ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

پرداخت بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به مددجویان رامسری


رییس اداره بهزیستی رامسر گفت: توزیع تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ 228میلیون و 400 هزار تومان به 71 نفر و صدور 64 مجوز اشتغال در راستای استقلال یافتن و درآمدزایی مددجویان و نیازمندان صورت گرفته است.

پرداخت بیش از 2 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به مددجویان رامسری

 

حمیدرضا حبیب‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر با اشاره به تلاش‌های مستمر اداره بهزیستی رامسر در بهبود بخشیدن وضعیت معلولان و افراد آسیب پذیر شهرستان رامسر گفت: خیران رامسری نقش اساسی در به نتیجه رسیدن فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره بهزیستی رامسر ایفا کرده اند.

 

رئیس اداره بهزیستی رامسر درباره برنامه‌های انجام شده توسط واحد امور اجتماعی بهزیستی رامسر اظهار داشت: این واحد برای افراد و گروه‌هایی که در وضعیت اضطراری قرار داشته خدمات مددکاری و مشاوره‌ای،مادی و معنوی ارائه می‌دهد تا این افراد بتوانند دوباره به آغوش خانواده و همچنین جامعه برگردند.

 

وی در ادامه افزود: واحد امور اجتماعی اداره بهزیستی رامسر برنامه‌های آموزشی متنوعی را برای مسئولان مهدکودک‌های شهرستان ارائه داده‌اند تا این مراکز بتوانند برنامه‌های مختلف مناسبتی و آموزشی را برای نونهالان و کودکان و خانواده‌های آنها برگزار کند.

 

حبیب‌الهی اعلام کرد: برخی از برنامه‌هایی که مهدکودک‌های روستایی و شهری رامسر در سال 91 برگزار کردند عبارتند از جشن روز جهانی کودک، کلاس‌های آموزش قرآن و مفاهیم قرآنی،مسابقه نقاشی، طرح غربال‌گری شنوایی و تنبلی چشم و توزیع یک وعده غذای گرم در تمام مهدهای رامسر بوده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: واحد امور پیشگیری اداره بهزیستی رامسر در 6 حوزه فعالیت دارد که  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ،پیشگیری از اعتیاد،مشاوره و خدمات روان‌شناختی،پیشگیری از معلولیت‌ها،کنترل ایدز و تحقیق و توسعه  از حوزه‌های فعالیت این واحد است.

 

حبیب‌الهی تاکید کرد: پرداخت 4میلیون تومان یاری برگ به مراکز ترک اعتیاد سرپایی،پرداخت مبلغ یک‌میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های معتادان بهبود یافته،اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در هفت منطقه شهری و روستایی و ترک 672 نفر معتاد در مراکز ترک اعتیاد از مهم‌ترین فعالیت های واحد امور پیشگیری در سال 91 در شهرستان رامسر بوده است.

 

رئیس اداره بهزیستی رامسر با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی ایجاد فرصت اشتغال و تامین مسکن برای مددجویان و معلولان و اقشار کم درآمد جامعه است، تصریح کرد: در سال91، چهار واحد مسکن مهر، سه واحد مسکن خود مالکی  به واجد شرایط‌ها واگذار شد.

 

وی افزود: پرداخت 24 مورد وام خود اشتغالی به مبلغ 142میلیون تومان،توزیع تسهیلات مشاغل خانگی به مبلغ 228میلیون و 400 هزار تومان به 71 نفر و صدور 64 مجوز اشتغال در راستای استقلال یافتن و درآمدزایی مددجویان و نیازمندان صورت گرفته است.

 

رئیس اداره بهزیستی رامسر از برگزاری چندین جلسه با مسئولان شهرستان رامسر برای مناسب‌سازی اماکن عمومی و ادارات رامسر با همکاری فرمانداری برای استفاده بهینه معلولان از این اماکن خبر داد و بیان کرد: طرح CBR با هدف شناسایی معلولان در روستاها صورت گرفته که به افراد معلول شناسایی شده خدمات ارائه می‌شود.

 

حبیب‌اللهی ابراز داشت: با عنوان حمایت قراردادن تمامی معلولان ضایعه نخاعی و پرداخت حق پرستاری به همسران‌شان،پرداخت مستمری ماهیانه به معلولان دارای شرایط،پرداخت هزینه دانشجویی معلولان،تامین لوازم کمک توان‌بخشی از جمله ویلچر و لوازم بهداشتی به معلولان نیازمند از مهم‌ترین خدمات ارائه شده توسط اداره بهزیستی رامسر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد