ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

معضل زباله عباس آباد با ساخت کارخانه کمپوست تنکابن برطرف می شود



ˈسیدامیرحسینی جو ˈ فرماندار عباس آباد، معضل زباله را دغدغه ای جدی مسوولان این شهرستان دانست و گفت: باید با پیگیری بیشتر متولیان امر برای شتاب بخشی روند اجرای طرح کارخانه کمپوست منطقه ˈپرده سرˈ تنکابن نسبت به رفع اساسی معضل زباله در این شهرستان ها اقدام کرد.

ˈسیدامیرحسینی جو ˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت کارخانه کمپوست تنکابن از جمله طرح های مصوب رهبری است که متاسفانه با گذشت حدود 18 سال هنوز به بهره برداری نرسیده است.

 

رهبرمعظم انقلاب درسال 74 سفری به شهرستان تنکابن داشتند که در آن سفر پرخیر و برکت اعتبار قابل توجهی برای ساخت کارخانه کمپوست تخصیص داده شد.

 

فرماندار عباس آباد بدون اعلام میزان پیشرفت فیزیکی این طرح، اظهار داشت: هم اکنون کارخانه کمپوست در زمینی حدود هشت هکتار در منطقه پرده سر دو هزار تنکابن در حال ساخت است که روند ساخت آن مطلوب پیش نمی رود.

 

وی افزود: طبق برنامه مقرر شد در صورت ساخت این کارخانه ، زباله شهرهای کلارآباد، سلمانشهر ، عباس آباد ، نشتارود ، خرم آباد ، رامسر، تنکابن و روستاهای این شهرستان ها پس از جمع آوری و حمل برای بازیافت و امحاء به آنجا برده شود.

 

طبق آمار منابع رسمی، روزانه حدود 400 تن زباله در شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد واقع در غرب مازندران تولید می شود.

 

فرماندار عباس آباد با اشاره به جلسه روز یکشنبه هفته جاری فرمانداران و شهرداران استان با موضوع مدیریت پسماند در استانداری مازندران گفت: در آن جلسه ساماندهی زباله و ارایه گزارش مسوولان مربوط نسبت به تکمیل نشدن بموقع کارخانه های کمپوست در برخی از شهرستان ها مورد تاکید قرار گرفت.

 

حسینی جو یادآور شد: برهمین اساس جلسه ای نیز در شهرستان داشتیم که علاوه بر تعیین مکانی مشخص برای دفع موقت زباله شهری سلمانشهر، برابر ضوابط درحوزه روستایی دهیاران و شهری نیز شهرداران مکلف به ساماندهی زباله در منطقه شدند.

 

وی برای جمع آوری مطلوب زباله در این شهرستان خواستار همکاری همه جانبه مسوولان نهادهای ذیربط شد.

 

فرماندارعباس آباد ابراز امیدواری کرد که با پایان رسیدن بموقع کارخانه کمپوست تنکابن ، معضل زباله این شهرستان به طور اساسی رفع شود.

 

شهرستان های رامسر، تنکابن و عباس آباد بیش از 250 هزار نفرجمعیت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد