ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

مشایخیان :واقعا با این آمار به کجا می خواهیم برسیم ؟!!

اختصاصی  ساحل دریا:



عکس از پژواک رامسر



مشایخیان :واقعا با این آمار به کجا می خواهیم برسیم ؟!!


مشایخیان رییس دادگستری رامسر در نماز جمعه دیروز با اشاره به اختلاف نظرها و دیدگاه ها در همه جوامع امری طبیعی است ، گفت: خیلی از مشکلاتی که ما با ان در دادگستری مواجه هستیم به دلیل آشنا نبودن  افراد با اطلاعات اولیه حقوقی است. وی مشورت با افراد حقوقی و استفاده از عقل  و منطق در هنگام تنظیم قراردادها را راه گشای بسیاری از دعاوی دانست چرا که بسیاری از مسایل در تنظیم قرار داد لحاظ نمی شود و منشا اختلاف می شود.مثلا در هنگام تنظیم وصیت نامه ، فرد نمی تواند بیش از یک سوم مال خود را وصیت نماید .


وی با اشاره به این که 30 درصد ازدواج ها به طلاق می انجامد گفت: چرا باید هنوز دو ماه از تاریخ ازدواج نگذشته آقا یا خانم درخواست طلاق یدهد.وی در ادامه بحث این نکته را یاداوری نمود که بیشتر طلاق ها در بین زوجینی که دارای فرزند نیستند صورت می گیرد.


وی در ادامه با اشاره به اعتیاد به شیشیه و کراک در بین جوانان ، از آن به عنوان یکی از عوامل طلاق یاد کرد.


مشایخیان گفت : قبلا در رامسر دو قاضی وجود داشت اما اکنون با وجود 10 قاضی ، بازپرس و دادیار در شهری با جمعیت 70 هزار نفر ، پاسخگوی نیاز فعلی نیستیم چرا که میزان پرونده های ثبت شده در سال 91 ، 14 هزار و 636 فقره بوده است و اگر هم فرض کنیم حداقل هر دعوا  « دو » طرف دارد یعنی 30 هزار نفر از جمعیت رامسر درگیر مسائل حقوقی هستند ادامه داد: واقعا با این آمار به کجا می خواهیم برسیم ، هند با جمعیت  یک میلیاردی به اندازه ما پرونده شکایت ندارد.وی همچنین میزان امار پرونده های مختومه پارسال را 14  هزار و 852 اعلام نمود یعنی 214 فقره بیشتر از میزان ورودی و باقی مانده از سالهای قبل.


وی در ادامه با انتقاد از بی تفاوتی افراد و پرهیز از ورود آنان به اختلافات افراد فامیل و همسایه برای حل و اصلاح آن گفت: به گونه ای شده که افراد رفتار دیپلماتیک در جامعه  پیشه نموده اند و سعی می کنند برای حل اختلاف پا پیش نگذارند. ما در احادیث داریم : " یا ایها الذین آمنوا اصلحوا بین اخویکم" همانطور که خواندن نماز  و روزه ثواب دارد ، اصلاح بین برادران دینی ثواب دارد و خیر وبرکت برای جامعه دارد.


وی در پایان صحبت های خود با انتقاد از افرادی که اعتقاد دارند « امروز  متهم را دستگیر می کنند فردا طرف آزاد می شود » ، سیستم دادرسی را دو مرحله ای دانست و افزود که پرونده در دادسرا تکمیل می شود و  تا زمان برگزاری دادگاه برای فرد کفالت لازم صادر می شود تا این که دادگاه حکم بدهد . هر چند که حکم دادگاه در دادگاه های تجدید نظر استان قابل تجدید نظر خواهی است  . وی در پایان صحبت های خود در جواب آنانی که « احکام صادره را سبک می خوانند » گفت ما باید قانون را اجرا کنیم نه این که خودمان قانون وضع کنیم.


خاطر نشان می شود رییس دادگستری چهارشنبه این هفته ساعت 11 صبح در مسجد جامع پیامبر اعظم ( ص) بازار رامسر سخنرانی خواهد نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد