ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

راه اندازی انجمن حمایت از بیماران سرطانی غرب مازندران در رامسر

عباس احمدی ماچیانی ، وب نوشت امتداد : 


نخستین انجمن حمایت از بیماران سرطانی غرب مازندران در رامسر راه اندازی شد.



شهربانو کیهانیان مسول بخش آنکولوژی بیمارستان امام سجاد(ع)رامسر در مجمع عمومی این انجمن مردم نهاد روز دوشنبه در تالار هتل خلج گفت : متاسفانه آمار بیماران مبتلا به سرطان در غرب مازندران رو به افزایش بوده و باید در این زمینه کارهای بیشتری صورت بگیرد.


این فوق تخصص خون و سرطان بالغین افزود: آمار سرطان های معده ،روده بزرگ و پستان در غرب مازندران فراوانی بیشتری دارد و بایدجهت پیشگیری اولیه و ثانویه  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در سطوح جامعه صورت بگیرد.


وی ادامه داد : بخش آنکولوژی از سال 81 با دو اتاق و 7 تخت در بیمارستان رامسر شروع به خدمت رسانی نمود که در حال حاضر 12 تخت آنکولوژی داریم و آمار مراجعان از نور تا رامسر هر روز افزایش می یابد.


وی گفت : متاسفانه هر ماه  15- 10  مورد جدید سرطان آن هم از نوع پیشرفته داریم.


وی تصریح نمود:باید با آگاهی بخشی و معرفت عمومی ، استفاده از ظرفیت های عظیم خیران  و انجمن های مردم نهاد در تسکین آلام این بیماران و کاهش مشکلات روحی خانواده های آنان همت نمود.


وی گفت:با تشخیص زود هنگام این بیماری ها هزینه های خانواده ها و بار مالی دولت نیز کاسته می شود و در مان ها نیز اثر بخش تر است.


سید جلیل مرتضوی امام جمعه رامسر دراین همایش  گفت : اگر مردم نجیب و نوع دوست را در مسیر ی قرار دهیم خوب عمل می نمایند .


وی افزود : هزینه های بالای در مان بیماران سرطانی به گونه ای است که جان و مال آنها را با هم می گیرد. شرکت در این انجمن ها ذخیره قبر و قیامت هر انسانی است.


رستم زرودی فرماندار رامسر نیز در این مراسم گفت:مردم رامسر در تمام زمینه ها به ویژه کمک به هم نوعان پیشتازند.


وی افزود : تاسیس چنین انجمنی اقدامی خداپسندانه و در جهت کاهش آلام بیماران است و از تمام امکانات باید در جهت کمک به این بیماران استفاده نمود.


خدیجه داوطلب عضو هیات موسس انجمن حمایت از بیماران سرطانی رامسر نیز گفت : بیماران سرطانی علاوه بر تحمل هزینه های سنگین درمان درگیر مشکلات روحی می شوند که ضرورت دارد دغدغه های آنها کاهش یابد. آمار رو به افزایش بیماران سرطانی زنگ خطر و بسیار دردناک است و باید با بسیج تمام امکانات از ظرفیت های موجود در جهت خدمت به بیماران بهره جست.


صفر قاسمی عضو دیگر هیات موسس این انجمن نیز گفت : با توجه به سرعت و رشد این بیماری ها متاسفانه نهادهای حامی به تناسب در کشور رشد نکردند. هم اینک بیش از 40 موسسه فعال در بیماری سرطان در کشور وجود دارند و در مازندران نیز 5 انجمن در شهرستان های بابل و ساری فعالیت دارند.


وی افزود : انجمن های مردم نهاد دارای قانون جامعی بوده و به عنوان بازوان مسولین می باشند. هیات موسس این نهاد با حمایت فرماندار ، امام جمعه و شبکه بهداشت و درمان تاسیس و مجمع عمومی را با مشارکت 75 نفر تشکیل داد.


حاشیه های خواندنی:


- مجری برنامه صفر قاسمی بودند.



- در این نشست از تلاش های شهربانو کیهانیان و باقر سلیمی به طور ویژه تشکر شد .


-در این نشست اعلام شد ناصر حلاجیان یک واحد رایگان جهت دفتر انجمن واقع در طبقه فوقانی بانک گردشگری نارنج بن ، در نظر گرفته اند.


- امام جمعه ، فرماندار ، فرمانده سپاه ، شهرداران رامسر کتالم و سادات شهر ، شعبانی (شهردار اسبق کتالم و سادات شهر) ، رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، رییس شبکه بهداشت و درمان از جمله مسولان حاضر در این نشست بودند.


- شهربانو کیهانیان خواستار جابجایی کتابخانه فعلی دانشگاه بین الملل به جهت توسعه بیشتر خدمات درمانی بیماران و همچنین ه داروهای مورد نیاز شدند.


- کیهانیان در سخنرانی اش گفت: که پدر و مادر شان نیز بر اثر بیماری سرطان درگذشتند ،امام جمعه رامسر پس از ایشان در جایگاه سخنرانان حاضر شد و با یادآوری این جمله خانم دکتر (فوت والدینش) اشک در چشمانش حدقه زد.


- ضیافت شام این مجمع را نصرالله خلج متقبل شدند.


- نشست راس ساعت 9 شب اغاز و 30/11پایان یافت.


- 75  نفر به عنوان هیات امنا دعوت که دو تن از خبرنگاران  ( اسماعیل غلامی و عباس احمدی ماچیانی )در ترکیب هیات امنا قرار گرفتند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد