ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در کتابخانه احمدنژاد رامسر


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران: مطالعه کتاب به‌صورت مستقیم هنوز طرفدار دارد

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: با وجود اینترنت و شبکه‌های اجتمایی و روش مطالعه مجازی، هنوز هم لمس کتاب و مطالعه کردن به صورت مستقیم بسیار هوادار داشته و دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، محمد اسماعیل امامزاده در همایش کتابداران و مطالعه مفید که در کتابخانه احمدنژاد رامسر برگزار شد گفت: جسم و روح انسان هر دو نیازمند تغذیه مناسب است.

 

وی در این گردهمایی که با شعار " کتاب ، آیینه فرهنگ و نورانگی " برگزار شده بود بیان داشت: روح انسان مقدم است بر جسم، زیرا که جسم مرکب روح و فناپذیر است در صورتی که روح جاودان است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: در این هفته باید بیشتر توجه کرده و به این بیاندیشیم که به تغذیه روحمان چقدر اهمیت داده‌ایم.

 

امامزاده افزود: قطعا کسانی که در تغذیه روحشان توفیق بیشتری داشته‌اند، روحشان از جسمشان سبقت می‌گیرد و مسلما آنان افراد موفقی هستند و همیشه در هر موقعیتی به دلیل دانش و علمشان می‌درخشند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: هیچ کتابی نیست که انسان را وادار به اندیشیدن نکند زیرا که تک تک کلمات و سطرهای هر کتابی محصول فکر و اندیشه شخص دانشمند و اهل مطالعه‌ای بوده است.

 

وی گفت: اسلام فضیلت بسیاری را برای مطالعه و سواد داشتن قائل بوده است و پیامبری بی‌سواد را برگزید و با اولین کلمات پیامبرش را به خواندن هدایت کرد.

 

امامزاده با اشاره به اینکه مسلمانان اولین کسانی بودند که کتاب خواندن را وارد متن زندگی کردند  اعلام کرد: واقعا جای حیرت داد که مسلمانان تا این اندازه به کتاب و مطالعه اهمیت می‌دادند تا جایی که در نانوایی‌ها، مغازه‌ها و ... قفسه‌هایی از کتاب برای مطالعه مشتریان و دوستانشان قرار می‌دادند.

 

وی اذعان داشت: با وجود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و روش مطالعه مجازی، هنوز هم لمس کتاب و مطالعه کردن به صورت مستقیم بسیار هوادار داشته و دارد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران تاکید کرد: 11 ایستگاه  مطالعه در مازندران ایجاد شده است تا کتاب به سهولت در دسترس افراد قرار بگیرد.

 

به گزارش فارس، در این گردهمایی از کتابداران، فعالان فرهنگی و از همکاری خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر به دلیل همکاری در فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی رامسر و ارسال اخبار این کتابخانه‌ها، با اهدا لوح تقدیر و هدیه‌ای توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران و سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی رامسر تقدیر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد