ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

آرزو



ابوذر باقرسلیمی

کارشناس ارشد تهیه کنندگی تلویزیون


آرزویی که در شورای جدید می شود تحقق آن را مطالبه نمود ؛ « اطلاع رسانی» عملکرد شورا در همه ی زمینه ها از طریق رسانه ها به خصوص  " سایت اطلاع رسانی شورا " است ؛ اطلاع رسانی ای که در سه دوره پیشین متاسفانه یا کلاً مورد اغفال واقع شده و  بعضی با عنوان این که « اطلاع رسانی فعلاً به مصلحت نیست » سعی در تصمیم گیری در یک اتاق مخفی و به دور از افکار عمومی را مد نظر داشته  و به گونه ای فرار از آن را در دستور کار خود قرار داده  و یا اگر هم صورت گرفته به صورت ناقص در دوره ای و بر اساس سلیقه ی شخص رییس شورا  در معرض دید عموم قرار گرفته است.


 این اطلاع رسانی می تواند جنبه هایی از قبیل  مصوبات شورا ، نامه نگاری اعضای شورا به ادارات مختلف و... را دربرگیرد ؛ نه سخنرانی  و مصاحبه های رییس شورا درباره موضوعاتی که هیچ ارتباطی با وظایف او وهمکاران ندارد .


 این امر سبب می گردد تا :

1-     شهروندان در پایان دوره یک ارزیابی کامل و منصفانه از عمکرد وکیلان خود در شورا داشته باشند و به دور از هیاهو و خط دهی رسانه ای " خود "  پی به درستی یا نادرستی عملکرد شورا دست یازند.


2-     از مشکلات زیرساختی ومسائلی که شهر با آن دست به گریبان هست ، آگاهی یابند و این که بر اساس حال و روز فعلی شهر برایش آرزوهایی داشته باشند که دست یافتنی باشد و امر محال نباشد ؛ این امر را می توان در شعار بعضی از کاندیداها و عملکرد شورای فعلی دید: شورای فعلی از آسفالت کوچه ها و عقب نشینی موردی همشهریان در محلات به عنوان کارنامه درخشان خود نام می برد اما کاندیداهای فعلی ازعدم جذب سرمایه گذار به عنوان مشکل اصلی شهر یاد می نماید.


3-     میزان پایبندی آنان در دوره وکالت به شعارهایی که این روزها از زبان آنان در هر کوی و برزن جاری است .


4-     نقش اعضای شورا در بعضی مصوبه های جنجالی مشخص و عیان خواهد شد و اعضای محترم نمی توانند تصویب این گونه مصوبات را به گردن دیگری بیندازند .


5-     این که اطلاعات در دسترس همگان خواهد گرفت و « رانت اطلاعاتی » برای گروهی و یا قبیله ای ایجاد نخواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد