ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

نماینده مجلس خواستار حمایت از شرکت تعاونی مرزنشینان مازندران شد


نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت مسوولان نهادهای ذیربط از شرکت تعاونی مرزنشیان مازندران شد.

ˈشمس الله شریعت نژادˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جلوگیری از مهاجرت، کاهش مشکلات دولت برای تامین کالاهای ضروری مرزنشینان و گسترش روحیه تعاون گرایی در جامعه را از اهداف شکل گیری این شرکت تعاونی در مازندران برشمرد.

 

وی گفت: براساس قانون این شرکت تعاونی می تواند با بهره مندی از معافیت های حقوق گمرکی، مالیاتی و سود بازرگانی اقلامی نظیر برنج، شکر و چای وارد استان کند که سود آن عاید اعضا و قشر آسیب پذیر جامعه باشد.

 

او افزود: امروز به جز در مورد شکر و چای، مسوولان به دلیل نگاه نادرستشان به مازندران که ناشی از برنج خیز بودن آن است، از ارایه مجوز به تعاونی مرزنشینان استان برای واردات برنج خودداری می کنند و به همین دلیل این شرکت تعاونی ناگزیر است امتیازش را به شرکت تعاونی دیگر استان های مرزی بفروشد.

 

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب و تبدیل بیشتر اراضی شالیزاری از یک دهه گذشته تاکنون به مسکونی در مازندران بویژه غرب این استان، گفت: میزان تولید برنج مازندران تامین کننده نیاز جمعیت بومی و گردشگر نیست و چاره ای جز واردات این محصول از طریق شرکت تعاونی مرزنشینان نداریم.

 

این نماینده مجلس برای رفع این مشکل از مسوولان نهادهای ذیرط خواستار اتخاذ تدابیر ویژه ای شد.

 

براساس آمارمنابع رسمی، در شش ماه نخست سال جاری به ارزش یک میلیارد و 92 میلیون دلار برنج وارد کشور شد.

 

شرکت تعاونی مرزنشیان مازندران دستکم یک میلیون نفر عضو دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد