ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

معیار رفتار بشری

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 20 ؛ خرداد ماه 1392




سیزدهم رجب زاد روز پیشوای اول شیعیان جهان حضرت علی علیه السلام است. دوست و دشمن از او به نیکی یاد می کنند و همواره در هر سنجه ای اورا ملاک و معیار قرار می دهند. از همه ی خصلت های ممتاز انسانی که خواسته باشیم نام ببریم ؛ از ایمان ، گفتار ، عمل به گفتار ،  پرهیزگاری ، شجاعت ، صبر ، بردباری ، عدل ، اعتدال و ... همه ی آن هائی که می توان شمرد و دید ؛ در این شخص هویدا و ماندگار بود.


او هیچ گاه از جاده ی انصاف خارج نبود ، هیچ گاه برپیامبر پیشی نگرفت ؛ هیچ گاه از او عقب نیفتاد بلکه همیشه همراه و ملازم او بود و راه سعادت را این گونه در رفتار عملی خویش به جهانیان نمایاند و مصداق کامل « المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم ذاهق واللازم لهم لاحق » شد.


در راه دین و اعتقاداتش چنان صبر پیشه کرد که مصداق عینی « فاستقم کما امرت » بود.


هرکس در سیره ی عملی و اخلاقی پسرعم رسول خدا صلی الله علیه وآله قسمتی را در خود تقویت کرد و یا خواست در آن بخش خود را هم ذات آن بنده ی خاص خدا بپندارد. اما بیش از همه و پیش از همه علی علیه السلام را معیار « عدالت و اعتدال » می دانند. عدالت علوی آرزوئی است که دست یافتن بدان سخت و شاید غیر قابل تصور باشد .اعتدال داماد پیامبر اعظم در همه ی زمینه ها مثال زدنی است و شاید تلاش برای ایجاد حداقلی از این میانه روی آرزوی خیلی از مردمان باشد.


اما امروز علاوه بر عدالت و اعتدال ؛ اخلاق علوی ،  گمشده ی جامعه ی ایرانی شده است. در بزنگاه های سیاسی بی اخلاقی در اوج خود عریان شده است و همه می دانند و می بینند و عجب آن که دم بر نمی آورند و عجیب تر آن که برای دو روز دنیا هم نوا با بی اخلاقی ها دنبال جیفه ی دنیوی ، وجدان خویش را نیز زیر پا می نهند.


در آستانه ی زاد روز « معیار رفتار بشری » با تبریک این خجسته مولود ، تمنای اجرائی شدن رفتارهای 25 سال خانه نشینی او و  آرزوی محقق شدن آرمان های پیاده شده در 5 سال حکومت « عدل و اعتدال » ؛ برای همه ی ایرانیان و جهانیان آرزومندم.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 4 خرداد 1392 ساعت 09:53 ب.ظ

محمدرضا محمدی اپهر چایی نامزد شورای روستایی جواهره رامسر با تمام توان در حال جذب اکثریت آرای مردمی میباشد وی هم اینک مسړول شعبه موسسه مالی و اعباری فردوسی (آرمان در حال تاسیس میباشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد