ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

17 پرونده قضایی برای دامداران بدون مجوز چرا در رامسر تشکیل شد



رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر گفت: در شش ماه نخست امسال 17 فقره پرونده قضایی برای دا مداران بدون مجوز چرا در این شهرستان تشکیل شد.

[17 پرونده قضایی برای دامداران بدون مجوز چرا در رامسر تشکیل شد]

 

ˈ سیدمهدی مولایی ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت همچنین به 20 فقره شکایت دامداران از یکدیگر و مردم از دامداران که اغلب مربوط به حریم مرتع و تعداد مجاز دام بود، رسیدگی شد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به این که هر مرتعی ظرفیت چرای مشخصی دارد برای حفظ پایدار مرتع و استفاده بهینه از آن و در قالب پروژه مدیریت و کنترل پروانه چرا، به تمام مراتع سر کشی و رعایت چارچوب های قانونی بررسی می شود.

 

مولایی با اشاره به این که 30 کیلومتر از محوطه های مربوط به جنگل کاری های سنواتی در شهرستان رامسر ترمیم و سیم کشی مجدد شد، یادآور شد: مناطقی که جنگل کاری می شود باید با سیم خاردار محصور شود تا نهال های کاشته شده از آسیب ناشی از تردد انسان یا چرای دام و حیوانات وحشی در امان بماند.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر گفت: مراقبت از جنگل کاری شامل آبیاری در حد نیاز است تا پنج سال انجام می شود و پس از آن اندازه نهال ها به حدی می رسد که می توانند بدون مراقبت به زندگی خود ادامه دهند.

 

وی افزود: در صورتی که اراضی جنگل کاری شده به دست متجاوزان تصرف شود، با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی عملیات خلع ید انجام می گردد و به همین منظور از مناطق جنگل کاری شده بازدیدهای مرتبی صورت می گیرد.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر همکاری شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری ها با این نهاد را مطلوب دانست و گفت: در زمینه جاده سازی در جنگل و بازدید از عرصه ها همکاری خوبی با این نهادها داریم.

 

به گفته مولایی، تامین 10 هزار لیتر سوخت فسیلی برای جنگل نشینان و روستاییان از دیگر اقدامات صورت گرفته برای برطرف کردن نیازهای اساسی زندگی مردم و کاهش انگیزه های تخریب جنگل در این مدت بوده است.

 

حوزه منابع طبیعی شهرستان رامسر با 83 هزار هکتار مساحت دارای 25 هزار هکتار جنگل و 29 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد