ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

فصل نارنجی


سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 28 ؛  پانزدهم دی ماه  1392


وسط اولین ماه زمستان است و شاید همه بگویند که فصل برف و سفیدی است اما برای اکثر مردم منطقه ، این زمان رنگ و بوی خاصی می دهد. پس از شکوفائی بهارنارنج ها در اردیبهشت و طی مراحل کاشت و داشت اعم از آبدهی ، کود دهی ، سم پاشی و ... فصل رسیدن و برداشت مرکبات و نارنجی شدن درختان همیشه سبز آن است.

 

این نارنجی شدن شاید لب های دلالان را چون پسته ای خندان نماید اما دل بسیاری از باغداران را کدر می نماید.

 

فقدان توجه به شاخصه های مهم کشاورزی در دولت مردان و مجلسیان امری است تکراری که قدیمی شده !!! این دولت و نماینده ی منطقه که هنوز بهاری به خود ندیده اند ! اما دولت ها و مجلسیان پیشین بهاران بسیاری را پشت سر گذاشته اند. آن ها علی رغم دغدغه و دردمندی کشاورزان و باغدارارن، قرمزی گونه های یخ زده ی این قشر زحمت کش را کمتر دیده اند و یا دیده اند و به روی خود نیاورده اند.

 

واردات بی موقع محصولات کشاورزی اعم از برنج ، سیب زمینی ، پیاز ، گندم ، سیب ، کیوی و حتی پرتقال ؛ مربوط به امروز و این نسل نیست و عجب آن که همه ی آن مجلسیان و دولت مردان پیشین در خود دغدغه ی قشر محروم را بروز داده اند اما این که چرا گام مهمی در این راه برنداشته اند ؛ هنوز پی برده نشده است.

 

حمایت از باغداران و حجره دارانی که منصفانه رابط بین کشاورزی مردم و دولت شده اند در همه ی زمان ها به ویژه امروزه نیاز و لازم است. تکیه زنندگان بر کرسی قدرت نباید اجازه دهند که سرمای طاقت فرسای بدهی به تن زحمت کش این قشر محروم رخنه کند .

 

به نظر می رسد وظیفه ی اصلی نمایندگان مردم در مجلس تصویب قوانینی در حمایت از کشاورزی منطقه باید باشد تا مستمسکی در مقابل زیاده خواهی رانت خواران وجود داشته و مسوولان ذی ربط بتوانند قاطعانه از حقوق آنان دفاع نمایند.

 

چندی دیگر شب عید است و خیلی ها سنگ میوه ی عید مردم را به سینه خواهند کوفت. امید است این دغدغه موجب واردات ناخواسته ی محصولات خارجی به ایران نشود. بهتر است تا دیر نشده و آن سنگ واژگونه بر سر آنان فرود نیامده هم اکنون انبارها را از محصولات ایرانی انباشته نمایند.


نظرات 1 + ارسال نظر
روابط عمومی شهرداری رامسر پنج‌شنبه 19 دی 1392 ساعت 08:52 ق.ظ

روابط عمومی شهرداری رامسر/جلسه هم اندیشی جهت توسعه شهر رامسر با حضور شهردار و شورای اسلامی شهر رامسر و مدیر عامل مجتمع تفریحی و رفاهی شهر سبز

به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر رامسر/آقای دکتر حلاجیان ریاست محترم شورا ضمن عرض سلام و خیرمقدم به آقای نجفی مدیریت محترم تله کابین و عرض خسته نباشید و خدا قوت به آقای کوزه گر شهردار محترم فرمودند : رویکرد و سیاست شورای چهارم استفاده از تمامی پتانسیل های موجود شهر در جهت سرمایه گذاری برای توسعه شهر می باشد . هدف از تشکیل جلسه هم استفاده از نظرات جنابعالی در خصوص عمران و آبادانی و توسعه شهر رامسر بخصوص ساماندهی پلاژهای شهر می باشد . همچنین نحوه همکاری جنابعالی با شهرداری به چه صورت می تواند باشد . شورا آمادگی هرگونه همکاری با جنابعالی و سایر سرمایه گذاران بومی را دارد .
آقای لطیف زاده نائب رئیس محترم شورا :
مجموعه شورا نظر بر این دارد که از وجود آقای نجفی در جهت فعالیت های عمرانی و آبادانی شهر استفاده نماید . با توجه به شناختی که از شما دارم مطمئن هستم که تمام خرید خود را از رامسر انجام می دهید . توانمندی شما بر همه مشهود است که باعث خیر و عمران و آبادانی شهر هستید .
آقای درجانی سخنگوی محترم شورا :
بعنوان یک شهروند رامسری از شما تشکر می کنم که باعث پیشرفت شهر می شوید . شما کسی هستید که برای شهر رامسر دل می سوزانید و دل در گرو توسعه ی شهر رامسر دارید . دوست دارم بدانم که در چه زمینه ای می توانید مشارکت داشته باشید .
آقای دکتر برزگر عضو محترم شورا :
ارادت ما به آقای نجفی دیرینه است . در بعضی از زمینه ها از نظرات ایشان برخوردار هستیم . جا دارد که زمینه ی تقدیر از آقای نجفی در سطح شهرستان برگزار گردد . نام تله کابین را که میشنوم احساس غرور می کنم .
آقای مهرافشان عضو محترم شورا :
در توسعه ی یک شهر فقط توسعه مالی نیست بلکه توسعه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و ... نیز مد نظر قرار گیرد . در این توسعه خانواده محترم نجفی می تواند نقش اساسی و خوب ایفا بکند . انتظار این است بیشتر به ما کمک بکند تا بتوانیم با همکاری همدیگر باعث عمران و آبادانی شهر
شویم .
آقای گوهررستمی عضو محترم شورا :
ضمن تشکر از حضور آقای نجفی و آقای شهردار ، ضرب المثلی می گوید : آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است . زحمات آقای نجفی آشکار و مشهود است و نیاز به تعریف و تمجید من ندارد . ارادت من پس از جلسه ایشان با اعضای شورای شهر سمنان که برای سرمایه گذاری چند هکتار زمین را به رایگان می خواستند به ایشان بدهند و ایشان جواب منفی دادند بیشتر شد .
زمین های موجود در شهر و توانمندیهای سرمایه گذران بومی داشته های ماست . توانمندی آقای نجفی در ساخت تله کابین بر همه عیان است و بر خلاف آن بعضی ها فقط ادعای سرمایه گذاری دارند و همه ی حمایت ها نیز از آنها شد اما راه به جایی نبردند .

آقای کوزه گر شهردار محترم :
ابتدا ضمن خوشامدگویی به آقای نجفی ، خلاصه ای از فعالیت های اقتصادی شهرداری و طرح های سرمایه گذاری در حال اجرا شهر بیان و فرمودند دغدغه عزیزان شورا در این دوره به صورت حرکت بر اساس برنامه است و برنامه محوری اساس کار شورا می باشد . قرار نیست حرف بزنیم و اگر حرفی زدیم باید به دنبال عمل به آن نیز باشیم . از هرگونه سرمایه گذاری برای توسعه شهر حمایت می کنیم .
آقای نجفی :
خوشحالم که امروز شورا در کنار شهردار و شهردار در کنار شوراست . اعتقاد دارم که کس نخارد پشت من ، جز ناخن انگشت من . اگر اعتقاد داریم شهر خانه ماست نباید پای همدیگر را بگیریم و باید کمک هم باشیم . خانواده ی ما آسیب زیادی دیدند اما برای عمران شهر کوتاه نیامدیم و کسی که ثروت جمع می کند با خودش نمی تواند ببرد . این مملکت وجب به وجبش مال ماست . باید ایران را آباد کنیم . من علیرغم پیشنهاد خوب از سایر شهرها برای سرمایه گذاری ، تعصب خاصی روی شهر رامسر دارم و آمادگی هر نوع کمک به شورا و شهردار جهت عمران و آبادانی شهر رامسر را دارم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد