ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

ساخت و سازهای بی رویه تهدیدی پیش روی روستای هدف با ارزش جواهرده است

رییس بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان رامسر با بیان آنکه روستای جواهرده با قدمت تاریخی به عنوان دومین روستا در مازندران دارای  بافت با ارزش معرفی شده ،ساخت و سازهای بی رویه راتهدیدی جدی پیش روی آن برشمرد.


"محمد ابراهیم غنمی"در حاشیه نشست بررسی مشکلات روستای جواهرده  در گفت و گو با ایرناافزود:عملیات اجرایی با فت با ارزش جواهرده در قالب طرح 5 ساله از سال 1389 با اعتبار ملی  آغاز شد.


وی بیان داشت:این طرح سنتی  به صورت سنگ فرش  کف ،دیواره ،نمای بدنه ،چوبی سازی در مسیر بافت با ارزش با پیمانکاران مجرب و تامین مصالح بومی  شامل سنگ،چوب ،لته،طرح کاه گلدر جداره ها می باشد.


وی افزود:همه ساله اعتبار ملی توسط دفتر مرکزی بنیادمسکن کشور به استان و شهرستان ابلاغ و در شرایط کاری روستا از اوایل یهار تا اواسط پاییز قابلیت اجرا دارد که از ابتدای طرح تا کنون 5میلیارد ریال اعتبار هزینه  شده است.


وی گفت:ساخت و ساز بی رویه و بدون هماهنگی و فاقد پروانه ساختمانی ،بدون در نظر گرفتن ضوابط ساخت و ساز بافت با ارزش تهدیدی پیش روی آن  است.


وی اظهار داشت:با توجه به انجام عملیات اجرای بافت با ارزش متاسفانه پس از اجرای کار مالکین در مسیر بافت با ارزش  مبادرت به تخریب ویاتعبیه دروازه،درب وساخت و ساز می نمایند همچنین ساخت و ساز در فصول سرما به دلیل عدم حضور مسولان محلی از دیگر مشکلات است.


وی گفت:اعتباری در سال گذشته به عنوان وام تعمیرات با فت با ارزش به مبلغ  5 میلیارد و 750 میلیون ریال تخصیص داده شده ،این وام به واحدهای در مسیر بافت با ارزش تعلق می گیردو مبلغ وآن به ازای هرواحد 5 میلیون تومان می باشد که می بایست این وام در جهت اجرای ساختمانی با اصول و ضوابط بافت با ارزش صورت بگیرد.


وی از پروژه سایت هوایی الغدیر به خاطر مجوزتامین سنگ که تا کنون 5 هزارتن در اختیار طرح قرار داده شده و تا دو سال سنگ مورد نیاز تامین شده  همچنین مهندس خورشیدی و محمد علی کوزه گر سرپرست کارگاه قدر دانی نمود.


روستای جواهرده با قدمت تاریخی و آب و هوایی مناسب ،ارتفاع قابل ملاحظه ازسطح دریا ،تفرجگاه ها و آبشارهای و مسیرهای قابل دسترس برای کوهنوردی سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی و از نقاط معروف گردشگری در شمال ایران است.


منبع : امتداد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد