ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

نخستین همایش جوانان توانمند روستا


حسین قاسمی وب نوشت قلم جوان :


رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم  نهاد ریاست جمهوری در این مراسم گفت: بر اساس آخرین آمار طول راههای آسفالت شده در سال 58 ، 200 کیلومتر بود که این مقدار در سال جاری به بیش از 100 هزار کیلومتر رسیده است.

سید عباس پورهاشمی شامگاه سه شنبه 26 شهریور در نخستین همایش تقدیر از جوانان روستا در سالن آمفی تئاتر هتل رامسر افزود: طول راههای ساخته شده در اوایل انقلاب 8 کیلومتر بود که این مقدار در سال جاری به 130 هزار کیلومتر رسید و در زمینه برق رسانی نیز خدمات قابل توجهی به روستاها ارائه شده که در حال حاضر روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت برق برخوردارند.

 

پور هاشمی اضافه کرد: بیش از 18 هزار  خانه بهداشت در روستاهای کشور ساخته شده و تقریبا همه روستاها بجز روستاهای بسیار کم جمعیت از نعمت تلفن نیز برخوردار هستند.

 

وی تعداد دهیاری های کشور را بیش از 36 هزار دهیاری اعلام کرد و گفت: به لطف خدا و به برکت انقلاب اسلامی روستاهای ما از نظر فرهنگی ، علمی و ... بسیار بالا هستند و بسیاری از مدیریت های حساس کشوری را جوانان  روستایی در دست دارند و این مهم افتخار نظام جمهوری اسلامی است.

فرماندار شهرستان رامسر نیز گفت: روستاهایی که زمانی مرکز تولید و اشتغال بودند اکنون فقر، بیکاری و محرومیت در آنها بخوبی مشهود است و با کمبود امکانات مواجه هستند.

رستم زرودی افزود: رامسر با دارا بودن  75 هزار نفر جمعیت و حدود 205 روستا و آبادی ، غربی ترین شهرستان استان مازندران است.

 

وی افزود: 137 روستا در این شهرستان دارای سکنه دائمی هستند و 280 کیلومتر  فاصله این شهرستان تا مرکز استان است.

 

فرماندار رامسر اضافه کرد: بیش از 65 درصد جمعیت رامسر در روستا زندگی می کنند و نیار به آسیب شناسی در روستاها احساس می شود که چرا روستاهایی که زمانی مرکز تولید و اشتغال بودند اکند فقر و بیکاری و محرومیت در آنها بخوبی مشهود است  و با کمبود امکانات مواجه هستند.

 

وی ادامه داد :  افتخارات ما برخاسته از روستاهای ماست و توجه  بیشتر به روستاها  می تواند اشتغال و تولید را به آن برگرداند.

 

تقدیر از 34 جوان روستایی

 

بخشدار مرکزی رامسر نیز گفت : 34 جوان توانمند روستایی که در زمینه های مذهبی ، فرهنگی و ورزشی و کار آفرینی توانمندی های خود را  در عرصه های ملی و فراملی به اثبات رساندند ، در این همایش تقدیر شدند.

 

ابراهیم شیرود عشوریان افزود : سنین این جوانان از 15 تا 30 سال بوده و البته در سنین بالاتر  نیز جوانان توانمند زیادی داشتیم  ولی ردیف سنی در نظر گرفته شده  برای این همایش بین 15 تا 30 سال  بود.

 

وی اضافه کرد: این همایش با هدف باور کردن جوانان روستایی از سوی مدیران و بازخورد مثبت آن و همچنین خدمت رسانی به جوانان روستایی برگزار می شود.

 

بخشدار مرکزی رامسر خطاب به شوراهای اسلامی روستا گفت: مدیران و شوراهای اسلامی باید از این جوانان توانمند به عنوان مشاوران خود استفاده کنند و از استعداد آنان در زمینه های مختلف بهره گیرند.

 

شکل گیری کارگروه توسعه پایدار روستایی

 

وی از شکل گیری کارگروه توسعه پایدار در روستاها خبر داد و گفت: اجرای ماده 194 برنامه پنجم توسعه روستا و تشکیل شورای فرهنگ عمومی و طرح توسعه و تشکیل شبکه راههای کشور تا افق 1404 از برنامه های آتی کشور برای روستاهاست.

 

در پایان این همایش با اهدای لوح تندیس و هدایایی از جوانان توانمند روستا قدردانی شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
آرمین چهارشنبه 27 شهریور 1392 ساعت 09:49 ق.ظ http://mobiledaran.ir/index.php/Product/view?id=138095&bz=42556

وبلاگ خوب و زیبایی دارید .
موفق باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد