ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

109 رای قضایی برای منابع طبیعی رامسر اخذ شد


  

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر گفت: در شش ماه نخست امسال با تنظیم 167 دادخواست حقوقی با موضوع خلع ید و مطالبه ضرر و زیان و اعتراض به آرای صادر شده، تعداد 109 فقره رای برای منابع طبیعی رامسر اخذ شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رامسر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، سید مهدی مولایی افزود: در این مدت پنج فقره خلع ید در اجرای احکام قضایی و یک مورد خلع ید بر اساس تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع انجام شد.

وی اظهار داشت: منابع طبیعی تلاش می‌کند با برخورد قضایی با متخلفان جلو تکرار جرم را بگیرد که بر این اساس 46 پرونده اعلام جرم در حوزه منابع طبیعی رامسر تشکیل شد.

مولایی تاکید کرد: یکی از اقدامات ما، حضور مستمر در محاکم قضایی برای پیگیری پرونده‌ها است که عملکرد ما در این قسمت 247 مورد مراجعه به محاکم قضایی و شرکت در جلسات دادگاه و همچنین 58 فقره اجرای قرار کارشناسی و معاینه محل بوده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر بیان داشت: از سال 1391 تعداد 24 فقره پرونده مربوط به کمیسیون ماده واحده اراضی باقی مانده بود که امسال بررسی و به قاضی کمیسیون ارجاع شد.

به گفته مولایی، از 22 پرونده امسال نیز تعداد، 14 پرونده مورد بررسی اعضای کمیسیون ماده واحده قرار گرفت و نظر اعضای کمیسیون آماده ارجاع به قاضی شد و هشت پرونده هم در کمیسیون مطرح و از عرصه بازدید شد و در حال تنظیم نظر کارشناسی است.

حوزه منابع طبیعی شهرستان رامسر با 83 هزار هکتار مساحت دارای 25 هزار هکتار جنگل و 29 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود 29 هزار هکتار برآورد می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
رامسری دوشنبه 13 آبان 1392 ساعت 09:24 ق.ظ

پنجشنبه شب هفته گذشته در سالن اجتماعات باشگاه نفت، فارغ التحصیلان دانشگده صنعت نفت در جلسه ای با حضور بیژن نامدارزنگنه یاد و نام شهید تندگویان را با حضور خانواده وی گرامی داشتند.
شیخ الوزرای روحانی با اشاره به تاثر رئیس جمهوری پیرامون یک رویداد ناگوار، می گوید: چند روز پیش آقای روحانی گفتند که من خیلی متاثر شدم. ایشان گفت یکی از وزیران پیشین آمد پیش من و به من گفت که من رفتم امارات و خواهش کردم و یک مقدار پول از آنها گرفتم و آوردم ایران، آقای روحانی گفتند ایشان وقتی که رفتند من نشستم و گریه کردم که کشور ما به کجا رسیده که وزیر ما باید برود و از یک شیخ اماراتی خواهش بکند که چهار قران پول به ما بدهد برای امور جاری کشور. این عزت ماست؟

وی در ادامه سخنانش با انتقاد از واکنش های داخلی به دیپلماسی دولت روحانی، می گوید: امروزه میگویند صداقت آمریکایی، آخر یعنی چی صداقت؟! اصلا در سیاست خارجی صداقت یعنی چی؟! پیامبر اکرم (ص) فرمودند: الحرب و کل خدعه، جنگ کلش خدعه است. سیاست خارجه هم ادامه بدون خون ریزی همان نبرده،تمامش خدعه است. اصلا صداقت آمریکایی یعنی چی؟ اصلا کی گفته آمریکا صداقت داره؟ اصلا کسی که فکر کنه که در سیاست خارجی باصداقت باید رفتار کرد اصلش بر حماقت است. هیچ برادری و دوستی ای در سیاست خارجی نیست الا اینکه منافع خودت را تامین کنی اگه با کسی دوستی یا دشمنی برای اینکه منافع خودت را تامین کنی.

زنگنه دربخش پایانی سخنانش میگوید: چرچیل در جنگ جهانی دوم گفت ما با شوروی متحد میشویم خیلی ها گفتند شوروی تا دیروز در مقابل مابود حال چه شد که دوست ما شد. چرچیل پاسخ داد: بریتانیای کبیر هیچ دوست و دشمن دائمی ندارد فقط منافعش برایش دائمی است. آنکه میخواهد با ما مذاکره کند بخاطر منافع خودش است نه منافع من، ما خیلی باید ساده باشیم که فکر کنیم آمریکا به دنبال منافع کشور دیگری است، البته در زمان مذاکره یک جاهایی با هم اشتراک پیدا میکنیم مثلا ما با عربستان و عراق رقیبیم ولی وقتی در اوپک می نشینیم در زمان هایی یک نقاط اشتراکی داریم. اصلا این حرفها را از کجا می آورند که آمریکا صداقت نداره اگه کسی فکر میکنه آمریکا در مورد ما صداقت داره خودش در اشتباه است. قرار نیست که همه یا باید با ما دوست یا دشمن باشند و حد میان هم ندارد، وسط دوستی و دشمنی هزاران منافع است که ما می توانیم از آن استفاده کنیم و هیچ چیز جز منافع ایران و ایرانی نباید برای ما مهم باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد