ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

تولید ۴۰۰۰ تن آبزیان پرورشی در مازندران



خبرگزاری تسنیم: مدیرکل شیلات مازندران از تولید چهار هزار تن آبزیان پرورشی مازندران در سال های گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسر، حسن حبیب نژاد مدیرکل شیلات مازندران در مراسم افتتاح مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در رامسر اظهار کرد: در زمینه پرورش ماهیان قزل آلا مازندران رتبه دوم کشور را دارد و پرورش آبزی پروری با توجه به همت سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت دولت در سال بیش از 60 تن است.

 

وی افزود: ما می توانیم در استان توسعه متوازن و پایدار داشته باشیم و نه با شتاب زیاد که دچار مشکل شده یا بصورت کند که نتوانیم به اهداف خود برسیم.

 

حبیب نژاد اضافه کرد: گام اول شناخت وضع موجود استان و ظرفیت ها برای آبزی پروری است چرا که باید بدانیم چه امکاناتی داریم و در گام بعدی نیز برنامه ریزی بر اساس طرح و برنامه صورت گیرد و این رویکردی است که در استان دنبال می کنیم تا به افق 1404 برسیم.

 

مدیرکل شیلات مازندران گفت: اعتقاد ما بر این است که استان مازندران در راستای پرورش ماهی خاویاری و سایر گونه های ماهی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

وی عنوان کرد: حدود چهار هزار تن افزایش تولید آبزی پروری داشتیم و این توسعه اگر با برنامه ریزی در زمینه صادرات همراه نشود امکان دارد با تهدید های پیش بینی نشده روبرو شویم، بنابراین باید بدنبال جذب بازار های جهانی و صادرات باشیم.

 

حبیب نژاد به فرصت های شغلی دریایی اشاره کرد و گفت : یکی از این فرصت ها استفاده از اراضی نزدیک به ساحل دریا و پرورش ماهیان مختلف است که در برخی از شهرستان های استان از جمله رامسر جانمایی شده است.

 

وی گفت: در این زمینه شیلات این آمادگی را با تمام توان در زمینه تخصص های لازم با رعایت استاندار د های  بین المللی برای کسانی که حدود 50 درصد آورده شخصی برای ایجاد مزرعه پرورش ماهی داشته باشند دارد.

 

این مقام مسئول گفت: فرصت دیگری که در مازندران وجود دارد، وجود آب شور در دریای خزر برای آبزی پروری بوده که باید در این زمینه استفاده بهینه شود چرا که این موارد از جمله ظرفیت های بالای استان مازندران است و در این زمینه باید فعالیت تخصصی انجام داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد