ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

مدرنترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در رامسر افتتاح شد


 


مدرن ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری استان مازندران با حضور استاندار در شهرستان رامسر بهره برداری شد.

 

 

به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران رستم زرودی فرماندار رامسر بعد از ظهر جمعه در آیین افتتاح این پروژه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: شهرستان رامسر از یک ظرفیت شیلاتی بالا برخوردار است و با توجه به 735 کیلومتر مساحت  و وجود بیش از هفت رودخانه در این شهرستان  می توان از آنها برای پرورش ماهیان مختلف استفاده کرد.

 

وی افزود : دو پره صید ماهی و دو مزرعه ماهیان خاویاری در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

 

زرودی اضافه کرد : در سال گذشته 6 میلیارد تومان وام در راستای ارائه تسهیلات به فعالان پرورش ماهیان خاویاری و گونه های دیگر داشتیم که حدود یک میلیارد تومان دریافت شد و یکی از دلایلی که نتوانستیم این طرح را اجرا کنیم، عدم حمایت بانک های عامل بود.

 

فرماندار رامسر گفت: نخستین فردی که پرورش ماهی در قفس را شروع کرد آقای خانی بود که بدلیل عدم حمایت طرح وی پا نگرفت و دچار خسارت زیادی هم شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: امسال در سه رودخانه صفارود، نسارود و چالکرود رها سازی ماهی های گوناگون داشتیم و امید واریم در سالهای آینده ، بهتر از این عمل شود.

 

وی با بیان اینکه در پرورش ماهی و راه اندازی مزارع ماهی باید مبنای کار، ایجاد اشتغال باشد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود در این زمینه منابع طبیعی و همچنین مدیریت سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری حمایت های لازم را از سرمایه گذاران در دستور کار خود قرار دهند.

 

رستم زرودی گفت: از آنجایی که شهرستان رامسر بخاطر نداشتن اداره شیلات تحت شعاع اداره شیلات تنکابن قرار دارد و در حال حاضر با توجه به اقدامات نماینده مردم منطقه در خانه ملت نمایندگی شیلات در رامسر فعال شده است، امیدواریم یکی از رهاوردهای سفر استاندار به رامسر ایجاد اداره شیلات در این شهرستان باشد.

 

علی اصغر گلین مقدم مدیر پروژه مدرن ترین مزرعه پرورش ماهی خاویاری رامسر گفت: این پروژه با زحمتهای پدرم بهروز گلین مقدم شروع شد و با ظرفیت اسمی 30 تن تولید در سال و ظرفیت عملی 80 تن در دو فاز اجرایی شد.

 

وی افزود: با دشواری زیاد توانستیم بصورت زیر زمینی آب دریا را به مزرعه بیاوریم و ماهیان در آب دریا پرورش می یابند.

 

گلین مقدم اضافه کرد :محل تامین بچه ماهی این مزرعه از بخش دولتی بوده و زیر بنای ان 2500 متر مربع است و تعداد استخر های پروازی آن ا7 استخر و میزان آب مصرفی 300 لیتر بوده و هفت نفر بصورت مستقیم در این پروژه مشغول بکار شدند.

 

وی گفت : میزان تسهیلات دریافت شده از اعتبارات دولتی 10میلیارد ریال بوده و آورده ما 5 میلیارد ریال در این پروژه است.

 

این سرمایه گذار بخش خصوصی در پایان سخنان خود از تمامی مدیران شهرستانی و استانی مرتبط قدر دانی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد