ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

رییس دادگستری رامسر:فرهنگ قانون گرایی باید در جامعه نهادینه گردد.


رییس دادگستری شهرستان رامسر گفت:ما در همه زمینه ها به اندازه کافی قانون داریم که تکلیف اشخاص در اجتماع مشخص شده اما ضرورت دارد تا فرهنگ قانون گرایی در جامعه ترویج و نهادینه گردد.




"علی مشایخیان"روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود:اگر مسولین و آحاد جامعه در اجرای قوانین توجه نمایند از وقوع بسیاری از جرایم،تخلفات و بی قانونی ها پیشگیری می شود.

وی بیان داشت:به مردم عزیز توصیه می شود در خصوص مسائل حقوقی قبل از هر اقدامی مشورت حقوقی داشته و از رهنمودهای آنهایی که به مسائل حقوقی آشنا هستند، استفاده نمایند.

وی اظهار داشت:در معاملات و قراردادها چون قراردادی شکل می گیرد و طرفین آن را تایید می نمایند قاضی و قانون در چارچوب توافقات به عمل آمده قضاوت می نمایدو بهتر است شروط و اختیاراتی که در قرار دادهابه صورت شفاهی بیان شده به صورت مکتوب باشد.

وی گفت:در دادگستری نیز واحد ارشاد و معاضدت قضایی مستقر و آماده پاسخگویی و مشاوره حقوقی است و تلفن 129 نیزآماده پاسخگویی می باشد.

وی ضمن اشاره به آمار رو به افزایش طلاق در جامعه گفت:جوانان و بویژه خانواده ها در امر ازدواج دقت نمایند و سعی شود که هم شانی در نظر گرفته شده  و شناسایی بیشتری صورت بگیردتا موجب بروز طلاق بین زوجین نشود.

 

وی گفت: ابتلا به مواد افیونی در جامعه شیوع فراوانی دارد و یکی از دلایل اصلی وقوع طلاق بین زوجین همین اعتیاد و مواد مخدر است.

وی در بخش دیگری نیز گفت:پرونده های وارده به محاکم حقوفی،کیفری،دادسرا،شوراهای حل اختلاف در سال گذشته 14636فقره و پرونده های مختومه نیز در این محاکم 14852فقره بوده و 212فقره از موجودی پرونده های قبلی کاسته شد.

مشایخیان تصریح نمود:البته این آمار به غیر از اجرای احکام کیفری،حقوقی،سرپرستی دادسرا و نظارت بر زندان است.

وی گفت:اگر هر پرونده ای 2 نفر اصحاب دعوا داشته باشد افراد زیادی به طور مستقیم به واحدهای مختلف دادگستری مراجعه می نمایند.

وی گفت:براساس موضوع بندی جرایم ،ضرب و جرح عمدی رتبه نخست را در بین  سایر جرایم در سال گذشته دارد.

رییس دادگستری تعداد قضات این شهرستان را 11نفر اعلام که به 5 قاضی دیگر نیز نیاز است


منبع : وبلاگ امتداد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد