ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

تعاونی اعتبار توسعه و عمران رامسر ، غیرمجاز است.


بانک مرکزی به تمام بانک‌های خصوصی و دولتی کشور دستور داد از ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رامسر خودداری کنند.

به گزارش پول پرس، اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به شماره ۱۴۶۶۷۳ تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ به تمام بانک‌های خصوصی و دولتی کشور دستور داد که با توجه به فعالیت غیرقانونی شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رامسر از ارایه هرگونه خدمات بانکی ازقبیل افتتاح حساب جدید، اعطای تسهیلات، ارایه دسته چک، ارایه ضمانت‌نامه و غیره به این تعاونی خودداری کنند.

 

بر اساس این گزارش این اداره تهدید کرده است که در صورت عدم رعایت این دستورالعمل از سوی بانک‌ها، متخلفان با جرایم سنگینی روبرو خواهند شد.

 

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی در آبان ۱۳۹۱ تعاونی اعتبار توسعه و عمران رامسر را غیرمجاز اعلام کرده بود.

 

این تعاونی ۱۱ آذر ۹۱ دفتر خدمات بانکی خود را با مجوز پست بانک ایران راه‌اندازی کرده است.

 

گفتنی است، شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رامسر در شهریور ۱۳۸۴ با موضوع فعالیت تولیدی، توزیعی، کشاورزی، مالی واعتباری، حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات تاسیس شده و در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی فعالیت می‌کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
شیخ صفر پنج‌شنبه 21 شهریور 1392 ساعت 11:13 ب.ظ http://شیخ صفر قاسمی

باسمه تعالی شماره : 173 بتاریخ : 1392/6/6
مدیر کل محترم اداره نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران - بسیار فوری
با سلام و احترام فراوان
درپی انتشار اخباری دررسانه های مجازی و ارسال نامه ای به شماره 146673 بتاریخ 1392/5/17 از سوی اداره محترم نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی برعدم ارایه خدمات از سوی بانک های کشور به شرکت تعاونی توسعه وعمران شهرستان رامسر و غیر قانونی اعلام کردن ناباورانه فعالیت های این شرکت نکات ذیل جهت استحضار و امعان نظر اعلام میگردد :
1-شرکت تعاونی توسعه وعمران رامسر به شماره ثبت 553 یک شرکت تعاونی چند منظوره (تولیدی ،توزیعی ،خدماتی )است و هرگزتعاونی اعتبار نبوده است ودارای بیش از3 هزارنفر سهام دار وعضو و یک کارخانه آبمعدنی طبیعی با نام جواهرده میباشدودرحال حاضرحدود60 نفردراین شرکت و واحد های تابعه مشغول فعالیت هستند.
2-این شرکت تعاونی برابر اساسنامه قبلی وبا مجوز تعاون در سال 1386در کنار سایر فعالیت های چندگانه خود اقدام به تأسیس واحدمالی و اعتباری (نه تعاونی اعتبار)با هدف ارایه خدمات اختصاصی فقط به سهام داران شرکت نموده است وازتاریخ 91/3/1 برابربخشنامه بانک محترم مرکزی و با اطلاع و هماهنگی کامل واحد نظارتی بانک مرکزی در استان مازندران واحد مالی و اعتباری خود را منحل و تمامی فعالیتهای مالی و اعتباری خود را از تاریخ 91/9/12با اخذ پروانه فعالیت از پست بانک کشورتحت عنوان دفترخدمات بانکی پست بانک انجام میدهد و هیچ گونه فعالیت جدیدمالی و اعتباری با نام ونشان وهویت شرکت تعاونی توسعه وعمران شهرستان رامسرندارد.
3-تمامی اقدامات انجام شده و پروانه فعالیت دفترخدمات بانکی به شماره 1002/1560/با ،مورخه91/9/11 به کد بانکی شماره 80040 درتاریخ 91/9/18 طی نامه شماره 93 به اداره محترم نظارت بانک مرکزی و واحد نظارتی بانک مرکزی دراستان مازندران و اداره محترم مجوزهای بانکی بانک محترم مرکزی ارسال گردید.
4- در تاریخ 1392/4/17مستندا به نامه شماره 1100 مورخه 92/1/17 اداره محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی مجمع عمومی فوق العاده نوبت سوم شرکت تعانی تشکیل و اساسنامه جدید شرکت مستندا به قانون تأسیس شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی مصوب 89/9/28 مجلس محترم شورای اسلامی واساسنامه مصوب 91/6/26 هیات محترم وزیران ابلاغی از سوی وزارت محترم تعاون ،کار و رفاه اجتماعی بتصویب رسید و جایگزین اساسنامه قبلی شد.
5-به استنادقانون تاسیس شرکتهای تعاونی توسعه وعمران شهرستانی مصوب مجلس محترم شورای اسلامی، فعالیت یک شرکت تعاونی چند منظوره و با موضوع تولیدی،توزیعی وخدماتی وغیرمالی واعتباری و با نام توسعه و عمران و تحت پوشش قراردادن حداقل نیم درصد جمعیت شهرستان و با رعایت این قانون واساسنامه مصوب هیات محترم وزیران ضروری و خواست دولت محترم میباشد و الزاما شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رامسر باید در شهرستان بصورت چند منظوره و البته غیرمالی و اعتباری فعال باشدکه درحال حاضراینگونه میباشد. و محروم و محدودکردن این شرکت تعاونی از دریافت خدمات بانک های کشور بدون آنکه مرتکب تخلفی شده باشد اصلا قابل قبول نیست و اقدام سوال برانگیز اداره محترم نظارت بانک مرکزی پس از یکسال تمکین کامل و بی چون چرای این شرکت تعاونی به قوانین و مقررات و دستورالعمل های بانک محترم مرکزی و بدون هیچ اخطار و تذکر قبلی، خسارات جبران نا پذیری را متوجه این شرکت تعاونی که حدود 5 درصد جمعیت شهرستان را تحت پوشش دارد، نموده است .که انتظاراصلاح و جبران آن خواسته بیجایی نخواهد بود.
6-لذا با عنایت به آنچه گفته شد و بمنظوررفع نگرانی وتبعات ناخوشایندی که متوجه این شرکت تعاونی خواهد بود شایسته است دستورفرموده نسبت به لغو نامه شماره 146673 مورخه 1392/5/17 عنایت لازم را مبذول و نتیجه را به بانک های کشور و این شرکت تعاونی ابلاغ فرمایند.
مضافا اینکه یک نسخه اساسنامه جدید شرکت تعاونی و یک برگ تصویر پروانه فعالیت دفتر خدمات بانکی و یک نسخه آگهی تغییرات و صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت جهت مزید استحضار و عنایت لازم ایفاد میگردد.
با سپاس فراوان صفر قاسمی
مدیر عامل شرکت تعاونی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد