ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

انتقاد بخشدار و رییس شورای بخش مرکزی رامسر از بی توجهی به روستاهای رامسر


اختصاصی قلم جوان / ابراهیم شیرود عشوریان بخشدار رامسر در جلسه کمیته بحران این شهرستان با انتقاد از عملکرد ضعیف مدیریت بحران در بخش روستاهای رامسر گفت:در بخش شهر خوب عمل شد اما در بخش روستایی بسیار ضعیف عمل شد و مدیران پای کار نبودند.

وی با گله از اداره راه و شهرسازی گفت:متاسفانه با قرار گرفتن پسوند شهرسازی متاسفانه این اداره دست و پایش را گم کرده و مدیریتی ضعیف در بخش روستایی از خود نشان داد.

عشوریان گفت:پس از گذشت سه روز هنوز کمتر از 10 روستا آنهم در مناطق نزدیک به شهر راه ارتباطی آن بازگشایی شده است.

وی افزود:ما هنوز هیچ خبری از روستاهای بالادستی نداریم و حتی روستایی که در 10 دقیقه در وضعیت عادی به آنجا میرسیم الان کاملا از وضعیتش بی خبریم.

بخشدار رامسر اضافه کرد:روستائیان در بدترین وضعیت بهداشتی،درمانی و خوراکی قرار دارند.

وی با بیان اینکه پس از پایان بحران همه ادعای کمک رسانی میکنند گفت:همه مدیران و نیروها با تمام توانشان درحال تلاش و کوشش هستند اما متاسفانه این تلاشها مدیریت نشد

وی اضافه کرد:رزق و روزی روستائیان با دامپروری و کشاورزی می گذرد و جمعیت این مناطق تولیدی کشاورزی و دامپروری شهرستان را تامین می کند.

عشوریان با اشاره به اینکه تنها توانستیم چند پیامک با مدیران ارشد روستا ردوبدل کنیم و با آنها ارتباط برقرار کنیم گفت:پیامهای آنها بسیار برای ما دردناک است

وی اضافه کرد :من نتوانستم برای روستائیان کاری جز دلداری دادن انجام دهم و در این بحران من شرمنده همه روستائیان هستم زیرا که هیچ امکاناتی برای کمک رسانی به آنها نداشتم.

عشوریان در ادامه انتقاداتش افزود:روستائیان من هیچگونه امکانات نظیر گاز،برق،آب ندارند و از همه نظر در محرومیت به سر می برند و ما باید قبول کنیم نتوانستیم بحران را مدیریت کنیم.

وی اذعان داشت:ما اینجا درحال صحبتیم ولی روستائیان در زیر زیر آوار و سرما زندگی می کنند و اگر در شهر 10خانه خراب شده در روستاها 100خانه ویران شد

عشوریان گفت:ما تا اینجا کاری نکردیم امابیاییم از این به بعد مدیریت شهرستانی داشته باشیم و توزیع امکانات به صورت عادلانه باشد.

مصطفی مکارمی رییس شورای بخش مرکزی رامسر نیز در این جلسه گفت:پیش از آغاز بارش برف در روستاها توسط اطلاعیه ها و اعلام عمومی به مردم اطلاع داده شده بود اما کسی انتظار چنین برف بی سابقه ای را نداشت.

وی افزود:ما دستگاههای اجرایی خودمان را برای این برف سنگین نکرده بودیم و انتقادات آقای بخشدار واقعا از روی دلسوزی و تحت فشار بودن است که جای تشکر و قدردانی دارد.

مکارمی افزود:روستائیان واقعا گرفتارند و تقاضا مندیم به دادشان برسید،مردم بیمار دارند ولی دسترسی به بیمارستان و مرکز درمانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد:درحال حاضر اولویت ما باید بازکردن راه های روستایی باشد و نباید تعداد جمعیت را ملاک قرار داد بلکه میزان آسیب دیدگی را باید دید.

رییس شورای اسلامی بخش با انتقاد شدید از تقسیم بندی مردم به درجات شهری و روستایی گفت:همه مردم چه شهر نشین و چه روستا نشین ملت ایران هستند و در موقع بحران نباید تفکر شهری و روستایی در ذهن مسئول وجود داشته باشد.

وی اذعان داشت:متاسفانه تاکنون در مدیریت بحران در بخش روستایی ضعیف عمل شد و این باعث شده روستائیان ما بیش از 20کیلومتر راه را پیاده طی کنند تا بتوانند ارزاق برای معیشت بحرانی خود تهیه کنند.

مکارمی گفت:ما نماینده مردم روستا هستیم و نتوانستم در دوروز اول در شهرحاضر شوم اما امروز با پای پیاده آمدم تا فریادهای مردم را در این جلسه بازگو کنم.

وی با بیان اینکه ما باید با تدبیر به این بحران بپردازیم گفت:درست است که حجم حادثه وسیع بود اما ما با تفکر وارد نشدیم .

وی اضافه کرد:تمام سرمایه های دامداری و کشاورزی در خطر است و باید هرچه سریعتر به این مسئله پرداخته شود.

مکارمی تصریح کرد:ما تقاضامندیم تمام تجهیزات اداره راه به سه محور روستایی جواهرده،دالخانی،و اربکله رامسر وارد شوند تا محورهای روستایی برای مردم باز شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
اهالی رمک سه‌شنبه 15 بهمن 1392 ساعت 12:45 ب.ظ

جناب آقای مهندس حلاجیان لطفا تشکر انعاکس دهید

جناب آقای سرافرازی مدیریت مجتمع فدک
با تشکر از در اختیار قرار دادن موتور برق و ماشین نیروی انسانی و .... جهت راه اندازی ننوایی های رمک
تقدیر تشکر و ا خدادوند منان توفقیق روز افزون را برای شما و همکاران ساعی آن مجتمع مسئلت داریم

اهالی منطقه رمک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد