ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

کسبه و صاحبان املاک میدان تره بار تنکابن بعد از مشکلات پشت سر گذاشته مستأجر شده اند


اختصاصی نیمه پر/کوهی از مشکلات و عدم رسیدگی دقیق به مسئله ی میدان تره بار تنکابن باعث شده است که بعد از مدتی بسته شدن و پلمپ این میدان توسط فرمانداری تنکابن، با مهر و لطف یکی از دوستان هم صنفشان در شهر رامسر در میدان بار قائم رامسر مستاجر شوند و با همه ی ناملایمتی ها باز هم مشغول به توزیع میوه و تره بار مصرفی مردم حومه باشند

  


کسبه و صاحبان املاک میدان تره بار تنکابن بعد از مشکلات پشت سر گذاشته مستأجر شده اند.

 

 اختصاصی نیمه پر/کوهی از مشکلات و عدم رسیدگی دقیق به مسئله ی میدان تره بار تنکابن باعث شده است که بعد از مدتی بسته شدن و پلمپ این میدان توسط فرمانداری تنکابن، با مهر و لطف یکی از دوستان هم صنفشان در شهر رامسر در میدان بار قائم رامسر مستاجر شوند و با همه ی ناملایمتی ها باز هم مشغول به توزیع میوه و تره بار مصرفی مردم حومه باشند

مسئله و مشکلات میدان تره بار تنکابن ما را براین داشت تا به رسالت خبرنگاری خود همچنان به دنبال اطلاع رسانی مشکلات مردم از طریق رسانه های فضای مجازی باشیم و به گفته رهبر خود در این راه روشنگری کنیم تا موجب رفع مشکلات مردمی شویم.

 

در همین رابطه باآقای رمضانی یکی از کسبه میدان تره بار تنکابن در محل فعلی و موقتشان در میدان بار قائم رامسر و همچنین با یکی از معتمدین و شورای میدان تره بار تنکابن آقای اکبرثانی مصاحبه ای داشتیم که به صورت کلی در ذیل آمده است.

 

این عزیزان در مصاحبه با خبرنگار نیمه پر گفتند آنقدر این داستانِ مشکلاتِ میدان تره بار را به این مسئول و آن فرد و خبرنگار گفته اند که تمام این داستان را از بر شده اند.

 

آقای اکبرثانی به قدمت و تاسیس میدان بار تره بار اشاره کردند و گفتند که بزرگان و پیشکستوانی که در حال حاضر در میدان تره بار مشغول به کار هستند در سال ۱۳۳۵ که هیچ میدان تره باری به صورت عمده از بابل تا رشت وجود نداشت اقدام به کار در زمینه تره بار در خیابان تختی تنکابن به صورت خودجوش و شخصی شدند.

 

در سال ۱۳۵۶ یک سال قبل از انقلاب ، توسط شهردار وقت آن زمان آقای عطاءالله ستوده پیشنهاد ساخت میدان تره بار فعلی در تنکابن داده شد و با مشورت با کسبه ی این صنف و قرارداد با پیمانکار و گرفتن مبالغ ساخت این پروژه به صورت اقصاد از کسبه، طرح ساخت این میدان بار با چشم انداز بیست ساله ای در آن سال به اتمام رسید.

 

بعد از اتمام طرح ساخت میدان تره بار با همت عزیزان پیشکسوت و پشتکار وتلاش شبانه روزی توانستیم به صورت متمرکز در سطح شهرستان های حومه به عنوان اولین میدان تره بار از نظر جذب خریدار های عمده ای شویم و مقبولیت خوبی کسب کردیم. و این امر موجب آبادانی منطقه حومه ی میدان تره بار شد که جای بسی خوشحالی است.

 

وی گفت اگر برخی مسئولین شهری عنوان می کنند که در آن منطقه معزل ترافیکی و صوتی و همچنین از نظر زیست محیطی مشکل وجود دارد این گلایه با همه ی کاستی هایی که برجای گذاشتند را می پذیریم اما چون میدان تره بار با چشم انداز بیست ساله ساخته شده بود ما در سال ۷۹ مراجعه کردیم و گفتیم که این میدان دیگر جوابگوی عرضه و تقاضای این حجم بار نیست و درخواست کردیم که اگر فضایی مناسب را در دسترس دارید ما تمایل داریم که نقداً هزینه ی این زمین را بدهیم و همچنین خودمان با هزینه ی خودمان میدان بار جدید را می سازیم اما جوابی داده نشد و پیگیری ها متوقف شد تا سال ۸۶ که هیئت دولت در سفر های استانی به شهرستان تنکابن آمدند و مصوب کردند که میدان تره بار به بیرون شهر انتقال داده شود و مکانی برای این امر تعبیه شود. اما چون میدان تره بار به نوعی بخش خصوصی است امکان دخل و تصرف به صورت تخلف های غیر قانونی در این پروژه به طبع بیشتر است.

 

از طرفی چون برخی از اعضای شورای شهر تنکابن نسبتی با یکی از افراد داشتند این پروژه را در آن سال به ایشان واگذار کردند و طرح ساخت و پیمانکاری این پروژه را به این فرد واگذار کردند.

 

در تمام این مدت ۳ سال ازسال ۸۶ تا ۸۹ طرح ساخت این پروژه و واگذاری و دیگر مسائل آن مسکوت بوده و هیچ یک از پیشکسوتان و کسبه های این صنف از این پروژه خبری نداشتند.در حالی که طبق قانون در این زمینه داریم که باید این طرح و مصوبه به مجمع امور صنفی داده می شد و این مجمع با ارائه و هماهنگی با اتحادیه ذی نفع اقدام به چنین کاری می کردند.

 

آقای اکبر ثانی در ادامه افزود که در سال ۸۹ نامه ای با موضوع دعوتنامه به دست ما رسید که  ما را به افتتاح میدان تره بارجدید در ولی آباد تنکابن دعوت شده می کرد. اما ما  به دلیل اینکه خبری از این طرح نداشتیم تحریم کردیم و این افتتاحیه را نرفتیم.

 

در قبال این مخالفت و ناراضی بودن از نحوه ی ساخت و استاندارد نبودن سازه هم از نطر بار ترافیکی داخلِ میدان و هم از نطر استحکام و از همه مهمتر از نظر قیمتی که برای خرید این ملک به ما گفته می شود …نامه ای راتنظیم کردیم و ارسال کردیم

 

با این مضمون که، با توجه به اینکه اشتباهاتی از سوی برخی مسئولین در پی این امر شده بود، متحمل شدیم که کار را از این به بعد به این اتحادیه بسپارند تا سازه ای جدید با هزینه ی خود در مکان مناسبتری و همچنین استاندارد تری بسازیم که موافقت نشد و جوابی داده نشد.

 

تا جایی که دستور بسته شدن میدان بار را دادند و ما هم در تماسی از عواقب این کار از جمله: کمبود تره بار در سطح منطقه گوشزد کردیم اما فرماندار تنکابن گفتند که میدان بار جدید را از تره بار پر می کنند و مشکلی ندارند

 

این کار باعث شد که همه ی میوه ها و تره بار های مصرفی در سطح  منطقه در آن برهه از زمان قیمتشان چند برابر شود.

 

این پلمپ و بستن میدان بار مشکلات همچون بیکاری کارگران و رانندگان مشغول به کار در این میدان شد.

 

اکبرثانی در ادامه افزود تا در روزی که همه ی کسبه و همه کارگران میدان تره بار جمع شدند و خیابان اصلی را بستند و با برخورد پلیس و پلیس ضد شورش مواجه شدند که البته چون در ایام انتخابات بود و توجهی که امام خامنه ای داشتند به انتخابات مبنی براینکه در آن ایام فرموده بودند که هر که در ایام انتخابات احساسات مردم را جریحه دار کند به کشور و انقلاب خیانت کرده است مسئولین شهرستانی کوتاه آمدند و اجازه باز شدن میدان تره بار را دادند.

 

اما چند وقتی است که دوباره در میدان بسته شده است و ما طی مدتی بیکار بودیم تا اینکه با پیگیری های یکی از دوستان هم صنفمان حاج حسن کیهانیان که مالک میدان بار قائم رامسر هستند و همچنین برخی مسئولین شهرستان رامسر لطف کردند و این میدان بار را در اختیار کسبه ی میدان تره بار تنکابن گذاشتند که به صورت موقت همه ی دوستان در این مکان با همه ی مشکلات رفت و آمد مشفول به کار خود هستند و کسب روزی حلال را افتخار خود می دانند.

 

وی در آخر از همه ی مسئولین کشوری و استانی و شهری همه ی آنانی که دلسوزان این انقلاب و مردم این انقلاب هستند و برای خدمت رسانی به مردم هیچ دریغ نمی کنند درخواست کرد که پیگیر این مسئله باشند و در پی رفع این مشکل باشند زیرا اینکه این مشکل و سرگردانی گریبانگیر کسبه، کارگران و رانندگان این صنف شده است و درخواست رفع زود این مشکل هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد