ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com
ساحل دریا آن لاین

ساحل دریا آن لاین

تماس و پیامک به نشریه 09117895385 و ارسال ای میل sada1390@yahoo.com

لزوم توجه به عرصه ی خبر


پژواک رامسر :در سکوت تامل برانگیز مسئولان شهرستان رامسر

برای خواندن کامل مطلب به پژواک رامسر مراجعه نمائید.

 

یقینا اصحاب رسانه نقش موثری در تحولات  اجتماعی و سیاسی دارند و در سیمای مطبوعات چشم اندازهای مجموعه مدیریتی یک شهر ،شهرستان و کشور هدفمند و نقش آفرین می شود.

اما اینجا شهرستان رامسر است ،شهری که بنا به یادداشت یکی از همکاران خبری مان در سال گذشته ، "اطلاع رسانی تعطیل است".

 

مسئولین شهرمان از رسانه گریزانند و از مطبوعات فاصله می گیرند.

 

چرایی این امر را می توان در عدم توجه مسئولان شهرستان به رسالت مطبوعات و رسانه و نگاه به اصطلاح ویترینی شان به اصحاب رسانه  برشمرد که هر از چند گاهی به سان بچه یتیمی که گریه سر می دهد نوازش می کنند و در اولین فرصت به صورت کاملا هماهنگ به باد فراموشی سپرده می شود تا باز هم صدای ضجه بشنوند ، تصورمان این است که شاید تکرار این ضجه ها برایشان گوش نواز باشد!

در رامسر نیز بنا به مصاحبه فرماندار شهرستان ، مردمانش 100 درصد پای صندوق های رای حاضر و رای خود را در سه صندوق شوراهای شهر و روستا ،میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری انداختند.

 

اما این سوال مطرح می شود که در این حضور 100 درصدی مردم  شهرستان رامسر اصحاب رسانه چه نقشی را ایفا کردند و در کجای تشویقات معمول جای گرفتند؟

 

تودیع معارفه بی سرو صدای فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان رامسر در روزهای اخیر نیز برگ دیگری از مظلومیت اصحاب رسانه می باشد که در کمال بی خبری ،مسئولی را جایگزین فرمانده بازنشسته کردند و  حضور تنها خبرنگار ، آنهم از صدا و سیمای ملی را نیز بر نتافتند و عذر وی را خواستند و به بیرون از جلسه هدایتش کردند.

 

مگر نه این است که اصحاب رسانه به عنوان بازوان اجتماعی نیروی انتظامی در کاهش جرائم ،معضل اعتیاد و... کمک کار خوبی است ؟

 

با نادیده انگاشتن وظایف اصحاب رسانه در سپردن مسئولیت های بازدارندگی جرائم در جامعه توسط نیروی انتظامی ،قطعا اولین آسیب آن را خود مردم می بینند و بعدها گریبانگیر خود سبزپوشان نیروی انتظامی نیز خواهد شد.

 

حال با عنایت به این موضوع افکار عمومی چگونه می تواند  ، بدون اطلاع و شناخت کافی از مسئولین نیروی انتظامی کمک حال آنها باشند و با آنها رابطه ای صمیمی برای بازگویی برخی از واقعیت ها و درد و دلهایی که منجر به کاهش جرائم و برخورد با سارق ،کشف جرم و ... شوند.

 

در مورد آخر می توان اشاره به برخورد تامل بر انگیز و بازدارندگی خبرنگار شهرستان ، توسط  مسئول کمیته امداد امام خمینی هنگام بازدید از مددجویان به همراه مدیر کل متبوع و خیرین محترم بر شمرد که این نیز در جای خود قابل بررسی است.

 

در پایان از آنجاییکه که در آستانه 17 مرداد روز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار قرار داریم از مدیر کل ارشاد اسلامی استان مازندران ،روابط عمومی استانداری مازندران و در راس همه آنها از استاندار مازندران می خواهیم تا رویه فوق را مورد بررسی قرار داده و به مدیران ارشد شهرستان رامسر گوش زد نمایند که رهبر معظم انقلاب فرمودند "مطمئنا در این پاسخ گویی، حقایق شیرین و بسیاری برای مردم روشن خواهد شد و خدمات بزرگی که انجام گرفته است، به مردم گفته خواهد شد. در این پاسخ گویی، مسئولان به کمبودها و نواقصی در کار خود پی خواهند برد که آنها را برطرف خواهند کرد".

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد