ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

پیام انقلاب و ظلم‌ستیزی در آثار سلمان هراتی مشهود است



 

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی در مراسم نکوداشت سلمان هراتی و نخستین جایزه ادبی سلمان سلام درباره شخصیت ادبی سلمان و اثرگذاری این شاعر فقید بر شعر انقلاب، گفت: سلمان هراتی پس از پیروزی انقلاب دفاع مقدس را نیز تجربه کرد.

 

وی افزود: او روستازاده‌ بود و در ادبیات مسیری را پیمود که ما امروز پیام دیانت، انقلاب و ظلم‌ستیزی را در اشعار برجای مانده از او به وضوح می‌بینیم و لمس می‌کنیم.

 

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس خاطرنشان کرد: فردی که در 27 سال این همه برکات و آثار ادبی خوب از عمر گرانمایه‌اش به یادگار گذاشت و اگر امروز حضور داشت بهتر از هر زمان می‌توانست مسائل روز را در آثار خود منعکس سازد.

 

شریعت‌نژاد یادآور شد: اما افسوس امروزه ما سلمان هراتی را در اثر حادثه‌ای در کنارمان نداریم، مهم این که سلمان هراتی شاعری جهانی است و برای ما افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

 

وی متذکر شد: بلوغ فکری ادیبان و هنرمندان ما در عرصه‌های گوناگون نشان دهنده‌ نقش اساسی و پایه‌ای ادیبان و اساتید فن در شکل‌گیری ادبیات ایران زمین است پس باید به هر جهت از او و مقام فرهنگی و هنری این بزرگان همواره به شایستگی یاد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد