ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

بلاتکلیفی اراضی جنگل جلگه‌ای مشکل‌ساز است


به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، امیر حسینی‌جو در همایش شهرداران مازندران با تأکید بر اینکه شهرداران جایگاه بسیار پراهمیتی در مدیریت شهری دارند، گفت: در این میان کمتر به این نقش توجه شده است.

 

وی ادامه داد: به نظرم برای حل مشکلات شهری باید به مدیریت شهری توجه ویژه‌ای شود؛ نه فقط خود شهردار، چراکه بسیاری از موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به شهرداری و مدیریت آن معطوف می‌شود.

 

این مسئول به بهترین چالش شهر سلمانشهر و بلاتکلیفی اراضی جنگل جلگه‌ای درباره ساخت یا عدم ساخت اشاره کرد و ادامه داد: این مشکل از جمله معضلات مهم شهرهای غرب استان به ویژه سلمانشهر به دلیل کمبود گستره فضای شهری حد فاصله کوه و دریا است و درباره آزادسازی حریم در سال‌های آینده اگر فکری اساسی برای حل آن نشود به مشکل برخواهیم خورد.

 

مدیر شهر گردشگری سلمانشهر با اشاره به اینکه طرح هادی سلمانشهر حدود 16 سال است که تدوین شده و در طرح جامع شهری نیز محدوده قانونی سلمانشهر 630 هکتار است، اذعان داشت: این طرح در سلمانشهر تاکنون به ما کمکی نکرده، چراکه باید برای محدود قانونی شهر یک طرح جامع ملی تدوین شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معضل پسماندها اشاره و تصریح کرد: زباله‌ها و دفع آن‌ها از جمله مشکلات خدماتی ما است، چراکه سرانه تولید زباله در این شهر بسیار بالاست و امکانات شهرداری محدود است.

 

شهردار سلمانشهر ابراز کرد: در سال 74 با اعتباری از سفر مقام معظم رهبری یک پروژه کمپوست با محوریت تنکابن برای هفت شهر از کلارآباد تا رامسر تعریف شد و هنوز به نتایج مطلوبی نرسیده و ما هنوز هم زباله‌های شهرمان را در مکان نامناسب حومه شهر دفع می‌کنیم و این مشکلی است که باید به جد به آن توجه شود، چراکه شهرداران منطقه با چالش جدی در این خصوص مواجه‌ هستند.

 

حسینی‌جو در خصوص مشکل تقسیمات کشوری و ایجاد یک بخش جدید در شرق سلمانشهر نیز اذعان داشت: منطقه‌ای از محدوده شهر به عنوان مرکز دهستانی برای این بخش تازه تأسیس معرفی شده که غیر کارشناسی بوده و این محدوده جزو لاینفک سلمانشهر است و از مسئولان استان درخواست می‌شود رسیدگی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد