ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

ثبت ۷۰۰ اثر تاریخی در مازندران/ رتبه ششم درآمد گردشگری ایران در خاورمیانه

 


خبرگزاری تسنیم: ولی الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ثبت ۷۰۰ اثر تاریخی این استان در فهرست آثار ملی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، سیف الله فرزانه  عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در رامسر اظهار کرد: رامسر یک ظرفیت فراملی بوده و انتظار ما از مردم این است که سازمان نوپای میراث فرهنگی را دریابند تا بتوانیم انتظارات آنان را برآورده کنیم.

 

فرزانه اضافه کرد: مازندران 3 بندر و 3 فرودگاه دارد و با توجه به این ظرفیت باید میزبان گردشگران جهانی در سطح بسیار بالایی باشیم.

 

وی گفت: ایران در خاورمیانه از نظر درآمد گردشگری در مرتبه ششم قرار دارد و این در حالی است که ظرفیت گردشگری ایران بیش از است، حال با وجود ظرفیت های موجود متأسفانه آمار بیکاری در این استان بالا بوده و راهکار برون رفت از این معظل همانا تقویت زیرساخت های گردشگری و کشاورزی بومی است.

 

فرزانه درباره معضل ترافیکی مازندران اظهار کرد: انتظار می رود در جهت رفع این معضل، توسعه گردشگری دریایی در راستای ایجاد اشتغال در مازندران اعمال شود و متأسفانه در این زمینه در مازندران کوتاهی بسیاری شده است در حالی که با 5 کشور خارجی همسایه دریایی هستیم.

 

وی با بیان اینکه گردشگری ورزشی و سلامت حق مازندران است، اظهار کرد: وقتی 50 درصد مدال های المپیک کشور توسط ورزشکاران استان مازندران کسب می شود، مسلماً مازندران و رامسر دارای ظرفیت و پتانسیل های لازم برای گردشگری در زمینه های مختلف است و برای این کار خط پرواز بین المللی هرچه سریع تر باید راه اندازی شود.

 

وی گفت: مازندران 700 اثر ثبت شده تاریخی دارد و 150 اثر ثبت شده مربوط به رامسر و 12 اثر ثبت شده در یونسکو نیز داریم که دو مورد آن در رامسر است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با توجه به اینکه مازندران دارای 350 کیلومتر نوار ساحلی بوده و یکی از استان های توریستی و تفریحی است که هرساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان می باشد، لزوم توجه ویژه به بخش گردشگری بیش از پیش احساس می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد