ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

عاشورا و بسیج


سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 26 ؛  آبان ماه  1392


محرم را همه به نام حسین علیه السلام و عاشورا می شناسند و یاد خاطره ی ایثار ، رشادت و شهادت آن امام معصوم و مصایبی که بر ایشان ، خانواده  و یارانش وارد شده را یک جا و به منظور برافراشته شدن دایمی پرچم عدالت خواهی و ظلم ستیزی در منابر و هیات ها ی دسته روی ، برپای می دارند.


ایام محرم امسال تقارن دارد با هفته ی بسیج ، « شجره ی طیبه ی درخت پهناوری » که با یاد ائمه ی معصومین علیهم السلام ، به ویژه حضرت سید الشهدا علیه السلام، برای دفاع از ارزش های دینی و ملی کشور قدم در عرصه ی مبارزه  با دشمن بعثی و حامیانش برداشت  و به مانند مقتدایشان ، حسین علیه السلام از جان ، مال ، فرزند ، و خانواده گذشتند تا دامن نظام جمهوری اسلامی را از لوث وجود دشمنان ستم کار پاک کنند.


به جز عده ای معدود که نام بسیج برای آنان دکان و نان آور شده است ، بقیه ی خیل کثیر آنان هنوز « نام و نشان در گمنامی » دارند و این یعنی این که مرام بسیج و بسیجی هنوز زنده است.


*****


در محرم امسال خاطره ی تلخ دیگری رخ داد که نپرداختن به آن ظلم مضاعف به ایشان ، خیل محققان ، پژوهشگران و اهل قلم است. ارتحال روحانی متخلق به اخلاق الله ، خوش رو ، مودب ، متواضع ، اندیشمند و صاحب قلم  « حاج سید محمد تقی سجادی » رحمت الله علیه است.


اوئی که علاوه بر خصایص یاد شده با تحقیق و پژوهش آثار ماندگاری را برای جامعه ارزانی داشت و ارزشمندترین کتاب جامع و مرجع را برای شهروندان شهرستان رامسر ، به یادگار گذاشت. کتاب « تاریخ و جغرافیای تاریخی رامسر » مرجع ماندگاری است که طالبان تحقیق و پژوهش ، صاحبان اندیشه و قلم ، دانشگاهیان و مدیران برنامه ریز شهرستان رامسر  ، تا رامسر باقی است از آن می توانند بهره ها ببرند.


در گذشت این عالم مهذب و اندیشمند متهجد برای آن هائی که با عمق کار ایشان و مهم تر از آن حسن سلوکشان آشنائی اندک داشتند ، جبران ناپذیر است و به واسطه ی حدیث معتبر « در گذشت عالم ، صدمه ای بر جامعه وارد می کند که هیچ چیز نمی تواند آن را جبران کند » ، ما نیز انگشت حیرت بر لب نظاره گر از دست دادن محققی بودیم که تا سالیان سال ؛ حسرت فقدان چنین اندیشمندی با ما خواهد بود.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد