ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

مقابله با تغییر غیرمجازاراضی کشاورزی وجلگه ای شمال نیازمند راهکاری اساسی است


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود معضل جدی تغییر بی رویه اراضی کشاورزی، جنگلی و جلگه ای در شمال کشور گفت: مسوولان کلان کشور باید برای جلوگیری از ادامه این معضل در شمال فکر و راهکاری اساسی داشته باشند .

 

ˈشمس الله شریعت نژادˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس بررسی های صورت گرفته متاسفانه در دوره های گذشته با مجوزهای غیرقانونی مسوولان وقت، بخشی از اراضی جنگلی، جلگه ای و کشاورزی شمال تغییرکاربری داده شده و ساخت و سازهای غیر مجاز در آن صورت گرفته است.

 

وی کلاردشت را ازمناطقی که دستخوش این تغییرات شده ه است ، دانست و اظهار داشت: عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب در گذشته با خریداری هکتارها زمین در این شهرستان و دریافت مجوزهای غیرقانونی به ساخت و ساز و بنا اقدام کردند و اکنون مساحت وسیعی از اراضی کشاورزی و جنگلی به ویلا تبدیل شده است.

 

نماینده مردم شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی این این معضل را تهدیدی جدی برا بخش کشاورزی و نابودی سرمایه و درآمد ملی برشمرد و گفت: مسوولان منطقه باید متناسب با ظرفیت های موجود برای تامین منافع مردم تلاش کنند.

 

وی تاکید کرد: مسوولان همچنین نباید به گونه ای عمل کنند که این سرمایه های ملی فقط در اختیار انحصار عده ای خاصی قرار گیرد.

 

شریعت نژاد با اشاره به گردشگرپذیری منطقه شمال کشور تصریح کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی، جلگه ای و جنگلی باقی مانده شمال باید به جای ویلاسازی به سوی بلند مرتبه سازی برنامه ریزی شود.

 

براساس آمار در غرب مازندران 313 هزار هکتار جنگل و 197 هزار هکتار مرتع وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد