ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

فقر و بیکاری در روستاها مشهود است/ تجلیل از 34 جوان روستایی رامسر



رامسر - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان رامسر گفت: روستاهایی که زمانی مرکز تولید و اشتغال بودند اکنون فقر، بیکاری و محرومیت در آنها بخوبی مشهود است و با کمبود امکانات مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم زرودی در نخستین همایش تقدیر از  جوانان توانمند روستا در آمفی تئاتر هتل بزرگ این شهرستان گفت : رامسر با دارا بودن  75 هزار نفر جمعیت و حدود 205 روستا و آبادی ، غربی ترین شهرستان استان مازندران است.

 

وی افزود: 137 روستا در این شهرستان دارای سکنه دائمی هستند و 280 کیلومتر  فاصله این شهرستان تا مرکز استان است.

 

فرماندار رامسر اضافه کرد: بیش از 65 درصد جمعیت رامسر در روستا زندگی می کنند و نیار به آسیب شناسی در روستاها احساس می شود که چرا روستاهایی که زمانی مرکز تولید و اشتغال بودند اکند فقر و بیکاری و محرومیت در آنها بخوبی مشهود است  و با کمبود امکانات مواجه هستند.

 

وی ادامه داد :  افتخارات ما برخاسته از روستاهای ماست و توجه  بیشتر به روستاها  می تواند اشتغال و تولید را به آن برگرداند.

 

تقدیر از 34 جوان روستایی

 

بخشدار مرکزی رامسر نیز گفت : 34 جوان توانمند روستایی که در زمینه های مذهبی ، فرهنگی و ورزشی و کار آفرینی توانمندی های خود را  در عرصه های ملی و فراملی به اثبات رساندند ، در این همایش تقدیر شدند.

 

ابراهیم شیرود عشوریان افزود : سنین این جوانان از 15 تا 30 سال بوده و البته در سنین بالاتر  نیز جوانان توانمند زیادی داشتیم  ولی ردیف سنی در نظر گرفته شده  برای این همایش بین 15 تا 30 سال  بود.

 

وی اضافه کرد: این همایش با هدف باور کردن جوانان روستایی از سوی مدیران و بازخورد مثبت آن و همچنین خدمت رسانی به جوانان روستایی برگزار می شود.

 

بخشدار مرکزی رامسر خطاب به شوراهای اسلامی روستا گفت: مدیران و شوراهای اسلامی باید از این جوانان توانمند به عنوان مشاوران خود استفاده کنند و از استعداد آنان در زمینه های مختلف بهره گیرند.

 

شکل گیری کارگروه توسعه پایدار روستایی

 

وی از شکل گیری کارگروه توسعه پایدار در روستاها خبر داد و گفت: اجرای ماده 194 برنامه پنجم توسعه روستا و تشکیل شورای فرهنگ عمومی و طرح توسعه و تشکیل شبکه راههای کشور تا افق 1404 از برنامه های آتی کشور برای روستاهاست.

 

در پایان این همایش با اهدای لوح تندیس و هدایایی از جوانان توانمند روستا قدردانی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد