ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

25 شرکت تعاونی سال گذشته در رامسر شکل گرفت


رامسر - خبرگزاری مهر: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامسر گفت: در سال 91 تعداد 25 شرکت تعاونی در گرایش های صنعتی، گردشگری ،  کشاورزی ،صنایع دستی و ... تشکیل دادیم که در این تعاونی ها 688 نفر به عضویت در امدند و از این تعداد 428 نفر مرد و 264 نفر زن بودند.

 

به گزارش خببرنگار مهر، عبدالرحمن حلاجیان ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اضافه کرد : تعداد فرصت شغلی  درسال گذشته 159 مورد بود و سرمایه ثبتی ، 543 میلیون ریال بود و تعداد شرکت تعاونی ایجاد شده در سال گذشته ، در بخش کشاورزی پنج  شرکت ، در بخش صنعت سه تعاونی و در بخش خدماتی 17 تعاونی بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال 91 همچنین مبلغ 4 میلیارد و 890 میلیون ریال به تعاونی ها تسهیلات پرداخت شد.

 

حلاجیان در ادامه افزود : بزگترین تعاونی ها در کشورهای پیشرفته هستند و در این کشورها مردم با تجمیع  سرمایه های اندک خود با هدف سود دهی بیشتر ، تشکیل تعونی می دهند و در این راستا سیاستی اتخاذ شد تا ضمن ارائه تسهیلات ارزان قیمت مردم را نسبت به تاسیس تعاونی های چند منظوره تشویق کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود اهداف تعاون را ، تشکیل تعاونی با توجه به نیاز سنجی ها ، آموزش شرکت تعاونی ها ، حمایت اداری و نظارت بر عملکرد های تعاونی دانست و گفت ک اصل تشکیل تعاونی ها مشارکت همگانی برای کار و کوشش یکسان و پیشرفت اقتصاد کشور است.

 

حلاجیان  با اشاره به اینکه خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند و حرفه اصحاب رسانه از مشاغل سخت و زیان آور است ، گفت : از انجاییکه هرگز نتوانسته ایم در حد توان زحمات خبرنگاران را جبران کنیم ف امید واریم تا جاییکه میسر است، با اصحاب رسانه ارتباط داشته چراکه بهترین مشاوران را خبرنگاران می دانیم.

 

وی همچنین به تشریح برنامه های هفته تعاون پرداخت و گفت : بزرگداشت مقام خبرنگار و اهدای هدایایی از سوی رحمان پهلوان یلی مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاران  به اصحاب رسانه ، ملاقات با امام جمعه ، برگزاری مسابقات کشتی با عنوان جام تعاون ، برگزاری جشنواره فرهنگی در شرکت تعاونی آب معدنی جواهرده و دیدار با اعضای تعاونی ها از جمله برنامه های تدارک دیده شده در هفته تعاون است.

 

 حلاجیان با اشاره به تاریخچه تشکیل اداره تعاون و ضوروت این نهاد گفت : از انجاییکه در اغاز جنگ تحمیلی و تشکیل اداره تعاون ، این نهاد توانست به صورت علمی و عملی انتظارات مردم را براورده کند. وی افزود : هرچند ارزاق روزانه مردم را به خوبی توزیع می کرد اما بعد ازجنگ مسئولان ذیربط ضمن بررسی و کارشناسی اقتصاد کشور توسع یافت.

 

حلاجیان اضافه کرد :اداره تعاون زامسر در سال 1376 به تاسیس رسید و در سال 90 ، وزارت رفاه و تعاون  به منظور خدمت بهینه با هم ادغام شده و شروع بکار کردند که ماموریت اصلی وزارت تعاون ، این بود که فرهنگ کار را در اجتماع ترویج دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد