ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

در ظاهر کوچک اما در عمل بزرگ...(نقدی بر آموزش و پرورش رامسر )

 


حسین قاسمی وبنوشت قلم جوان



   



اکثر ادارات و نهادهای شهرستان رامسر به دلیل فقدان سالن کنفرانس و یا آمفی تئاتر مناسب کانون شهید سلیمان نژاد که زیر نظر اداره آموزش و پرورش است را به عنوان محلی برای برگزاری برنامه های خود انتخاب می کنند.

 

در واقع میتوان گفت همه ادارات و نهادهای رامسر مجبورند برنامه های خود را در کانون شهید سلیمان نژاد و یا آمفی تئاتر هتل رامسر برگزار نمایند و از آنجایی که هزینه اجاره آمفی تئاتر رامسر حتی برای نهادهای رامسر هم بسیار بالاست خود به خود کانون شهید سلیمان نژاد به عنوان گزینه اول در برگزاری برنامه ها منتخب می شود.

 

اما موضوعی که برای همگان جالب توجه است و با وجود آگاهی اداره آموزش و پرورش از این موضوع هنوز پس از گذشت 7 سال هیچ اقدامی  در این خصوص انجام نرفته است.

 

در بدو ورود به کوچه منتهی به این کانون ناخوداگاه چشم هر بیننده ای به تابلویی با عنوان "سال پیامبر اعظم (ص)

 

گرامی باد" برخورد میکند.

 

سال 1385 به دلیل اینکه در آن سال دوبار تاریخ وفات محمد(ص)، به تاریخ قمری، در تقویم بود و در سال قبل آن مجله ای دانمارکی با چاپ کاریکاتوری که به پیامبر اعظم نسبت داده بودند مقام معضم رهبری این سال را با با"پیامبر اعظم " نامگذاری نمودند و سر در ،سربرگ و کلیه کارهای ادارات و نهادها با این نام اجرا می شد کانون شهید سلیمان نژاد نیز به پاس ارزش این سال سردر ورودی سالن خود را با نصب تابلویی به این نام مزین نمود.

 

اما حال با گذشت 7 سال و تغییر 7 نام و شعار باز نیر شاهد تابلوی نصب شده بر ورودی این سالن هستیم.

 

نگارنده چندین بار دوستانه  این موضوع را به صورت شفاهی با متولیان امر در میان گذاشته است اما از آنجایی که اقدامی صورت نگرفت مجبور به رسانه ای کردن موضوع اشاره شده پرداخت.

 

امیدواریم متولیان امر به این موضوع رسیدگی کرده و اقدامات لازم را هرچه سریعتر مبذول فرمایند.

 

همچنین از دیگر اقدامات آموزش و پرورش که در مدت یک ماه برای تمامی مدارس به سرانجام رسید تغییر تابلوهای سر در مدارس رامسر بود که با سرعت و دقت توسط یک تابلوسازی واقع در سادات شهر که تمامی مدارس مجبور بودند در آنجا دستور ساخت آن را بدهند انجام گرفت البته این موضوع نیز برای وزارت آموزش و پرورش دولت دهم قابل انتقاد بود که با وجود تورم و گرانی دستور داده شد تمامی مدارس تابلوهایشان را به یک شکل در آورند که اگر بخواهیم در سطح کلان این موضوع را بررسی نماییم رقم قابل توجهی برخورد می کنیم اما این نکته نیز قابل توجه است که هزینه ساخت این تابلوها از هزینه جاری مدرسه و از جیب دانش آموزان ساخته شد و وزارت آموزش و پرورش بودجه ای به آن اختصاص نداده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد