ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

پهلوانی میراث ماندگار بر دستان پیشکسوت پرافتخار فوتبال رامسر، محمد رضا خلعتبری

 

اشاره:برایم جالب توجه بود فوتبالیست سال های دور پرسپولیس پس از 3 دهه دوباره کانون توجه قرار گرفت این بار از سوی کسانی که برای اخلاق ورزشی تمام قد می ایستند"محمد رضا خلعتبری "بازیکن و هافبک پیشکسوت  پرسپولیس توانست از میان خیل عظیم ورزشکاران چندی پیش تندیس نخستین همایش بین المللی ایین پهلوانی میراث ماندگار را دریافت نماید،از نکات جالب توجه آنکه یک محمد رضا خلعتبری دیگر نیز از اهالی آسیاب سر رامسر است ،برای تهیه گزارش از جوانان روستا می پرسیدم منزل محمد رضا خلعتبری کجاست بلافاصله بازیکن فعلی پرسپولیس را نشانه می دادند اما منظورم او نبود بلکه این محمد رضا بود که 4 سال در بستر بیماری است و به تعبیر خودش با دعای خیر مردم زنده است.

 

 گفت و گوی اختصاصی با  بازیکن پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تقدیم حضورتان می گرد:

 

-به عنوان سوال نخست کمی از خودتان بگویید؟

 

محمدرضا خلعتبری هستم متولد دوم فروردین 1327 روستای آسیاب سر رامسر دارای یک فرزند پسر و دو دختر.

 

-چطور شد به تهران رفتید و آنجا ساکن شدید؟

 

به خاطر شغل پدر که کارمند دولت بودند از دو سالگی عازم تهران شدیم و در محله نیروی هوایی چهارصد دستگاه ژاله ،پیروزی فعلی ساکن شدیم.

 

-چه کسی برای اولین بار شمارا کشف کرد؟

 

مرحوم پرویز دهداری که به دو مقوله اهمیت می داد اخلاق و درس.

 

-آیا شما شغل دولتی داشتید؟

 

بله من بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی ام که سال 1362 به تنکابن آمدم و در سال 1378بازنشسته شدم.

 

-شما به مرد اخلاق معروف شدید چرا؟

 

در طی 16 سال بازی حرفه ای در تیم های بزرگ حتی یک کارت قرمز نگرفتم به من هافبک ششدانگ لقب دادند تمام افتخاراتم را مدیون مربی اخلاق و انسانیت مرحوم پرویز دهداری هستم که از زمین های خاکی با کشف ایشان به فوتبال عرضه شدم.

 

-افتخارات ورزشی شما را نام می برید؟

 

--2 بار قهرمانی جام تخت جمشید آن زمان با پرسپولیس سال های 52 و 54.

 

-3 بار نایب قهرمانی با پرسپولیس  سالهای 51-53و 55.

 

-سال 54 قهرمانی با پرسپوایس در جام حذفی.

 

از هم بازی های قدیمی تان هم یادی کنید؟

 

بهرام مودت،ابراهیم آشتیانی،رضا و بیوک وطنخواه علی پروین،جعفر کاشانی،فریدون معینی،علیرضا عزیزی ، مرحوم ایرج سلیمانی،محمد خوردبین،همایون بهزادی،مرحوم صفر ایرانپاک،مرحوم حمید شیرزادگان،دکتر زادمهر،مایلی کهن ،محمد دادکان و حمید درخشان...

 

نام باشگاههای تان؟

 

-بانک ملی،پرسپولیس و اکباتان.

 

-تفاوت فوتبال دیروز و فوتبال امروز؟

 

فوتبال دیروز تعصب بود و غیرت و اخلاق یادم می آید بازی که می باختیم دو روزی بیرون نمی آمدیم اما فوتبال امروز غرور است و در آمد بیشتر.

 

درآمد آن روزهای شما چقدر بود؟

 

 سال 51 مبلغ 1800 تومان از پرسپولیس می گرفتم و این درحالی بود که  اولین حکم حقوقی من 705 تومان بود..

 

-شما درگیری بیماری شدید کمی توضیح بفرمایید؟

 

من عضو کوچکی از جامعه بزرگ اخلاق مدار ورزشی دیروزم باید حرمت پیشکسوتان رانگه داشت کسانی که ما آنها را به فوتبال معرفی کردیم حتی به عیادتم نیامدند ،من به سرطان مثانه مبتلا و این 4 سال با دعای خیر مردم زنده ام و بازهم محتاج دعای مردم هستم ،از فردوسی پور و برنامه نود گلایه دارم ،من در اوج بیماری به احترام جامعه رسانه با خبرنگار نود مصاحبه کردم اما در برنامه نود خیلی گذرا این خبر را اعلام کردند حتی نگفتند کدام بیمارستان،کارشناسان قدیمی برنامه نود محمدرضا خلعتبری را خوب می شناسند.

 

                                          گزارش:  عباس احمدی ماچیانی/خبرنگار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد