ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

نخستین کنگره بین‌المللی ابن شهر آشوب در ساری


مهمان ویژه روز اول نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب رئیس قوه قضائیه صادق آملی لاریجانی روز دوم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

 

عباسعلی ابراهیمی در نشست خبری که به مناسبت نخستین کنگره بین المللی این شهر آشوب ساروی مازندرانی، در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد یکی از وظایف ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را معرفی مفاخر و مشاهیر استان دانست و گفت: مشاهیر و مفاخر میراث فرهنگی یک جامعه هستند.

 

به گزارش ایلنا از ساری، وی افزود: استان مازندران در جهت شناساندن این امر مهم از جایگاه مطلوبی برخوردار است.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه معرفی مفاخر یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است گفت: معرفی شخصیت‌هایی از جمله ابن شهر آشوب به دنیا می‌تواند اثرات خوبی به دنبال داشته باشد و نسل جوان می‌تواند از این گونه افراد الگو بگیرد.

 

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی علامه ابن‌شهر آشوب ساروی مازندرانی از ابن شهر آشوب به عنوان شخصیت جهانی نام برد و تصریح نمود: بحث ابن شهرآشوب متعلق به شهر یا استان نبوده بلکه شخصیت جهانی و متعلق به تاریخ است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه گفت: فراخوان این کنگره که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شد وکه به ۴محور اصلی، زندگی و شخصیت، اندیشه‌ها، اوضاع سیاسی و اجتماعی و کتاب‌شناسی ابن شهرآشوب پرداخته شد.

 

ابراهیمی با اشاره برگزاری نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی در ۲۹ و ۳۰ آبان در پلاژ ناجای ساری و ۲ آذر در قم گفت: مهمان ویژه روز اول نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب رئیس قوه قضائیه و روز دوم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

 

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی علامه ابن‌شهرآشوب ساروی مازندرانی با بیان اینکه ۱۱۷ مقاله به دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب ارسال شد تصریح نمود: پس از ارزیابی کمیته ارزیابی ۷۵ مقاله را منتخب و ۵۳ مقاله به صورت برگزیده شند که این مقالات در کتاب کنگره منتشر می‌شوند.

 

ابراهیمی ادامه داد: از کشورهای نیویورک، عراق، لبنان، هلند و پاکستان مقالاتی به دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی علامه ابن شهر آشوب ارسال شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یکی از افتخارات کنگره ابن شهرآشوب را رسیدن به محضر رهبری عنوان کرد و گفت: گزارشی را تقدیم ایشان کردیم، که ضمن رضایت و تایید عنوان داشتندحوزه‌های علمیه قم نسبت به مستندسازی آثار و خدمات ابن شهر آشوب اقدام نمایند.

 

وی همچنین افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با آموزش و پرورش مقرر میدان و مدرسه‌ای در منطقه دو آموزش و پرورش ساری با عنوان علامه ابن آشهر آشوب نامگذاری شود که تمهیدات آن آماده شده است.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه اشعار فراوانی از علامه ابن شهرآشوب ماندگار شده گفت: کتاب اشعار این شهر آشوب در بیش از یک هزار صفحه چاپ شده و در اختیار شرکت کنندگان کنگره قرار خواهد گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان دیگر برنامه‌های کنگره ابن شهرآشوب ساروی را، شناخت نامه مصور علمای دوره قاجار از گلوگاه تا رامسر، آرای فقهی ابن شهرآشوب، استفتائات شیخ مفید و کتاب تاثیر حیات علمی و عملی ابن شهرآشوب برای جوانان را از جمله آثاری عنوان کرد که چاپ چاپ شده و در اختیار شرکت کنندگان این کنگره قرار می‌گیرد.

 

گفتنی است علامه ابن شهرآشوب ساروی در سال ۴۸۹ هجری در مازندران به دنیا آمد و در سال ۵۸۸ هجری در شهر حلب درگذشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد