردانی شد.

میلاد امام مهربانی ها مبارک باشد



السلام علیک یا محال معرفه الله و الادلاء الله علی الله،مهبط الوحی و اولیاء النعم و ساسه العباد و ابواب الایمان و امناء الرحمن


سلام بر امام مهربانی ها

سلام بر مردم مهربان

زاد روز تنها معصوم مدفون در ایران مبارکتان باد


کنسرت آموزشی پژوهشی و تجلیل از موسیقی دانان برتر رامسر با استقبال چشمگیر مردم برگزار شد





عکاس عادل لاریجانیان
برای دیدن عکس های بیشتر به آدرس زیر مراجعه کنید
قسمت یک
قسمت دو

حسین قاسمی وب نوشت قلم جوان:


به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر و با همکاری موسسه فرهنگی هنری نسیم رامسر نخستین کنسرت آموزشی پژوهشی به همراه  تجلیل از موسیقی دانان برتر رامسر با حضور پرشور مردم در سالن آمفی تئاتر هتل بزرگ رامسر برگزار شد.

 

محمد شریفی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر در حاشیه این مراسم در گفتگویی با قلم جوان ضمن تبریک ولادت امام رضا گفت:همزمان با ولادت امام رضا و به منظور تشویق هنرجویان عرصه موسیقی و تقدیر از اساتید و پیشکسوتان این عرصه که در موسسه فرهنگی هنری نسیم رامسر به سرپرستی خانم عسگری مشغول فعالیت می باشند این برنامه تدارک دیده شد.

 

شریفی افزود:با توجه به اجرای متعدد موسیقی پاپ در شهرستان ها ، جهت تشویق و تقدیر و حمایت از موسیقی اصیل ایرانی این برنامه تدارک دیده شد.

 

وی ازموسیقی به عنوان هنری برای ایجاد نشاط و شادمانی سالم یاد کرد و خواستار توجه و توسعه بیش از پیش این هنر با حمایت همه جانبه مسوولان شد.

 

شریفی اذعان داشت : هنر وقتی با انسانیت درهم می آمیزد به اثرگذاری رسیده و در اوج قرار می گیرد.

 

 وی با قدردانی از شیخ صفر قاسمی مدیر موسسه نسیم گفت : همه این هنرمندان اعم از هنرجو و استاد از هنرمندان رامسری می باشند که سالها در عرصه موسیقی فعالیت دارند

 

رییس اداره ارشاد رامسر در ادامه ضمن قدردانی از حجت الاسلام مرتضوی امام جمعه،محمد آزاد رییس شورای بخش مرکزی،مهندس باقرسلیمی شهردار کتالم و سادات شهر ، مهندس دوستی نایب رییس شورای شهر کتالم و سادات شهر ، مدیر و حراست هتل رامسر که در برنامه شرکت کردند گفت:از همه این عزیزان و تمامی مسئولین و دوستانی که در اجرای این برنامه باشکوه اداره ارشاد را همراهی کردند سپاس و قدردانی را دارم

 

شریفی همچنین ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: از خبرنگاران رامسر که در تمامی برنامه های اداره ارشاد رامسر حضور پر رنگ و صمیمی دارند نیز قدردانی می نمایم

 

وی با اشاره به نبود محلی برای تمرین و اجرای هنرمندان رامسر تصریح کرد: یقینا در صورت حل مشکل مجتمع فرهنگی هنری رامسر شاهد اجرای بیشتر جشن ها و برنامه های شاد و متنوع و مورد قبول همه مردم خواهیم بود.

 

به گزارش قلم جوان از حاشیه های این مراسم می توان به اجرای مولودی خوانی در وصف امام رضا (ع)توسط محمدشریفی رییس اداره ارشاد رامسر اشاره کرد که مورد تشویق جمعیت حاضر در سالن قرار گرفت

 

همچنین با توجه به اینکه هیچگونه تبلیغات رسمی در شهرستان برای این کنسرت صورت نگرفت اما به علت ازدحام جمعیت جمع کثیری از حاضرین بر روی پله های ورودی سالن هتل و همچنین بین صندلی ها ایستاده و با نشسته به تماشا پرداختند.

 

گزارش می افزاید:این کنسرت آموزشی پژوهشی بیش از 4 ساعت به طول انجامید اما حاضرین در این مراسم به طور کامل تا پایان برنامه هنرجویان را با تشویق های خود همراهی  کردند که شور و هیجان خاصی به برنامه داده بود


( 49150 )

پهلوانی میراث ماندگار بر دستان پیشکسوت پرافتخار فوتبال رامسر، محمد رضا خلعتبری

 

اشاره:برایم جالب توجه بود فوتبالیست سال های دور پرسپولیس پس از 3 دهه دوباره کانون توجه قرار گرفت این بار از سوی کسانی که برای اخلاق ورزشی تمام قد می ایستند"محمد رضا خلعتبری "بازیکن و هافبک پیشکسوت  پرسپولیس توانست از میان خیل عظیم ورزشکاران چندی پیش تندیس نخستین همایش بین المللی ایین پهلوانی میراث ماندگار را دریافت نماید،از نکات جالب توجه آنکه یک محمد رضا خلعتبری دیگر نیز از اهالی آسیاب سر رامسر است ،برای تهیه گزارش از جوانان روستا می پرسیدم منزل محمد رضا خلعتبری کجاست بلافاصله بازیکن فعلی پرسپولیس را نشانه می دادند اما منظورم او نبود بلکه این محمد رضا بود که 4 سال در بستر بیماری است و به تعبیر خودش با دعای خیر مردم زنده است.

 

 گفت و گوی اختصاصی با  بازیکن پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تقدیم حضورتان می گرد:

 

-به عنوان سوال نخست کمی از خودتان بگویید؟

 

محمدرضا خلعتبری هستم متولد دوم فروردین 1327 روستای آسیاب سر رامسر دارای یک فرزند پسر و دو دختر.

 

-چطور شد به تهران رفتید و آنجا ساکن شدید؟

 

به خاطر شغل پدر که کارمند دولت بودند از دو سالگی عازم تهران شدیم و در محله نیروی هوایی چهارصد دستگاه ژاله ،پیروزی فعلی ساکن شدیم.

 

-چه کسی برای اولین بار شمارا کشف کرد؟

 

مرحوم پرویز دهداری که به دو مقوله اهمیت می داد اخلاق و درس.

 

-آیا شما شغل دولتی داشتید؟

 

بله من بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی ام که سال 1362 به تنکابن آمدم و در سال 1378بازنشسته شدم.

 

-شما به مرد اخلاق معروف شدید چرا؟

 

در طی 16 سال بازی حرفه ای در تیم های بزرگ حتی یک کارت قرمز نگرفتم به من هافبک ششدانگ لقب دادند تمام افتخاراتم را مدیون مربی اخلاق و انسانیت مرحوم پرویز دهداری هستم که از زمین های خاکی با کشف ایشان به فوتبال عرضه شدم.

 

-افتخارات ورزشی شما را نام می برید؟

 

--2 بار قهرمانی جام تخت جمشید آن زمان با پرسپولیس سال های 52 و 54.

 

-3 بار نایب قهرمانی با پرسپولیس  سالهای 51-53و 55.

 

-سال 54 قهرمانی با پرسپوایس در جام حذفی.

 

از هم بازی های قدیمی تان هم یادی کنید؟

 

بهرام مودت،ابراهیم آشتیانی،رضا و بیوک وطنخواه علی پروین،جعفر کاشانی،فریدون معینی،علیرضا عزیزی ، مرحوم ایرج سلیمانی،محمد خوردبین،همایون بهزادی،مرحوم صفر ایرانپاک،مرحوم حمید شیرزادگان،دکتر زادمهر،مایلی کهن ،محمد دادکان و حمید درخشان...

 

نام باشگاههای تان؟

 

-بانک ملی،پرسپولیس و اکباتان.

 

-تفاوت فوتبال دیروز و فوتبال امروز؟

 

فوتبال دیروز تعصب بود و غیرت و اخلاق یادم می آید بازی که می باختیم دو روزی بیرون نمی آمدیم اما فوتبال امروز غرور است و در آمد بیشتر.

 

درآمد آن روزهای شما چقدر بود؟

 

 سال 51 مبلغ 1800 تومان از پرسپولیس می گرفتم و این درحالی بود که  اولین حکم حقوقی من 705 تومان بود..

 

-شما درگیری بیماری شدید کمی توضیح بفرمایید؟

 

من عضو کوچکی از جامعه بزرگ اخلاق مدار ورزشی دیروزم باید حرمت پیشکسوتان رانگه داشت کسانی که ما آنها را به فوتبال معرفی کردیم حتی به عیادتم نیامدند ،من به سرطان مثانه مبتلا و این 4 سال با دعای خیر مردم زنده ام و بازهم محتاج دعای مردم هستم ،از فردوسی پور و برنامه نود گلایه دارم ،من در اوج بیماری به احترام جامعه رسانه با خبرنگار نود مصاحبه کردم اما در برنامه نود خیلی گذرا این خبر را اعلام کردند حتی نگفتند کدام بیمارستان،کارشناسان قدیمی برنامه نود محمدرضا خلعتبری را خوب می شناسند.

 

                                          گزارش:  عباس احمدی ماچیانی/خبرنگار

قاسم احمدی‌لاشکی ؛ مازندران از گلوگاه است تا رامسر، نکند در کوران کار، شرق و غرب مازندران فراموش شود


مراسم تودیع و معارفه نخستین استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران با حاشیه‌هایی همراه بود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مراسم تودیع و معارفه استانداران مازندران در حالی برگزار شد که عده‌ای از مردم ساکن شهمیرزاد با تجمع در مقابل استانداری مازندران، خواستار الحاق شهمیرزاد به استان مازندران بودند.

 

این افراد که تعداد آنها به بیش از 100 نفر می‌رسید با در دست داشتن بنرهایی، خواستار اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت در الحاق شهمیرزاد به مازندران بودند.

 

این افراد عکس‌هایی از رئیس‌ جمهور منتخب، امام راحل، رهبر انقلاب، شهدا و گل در دست داشتند.

 

مراسم تودیع و معارفه استانداران مازندران با سخنرانی طاهایی، استاندار قبلی مازندران شروع شد.

 

طاهایی در این مراسم نخستین و آخرین درخواست خانواده چهار شهید مازندران که دو فرزند آنها نیز جانباز بودند و پدر خانواده نیز در جنگ رزمنده بود را فراهم کردن شرایط احداث برای مدرسه‌ای عنوان کرد که از سوی مادر شهیدان برای مدرسه‌سازی اختصاص داده شده بود.

 

قاسم احمدی‌لاشکی دبیر مجمع نمایندگان مازندران، اعتراض خود را نسبت به فضای حاکم در سالن برگزاری مراسم اعلام کرد و افزود: بسیاری از کسانی که در سالن ایستاده‌اند از مسئولان هستند.

 

وی همچنین به ربیع فلاح، استاندار جدید مازندران یادآور شد: مازندران از گلوگاه است تا رامسر، نکند در کوران کار، شرق و غرب مازندران فراموش شده و فقط به مرکز بپردازد.

 

اظهارات وی، واکنش محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس را برانگیخت.

 

دامادی بدون روشن کردن میکروفون، گفت: شرق و غرب نداریم، مرکز استان هم کمربندی ندارد.

 

وزیر کشور سخنران بعدی این مراسم بود.

 

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، از افرادی که مراسم را ایستاده در سالن دنبال می‌کردند، عذرخواهی کرد و گفت: آن هایی که ایستاده‌اند خیلی هم ضرر نکردند چون نشستن روی صندلی‌ها، نشستن با اعمال شاقه است.

 

وزیر کشور ادامه داد: از استاندار می‌خواهم این صندلی‌ها را درست کند تا مدیران، کمردرد و آرتروز نگیرند، ما هم حاضر هستیم کمک کنیم.

 

وی تصریح کرد: چون من مسئول امنیت کشور هستم، نگرانم که این سالن بار جمعیت را تحمل می‌کند یا نه، امیدوارم با دعاهای حاج‌ آقا، جلسه به سلامتی تمام شود، البته طاهایی می‌خواست همه گرم و صمیمی دور هم بنشینیم و برای همین این سالن را انتخاب کرد.

 

رحمانی با اشاره به اینکه برخی از سخنران‌های این مراسم، دو برابر وقت‌شان، از زمان استفاده کردند و برخی هم نیم برابر، ادامه داد: من سعی می‌کنم نصف کمتر از وقتی که دارم، صحبت کنم.

 

فلاح، استاندار جدید مازندران، سخنران آخر این نشست بود.

 

ربیع فلاح، تنها عذر خود برای حضور در استان را، جایگزینی برای طاهایی عنوان کرد.

 

وی گفت: طاهایی دوست 32 ساله من است و بر من سمت استادی و پیشکسوتی دارد.

 

فلاح یادآور شد: به شعارهای دولت، پایبند هستم و آن سوگندی که رئیس‌ جمهور در صحن مجلس یاد کرد، بر آن سوگند استوار هستیم.

 

وی افزود: بسیار خوش‌بین هستم که مشکلات استان، یکی پس از دیگری رفع شود.

 

به گزارش فارس، تعداد زیادی از حاضران، این برنامه را بیش از دو ساعت سرپا، دنبال کردند.

 

همچنین اهالی شهمیرزاد که در مقابل استانداری تجمع کرده بودند، همچنان به تجمع ادامه داده و منتظر حضور وزیر کشور بودند.

در چارچوب مسابقات دوستانه کشوری کشتی گیران رامسری از سد حریفان تهرانی خود عبور کردند


خبرگزاری تسنیم: کشتی گیران رامسری در چارچوب مسابقات دوستانه، از سد حریفان تهرانی خود عبور کردند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، به مناسبت هفته تعاون یک دوره مسابقه دوستانه بین تیم های کشتی منتخب رامسر و منتخب بسیج تهران به همت اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی، اداره ورزش و جوانان و هیئت کشتی شهرستان رامسر در سالن مجموعه ورزشی تختی در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 20 وزن برگزار شد.

 

در این دوره از مسابقات،  تیم منتخب رامسر توانست با افتخار و با نتیجه 16 بر 4 تیم بسیج تهران را شکست دهد.

 

این مسابقه که با حضور جمعی از مقامات محلی برگزار شد، قضاوت این دوره از مسابقات بر عهده مهدی خلیل زاده داور ممتاز ملی، محمد کاکوان داور ممتاز ملی، عباس مهرزاد داور ممتاز ملی، محمد رضایی داور ممتاز ملی و مسئولیت فنی این دوره از مسابقات بر عهده محمد کاکویی و کمیته فنی بر عهده جمشید احمدی، احمد پایکار و علی هاشمی از کشتی گیران پیشکسوت و مربیان زحمت کش منطقه بوده است.

 

در پایان این مسابقه، عبدالرحمان حلاجیان رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان رامسر گفت: با توجه به این که استعدادهای کشتی گیران رامسری مدت ها بود به دلیل عدم برگزاری این مسابقات، ناشناخته مانده بود، بنابراین در تلاش هستیم با برگزاری این گونه مسابقات بتوانیم این استعدادهای نهفته در کشتی گیران شهرستان رامسر را بیدار تا آنان بتوانند در مسابقات خارج از شهرستان خوش بدرخشند.

 

وی گفت: این روند ادامه پیدا خواهد کرد و مصمم هستیم بزودی یک دوره مسابقات کشتی چند جانبه برای تقویت و افزایش فنی کشتی گیران رامسری برگزار کنیم.

 

حلاجیان، از همه کسانی که در برگزاری این دوره از مسابقات به عناوین مختلف همکاری کرده از حضور پرشور مقامات محلی و علاقه مندان به کشتی تقدیر کرد.

استعدادهای فوتبال رامسر شکوفا شود


امام جمعه رامسر  :

استعدادهای فوتبال رامسر شکوفا شود


خبرگزاری تسنیم: امام جمعه رامسر با اشاره به شناسایی ورزشکاران نخبه در شهرستان، اظهار کرد: استعدادهای فوتبال رامسر باید شکوفا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، سید جلیل مرتضوی روز دوشنبه در جشن پایانی مدرسه فوتبال نوین رامسر اظهار کرد: این شهرستان زیبا در عرصه های مختلف دارای ظرفیت های فراوانی بوده و در ورزش حرف های زیادی برای گفتن دارد و می تواند خلعتبری های زیادی تقدیم تیم ملی فوتبال کند.

 

وی افزود: اگر ورزش در جامعه به معنای واقعی گسترش یابد بسیاری از ناهنجارها رخت برمی بندد.

 

مرتضوی بیان کرد: باید زیرساخت های ورزش در شهرستان به همت مسئولان مهیا شود و همه بویژه دختران و بانوان به ورزش بیشتر نیازمند بوده تا سلامتی آنان تضمین شود.

 

وی گفت: بنده با تمام وجود در خدمت ورزشکاران بویژه رشته پرطرفدار فوتبال هستم تا با همت مسئولان و حضور قدرتمند بخش خصوصی یک باشگاه قوی ودر حد نام رامسر داشته باشیم.

 

امام جمعه رامسر افزود: در صدر اسلام و خود پیامبر (ص)، نگاه ویژه روی ورزش و مسائل تربیتی فرزندان داشتند.

 

تاکید بر غنی سازی اوقات فراغت

 

فرماندار رامسر نیز گفت: یکی از دغدغه های مسئولان در فصل تابستان بحث غنی سازی اوقات فراغت بوده و مدارس فوتبال نقش مهمی در این زمینه دارند.

 

رستم زرودی افزود: در ورزش به ویژه فوتبال همدلی ها و تقویت همکاری جمعی و نشاط و شادابی بیشتر است.

 

مدیر مدرسه فوتبال رامسر نیز گفت: رامسر را همه دنیا می شناسد و باید یک تیم فوتبال داشته باشد.

 

رضا فرزین فر  افزود: از مسولان انتظار می رود که نسبت به تاسیس یک باشگاه فرهنگی ورزشی عنایت ویژه داشته باشند.

 

وی گفت: وقتی بازیکنی چون محمد رضا خلعتبری در سطح ملی افتخار آفرینی دارد و برای  اعتلای کشور ما می کوشد ما به عنوان شهروندان رامسر افتخار می کنیم.

 

در این مراسم جمعی از اعضای شورای شهر رامسر،کتالم و ساداتشهر و تنی چند از مسئولان نیز حضور داشتند و به پلاس حمایت های هادی حلاجیان رئیس هیئت فوتبال رامسر و رئیس شورای شهر رامسر از وی تجلیل شد.

تشریح فعالیت‌های 4ساله دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛


شریح فعالیت‌های 4ساله دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ تحصیل 5700 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران/ پژوهش‌های بنیادی مهم‌ترین اولویت علوم پزشکی مازندران در سال‌های اخیر


به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، محمد مهدی ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیش از 5 هزار و 700 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای، دکترای تخصصی، دکترای تخصصی بالینی، دکترای فوق تخصصی بالینی، دوره‌های تکمیلی و فلوشیپ تحصیل می‌کنند.

 

ناصحی ضمن اشاره به حضور بیش از 5 هزار و 700دانشجو در این دانشگاه گفت: این دانشجویان در مقاطع مختلف از جمله کاردانی،کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای، دکترای تخصصی، دکترای تخصصی بالینی، دکترای فوق تخصصی بالینی، دوره های تکمیلی و فلوشیپ تحصیل می کنند


 ...

 

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران ادامه داد : راه اندازی دوره دکترای پزشکی و داروسازی واحد بین الملل رامسر

از دیگر فعالیتهای معاونت آموزشی در سالهای اخیر می باشد.

رامسر رتبه نخست بالاترین سن ازدواج در مازندران شد


خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره ثبت احوال رامسر گفت: رامسر رتبه نخست بالاترین سن ازدواج در استان شد.

 

روح الله کوزه گر رئیس ثبت احوال رامسر در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در رامسر اظهار کرد: در شهرستان رامسر در سال گذشته میانگین سن ازدواج مردان، حدود 28.7 و زنان حدود 25 سال بوده است.

 

وی افزود: این آمار در مازندران برای مردان 27.1 و برای زنان 23.6 بوده است.

 

کوزه گر بیان کرد: میزان ولادت در شهرستان رامسر، در سال گذشته حدود 912 نفر بوده که این میزان نسبت به سال ما قبل آن 14 مورد افزایش داشته است.

 

وی افزود: میزان وفات در شهرستان رامسر در سال 91 با کاهش 29 موردی نسبت به سال ما قبل آن 431 ثبت شده است.

 

کوزه گر با اشاره به اینکه 695 مورد ازدواج در سال 90 ثبت شده بود که خوشبختانه این آمار در سال 91 به 759 مورد رسیده است.

 

رئیس ثبت احوال رامسر، جمعیت شهرستان رامسر در سال گذشته را 69 هزار و 23 نفر عنوان کرد.

 

وی افزود: از این تعداد 51855 نفر شهری و  17168 مورد جمعیت روستایی بوده است.

نمایشگاه نقاشی سارا عزیزی در رامسر

اختصاصی ساحل دریا :


نمایشگاه نقاشی سارا عزیزی با عنوان « زندگی با هر چه دیدمت » از 23 تا 30 شهریور در کتابخانه ی احمد نژاد رامسر برای بازدید عموم دائر گردید.


از عموم شهروندان  برای بازدید دعوت به عمل می آید.

راز ماندگاری


سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 24 ؛ شهریور ماه 1392

 

 

در ماه شهریور رخداد های متنوعی شکل گرفته است اما باید از دو موضوع نوشت ! و به راحتی از آن نگذشت.

 

 

 هفته ی دولت ؛ در آغازین روزهای شهریور یادمان شهادت شهیدان رجائی و باهنر است. آن هائی که مدت خدمتشان به جامعه بسیار کوتاه بود اما اثرات ماندگار آن ، از آنان اسطوره هائی ساخت که مانائی ابدی یافته اند.خدمت به محرومان و در نظر گرفتن خواسته های مشروع آنان و ایجاد تمهیدات لازم برایشان ، یکی از مهم ترین اولویت های این دو شهید بزرگوار بود.

 

 

هفته ی دفاع مقدس ؛ انتهای این ماه نیز حادثه ای در خور توجه و به یاد ماندنی دارد که تا تاریخ زنده است از آن به نیکی یاد خواهد شد.هرچند کلیت این ماجرا  تلخ و از دست دادن ذخایر ملی ، معنوی و انسانی ایران عزیز در این حادثه غمبار و تاسف انگیز است ، نتیجه ی تلاش مجاهدانه ی ارتش ، سپاه ، بسیج ، جهاد سازندگی و در یک کلام اقشار مختلف مردم آن قدر شیرین است که آن تلخی ها از یاد برود. پس از هشت سال دفاع جانانه بدون از دست دادن وجبی از خاک کشور که طی قرن های اخیر بی سابقه بود ، بعث متجاوز و همه ی هم پیمانانش را به شکستی تاریخ محکوم کردو از آن مهم تر « متجاوز » به طور رسمی معرفی و مورد مواخذه قرار گرفت.

 

 

آن چه در این دو رخداد مشترک است کار خالصانه ی ایرانیان بوده است. رجائی ، باهنر ، بهشتی ، مفتح ،مطهری و ... از یک سو و رزمندگان ، ایثارگران ، جانبازان ، آزادگان و شهدا از سوی دیگر در یک نقطه اشتراک داشتندو آن خدمت خالصانه و بی منت بود. آنان فقط برای رضای خدا گام برداشتند و از جان خویش نیز دریغ ننمودند.

 

 

راز ماندگاری ، خدمت بی منت است و این درسی است برای همه. برای ماندگار شدن باید خالص و صادق بود و بی منت به خلق خدمت کرد 


(48770 )

25 شهریور اجرای کنسرت آموزش و پژوهشی در هتل بزرگ رامسر

اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر با ارسال پیامکی خبر از « اجرای کنسرت آموزش و پژوهشی » در 25 شهریور 92 داد.


در این خبر اعلام شده است این مراسم همراه با تقدیر از اساتید و تشویق هنرجویان رامسر در روز دوشنبه از ساعت 15:30 در تالار آمفی تئاتر هتل بزرگ رامسر برگزار می شود.


شایان ذکر است این مراسم با همکاری موسسه فرهنگی و هنری نسیم برگزار خواهد شد.

سواد آموزی از مولفه های توسعه یافتگی است.

امتداد:


مدیر آموزش و پرورش رامسر  گفت:با سوادی از مولفه های توسعه یافتگی و ریشه کنی بی سوادی نیز امری ارزشمند است.

"محمد رسول حیدرپور"در جلسه اقماری مسولان سواد آموزی غرب مازندران  در مجموعه فرهنگی ورزشی  شهید چمران زامسر افزود:اگر افراد جامعه باسواد باشند بهتر می توان به مقاصد توسعه دست یافت.

وی بیان داشت:مهمترین مسئله در ریشه کنی بی سوادی ،شناسایی است  و باید از تمام ظرفیت ها از جمله خانه های بهداشت روستایی استفاده نمود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز  با بیان آنکه سواد آموزی در در صدر اسلام جایگاه ویژه داشت افزود: برای آنکه در صدر اسلام پیامبر (ص)اهمیت سواد را نشان بدهد آزادی اسرا را منوط به آموزش و سواد یاد دادن مسلمانان قرار داده بودند.

"نعمت بقایی" گفت:در دوران دفاع مقدس نیز سواد آموزی حتی در سنگر های جهاد مورد توجه بود.

وی اظهار داشت:کارهای تحولی در آموزش و پرورش باید با تاکید بر ریشه کنی بی سوادی صورت بگیرد.

 

سید طاهر رشیدی رییس اداره سواد آموزی نیزجدی گرفتن نظارت ،سلامت انجام کار،پیگیری دستورالعمل ها و مستند سازی فعالیت ها را تاکید نمودند.

امام جمعه رامسر:خدمات گذشته را ندیدن بی انصافی است




 

امام جمعه رامسر گفت:امروز فضای همدلی و تعامل و حرکت رو به جلو ظرفیت خوبی را فراهم آورده و خدمات گذشته را ندیدن بی انصافی است.

 

" سید جلیل مرتضوی"شامگاه روز گذشته در آیین تجلیل از اعضای شورای اسلامی( دوره سوم) شهرهای رامسر،کتالم و ساداتشهر در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر افزود:مشکل اساسی جامعه در من بودن است و باید شورا باهم بودن را تمرین نماید.

 

وی بیان داشت:شمال کشور با این همه ظرفیت ها،زیبایی و نیروهای انسانی توانمند متضرر بوده چون همیشه در من بودن اصرار دارد.

 

وی اظهار داشت:تا یک مازندرانی به مسولیتی می رسد می خواهند اورا ساقط و اگر از جایی دیگر باشد تحسین می کنیم چرا مثبت نگر نبوده و همیشه نکات منفی را می بینیم.

 

وی گفت:تا کسی مقبول می شود اورا از پای در می آوریم باید نگاه خود را تغییر داده و دراه خدمت به مردم گام برداریم.

 

امام جمعه رامسر بیان داشت:همیشه می خواهیم نسبت به گذشته دیگران قضاوت نماییم و حال را نبینیم که این بد است.

 

وی افزود:کارهای بزرگ از آدم های بزرگ سر می زند ،شهرداران و اعضای شورای شهر باید دل و جرات داشته باشند و کارهای بزرگ را آغاز نمایند.

 

وی گفت:آیا در منزلت شهری چون رامسر است که با ورود50 هزارنفر مسافر شهر قفل می شود ،باید با وفاق و همدلی کارهای بزرگ انجام داد.

 

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران در جهت توسعه گفت:متاسفانه برخی دریا،جنگل و همه چیز را برای منافع خود می خواهند اما اگر خدمتی بخواهند بخیل اند باید دستشان را از شهرکوتاه کرد و باید به کسانی خدمات داد که به شهر عشق می ورزند.

 

وی افزود:متاسفانه اعتباراتی که به ما می دهند شهرستانی است اما خدماتی که ما ارائه می دهیم ملی است و این بی انصافی است ،شهرداری ها ی چنین مناطقی باید نگاه ویژه ملی داشته باشند.

 

شهردار رامسر نیزگفت:برگزاری این مراسم که با همکاری شهرداری ها و شوراهای اسلامی رامسر،کتالم و ساداتشهر بوده در راستای نهادینه شدن فرهنگ تقدیر وتشکر است.

 

"نصرت الله کوزه گر"افزود:شوراهای اسلامی بازوانی توانمند برای شهرداری ها بوده و باید از خدمات فراوان این سرمایه های مردمی به بهترین نحو تجلیل نمود.

 

وی بیان داشت:قطعا در 6 سال اخیر خدمات و همراهی های بسیار شایسته ای را از سوی عزیزان شورا شاهد بودیم و سپاس و تشکر از این خدمات در همین راستا بوده است.

 

وی بیان داشت:شهرداری رامسر می کوشد تا بر اساس 3 عنصر مشارکت،کارآمدی و تعامل خدمات ویژه به شهروندان ارائه دهد.

 

وی تصریح نمود:تمام خدمات شهرداری ،از مردم ،با حضور مردم و برای مردم است.

 

سید کمال سیدی عضو دوره سوم شورای شهر رامسر نیز به نمایندگی از اعضای این دوره گفت:شورای سوم نگاه کارشناسی داشته و آینده نگر بوده است.

 

وی ادامه داد:دردوره سوم شورای شهر رامسر به منظور ایجاد در آمدهای پایدار ،سرمایه گذاری های خوبی اتفاق افتاد.

 

وی اظهار داشت:بدون تردید تمام دستاوردها در سایه تلاش مجموعه مدیریت شهرداری و بدنه زحمتکش شهرداری اتفاق افتاد.

 

علیرضا مبشری نیز به نمایندگی از اعضای شورای شهر دوره سوم کتالم و ساداتشهر گفت:بدون تردید کارهای بزرگ در سایه وفاق و همدلی و حمایت امام جمعه و فرماندار محقق گردید.

 

وی بیان داشت:آنچه در شورای سوم اتفاق افتاد در سایه تعامل و مهربانی بوده است.

 

وی گفت:کتالم و ساداتشهر ورودی و پیشانی رامسر است و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

 

در پایان احکام شهرداران رامسر ،کتالم و ساداتشهر که به امضای استاندار مازندران رسیده بوده تقدیم شهرداران شد و همچنین با اهدای لوح تقدیر و هدیه از سوی شهرداران و روسای شوراهای دوره چهارم رامسر ،کتالم و ساداتشهر از خدمات شوراییان دوره سوم تجلیل شد.

 

مظاهر باقر سلیمی شهردار کتالم و ساداتشهر نیز در حاشیه گفت:این اقدام قطعا در راستای تجلیل از خدمات شایسته عزیزان شورا در طول 6 سال فعالیت بوده و قطعا ماندگار است.

 

وی افزود:فرهنگ تشکر از خادمان مردم باید نهادینه شود چراکه موجب دلگرمی سایر عزیزانی است که از سوی مردم برگزیده شده اند تا خدمت رسانی نمایند.

 

وی بیان داشت:قطعا فرهنگ تشکر در آموزه های دینی و ملی ما تاکید شده است.

 

در این مراسم ازمرحومان ابوالفضل سعید نیاو دکتر آقاجان زاده از اعضای ادواری شورای کتالم و ساداتشهر و رامسر با ذکر فاتحه یاد شد.

 

شایان ذکر است روابط عمومی های شهرداری های رامسر ،کتالم و ساداتشهر برای برپایی این مراسم تلاش های قابل تقدیری داشتند./استفاده خبری با ذکر منبع  امتدادبلامانع است.

رقابتهای سبکی کاراته در رامسر برگزار می شود


 


مسابقات قهرمان کشوری بانوان سبک ایچی گکی و شیتوریو شوبوکان آقایان 28 شهریور برگزار  می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پیکارهای قهرمانی کشور سبک ایچی گکی کاراته بانوان پنجشنبه 28 شهریور با حضور بیش از 250 کاراته کار در شهر رامسر مازندران برگزار میشود.

 

شایان  ذکر است، این رقابتها در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در بخشهای کاتای تیمی و انفرادی و نیز کومیته انفرادی برگزار می شود.

 

بر طبق این گزارش گفتنی است، استاژ فنی – عملی مربیان و استاژ داوری آقایان و بانوان این سبک 27 شهریور به مدت 3 روز در مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار می شود.

 

در ادامه این گزارش گفتنی است، پیکارهای قهرمانی کشور سبک شیتوریو شوبوکان مردان 28 شهریور به مدت 2 روز در اسلامشهر برگزار می شود که طی آن بیش از 350 کاراته کار رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان به یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

قابل ذکر است، آزمون دان 1 تا 5 آقایان این سبک در باشگاه فرهنگی واوان و آزمون دان 1 تا 4 بانوان در باشگاه ورزشی پریسا اسلامشهر، جمعه 28 شهریور برگزار می شود.

نجات زن جوان از میان موج‌های خشمگین


سخنگوی سازمان امداد و نجات از امداد و احیا یک زن جوان خبر داد که در میان موج‌های خروشان دریای خزر با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد.

به گزارش افکارنیوز، حسین درخشان در تشریح عملیات دریایی ساحلی روز گذشته با اشاره به عملیات نجات و احیا در سواحل شمالی کشور بیان داشت: ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه روز گذشته پسر ۲۱ ساله اصفهانی در ساحل فوت می‌کند و یک مرد ۲۸ ساله مازندرانی در ساحل فرح آباد و یک زن ۲۸ ساله تهرانی در رامسر در حین شنا کردن دچار علائم غرق شدگی شدند.

 

وی تصریح کرد: با اعزام سریع نیروی امدادی به محل های حادثه این سه نفر پس از عملیات نجات و احیا به بیمارستان منتقل شدند.

 

وی در پایان با اشاره به علت این حوادث خاطر نشان کرد: شنا کردن در خارج از محدوده طرح سالم سازی دریا و عدم آشنایی کافی به اصول شنا و هم چنین بی توجهی به علائم و هشدارهای امدادگران و غریق نجات ها مهمترین علت این حوادث است که گاهی حوادث تلخ تری رقم می زند.

محمد رضا خلعتبری در دهه پنجاه هم بازیکن پرسپولیس بود!



تیم پرسپولیس در طول تاریخ دو بازیکن با نام محمدرضا خلعتبری داشته که اتفاق جالبی در فوتبال ایران است



 خلعتبری    

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛تیم پرسپولیس در دهه 50 بازیکنی به نام محمدرضا خلعتبری در ترکیب خود داشت که بر خلاف خلعتبری دوم بازیکن دفاعی بود اما نکته جالب اینکه هر دو خلعتبری پرسپولیس اهل رامسر بوده اند. خلعتبری اول متولد 1328 و امروز حدود 64 ساله است که بعد از خداحافظی از فوتبال مشغول زندگی خود در شمال است و کمتر در میادین فوتبالی دیده شده است.خلعتبری دوم هم متولد 1362 است و همچنان دارد فوتبال بازی می کند


« ساحل دریا » نشریه ی ساحل دریا در اولین شماره ی خود در سال 90 با عنوان « محمد رضا خلعتبری دیروز و محمد رضا خلعتبری امروز » به زندگی این دو بازیکن پرداخته بود و خاطرات اولین محمد رضا خلعتبری در آن بازگو شده بود.

86 کیلومتر از راههای روستایی رامسر آسفالت است



رامسر - خبرگزاری مهر: رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رامسر عنوان کرد : از هفت هزار و 707  کیلومتر راه روستایی موجود در مازندران 257 کیلومتر در شهرستان رامسر واقع شده که 86 کیلومتر از این مقدار آسفالت است.

 

هادی رمضان ظهر شنبه در بازدید از پروژه های راه شهرستان از مرمت و شن ریزی راههای روستایی این شهرستان خبر داد و گفت : این اداره با بهره گیری از نیروی انسانی و امکانات راهداری موجود فعالیتهای وسیعی در زمینه تسطیح ، مرمت و شن ریزی راههای روستایی تحت پوشش خود انجام داده است.

وی افزود: شهرستان رامسر به دلیل شرایط جغرافیایی و جاذبه های فراوان گردشگری همواره پذیرای مسافران بی شماری است که به این منطقه رفت و آمد کرده و از مواهب طبیعی آن استفاده می کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد : از این رو محورهای ارتباطی این شهرستان در طول سال بویژه ایام تعطیلات پر ترافیک و پر رفت و آمد بوده که محورهای روستایی و ییلاقی این منطقه نیز از این قضیه مستثنی نیست.

 

رمضانی در ادامه خاطر نشان کرد: از این رو این اداره در راستای ایمن سازی و بهسازی راههای روستایی تحت پوشش خود فعالیتهای گسترده ای را در زمینه تسطیح مرمت وشن ریزی راههای روستایی در دستور کار خود قرار داد.

 

وی اظهار داشت : راههای روستایی " آغوزکی ، گلین ، اشکورات ، جواهر ده ، سلمل _فضل ، کنار رود ، فیلدم ، سرمشک و آرمو _ دراز زمین از جمله محورهایی بوده که عملیات تسطیح و شن ریزی در آنها صورت گرفته است.


( 48517)

علیه مسئولان استانی افشاگری می کنم

           علیه مسئولان استانی افشاگری می کنم!در شهرستان عباس آباد،شمس الدین شریعت نژاد در جلسه شورای اداری عباس آباد با اشاره به اختصاص بودجه ۱۴درصدی استانی به منطقه و تاکید بر اینکه به علت تحولات در دولت تا امروز ریالی دریافت نکرده ایم ،یادآورشد:منطقه ما دارای محرومیت های تصادفی و ذاتی است و زمانی هم یک جریان باعث محرومیت می شود.

 

وی ادامه داد:گمان مردم غرب استان این است که این محرومیت ها برنامه ریزی شده است که بنده به عنوان نماینده مردم حتما این موضوع را درصحن علنی مجلس مطرح خواهم نمود.

 

شریعت نژاد با اشاره به اینکه تمام تلاش ما برای تقویت نظامی که یک نظام مردمی و برای مردم است ،عنوان کرد: مردمی که بخش بزرگی از آن راجوانان تشکیل می دهند، متاسفانه محروم واقع شده اند.

 

وی تصریح کرد:فعالیت ما به عنوان مسئول در هر پست و مقامی بی عیب و ایراد نیست اما چگونه است که توانایی یک استاد دانشگاه در پایان ترم با نظرسنجی دانشجویان سنجیده می شود، امافعالیت مسئولین مورد ارزیابی قرارنمی گیرد و هیچ مسئولی در پایان مسئولیت خود پاسخگو نیست؟!

 

نماینده مردم تنکابن،رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:بنده آمار و اسناد مستندی از عملکرد مسئولین در سطح استان دارم که قصد دارند تبعیض و محرومیت را به ما تحمیل کنند و اگر پاسخگو نباشند، موضوع را رسانه ای خواهم کرد



« ساحل دریا » یادش بخیر کم کم داشتیم فراموش می کردیم ،  تا چند وقت پیش یک رئیس دولتی بود که همین گونه حرف می زد! بنده خدا 8 سال اسامی توجیبش موند!


 امیدواریم در حدود دو سال باقی مانده ، ایشان بتوانند اسامی و مستندات را از جیب بیرون بیاورند.

فروشنده با انصاف رامسری بیش از 5 میلیون تومان پول را به خریدار بازگرداند

امتداد :


مهران فرجاد صاحب سوپر مهر واقع در ابریشم محله رامسر وقتی متوجه شد خریدار دچار اشتباه بزرگی  شده و از طریق دستگاه کارتخوان بیش از 5 میلیون تومان پول بابت خرید جزیی به حسابش واریز نموده ، پول را به صاحبش بازگرداند.

 

ایشان در گفت و گو با خبرنگارما با اعلام این خبر افزود:شب گذشته مسافری ازا هالی بندر عباس برای خرید به سوپر مارکتم مراجعه  که مجموع خرید او 5150 تومان شد.

 

وی اظهار داشت:مشتری از طریق کارتخوان به جای این مبلغ بیش از 5 میلیون تومان کارت کشیده و به حسابم واریز نمود .

 

وی گفت:بعد از دقایقی  وبا دقت در برگه مخصوص فروشنده متوجه این اشتباه شد ه و بلافاصله خودم را به خریدار رسانده که به همراه 4 خودروی دیگردر خیابان اصلی شهر، در حال ترک محل بودند.

 

وی بیان داشت:با دریافت  شماره کارت خریدار از طریق باجه بانک ملی رامسر این پول را به حساب آقای  ی.بهره  واریز نمودم


« ساحل دریا » از این اقدام ارزشمند شهروند رامسری تقدیر می نماید و برای ایشان آرزوی صحت و سلامت می کند. بی شک ارزش معنوی این کار بزرگ و شیرینی و لذت آن کام این شهروند را برای همیشه شیرین نگاه خواهد داشت. و گردشگر هم وطن نیز خاطره ی خوش این اقدام خدا پسندانه را به عنوان یادگار بزرگ رامسر برای همه باز خواهد گفت.


همشهری عزیز دست مریزاد

 

بیانیه فعالان ستاد انتخاباتی حسن روحانی درشهرستان رامسر پیرامون انتخاب استاندارجدید مازندران

منبع شول ؛ وبلاگ صفر قاسمی :


بیانیه فعالان ستاد انتخاباتی  دکتر حسن روحانی درشهرستان رامسر پیرامون انتخاب استاندارجدید مازندران

 

ومن یتوکل علی الله فهو حسبه:هرکس به خدا توکل کند خداوندبرای اوکفایت می کند.(طلاق ایه 3)

 

ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت وباتکریم ویاد شهیدان ،انتخاب استانداران تهران و مازندران؛نشان ازاهمیت کابینه به این دو استان داشته و ما این انتخاب وبخصوص انتخاب اقای دکتر ربیع فلاح را به عنوان بیست و یکمین استاندار مازندران تبریک گفته وموفقیت ایشان را آرزومندیم.دراین ارتباط نکاتی معروض می گرددکه امید است برای مردم استان وشهرستان رامسر مفید واقع گردد:

  ادامه مطلب ...

مدارس کانون تربیت نسل آینده ساز است.

امتداد :


  


امام جمعه رامسر گفت:بازگشایی مدارس موجب پویایی و بالندگی و حرکت رو به جلوی جامعه بوده و در واقع مدارس کانون تربیت نسل آینده ساز است.

 

" سید جلیل مرتضوی"روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن اجتماعات فرمانداری رامسر افزود:دانش آموزان کشور ما باید در مدارس به تربیت دینی،اخلاقی و اجتماعی  رسیده و با رویکردی فرانگر در مسیر فتح قله های تعالی و پیشرفت گام بردارند.

 

وی بیان داشت:با توجه به ماموریت های گسترده نظام تعلیم و تربیت آحاد جامعه و مسولان باید یاری رسان آموزش و پرورش باشند.

 

وی ادامه داد:تقارن بهار تعلیم و تربیت با هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای تبیین آموزه های دوران دفاع مقدس به نسل آینده سازجامعه است.

 

فرماندار رامسر نیز گفت:برای رسیدن به توسعه همه جانبه و تربیت نیروهای خلاق و کارآمد نظام جمهوری اسلامی نگاه ما باید معطوف به مدارس باشد.

 

"رستم زرودی"افزود:برای آغاز نشاط انگیز مدارس همه دستگاهها باید به کمک آموزش و پرورش آمده تا آیین بازگشایی مدارس به بهترین وجه انجام بپذیرد.

 

وی ادامه داد:تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ مقاومت پیامش این است که نسل آینده ساز پایبند به آرمان های امام و شهدا و مصممم به پیمودن راه آنان است.

 

مدیر آموزش و پرورش رامسر نیز گفت:در جشن بازگشایی مدارس 9353 دانش آموزی رامسر شرکت می نمایند.

 

"محمد رسول حیدرپور"بیان داشت:با تلاش همه دست اندکاران،مسولان ،اعضای شورای آموزش و پرورش ،مدیران مدارس  سال تحصیلی جدید با شور و نشاط آغاز می گردد.

رامسر می تواند خلعتبری های زیادی تقدیم تیم ملی فوتبال نماید

.

امتداد:

امام جمعه رامسر گفت:این شهرستان زیبا در عرصه های مختلف دارای ظرفیت های فراوانی است و در ورزش حرف های زیادی برای گفتن دارد و می تواند خلعتبری های زیادی تقدیم تیم ملی فوتبال نماید.

 

" سید جلیل مرتضوی"درجشن پایانی مدرسه فوتبال نوین رامسر شامگاه شنبه در کانون فرهنگی تربیتی شهید سلیمان نژاد افزود : اگر ورزش در جامعه به معنای واقعی گسترش یابد بسیاری از ناهنجارها رخت برمی بندد.

 

وی بیان داشت:باید زیرساخت های ورزش در شهرستان به همت مسولان مهیا شود و همه بویژه دختران و بانوان به ورزش بیشتر نیازمندند تا سلامتی شان تضمین شود.

 

وی ادامه داد:من با تمام وجود در خدمت ورزشکاران بویژه رشته پرطرفدار فوتبال هستم تا با همت مسولان و حضور قدرتمند بخش خصوصی یک باشگاه قوی ودر حد نام رامسر داشته باشیم.

 

وی ادامه داد:در صدر اسلام و خود پیامبر (ص)نگاه ویژه روی ورزش و مسائل تربیتی فرزندان داشتند.

 

فرماندار رامسر نیز گفت:یکی از دغدغه های مسولان در فصل تابستان بحث غنی سازی اوقات فراغت است  و مدارس فوتبال نقش مهمی در این زمینه دارند.

 

"رستم زرودی "افزود:در ورزش بویژه فوتبال همدلی ها و تقویت همکاری جمعی و نشاط و شادابی بیشتر است.

 

مدیر مدرسه فوتبال رامسر نیز گفت:رامسر را همه دنیا می شناسد و باید یک تیم فوتبال داشته باشد.

 

"رضا فرزین فر "افزود:از مسولان انتظار می رود که نسبت به تاسیس یک باشگاه فرهنگی ورزشی عنایت ویژه داشته باشند.

 

وی ادامه داد:وقتی بازیکنی چون محمد رضا خلعتبری در سطح ملی افتخار آفرینی دارد و برای  اعتلای کشور ما می کوشد ما به عنوان شهروندان رامسر افتخار می نماییم.

 

شایان ذکر است در این مراسم جمعی از اعضای شورای شهر رامسر ،کتالم و ساداتشهر و تنی چند از مسولان نیز حضور داشتند و به پاس حمایت های هادی حلاجیان رییس هیات فوتبال رامسر و رییس شورای شهر رامسر ازایشان نیز تجلیل شد.


حاشیه ی مراسم :


حاضران مراسم اصلا انتظار نداشتند ،امام جمعه شهرشان فوتبالی باشد و اینکه رسا از تیم مورد علاقه خود بگوید

 

مرتضوی امام جمعه رامسر در جریان سخنرانی خود به تشویق و هورای بیشتر طرفداران تیم پرسپولیس حاضر در سالن اشاره و گفت:هورای پیروزی ها بیشتر بود،امیر قلعه نویی را دوست دارم اما عشق ما پیروزی است.

شایان ذکر است امام جمعه رامسر به طور مرتب تمرین فوتسال داشته و از علاقمندان ورزش است..

نامه ی صفر قاسمی مدیر عامل شرکت توسعه و عمران رامسر به بانک مرکزی

در پی درج مطلبی تحت عنوان :  تعاونی اعتبار توسعه و عمران رامسر ، غیرمجاز است.  در این سامانه صفر قاسمی مدیر عامل شرکت توسعه و عمران رامسر پاسخ خود به بانک مرکزی را جهت اطلاع عمومی در این سامانه به اشتراک گذاشته است. متن کامل نامه ی این شرکت به بانک مرکزی به شرح ذیل است: 

 

باسمه تعالی شماره : 173 بتاریخ : 1392/6/6
مدیر کل محترم اداره نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران - بسیار فوری
با سلام و احترام فراوان
درپی انتشار اخباری دررسانه های مجازی و ارسال نامه ای به شماره 146673 بتاریخ 1392/5/17 از سوی اداره محترم نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی برعدم ارایه خدمات از سوی بانک های کشور به شرکت تعاونی توسعه وعمران شهرستان رامسر و غیر قانونی اعلام کردن ناباورانه فعالیت های این شرکت نکات ذیل جهت استحضار و امعان نظر اعلام میگردد :
1-شرکت تعاونی توسعه وعمران رامسر به شماره ثبت 553 یک شرکت تعاونی چند منظوره (تولیدی ،توزیعی ،خدماتی )است و هرگزتعاونی اعتبار نبوده است ودارای بیش از3 هزارنفر سهام دار وعضو و یک کارخانه آبمعدنی طبیعی با نام جواهرده میباشدودرحال حاضرحدود60 نفردراین شرکت و واحد های تابعه مشغول فعالیت هستند.
2-این شرکت تعاونی برابر اساسنامه قبلی وبا مجوز تعاون در سال 1386در کنار سایر فعالیت های چندگانه خود اقدام به تأسیس واحدمالی و اعتباری (نه تعاونی اعتبار)با هدف ارایه خدمات اختصاصی فقط به سهام داران شرکت نموده است وازتاریخ 91/3/1 برابربخشنامه بانک محترم مرکزی و با اطلاع و هماهنگی کامل واحد نظارتی بانک مرکزی در استان مازندران واحد مالی و اعتباری خود را منحل و تمامی فعالیتهای مالی و اعتباری خود را از تاریخ 91/9/12با اخذ پروانه فعالیت از پست بانک کشورتحت عنوان دفترخدمات بانکی پست بانک انجام میدهد و هیچ گونه فعالیت جدیدمالی و اعتباری با نام ونشان وهویت شرکت تعاونی توسعه وعمران شهرستان رامسرندارد.
3-تمامی اقدامات انجام شده و پروانه فعالیت دفترخدمات بانکی به شماره 1002/1560/با ،مورخه91/9/11 به کد بانکی شماره 80040 درتاریخ 91/9/18 طی نامه شماره 93 به اداره محترم نظارت بانک مرکزی و واحد نظارتی بانک مرکزی دراستان مازندران و اداره محترم مجوزهای بانکی بانک محترم مرکزی ارسال گردید.
4- در تاریخ 1392/4/17مستندا به نامه شماره 1100 مورخه 92/1/17 اداره محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی مجمع عمومی فوق العاده نوبت سوم شرکت تعانی تشکیل و اساسنامه جدید شرکت مستندا به قانون تأسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی مصوب 89/9/28 مجلس محترم شورای اسلامی واساسنامه مصوب 91/6/26 هیات محترم وزیران ابلاغی از سوی وزارت محترم تعاون ،کار و رفاه اجتماعی بتصویب رسید و جایگزین اساسنامه قبلی شد.
5-به استنادقانون تاسیس شرکتهای تعاونی توسعه وعمران شهرستانی مصوب مجلس محترم شورای اسلامی، فعالیت یک شرکت تعاونی چند منظوره و با موضوع تولیدی،توزیعی وخدماتی وغیرمالی واعتباری و با نام توسعه و عمران و تحت پوشش قراردادن حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان و با رعایت این قانون واساسنامه مصوب هیات محترم وزیران ضروری و خواست دولت محترم میباشد و الزاما شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رامسر باید در شهرستان بصورت چند منظوره و البته غیرمالی و اعتباری فعال باشدکه درحال حاضراینگونه میباشد. و محروم و محدودکردن این شرکت تعاونی از دریافت خدمات بانک های کشور بدون آنکه مرتکب تخلفی شده باشد اصلا قابل قبول نیست و اقدام سوال برانگیز اداره محترم نظارت بانک مرکزی پس از یکسال تمکین کامل و بی چون چرای این شرکت تعاونی به قوانین و مقررات و دستورالعمل های بانک محترم مرکزی و بدون هیچ اخطار و تذکر قبلی، خسارات جبران نا پذیری را متوجه این شرکت تعاونی که حدود 5 درصد جمعیت شهرستان را تحت پوشش دارد، نموده است .که انتظاراصلاح و جبران آن خواسته بیجایی نخواهد بود.
6-لذا با عنایت به آنچه گفته شد و بمنظوررفع نگرانی وتبعات ناخوشایندی که متوجه این شرکت تعاونی خواهد بود شایسته است دستورفرموده نسبت به لغو نامه شماره 146673 مورخه 1392/5/17 عنایت لازم را مبذول و نتیجه را به بانک های کشور و این شرکت تعاونی ابلاغ فرمایند.
مضافا اینکه یک نسخه اساسنامه جدید شرکت تعاونی و یک برگ تصویر پروانه فعالیت دفتر خدمات بانکی و یک نسخه آگهی تغییرات و صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت جهت مزید استحضار و عنایت لازم ایفاد میگردد.
با سپاس فراوان صفر قاسمی
مدیر عامل شرکت تعاونی


: شیخ صفر
پنج‌شنبه 21 شهریور 1392 @ 23:13

نشتارود قهرمان مینی والیبال غرب مازندران شد

خبر گزاری والیبال مازندران

اولین دوره مسابقات مینی والیبال غرب مازندران که از مورخه ۱۹شهریور به مدت دو روز در نشتارود برگزار گردید صبح امروز ۲۱شهریور با قهرمانی تیم والیبال کانون لیما ی نشتارود به پایان رسید.

نکته حایز اهمیت و قابل توجه اولین دوره این مسابقات حضور پرشور و خوشحالی نونهالان و خردسالان منطقه غرب مازندران از برگزاری این مسابقات در آستانه سال تحصیلی بوده است .

حضور چهار تیم از کانون والیبال لیمای نشتارود وچهار تیم از کانون های آموزش و پرورش تنکابن ، یک تیم از هیت والیبال تنکابن ، دو تیم از هیت و الیبال عباس آباد و سه تیم از کانون والیبال چالوس سر منشا عشق و علاقه و پشتکار مسولین والیبال و مربیان زحمتکش این منطقه همچون رامین مدبر ،علی علیزاده،(چالوس)محمد صاحبی و جواد قربان پسندی (عباس آباد)یونس شاهمنصوری و فرهاد زینعلی(کانون آموزش و پرورش تنکابن)محمد رضاییان هیت والیبال تنکابن ،وثوق محمدپور کانون والیبال لیمای نشتارود میباشد .

در روز اول این مسابقات تیم ها در چهار گروه به مصاف هم رفتند و در نهایت چهار تیم کانون نشتارود -کانون چالوس-کانون آموزش و پرورش تنکابن و هیت والیبال عباس آباد به دیدار پایانی را یافتند .

تیم های چالوس و عباس آباد بعد از شکست مقابل تیم های نشتارود و تنکابن دیدار ردهبندی را برگزار نمودند که در پایان تیم عباس آباد توانست با نتیجه ۲بر ۰بر تیم چالوس غلبه نماید .

فینال این دوره از مسابقات را دو تیم خوب و یکدست نشتارود و تنکابن برگزار کردند که در نهایت کانون والیبال نشتارود با شایستگی و با نتیجه ۲بر ۰ بر حریف خود پیروز گردید .

دو رامسری در برترین های جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی در شهرکرد برگزیده شدند


هشتمین جشنواره سراسری ادبیات کودک و نوجوان رضوی همزمان با دهه کرامت روز چهارشنبه با معرفی برترین های خود در مجتمع لاله شهرکرد به کار خود پایان داد.

 

به گزارش ایرنا،در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور شاعران و نویسندگان برتر برگزار شد،از پدیدآورگان شعر، داستان و قطعه ادبی در سه رده سنی تجلیل شد

.

در بخش قطعه ادبی رده سنی نوجوانان راضیه طهماسبی از رامسر بعنوان رتبه های برتر معرفی شدند

.

در بخش قطعه ادبی جشنواره ادبیات رضوی هانیه غنیمی از رامسر اول شد


حسین گنجی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:از بین یکهزارو۱۲۹ اثر رسیده به این جشنواره ۳۶ اثر در رشته های شعر، قطعه ی ادبی و داستان برتر معرفی شد.

اسماعیل گوهر رستمی در شورای شهر ماندگار شد

اختصاصی ساحل دریا:


مجید درجانی سخنگو و مسوول روابط عمومی شورای شهر رامسر گفت : در اولین جلسه ی بعد از انتخابات هیات رئیسه ی شورای شهر که با حضور همه ی منتخبین از جمله اسماعیل گوهررستمی برگزار شد با اشاره به خدمات ارزنده ی ایشان در دور سوم شورای شهر و به منظور تداوم افتخار خدمتگذاری به شهروندان رامسر موضوع استعفای ایشان از شورای چهارم منتفی شد.

وی افزود: اسماعیل گوهررستمی مانند دوره ی قبل و پرتوان تر از آن در شورای چهارم فعالیت خواهد نمود.

با بازگشایی پل صفارود مشکل اساسی شهر رامسر که ترافیک است، حل می‌شود.

 


 نصرت‌الله کوزه‌گر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر با اشاره به افتتاح تاکسی بی‌سیم در رامسر، اظهار داشت: مجوز این پروژه از سازمان حمل و نقل شهرداری از طریق تعاونی تاکسی‌داران شهر گرفته شد و از ظرفیت‌هایی که در شهرستان موجود بود برای این کار استفاده کردیم.

 

وی افزود: حدود 100 میلیون ریال برای این کار هزینه شده و مکان آن در ساحل نقره‌ای رامسر است و خط تلفن پنج شماره‌ای برای این تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.

 

کوزه‌گر درباره بازار هفتگی صفارود اذعان داشت: بهسازی بازار هفتگی صفارود هم حدود 400 میلیون هزینه و فضای 1.5 هکتاری برای این بازار در نظر گرفته شده که برای این فضا نیاز به یکسان‌سازی، مخلوط سازی و ... داشته است و طی برنامه‌ریزی مقرر شد تا در اسرع وقت این پروژه آماده بهره‌برداری شود.

 

وی متذکر شد: این بازار هفتگی مرکز خرید دائمی برای دو روز در هفته است که هماهنگی‌های لازم انجام شد و کل غرفه‌های این بازار 250 غرفه است.

 

شهردار رامسر درباره مجتمع تجاری تچر نیز ابراز داشت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی توسط شهرداری رامسر آغاز به ساخت شده است که زمین اولیه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده، متعلق به شهرداری بوده که این زمین توسط شهردار خریداری شده است.

 

این مسئول عنوان کرد: این مرکز تجاری برای بازگشایی پل صفارود راه‌اندازی شده است تا مغازه‌هایی که در این مسیر قرار دارند و تخریب می‌شوند به این مرکز تجاری انتقال داده شوند.

 

وی گفت: زمینی به مساحت 546 متر مربع برای ساخت این پروژه به مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان خریداری و برای ساخت و پایان این پروژه 6 میلیارد هزینه نیاز است.

 

این مسئول یادآور شد: این مرکز تجاری چهار هزار متر زیر بنا دارد که 60 درصد تجاری و 40 درصد اداری است.

 

شهردار رامسر اضافه کرد: لازم است با بخش خصوصی قرارداد بسته شود تا طی 18 ماه این پروژه به مرحله بهره‌برداری برسد.

 

کوزه‌گر اظهار داشت: با بازگشایی پل صفارود مشکل اساسی شهر رامسر که ترافیک است، حل می‌شود.

 

وی درباره خریداری مغازه‌هایی که در ردیف بازگشایی پل صفارود قرار داشتند، تأکید کرد: برای خرید این مغازه‌ها دو میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شد تا مسیر پل بازگشایی و از پل تا دور میدان امام خمینی (ره) آزاد شود.

 

کوزه‌گر در پایان اذعان داشت: بعضی از غرفه‌های این مرکز تجاری تحویل داده شده و در حال انتقال بقیه آن ها هستیم تا پل صفارود را راه‌اندازی کنیم.

در صورت عدم حمایت ازتعاونی جنگل صفارود در رامسر در آینده منحل می شود


 

شمس الله شریعت نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مازندران،با اشاره به عدم کارآیی برخی از تعاونی های غیر فعال، از عدم حمایت دولت نسبت به بعضی از تعاونی‌ها گلایه کرد و اظهار داشت: عملکرد تعاونی‌ها باید به صورت شفاف در اختیار مدیران و اعضای تعاونی‌ها قرار گیرد.

 

وی به ضعف در مدیریت تعاونی مرزنشینان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این تعاونی تاکنون عملکرد مناسبی نداشته است.

 

نماینده مردم تنکابن،رامسر و عباس آباد از عدم حمایت تعاونی جنگل صفارود در رامسر انتقاد کرد و گفت: در صورت عدم حمایت این تعاونی در آینده منحل می شود.

 

شریعت نژاد خاطرنشان کرد: مدیریت استان باید تحول گرا باشد و کسانی که مخالف جدایی غرب از مرکز استان هستند باید حسن نیت خود را به منطقه نشان دهند چراکه غرب مازندران با محرومیت جدی مواجه است.

 

وی با بیان اینکه سود عمده تولید توسط دلالان تصاحب می شود گفت: با واگذاری صادرات به تعاونی‌ها نقش واسطه گری از بین می رود.

 

نماینده مردم تنکابن،رامسر و عباس آباد افزود: سیاست دولت باید در جهت حمایت از بخش تعاون باشد.

دلایل استعفای گوهررستمی از شورای شهر در نامه ی سه عضو شورای سوم تشریح شد

علی امینی شاد ، سید کمال سیدی و اسماعیل گوهر رستمی ؛ سه عضو شورای سوم شهر رامسر با امضای نامه ای سرگشاده که در وب نوشت « سید کمال سیدی » منتشر شد بطور غیر مستقیم دلایل مخالفت اسماعیل گوهررستمی با ادامه ی شهرداری نصرت الله کوزه گر و استعفای او از شورای چهارم را تشریح کردند. در این نامه بطور مشخص به 18 تخلف شهردار اشاره کردند و در ادامه به موارد دیگر غیر قابل ذکر اشاره کردند. نظر به اهمیت موضوع و با اشاره به حق مسلم شهردار و روابط عمومی شهرداری برای پاسخ گوئی به این امر ، کل مطلب مذکور منتشر می شود:



   



 


جناب آقای کوزه گر  شهردار محترم رامسر

 

بیست ماه پیش در آذر ماه 90 در شرایطی که گزینه های متعدد معرفی شده جهت تصدی سمت شهردار رامسر که دارای سوابق مدیریت بر  شهرداری و آگاه به مسائل شهری بودند ، با دیوار بی اقبالی مراجع ذیربط  مواجه شدند در نهایت با رأی اکثریت نسبی اعضای محترم شورا به عنوان   شهردار رامسر در این جایگاه قرار گرفتید . از همان ابتدا بر این باور بودیم  که به دلیل عدم تناسب رشته تحصیلی شما با موضوع مدیریت شهری  روند کار شهرداری دچار مشکلاتی می گردد اما امید آن داشتیم با توجه به  سوابق مدیریتی شما در سایر بخشها و همچنین بهره گیری از ظرفیت  عظیم نیروی انسانی کارآمد و رعایت اصل عدالت و شایسته سالاری در  جذب و چینش نیروها در بدنه شهرداری و استفاده بهینه از نظرات مشورتی  نخبگان و مجموعه شورا شاهد پیشرفت شهر و رفاه هر چه بیشتر مردم  باشیم که متأسفانه مروری بر آنچه که در طی این مدت گذشت  خلاف  باورهای اولیه ما را اثبات نمود که می توان به برخی از آنها اشاره کرد:




این مطلب از وبلاگ سید کمال سیدی « بهانه ای برای فردا » یک روز پس از انتشار حذف شده است.


 برای خواندن کل نامه به ادامه ی مطلب مراجعه شود :

ادامه مطلب ...