ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

پیام فرماندار رامسر به مناسبت روز خبرنگار


هفده مرداد یادآور بزرگداشت محمود صارمی است خبرنگاری که سال ۷۷ در افغانستان به دست عوامل طالبان کشته شد.

این روز را به یاد او و همراهانش به عنوان روز خبرنگار گرامی می داریم و بهانه ای است تا از انسان هایی که با سلاح قلم در زمینه ی اطلاع رسانی به مردم ، فعّالیّت دارند ، تقدیر به عمل آوریم .

در روزگاری که به عصر ارتباطات و فن آوری معروف است ، خبرنگار به عنوان مهمترین ابزار اطلاع رسانی نقش مهمی بر عهده دارد . خبرنگاری ، حرفه ی پرمسؤلیّتی است که اصول اوّلیه ی آن تعهّد ، خلاقیّت ، احترام به آزادی عقیده و داشتن صداقت است .خبرنگار تنها فردی است در جامعه که علاوه بر دغدغه خود اضطراب و دغدغه و مشکلات جامعه را به عنوان حافظ حقوق جامعه و مردم بهمراه دارد.

 

امروزه یکی از ابزار های قوی برای مقابله با جنگ نرم دشمن ، اطلاع رسانی شفاف است و اصحاب رسانه رسالت سنگینی بر دوش دارند .

کسی که به این عرصه قدم می گذارد ، ضمن داشتن استعداد و دقّت کافی باید حوصله فراوان برای این کار داشته باشد و در انتقال اخبار سرعت عمل داشته باشد .

خبرنگاران متعهّد ، تحوّلات اجتماعی و سیاسی را دنبال می کنند ؛ مسائل جامعه را مورد بررسی قرار می دهند و با شیوه های صحیح ، به رشد آگاهی جامعه کمک می کنند . این قبیل خبرنگاران ، واقعیت ها را تحریف نمی کنند و با مخاطبین خود ارتباطی صادقانه برقرار می کنند .

 

حوزه ی خبر ، حوزه ای جذاب و پرمخاطره و در عین حال بسیار متنوّع است . گوناگونی اخبار باعث شده که خبرنگاران هم هر کدام در یک حوزه ی خبری تخصّص پیدا کنند .

 

بار دیگر 17 مرداد فرا رسید و برای لحظه ای خبرنگاران را به مکث و سکوت واداشت. این قشر جامعه که به لحاظ نوع کار و فعالیت خود، غالب اوقات دیدگانی موشکاف و تیزبین و ذهنهایی تحلیلگر و تفسیرگر دارند و به همین دلیل چهره های آنان قیافه هایی پرسشگر و جستجوگر به خود می گیرد، فقط یکبار در سال، لبخندِ حاکی از آرامش و فراغت از دغدغه های کاری بر لبانشان جاری می شود و نقش شادی بر چهره ی آنها می زند و آن، 17 مرداد، روز خبرنگار است. این روز، یادآور حماسه آفرینیهای آنهایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و با خون خود بر برگه های اعلام نوشتند. یاد و خاطره ی شهیدان خبرنگار را گرامی می داریم.

 

روز خبرنگار را به همه ی خبرنگاران و فعالان حوزه ی خبر و رسانه تبریک می گویم و برای یکایک آن عزیزان آرزوی موفقیت و سربلندی را از خداوند متعال خواستارم .

 

رستم زرودی

 

فرماندار شهرستان رامسر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد