ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

باغ 30 هکتاری رامسر ثبت جهانی می شود



رامسر - خبرگزاری مهر: فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بزودی باغ 30 هکتاری رامسر ثبت جهانی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه ظهر جمعه در جمع نمازگزاران رامسری افزود: رامسر یک ظرفیت فراملی است و انتظار ما از مردم این است که سازمان نوپای میراث فرهنگی را دریابند تا بتوانیم انتظارات آنان را برآورده کنیم.

 

فرزانه اضافه کرد: مازندران 3 بندر و 3 فرودگاه دارد و با توجه به این ظرفیت باید میزبان گردشگران جهانی در سطح بسیار بالایی باشیم.

 

وی ادامه داد: ایران در خاورمیانه از نظر درآمد گردشگری در مرتبه ششم قرار دارد و این در حالی است که ظرفیت گردشگری ایران بیش از است، حال با وجود ظرفیت های موجود متأسفانه آمار بیکاری در این استان بالا بوده و راهکار برون رفت از این معظل همانا تقویت زیرساخت های گردشگری و کشاورزی بومی است.

 

فرزانه در خصوص معضل ترافیکی مازندران اظهار داشت: انتظار می رود در جهت رفع این معضل، توسعه گردشگری دریایی در راستای ایجاد اشتغال در مازندران اعمال شود و متأسفانه در این زمینه در مازندران کوتاهی بسیاری شده است در حالی که با 5 کشور خارجی همسایه دریایی هستیم.

 

وی با بیان این که گردشگری ورزشی و سلامت حق مازندران است، اظهار داشت: وقتی 50 درصد مدال های المپیک کشور توسط ورزشکاران استان مازندران کسب می شود، مسلماً مازندران و رامسر دارای ظرفیت و پتانسیل های لازم برای گردشگری در زمینه های مختلف است و برای این کار خط پرواز بین المللی هرچه سریع تر باید راه اندازی شود.

 

ثبت 700 اثر تاریخی مازندران

 

وی در پایان سخنان خود گفت: مازندران 700 اثر ثبت شده تاریخی دارد و 150 اثر ثبت شده مربوط به رامسر و 12 اثر ثبت شده در یونسکو نیز داریم که دو مورد آن در رامسر است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با توجه به این که مازندران دارای 350 کیلومتر نوار ساحلی بوده و یکی از استان های توریستی و تفریحی است که هرساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان می باشد، لزوم توجه ویژه به بخش گردشگری بیش از پیش احساس می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد